4. International Congress on Social Sciences, Innovation and Educational Technologies (ICSSIET 2023), Paris, Fransa, 21 - 22 Şubat 2023, ss.37-38
Teknolojik pedagojik alan bilgisi, tüm öğretmenlik alanlarını kapsayan şemsiye bir kavram olarak öğretmenlik mesleğinin temel yeterlilikleri arasında gösterilmektedir. Özel eğitim gibi bireysel farklılıkların çok belirgin olduğu, öğretim materyallerinin bireysel olarak geliştirilmesinin önerildiği ve öğretmenlerin bireysel eğitim programları hazırlamasını gerektiren bir alanda teknolojik pedagojik alan bilgisine duyulan ihtiyacın daha da yoğun olduğu söylenebilir. Bu çalışmanın amacı özel eğitim öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin yaş, cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre incelenmesidir. Betimsel araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmada katılımcı grubunu üç üniversiteden özel eğitim öğretmen adayları oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği (TPABÖ) ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. TPABÖ, teknoloji bilgisi, pedagoji bilgisi, alan bilgisi, pedagojik alan bilgisi, teknolojik alan bilgisi, teknolojik pedagoji bilgisi ve teknolojik pedagojik alan bilgisi plmak üzere yedi alt boyuttan oluşmaktadır. Öğretmen adaylarından toplanan veriler SPSS paket programıyla ve parametrik testler kullanılarak analiz edilmiştir. Özel eğitim Öğretmen adaylarının TPABÖ puanları yaş ve sınıf değişkenlerine göre büyük yaş ve sınıfta olanlar lehine farklılık gösterdiği anlaşılmıştır. Özel eğitim öğretmen adaylarının TPABÖ puanlarının ortalamanın üzerinde olduğu, eğitim seviyesi ve yaşam deneyimi arttıkça hem teknoloji bilgisinin arttığı sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen Yetiştirme, Özel Eğitim Öğretmen Adayları, Teknolojik pedagojik Alan Bilgisi
37
Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) is shown among the basic competencies of the teaching profession as an umbrella concept covering all teaching fields. It can be said that the need for TPAC is even more intense in an area such as special education where individual differences are very evident, teaching materials are recommended to be developed individually and teachers are required to prepare individual training programs. The aim of this study is to examine the TPACK levels of special education teacher candidates according to age, gender and class variables. In this study, in which descriptive research design was used, the participant group consists of special education teacher candidates from three universities. Technological Pedagogical Content Knowledge Scale (TPACKS) and Personal Information Form (PIF) were used to collect data in this study. TPACKS consists of seven sub-dimensions: technology knowledge, pedagogical knowledge, content knowledge, pedagogical content knowledge, technological content knowledge, technological pedagogical knowledge and technological pedagogical content knowledge. The data collected from the pre-service teachers were analyzed with the SPSS package program and using parametric tests. It was understood that the TPACKS scores of the special education teacher candidates differ in favor of the older age and class according to the age and class variables. Accordingly, it was concluded that the TPACKS scores of the special education teacher candidates are above the average, and as the education level and life experience increase, both technology knowledge increases.
Keywords: Teacher Training, Special Education Teacher Candidates, Technological Pedagogical Content Knowledge