Küresel gençlik kültürü kavramı bağlamındabir gençlik dizisi analizi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Büşra Turhan

Danışman: FİLİZ AYDOĞAN BOSCHELE

Özet:

ÖZ Richard Kahn ve Douglas Kellner’ın ‘Küresel Gençlik Kültürü’nden yola çıkılarak ele alınan bu çalışmanın kuramsal çerçevesinde ‘kürelleşme’ kavramının ekonomik siyasal ve kültürel etkileri incelenmiştir. Küreselleşme ve yerelleşme olgularınında ele alındığı bu çalışmada artık yaşam tarzı haline gelmiş olan McDonaldslaştırma kavramınada değinilmiştir. Çalışmanın ikinci kısmında konumuza örnek teşkil eden küresel gençlik kültürü çalışılmıştır. Bu kısımda gençlik, gençlik ve altkültürler, popüler kültür ve gençlik ile yeni medya teknolojileri arasındaki ilişki tartışılmıştır. Çalışmanın araştırma kısmında, son yıllarda medyada büyük yankı uyandıran ‘Gossip Girl’ dizisinin bütün bölümleri incelenmiş olup, programda kullanılan mekan, izleyici davranışları ve izlenen insan ilişkilerinin betimsel analizleri yapılmıştır. Araştırmaya ek olarak, Türkiye’ nin Marmara bölgesinde bu diziyi izlemiş olan 17-25 yaş arası ögrencilerle açık uçlu standart görüşmeler yapılarak, dizinin bu kişiler üzerindeki etkileri incelenmeye çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Küresel Gençlik, Gençlik, Küreselleşme, Altkültür, Gençlik Kültürü, Türk Gençliği, Gossip Girl. ABSTRACT This study is come up with from the view of, Richard Kahns’ and Douglas Kellner’s’ ‘Global Youth Culture’ article. In this study, firstly, as a theoretical frame globalization concepts’ dimensions such as political, economic and cultural, were examined. In addition, globalization and localization facts and the concept of McDonaldization is are studied. In second part of this study, our main example, global youth culture was discussed. In this part, youth, youth and subcultures, popular culture, and the relationship between youth and new media technologies were studied. In research part of this study, recent days, Gossip Girl series which creates big debates in the media was studied. In this part Gossip Girl series all episodes were watched and this series, descriptive analysis, location, consumer behavior and human relations were examined. In addition of this research, for understand the effects of this series on Turkeys youth between 17-25 years of who lives in Marmara region were interviewed. Key Words: Global Youth. Globalization, Youth Culture, Subculture, Youth, Turkish Youth, Gossip Girl.