Biyografi
İlk öğretimini Adana, Orta öğretimini Kayseri ve Lise öğrenimini Adana’da tamamladıktan sonra 1994 yılında Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat bölümünü kazanmış, iki yıl okuduktan sonra iktisat bölümünü yarıda bırakıp yeniden girdiği üniversite sınavında Çukurova Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünü kazanmıştır. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünden 2000 yılında mezun olmuştur. Mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Adana ve Eskişehir’deki köy ve ilçe ilköğretim okullarında sınıf öğretmeni olarak yaklaşık 7 yıl görev yapmıştır. Yüksek lisansını Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde İlköğretim Anabilim Dalında 2003 yılında tamamladıktan sonra 2011 yılında Anadolu Üniversitesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında Doktorasını tamamlamıştır. 2007 yılının sonunda Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümüne araştırma görevlisi olarak göreve başlamış ve 1 yıl çalıştıktan sonra 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanununun 35. Maddesi uyarınca Anadolu Üniversitesi Engelliler Araştırma Enstitüsü’ne doktora eğitimini tamamlamak üzere görevlendirilmiştir. Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı Zihin Engelliler Öğretmenliği doktora programına devam ederken doktora tezi olan Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı (Responsive Teaching) üzerine gözlem ve çalışmalarda bulunmak üzere 3 kez Amerika Birleşik Devletleri Cleveland Şehrine bağlı Case Western Reserve Üniversitesi Mandell School adlı kurumda misafir öğretim elemanı olarak gitmiştir. 2011 yılının sonunda 6 aylık bir süre için Amerika Birleşik Devletlerine bağlı San Diego State Üniversitesi Özel Eğitim Bölümüne post-doktora yani doktora sonrası çalışmalarını yürütmek amacıyla otizm spektrum bozluğu olan çocukların tanılama süreçlerini araştırmak için TUBİTAK bursuyla gitmiştir. Yaklaşık 10 yıl yoğun olarak zihinsel yetersizliğe ve otizm spektrum bozukluğuna sahip olan çocuklar ve aileleriyle uygulamalı aile eğitimleri yürütmüştür.
Otizm Spektrum Bozukluğuna sahip küçük çocuklar ve ailelerine yönelik olarak Responsive Teaching (Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı) üzerine Amerika Birleşik Devletlerinde Programın geliştiricisi olan Prof. Dr. Gerald Mahoney’den eğitim almış ve Prof. Dr. Gerald Mahoney tarafından eğitimcilerin eğitimi konusunda kendisine yetki verilmiştir. Ayrıca Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf içi Temel Tepki Öğretimi (Classroom Pivotal Response Teaching for Children With Autism) adlı kitabın Türkçe çevirisini Doç. Dr. Yasemin TURAN ile birlikte gerçekleştirmiştir. Dolayısıyla bahsi geçen bu iki erken müdahale programının Türkiye’ye kazandırılmasında önemli katkıları olmuştur. İlgi alanları Otizm, ilişki temelli uygulamalar ve aile eğitimi olup, bu konuda kitap bölümleri ve makaleleri bulunmaktadır.
2011 yılında doktora eğitimini tamamladıktan sonra Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümüne araştırma görevlisi doktor unvanlıyla göreve başlamış ve 2013 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümünde Yard. Doç. Dr. ünvanıyla görevini yürütmüştür. 16 Mayıs 2018 tarihinde doçent ünvanını almaya hak kazanmış olup, halen Marmara Üniversitesinde Doç. Dr. ünvanıyla çalışmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2010
2003 - 2010Doktora
Anadolu Üniversitesi, Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Çukurova Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Etkileşime dayalı erken eğitim programının (RESPONSİVE TEACHİNG) gelişimsel yetersizliğe sahip çocuklar ve anneler üzerindeki etkililiği
Anadolu Üniversitesi
2003
2003Yüksek Lisans
Kaynaştırma ve alt özel sınıfa devam eden eğitilebilir zihinsel engelli çocukların kelime dağarcıkları düzeyleri bakımından karşılaştırılmasının incelenmesi (Adana örneği)
Çukurova Üniversitesi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Özel Eğitim
Zihin Engelliler Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2020 - 2024
2020 - 2024Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2013 - 2020
2013 - 2020Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2012 - 2012
2012 - 2012Araştırma Görevlisi
San Diego State University, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2010 - 2010
2010 - 2010Araştırma Görevlisi
Case Western Reserve University, The Mandel School Of Applied Social Sciences
2008 - 2010
2008 - 2010Araştırma Görevlisi
Case Western Reserve University, The Mandel School Of Applied Social Sciences
2008 - 2010
2008 - 2010Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2007 - 2008
2007 - 2008Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Engelliler Araştırma Enstitüsü, Zihin Engelliler Anabilim Dalı
2006 - 2007
2006 - 2007Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2012
2012 - 2012Misafir araştırmacı, San Diego State Üniversitesi-2219 TUBİTAK Post Doktora, post doktora
San Diego State University, Misafir araştırmacı, San Diego State Üniversitesi-2219 TUBİTAK Post Doktora, post doktora
2010 - 2010
2010 - 2010Misafir Araştırmacı
Case Western Reserve University The Mandel School of Applied Social Sciences Cleveland, OHIO, Misafir Araştırmacı
2008 - 2008
2008 - 2008Misafir Araştırmacı
Case Western Reserve University, The Mandel School of Applied Social Sciences, Cleveland, Misafir Araştırmacı
2000 - 2006
2000 - 2006Sınıf Öğretmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Sınıf Öğretmeni
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Zihin Engellilerde Tanı ve Değerlendirme Yöntemler
Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Zihin Engellilerde Tanı ve Değerlendirme Yöntemleri
Lisans
Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Erken Müdahale Programları
Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması I
Zihin Engellilerde Öğretmenlik Uygulaması I
Çocuk Gelişimi
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı II
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı II
Çocuk Gelişimi
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim
Zihin Engellilerde Öğretmenlik Uygulaması II
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik
Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi
Erken Çocuklukta Özel Eğitim
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı I
Çocuk Gelişimi
Zihin Engelliler İçin Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı I
Zihin Engellilerde Öğretmenlik Uygulaması I
Özel Eğitimde Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı I
Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi
Zihin Engellilere Oyun ve Şarkı Öğretimi
Erken Müdahale Programları
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere çarpma işleminin öğretiminde bilgisayar destekli geogebra yazılımıyla sunulan somut-yarı somut-soyut (CRA) öğretim stratejisinin etkililiği
Karaaslan Ö. (Danışman)
C.ALBAY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kamu kurumlarında çalışan engelli personellerin meslek yaşamlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Karaaslan Ö. (Danışman)
S.Abdulsamet(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Orff yaklaşımı ile hazırlanan müzik etkinliklerinin otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilere öğretiminde eş zamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği
Karaaslan Ö. (Danışman)
Y.KILIÇ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Otizm spektrum bozukluğu olan 7. sınıf kaynaştırma öğrencilerine fen bilgisi deneylerinin öğretiminde video-destekli resimli etkinlik çizelgesinin etkililiği
KARAASLAN Ö. (Danışman)
E.ELMACİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencisi olan kaynaştırma öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik görüşleri
KARAASLAN Ö. (Danışman)
R.POLAT(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Otizmli çocuklara kurallı oyunların öğretiminde aşamalı yardımla öğretim yönteminin etkililiği
KARAASLAN Ö. (Danışman)
D.SARAR(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. The Opinions of Turkish Civil Servant Employees with Disability and Their Working Experience
Ataman S. A., Karaaslan Ö., Kösretaş B., Yavuz M.
Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.247-271, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Effectiveness of Explicit Teaching Using Augmented Reality in Teaching Sensory Organs to Students with Autism Spectrum Disorder
Karaaslan Ö., Akdemir B., Yavuz M.
Effectiveness of Explicit Teaching Using Augmented Reality in Teaching Sensory Organs to Students with Autism Spectrum Disorder , cilt.7, sa.1, ss.9-17, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Çarpma İşleminin Öğretiminde Nokta Belirleme Tekniğinin Etkililiği
KUH AKGÜN S., KARAASLAN Ö., ŞENGÜL ERDEM H.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.65, ss.260-287, 2023 (TRDizin)
2022
20224. Sözel Davranış Yaklaşımının Down Sendromlu Çocukların Tersine Söz İçi Becerilerini Edinimi Üzerindeki Etkililiği
Oturaklı B., Karaaslan Ö.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.557-578, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. The effectiveness of graduated guidance on teaching leisure skills to children with autism spectrum disorder
Karaaslan Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI)
, cilt.15, sa.1, ss.396-406, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Examination of Occupational Burnout, Job Satisfaction and Job Stress Levels of Special Education Teachers
Acar Ö. F., Karaaslan Ö.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.1821-1843, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20217. The Effectiveness of Video-Enhanced Activity Schedules in the Teaching of Science Experiments to Seventh-Grade Students with Autism Spectrum Disorder Who Benefit from Inclusive Practices
Elmaci E., Karaaslan Ö.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.46, sa.207, ss.203-230, 2021 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
20168. Otizmli Çocukların Tıbbi Tanılama Sürecinde Yeralan Uzman Doktorların Tanılamaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
Karaaslan Ö., Karaaslan D.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.2, ss.271-293, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20169. Comparison of Social Engagement of Children Having Disabilities with Their Mothers and Fathers
Karaaslan Ö.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, ss.1649-1670, 2016 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201510. Mediational Analyses of the Effects of Responsive Teaching on the Developmental Functioning of Preschool Children With Disabilities
Karaaslan Ö., Mahoney G.
JOURNAL OF EARLY INTERVENTION
, cilt.37, ss.286-299, 2015 (SSCI, Scopus)
2013
201311. Effectiveness of Responsive Teaching With Children With Down Syndrome
Karaaslan Ö., Mahoney G.
INTELLECTUAL AND DEVELOPMENTAL DISABILITIES
, cilt.51, ss.458-469, 2013 (SSCI, Scopus)
2013
201312. A Randomized Control Study of Responsive Teaching With Young Turkish Children and Their Mothers
Karaaslan Ö., Diken İ. H., Mahoney G.
TOPICS IN EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION
, cilt.33, ss.18-27, 2013 (SSCI, Scopus)
2012
201213. Rehber Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberliğe İlişkin Öz Yeterlik Algıları
Yüksel K., Diken İ. H., Aksoy V., Karaaslan Ö.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.31, ss.137-148, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201114. The Effectiveness of the Responsive Teaching Parent-mediated Developmental Intervention Programme in Turkey: A pilot study
Karaaslan Ö., Diken İ. H., Mahoney G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF DISABILITY DEVELOPMENT AND EDUCATION
, cilt.58, sa.4, ss.359-372, 2011 (SSCI, Scopus)
2010
201015. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Sosyal Öykü Kullanımı Alanyazın Taraması
Karaaslan Ö., Kutlu M.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.19, sa.2, ss.1-17, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200916. Autism and Developmental Delays in Young Children Book Review
Karaaslan Ö., Kaya Ö.
International Journal of Early Childhood Special Education
, cilt.1, sa.1, ss.95-101, 2009 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Hafif Düzey Zihinsel Yetersizlikten Etkilenmiş Çocuklara Dikte (Söyleneni Yazma) Becerisinin Öğretiminde Etkileşim Ünitesi’nin Etkililiği
Bulut H., Karaaslan Ö.
10. INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS (EJER), Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2023, ss.1077-1079, (Özet Bildiri)
2023
20232. The Effectiveness of Robot-Assisted Intervention on Teaching Emotional Facial Expressions to Children with Autism Spectrum Disorder (Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Duygusal Yüz İfadelerinin Öğretiminde Robot Aracılığıyla Sunulan Öğretim Uygulamasının Etkililiği)
ERDEMİR M. N., KARAASLAN Ö.
14. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 20 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Evaluation of Special Education Teachers in Turkey According to TALIS 2018 Results
Karaaslan Ö., Ilgaz G., Yavuz M.
7. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2023), Ankara, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2023, ss.36-37, (Özet Bildiri)
2023
20234. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Duyu Organlarının Öğretiminde Arttırılmış Gerçeklikle Sunulan Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiği
Karaaslan Ö., Akdemir B., Yavuz M.
Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu UEBAS 2023, İzmir, Türkiye, 24 - 25 Mart 2023, ss.40-41, (Özet Bildiri)
2023
20235. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Bazı Değişkenlere Göre Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Düzeyleri (Technological Pedagogical Content Knowledge Levels of Special Education Teacher Candidates According to Some Variables)
Karaaslan Ö., Akdemir B., Yavuz M.
4. International Congress on Social Sciences, Innovation and Educational Technologies (ICSSIET 2023), Paris, Fransa, 21 - 22 Şubat 2023, ss.37-38, (Özet Bildiri)
2023
20236. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Çarpma İşleminin Öğretiminde Bilgisayar Destekli GEOGEBRA Yazılımıyla Sunulan Somut-Yarı Somut-Yarı Soyut-Soyut (CRA) Öğretim Stratejisinin Etkililiği
Albay C., Karaaslan Ö.
ASES III. INTERNATIONAL EDUCATIONAL SCIENCES CONFERENCE, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Ocak 2023, ss.3-13, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. ORFF Yaklaşımı ile Hazırlanan Müzik Etkinliklerinin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Öğretiminde Eş Zamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği (The Effectiveness of Teaching with Simultaneous Prompting for Teaching to Students with Autism Spectrum Disorder of Music Activities Prepared with ORFF Approach)
Kılıç Y., Karaaslan Ö.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, sa.865, ss.166-177, (Tam Metin Bildiri)
2018
20188. Effects of Video Enhanced-Activity Schedules on a Number of Science Experiments in Students with Autism
Elmaci E., Karaaslan Ö.
2018 ICBTS International Multidiscipline Research Conference, Oslo, Norveç, 25 - 27 Temmuz 2018, ss.158-159, (Özet Bildiri)
2017
20179. Mainstreamed Students Opinions about Physical Education Lessons
POLAT R., KARAASLAN Ö., KARAASLAN D.
17th International Conference on Diversity in Organizations, Communities and Nations and the Diversity in Organizations, Communities and Nations Research Network, Toronto, Kanada, 26 - 28 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. Investigation of Diagnostic Process through the Opinions of the Medical Doctors who Diagnose Children with Autism
KARAASLAN Ö., KARAASLAN D.
5th International Conference on Learning, Education and Pedagogy (LEAP), İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Using Graduated Guidance to Teach Game Skills Children with Autism
SARAR BOYRAZ D., KARAASLAN Ö.
5th International Conference on Learning, Education and Pedagogy (LEAP), İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201612. Investigation of Mainstreamed Students Attitudes toward the Physical Education Lessons
POLAT R., KARAASLAN Ö.
5th International Conference on Learning, Education and Pedagogy (LEAP), İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201613. Otizmli Çocuklar için İlişki Temelli Yaklaşımlar
KARAASLAN Ö.
Otizmi Anlamak Paneli, İzmir, Türkiye, 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. A Comparison of Social Engagement of Children with Autism with Their Mothers and Fathers
KARAASLAN Ö.
International Conference on New Horizons In Education (INTE 2016), VİYANA, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2015
201515. Investigation of Diagnostic Process through the Opinions of the Families Who Have Children with Autism and the Medical Doctors Who Diagnose These Children
KARAASLAN Ö., DERYA T.
7th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona, İspanya, 6 - 08 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201416. Comparison of the Diagnostic Assessment Practices of Young Children with Autism in Turkey and USA
KARAASLAN Ö., james g., ERBAŞ D., Turan Y.
Conference on Research Innovations in Early Intervention (CRIEI), SAN DIEGO, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 22 Şubat 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201317. Adopt or Adapt Working with Parents to Facilitate Implementation of Evidence Based Strategies in Turkey Poland and Mexico
HALL L. J., KARAASLAN Ö.
International Meeting for Autism Research, SAN SEBASTİAN, İspanya, 2 - 04 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201218. The Effectiveness of Responsive Teaching Parent Medicated Developmental Intervention Programme for Children with Down Syndrome
KARAASLAN Ö.
Twelfth International Conference on Diversity, Vancouver, Kanada, 11 - 13 Haziran 2012
2010
201019. Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programının Türkiye Uyarlaması
KARAASLAN Ö., DİKEN İ. H.
20. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
2009
200920. Responsive Teaching Early Intervention Program and Its Implementation in Turkey
KARAASLAN Ö., DİKEN İ. H.
International Conference on Primary Education 2009, HONG KONG, Hong Kong, 25 - 27 Kasım 2009
2009
200921. Comparision of Receptive Language Skills of Children with Mild Mental Retardation who are in Inclusive and Special Education Classrooms
KARAASLAN Ö.
Arizona Educational Research Organization (AERO) 22nd Annual Conference, PHOENIX, AZ, Amerika Birleşik Devletleri, 06 Kasım 2009
2009
200922. Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programının EDEP Etkililiği
KARAASLAN Ö., DİKEN İ. H.
Uluslararası Katılımlı II. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009
2009
200923. Responsive Teaching Early Intervention Program Supporting Young Children with Developmental Delays and Their Parents
DİKEN İ. H., KARAASLAN Ö.
European Network for Social and Emotional Competence (ENSEC) Conference, İzmir, Türkiye, 9 - 12 Eylül 2009, (Özet Bildiri)
2007
200724. Kuruma ve Eve Dayalı Yürütülen PECS Uygulama Örneği
Kapan A., Karaaslan Ö., Odluyurt S.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2007
200725. Zihinsel Yetersizlik ve Otistik Spektrum Bozukluğu Alanlarında Tez Bibliyografyası 1974 ten Günümüze
DİKEN İ. H., ÜNLÜ E., KARAASLAN Ö.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, (Özet Bildiri)
2003
200326. Kaynaştırma ve Alt Özel Sınıfa Devam Eden Eğitilebilir Zihinsel Engelli Çocukların Kelime Dağarcık Düzeyleri Bakımından Karşılaştırılmasının İncelenmesi Adana Örneği
KARAASLAN Ö.
13. Ulusal Özel Eğitim Kongresi: Özel Eğtiimden Yansımalar, Eskişehir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Tanı ve Değerlendirme Sürecine İlişkin Yasal Düzenlemeler
Karaaslan Ö.
Özel Eğitimde Değerlendirme, Doç. Dr. Ahmet YIKMIŞ,Dr. Öğr. Üyesi Mehmet YAVUZ, Editör, EĞİTEN KİTAP, Ankara, ss.45-63, 2022
2021
20212. Erken Çocuklukta Beyin Gelişimi: Zihinsel Yetersizlik ve Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Beyin Gelişimi ve Bilişsel Gelişim
Karaaslan Ö.
Nöropedagoji Çocuk ve Beyin, Doç. Dr. Gülçin Güven,Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Nur Tuğluk,Dr. Öğr. Üyesi Banu Özkan, Editör, Hedef Yayıncılık, Ankara, ss.130-155, 2021
2020
20203. Özel Eğitim ve Kaynaştırma Öğrencilerinde Problem Davranışların Değiştirilmesi
Karaaslan Ö.
Özel eğitim ve kaynaştırma, Beyhan Nazlı Koçbekir Eid,Yahya Çıkılı,Serdal Deniz, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.333-363, 2020
2019
20194. Erken Çocukluk Özel Eğitiminde Ekip Çalışması ve Ekip Modelleri
Karaaslan Ö., Karaaslan D.
Özel Gereksinimli Çocuklar: Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitim, Prof. Dr. Yeşim Fazlıoğlu,Dr. Öğr. Üyesi Hatice ŞENGÜL ERDEM, Editör, Vize yayıncılık, Ankara, ss.395-430, 2019
2017
20175. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklara Oyun Öğretiminde Bilimsel Dayanıklı Uygulamalar
Karaaslan Ö.
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Aydan Aydın, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.69-100, 2017
2017
20176. Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklarda Oyuncak Seçimi ve Ortam Düzenlemesi
Karaaslan Ö.
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Aydan Aydın, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.106-121, 2017
2017
20177. Oyun Nedir?, Neden Önemlidir, Yararları Nelerdir?
Aydın A., Azkeskin K., Güven G., Derya K., Karaaslan Ö., Ergin G., et al.
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik, Aydan AYDIN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1-19, 2017
2015
20158. Otizmli Çocuklara Yönelik Sınıf içi Temel Tepki Öğretimi Classroom Pivotal Response Teaching for Children With Autism
Turan Y., Karaaslan Ö.
Ege Dil Konuşma ve Davranış Bilimleri Merkezi, İzmir, 2015
2015
20159. Developing Cross Cultural Communication in a Study Abroad Program in Turkey
Karaaslan Ö., Yanık H. B.
Education Diplomacy in Action Voices From Around the World, Georgianna Duarte ve Ekaterina Strekalova-Hughes, Editör, Association for Childhood Education International, Washington, ss.65-81, 2015
2013
201310. Mentoring Turkish Students in Graduate Education
Karaaslan Ö., Yanık H. B.
Mentoring Diverse Populations, Georgianna Duarte,Ph.D. & Emma Miller,Ph.D., Editör, Linus Learning, New-York, ss.75-88, 2013
2010
201011. Etkileşime Dayalı Erken Eğitim Programı nın Gelişimsel Yetersizliğe Sahip Çocuklar ve Anneleri Üzerindeki Etkililiği
Karaaslan Ö.
Eğiten Kitap, Ankara, 2010
2007
200712. Zihinsel Yetersizlik ve Yaygın Gelişimsel Bozukluk Alanlarında Lisansüstü Tez Bibliyografyası 1974 2008
Diken İ. H., Ünlü E., Karaaslan Ö.
Maya Akademi, Ankara, 2007
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Temel Eğitimde Özel Eğitim Hizmetleri Projesi
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Aydın A., Karaaslan Ö., Karaaslan D., Genç T.
2023 - 2024
2023 - 2024
Özel Eğitimde Mesleki Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
Karaaslan Ö., Aydın A., Öznaz D.
2014 - 2014
2014 - 2014
Destek Özel Eğitim Programlarının Etkililik ve Verimliliğinin Değerlendirilmesi
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Cavkaytar A.(Yürütücü), Ceyhan E., Ergenekon Y., Yücesoy Özkan Ş., Özen A., Karaaslan Ö., et al.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2019
Ağustos 2019OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2019
Mart 2019KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2019
Şubat 2019BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2018
Mart 2018ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2017
Mayıs 2017ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2017
Mart 2017ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2017
Şubat 2017İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2016
Haziran 2016ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2014
Haziran 2014BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller
Burslar
2012 - 2013
2012 - 20132219-Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu
TÜBİTAK
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2019
Temmuz 2019Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Doktora Yeterlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Doktora Yeterlik Sınavı
- Anadolu Üniversitesi
Şubat-2019
Şubat 2019