Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu UEBAS 2023, İzmir, Türkiye, 24 - 25 Mart 2023, ss.40-41
Bu çalışmada, otizm spekturm bozukluğu olan öğrencilere duyu organlarının öğretiminde attırılmış gerçeklikle sunulan doğrudan öğretim yönteminin etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 16, 17 ve 18 yaşlarında Özel Eğitim Meslek Okulu’na devam eden üç otizm spektrum bozukluğu olan erkek öğrencidir. Araştırmanın deseni tek denekli araştırma yöntemlerinden yoklama evreli katılımcılar arası çoklu yoklama modelidir. Araştırmanın bağımlı değişkini otizm spektrum bozukluğu olan öğrencilerin duyu organlarının yapısı ve işlevlerini öğrenme düzeyi olup bağımsız değişkeni ise artırılmış gerçeklikle sunulan doğrudan öğretim yöntemidir. Araştırmanın bulguları, artırılmış gerçeklikle sunulan doğrudan öğretim yönteminin araştırmanın katılımcısı olan üç otizm spektrum bozukluğu olan öğrencide duyu organlarının yapısı ve işlevlerinin öğretiminde etkili olduğunu göstermektedir. Katılımcıların öğrendikleri duyu organlarının yapısı ve işlevine dair kazanımlarını 1, 2 ve 3. haftalarda da korudukları ve farklı bireylerin yönergeleri sonucunda da doğru yanıtları verebildikleri görülmüştür. Açık uçlu anket formu ile katılımcıların öğretmenlerinden toplanan sosyal geçerlilik verilerine göre ise öğretmenlerin kullanılan yöntem için olumlu görüşler ifade ettikleri rapor edilmiştir. Araştırma sonuçlarının alanyazınla tutarlı olduğu görülmüştür.