Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilere Duyu Organlarının Öğretiminde Arttırılmış Gerçeklikle Sunulan Doğrudan Öğretim Yönteminin Etkililiği


Creative Commons License

Karaaslan Ö., Akdemir B., Yavuz M.

Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu UEBAS 2023, İzmir, Türkiye, 24 - 25 Mart 2023, ss.40-41

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.40-41
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalımada, otizm spekturm bozukluu olan örencilere duyu organlarının öretiminde attırılmıgerçeklikle sunulan dorudan öretim yönteminin etkililiinin belirlenmesi amaçlanmıtır. Aratırmanın katılımcıları, 16, 17 ve 18 yalarında Özel Eitim Meslek Okulu’na devam eden üç otizm spektrum bozukluu olan erkek örencidir. Aratırmanın deseni tek denekli aratırma yöntemlerinden yoklama evreli katılımcılar arası çoklu yoklama modelidir. Aratırmanın baımlı deikini otizm spektrum bozukluu olan örencilerin duyu organlarının yapısı ve ilevlerini örenme düzeyi olup baımsız deikeni ise artırılmıgerçeklikle sunulan dorudan öretim yöntemidir. Aratırmanın bulguları, artırılmıgerçeklikle sunulan dorudan öretim yönteminin aratırmanın katılımcısı olan üç otizm spektrum bozukluu olan örencide duyu organlarının yapısı ve ilevlerinin öretiminde etkili olduunu göstermektedir. Katılımcıların örendikleri duyu organlarının yapısı ve ilevine dair kazanımlarını 1, 2 ve 3. haftalarda da korudukları ve farklı bireylerin yönergeleri sonucunda da doru yanıtları verebildikleri görülmütür. Açık uçlu anket formu ile katılımcıların öretmenlerinden toplanan sosyal geçerlilik verilerine göre ise öretmenlerin kullanılan yöntem için olumlu görüler ifade ettikleri rapor edilmitir. Aratırma sonuçlarının alanyazınla tutarlı olduu görülmütür.