Eğitim Bilgileri
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Anabilim Dalı, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Galatasaray Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Tüketici algılama sürecinde marka kavram haritaları ve marka ederi ölçümü
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
2011
2011Yüksek Lisans
Romantic movement in marketing: The effects of customer experiences on post experience dimensions from the museum perspective
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli) (İngilizce)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B1 Orta
B1 Ortaİtalyanca
C2 Ustalık
C2 UstalıkFransızca
Araştırma Alanları
Pazarlama
Yönetim Bilişim Sistemleri
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü
2011 - 2015
2011 - 2015Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorRektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2019 - 2019
2019 - 2019Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Başkanı
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2008 - 2009
2008 - 2009Staj Satış Hizmetleri
Eczacıbaşı - Beiersdorf Kozmetik Ürünler A.Ş., Staj Satış Hizmetleri
2008 - 2008
2008 - 2008Staj Uluslararası Pazarlama ve Satış Direktörlüğü
Arçelik A.Ş., Staj Uluslararası Pazarlama ve Satış Direktörlüğü
2008 - 2008
2008 - 2008Staj Tüketim Malları Sektörü
Fransa Başkonsolosluğu Ticaret Müşavirliği, Staj Tüketim Malları Sektörü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Marketing Analytics
Seminer
Statistical Data Analysis
Seminar
Marketing Research
Global Pazarlarda Rekabet Analizi
Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama
Special Topics in Marketing Management
Topics in Marketing
Global Pazarlarda Marka Yönetimi
Research in Marketing
Yönetim Bilişim Sistemlerinin Temelleri
Information Systems in Marketing
Research Methods and Ethics
Vision in Marketing
Internal Marketing
Production Management
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
ANALYTICAL EXAMINATION OF AN EXPLORATORY MODEL: THE ROLE OF MOBILE GROCERY APPLICATION ATMOSPHERE IN CONTINUANCE INTENTION TO USE
Dirsehan T. (Danışman)
M.GÖKÇE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Brand image and perceived value in technology acceptance:empirical research on robotic vacuum cleaners
Dirsehan T. (Danışman)
E.GÜNEY(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Mobil yemek sipariş uygulamalarında hizmet sorunlarının çözümü için sohbet robotlarının kullanımı
Dirsehan T. (Danışman)
Z.MEZHAR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Müzelerde teknoloji kullanımının ziyaretçi deneyimindeki rolü
Dirsehan T. (Danışman)
A.DENİZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
The role of hospital corporate image on the intention to use smart wearable devices in the healthcare sector
Dirsehan T. (Danışman)
V.ULUSOY(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
İŞ TATMİNİ VE ÇALIŞAN BAĞLILIĞINA YÖNELİK KURUMSAL SOSYAL AĞLARIN İNCELENMESİ
Dirsehan T. (Danışman)
O.AKIN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Examining the factors leading to the use of e-scooters in the context of micromobility
Dirsehan T. (Danışman)
M.MERT(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Video oyun dünyasındaki paketlerin lüks algısının incelenmesi
Dirsehan T. (Danışman)
B.FAZLIOĞLU(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Behavioral consequences of exposure to infodemic by influencers
Dirsehan T. (Danışman)
E.ÜNALMIŞ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
THE ROLE OF USER SATISFACTION IN CONTINUANCE INTENTION TO USE CHATBOTS WITHIN THE TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL(TAM)
Dirsehan T. (Danışman)
H.BADR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
ONE CARD TO RULE THEM ALL: DO CONSUMERS ACCEPT İSTANBULCARD AS A SMART CITY CARD?
Dirsehan T. (Danışman)
Ö.HURMACI(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Extending the technology acceptance model in understanding the outcomes of food ordering mobile application usage
Dirsehan T. (Danışman)
E.CANKAT(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Endüstri 4.0 Sürecinde Dijital Dönüşüm ve Sosyoekonomik Yansımalar Bağlamında İnsan Kaynaklarının Dönüşümü: Disiplinlerarası Bir Yaklaşım
Dirsehan T. (Danışman)
E.DEMİRCİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The role of customer experiences and lifestyles in post purchase behavior of smartphone users among university students
Dirsehan T. (Danışman)
Ö.ALTINOĞLU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Consumer Acceptance of Autonomous Vehicles: A Proposition to Extend The Technology Acceptance Model
Dirsehan T. (Danışman)
C.CAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Users motivation to take part in the sharing economy in Turkey: A chaperone to sustainable consumption
DİRSEHAN T. (Danışman)
K.M(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2024 - 2024
2024 - 2024Uygulamalı ChatGPT Eğitimi (MG-UCGE 24/3)
Sürekli Eğitim Merkezi - Eğitim
Dirsehan T.
2024 - 2024
2024 - 2024Uygulamalı ChatGPT Eğitimi (MG-UCGE 24/2)
Sürekli Eğitim Merkezi - Eğitim
Dirsehan T.
Makaleler
2025
20251. The role of mobile devices in fostering the engagement of stigmatized patients in online health communities
Hajdini J., Za S., DİRSEHAN T., Iaia L.
BMC Health Services Research
, cilt.25, sa.1, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20252. Decoding credibility signals of social media marketing activities on airline customers: A fuzzy set qualitative comparative analysis
Saraç H., Erdoğmuş Z. İ. E., DİRSEHAN T.
Journal of the Air Transport Research Society
, cilt.5, 2025 (Scopus)
2025
20253. BibexPy: Harmonizing the bibliometric symphony of Scopus and Web of Science
Kara B. C., Şahin A., DİRSEHAN T.
SoftwareX
, cilt.30, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20254. LitOrganizer: Automating the process of data extraction and organization for scientific literature reviews
Şahin A., Kara B. C., DİRSEHAN T.
SoftwareX
, cilt.30, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2025
20255. Using PLS-SEM and XAI for casual-predictive services marketing research
Goktas P., DİRSEHAN T.
Journal of Services Marketing
, cilt.39, sa.1, ss.53-68, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20256. Gaining Ground: How Technology Fuels Hotel Competitiveness-A Systematic Review of the Literature
Yolcu S., Şahin A., DİRSEHAN T.
Tourism Planning and Development
, 2025 (ESCI, Scopus)
2025
20257. Deciphering Wearable Adoption: Insights from Hospital Image and Consumer Innovativeness
Ulusoy V., Hajdini J., DİRSEHAN T.
Journal of Technology in Behavioral Science
, 2025 (Scopus)
2024
20248. Why do citizens not prefer to use e-scooters? Views of the public in the Netherlands
DİRSEHAN T.
Travel Behaviour and Society
, cilt.37, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20249. Eco? No, Ego-scooters: Steering towards time-saving trails in urban mobility
Fil M. M., DİRSEHAN T.
Research in Transportation Business and Management
, cilt.56, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
202410. Road Freight Quality Management in Industry 4.0: International Experience and Perspectives in Kazakhstan
Tazhiyev R. O., DİRSEHAN T., Baimukhanbetova E. E., Sandykbaeva U. D.
Economies
, cilt.12, sa.8, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
202411. Beware of the Woozle effect and belief perseverance in the PLS-SEM literature!
Henseler J., Lee N., Roemer E., Kemény I., DİRSEHAN T., Cadogan J. W.
Electronic Commerce Research
, cilt.24, sa.2, ss.715-744, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
202412. Consequences of influencer-created content on influencers’ authenticity in the beauty and personal care industry
Ünalmış E., DİRSEHAN T., ERDOĞMUŞ Z. İ.
Journal of Marketing Communications
, 2024 (Scopus)
2023
202313. Modeling indices using partial least squares: How to determine the optimum weights?
DİRSEHAN T., Henseler J.
Quality and Quantity
, cilt.57, ss.521-535, 2023 (Scopus)
2023
202314. Operationalizing Customer-perceived Value as an Emergent Variable: Empirical Evidence from Mobile Food Ordering and Delivery Applications
DİRSEHAN T., Kadıoğlu C. T.
Journal of Creating Value
, cilt.9, sa.2, ss.227-244, 2023 (Scopus)
2022
202215. Smart city technologies from the perspective of technology acceptance
DİRSEHAN T., van Zoonen L.
IET SMART CITIES
, cilt.4, sa.3, ss.197-210, 2022 (ESCI, Scopus)
2021
202116. Role of mobile food-ordering applications in developing restaurants' brand satisfaction and loyalty in the pandemic period
DİRSEHAN T., Cankat E.
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
, cilt.62, 2021 (SSCI, Scopus)
2020
202017. Examination of trust and sustainability concerns in autonomous vehicle adoption
DİRSEHAN T., Can C.
TECHNOLOGY IN SOCIETY
, cilt.63, 2020 (SSCI, Scopus)
2020
202018. Analysis of a Blockchain-based website using the technology acceptance model: the case of Save Ideas
DİRSEHAN T.
International Journal of Diplomacy and Economy
, cilt.6, sa.1, ss.17-25, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201819. Measuring brand image using a cognitive approach: Representing brands as a network in the Turkish airline industry
DİRSEHAN T., Kurtulus S.
JOURNAL OF AIR TRANSPORT MANAGEMENT
, cilt.67, ss.85-93, 2018 (SSCI)
2017
201720. Exploring Cultural Differences in Hospitality Sector Competitiveness via Online Big Data
DİRSEHAN T., KÖSE N., ERÇEVİK E. E., CEYLAN S.
Marmara Business Review , cilt.2, ss.71-82, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201721. Exploring competitive gaps to create a “Turkish” local search engine
DİRSEHAN T., ULUTAN M., KARABACAK A.
Research Journal of Business and Management , cilt.4, ss.185-193, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. An Empirical Investigation into The Determinants of Various Social Networking Sites Used By Generation Y Consumers
ÇOBANOĞLU E., DİRSEHAN T.
ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi
, cilt.12, ss.85-109, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201723. Endüstri 4.0a Göre Gelişen Sağlık Sektörü
DİRSEHAN T.
Harvard Business Review Türkiye , 2017 (Hakemsiz Dergi)
2017
201724. Y kuşağında tüketiciler tarafından kullanılan çeşitli sosyal ağ sitelerinin (sas) belirleyicilerine yönelik ampirik bir inceleme
ÇOBANOĞLU E., DİRSEHAN T.
Öneri , ss.85-109, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Exploring local vs global brand associations in an emerging market using BCM technique
Eren-Erdogmus I., DİRSEHAN T.
QUALITATIVE MARKET RESEARCH
, cilt.20, sa.3, ss.266-288, 2017 (ESCI)
2016
201626. Ego States in Brand Consumer Transactions
KURTULUŞ S., DİRSEHAN T.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi , cilt.38, ss.211-228, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Sosyal İnovasyon İle Sakin Şehirlerarasındaki İlişkinin Sosyal Girişim ci ler Boyutu İle İncelenmesi Seferihisar Örneği
KAZANÇOĞLU İ., DİRSEHAN T.
Ege Stratejik Araştırmalar Dergisi , cilt.7, ss.135-161, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201528. Classifying Countries According to Their Export Competitiveness The Position of Turkey as an Emerging Economy
DİRSEHAN T.
Online Academic Journal of Information Technology , cilt.6, ss.71-94, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Coca Cola nın Uluslararası Pazarlama Stratejilerine Yönelik Bir Yazın Taraması
DİRSEHAN T.
İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.10, ss.18-42, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201530. Y Kuşağının Sosyal Sorumluluk Düzeyi Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar KGK Açısından Bir İnceleme
DİRSEHAN T.
İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, ss.1-13, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201531. Markaların Kutup Yıldızı Marka Kavram Haritaları
DİRSEHAN T.
The Brand Age , ss.75-77, 2015 (Hakemsiz Dergi)
2014
201432. Exploring Brand Experience Dimensions for Cities and Investigating Their Effects on Loyalty to a City
KAZANÇOĞLU İ., DİRSEHAN T.
Business and Economics Research Journal , cilt.5, ss.17-37, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201233. Analyzing Museum Visitor Experiences and Post Experience Dimensions Using SEM
DİRSEHAN T.
Boğaziçi Journal Review of Social, Economic and Administrative Studies
, cilt.26, ss.103-125, 2012 (Scopus)
2011
201134. Comparison between Holistic Museum Visitors and Utilitarian Museum Visitors
DİRSEHAN T., YALÇIN A. M.
International Journal of Marketing Studies , cilt.3, ss.78-94, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Case Analyses for Creating Competitive Advantages through Omni-Channel Experience
DİRSEHAN T., NALCI M.
Global Business Research Congress (GBRC-2018), İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20182. Gender Equality and Sustainability
KENANLI O., DİRSEHAN T.
4th International Conference on Sustainable Development (ICSD), Atina, Yunanistan, 11 - 15 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. Creating Omni-Channel Customer Experiences through Industry 4.0 Technologies
DİRSEHAN T.
International Scientific Conference on Innovative Marketing (ISCOIM) 2018, Durres, Arnavutluk, 23 - 24 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2017
20174. Investigating the User Acceptance of Autonomous Vehicles to Contribute to Sustainability
CAN C., DİRSEHAN T.
2nd International Sustainability Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.90-94, (Tam Metin Bildiri)
2017
20175. Users Motivation for a Sharing Economy: A Chaperone of Sustainable Consumption
HOQ K. M. R., DİRSEHAN T.
2nd International Sustainability Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.95-102, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. The Evolution of CRM from the Perspective of an Emerging Country: Past, Present and Future
DİRSEHAN T.
6th International Conference on Management, Business and Economics, Durres, Arnavutluk, 27 - 29 Ekim 2017, ss.181, (Özet Bildiri)
2017
20177. DETERMINING SERVICE QUALITY DIMENSIONS OF SOCIAL COMMERCE WEBSITES
Erdogmus I., DİRSEHAN T., KARAKAYA M.
13th International Strategic Management Conference (ISMC), Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, cilt.34, ss.113-122, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites
ERDOĞMUŞ Z. İ., DİRSEHAN T., KARAKAYA M.
13th International Strategic Management Conference, 6 - 08 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites
ERDOĞMUŞ Z. İ., DİRSEHAN T., KARAKAYA M.
13th International Strategic Management Conference, Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, ss.165-174, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Exploring Competitive Gaps to Create a “Turkish” Local SearchEngine
DİRSEHAN T., ULUTAN M., KARABACAK A.
2nd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.19, (Özet Bildiri)
2017
201711. Exploring Google’xxs Strong Brand Image Via Metaphors
DİRSEHAN T., BARAN S.
II International Conference on Economics, Business Management and Social Sciences (ICEBSS 2017), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 10 - 14 Mayıs 2017, ss.55, (Özet Bildiri)
2017
201712. Exploring Yandex’xxs Brand Image as a Market Challenger in the Information Sector
DİRSEHAN T., NALCI M.
II International Conference on Economics, Business Management and Social Sciences (ICEBSS 2017), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 10 - 14 Mayıs 2017, ss.62, (Özet Bildiri)
2017
201713. Fransa Cumhurbaşkanlığı Seçimi: Müslüman Türk Komuniteler
TINAZ N., MERAL S., ÇELİK DİRSEHAN M., DİRSEHAN T.
SETA - PANEL, Fransa Cumhurbaşkanlığı Seçimi: Müslüman Türk Komuniteler, İstanbul, Türkiye, 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Leaping up the Level of Information Society for Developing Countries: Benefiting from an Age of Industry 4.0
DİRSEHAN T., DİRSEHAN M.
1st International Scientific Conference on Innovative Marketing, Durres, Arnavutluk, 24 - 25 Şubat 2017, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2017
201715. Marketing Management and Digital Transformation
DİRSEHAN T., DİRSEHAN M.
1st International Scientific Conference on Innovative Marketing, Durres, Arnavutluk, 24 - 25 Şubat 2017, ss.30-31, (Özet Bildiri)
2016
201616. Using Information Systems to Develop CRM on the Road to Sustainability
DİRSEHAN T.
International Sustainability Congress 2016, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2016, ss.256-259, (Özet Bildiri)
2016
201617. Yapısal Olmayan Veriden Rekabet Avantajı Yaratma Türkiye Konaklama Sektörü nde Metin Madenciliği Yaklaşımı
DİRSEHAN T.
15. Ulusal İşletmecilik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2016, ss.78-87, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Text Mining in the Hospitality Sector to Extend the Motivation Theory
DİRSEHAN T.
International Marketing Trends Conference, Venedik, İtalya, 21 - 23 Ocak 2016, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)
2015
201519. Sosyal İnovasyon ile Sakin Şehirler Arasındaki İlişkinin Sosyal Girişim ci ler Boyutu ile İncelenmesi Seferihisar Örneği
KAZANÇOĞLU İ., DİRSEHAN T.
İnovasyon Ekosistemleri Aracılığı ile Değer Yaratmak: Disiplinler Arası Yaklaşımlar Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201520. Gaining Competitive Advantage in Tourism Marketing A Text Mining Approach to Hotel Visitors Reviews in Durrës
DİRSEHAN T.
International Conference for Management, Business and Technology, Durres, Arnavutluk, 6 - 07 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2011
201121. Profiling online consumers according to their experiences with a special focus on social dimension
DİRSEHAN T., Celik M.
7th International Strategic Management Conference, Paris, Fransa, 30 Haziran - 02 Temmuz 2011, cilt.24, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. The Melody of Omnichannel Customer Experience Management (OCCEM)
DİRSEHAN T., ÇELİK DİRSEHAN M.
Managing Customer Experiences in an Omnichannel World: Melody of Online and Offline Environments in the Customer Journey, Dirsehan Taşkın, Editör, Emerald Publishing Limited, Bingley, ss.1-10, 2020
2019
20192. Metafor Kullanımıyla Marka İmajı Ölçümü: Google ve Yandex
DİRSEHAN T.
Marmara Üniversitesi Yayınevi, 2019
2019
20193. Gelişmesinin Başında Olan Fuarcılık Sektörüne Sahip Bir Ülke Örneği Olarak Arnavutluk
ERVIN M., DİRSEHAN T.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, SÜMERSAN KÖKTÜRK MEHTAP ÇOBANOĞLU EMİNE, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.110-124, 2019
2019
20194. Fuar Organizasyonlarının Makro Düzeyde Sağladığı Ekonomik Katkıların İncelenmesi
DİRSEHAN T.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, SÜMERSAN KÖKTÜRK MEHTAP ÇOBANOĞLU EMİNE, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.99-109, 2019
2019
20195. İletişim Stratejisi Olarak Ticari Fuarlar
Sümersan Köktürk M., ÇOBANOĞLU E., Torun İ., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., DİRSEHAN T., Myftaraj E., et al.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersen Köktürk ve Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.126-145, 2019
2019
20196. İkinci El Ürünlerin Fuarcılık Kapsamında Değerlendirilmesi
SÜMERSAN KÖKTÜRK M., DİRSEHAN T.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, SÜMERSAN KÖKTÜRK MEHTAP ÇOBANOĞLU EMİNE, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.262-267, 2019
2019
20197. Fuar Organizasyonlarının Makro Düzeyde Sağladığı Ekonomik Katkıların İncelenmesi
DİRSEHAN T.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap SÜmersan Köktürk, Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.99-109, 2019
2018
20188. İnovasyon Yönetimini ve Girişimciliği Öğrenme
DİRSEHAN T.
İnovasyon ve Girişimcilik, A. Esra Aslan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.483-512, 2018
2018
20189. İş Modelleri ve Değeri Yakalama
DİRSEHAN T.
İnovasyon ve Girişimcilik, A. Esra Aslan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.463-482, 2018
2017
201710. Small/Medium Sized Enterprises and Customers: A Case From Hospitality Sector
DİRSEHAN T.
How Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) Can Be Competitive, Ensari, M. Şebnem Kıygı-Çallı, Meltem, Editör, LIT Verlag, ss.91-103, 2017
2017
201711. Fransa’da Siyasi Gelişmelerde Türk ve Müslümanlara Yönelik Ayrımcılık Vakaları
TINAZ N., DİRSEHAN M., DİRSEHAN T., SAY Ö., ÇOBAN M.
Fransa’da Müslümanlara Yönelik Ayrımcılıklar: 2015/2016 Yılları İzleme Raporu, Nuri Tınaz,Meltem Çelik Dirsehan, Semra Meral, Editör, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.37-48, 2017
2016
201612. Fransa’da Ekonomik-İstihdam Hak ve Özgürlükleri: Türk ve Müslüman Toplulukların Durumu
DİRSEHAN T.
Fransa daki Müslüman ve Türk Toplulukların Hak ve Özgürlüklerinin Analizi, Nuri Tınaz, Meltem Çelik Dirsehan, Ahmet Uysal, Editör, Marmara Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, ss.209-234, 2016
2016
201613. Analyzing Countries for Their Luxury Potentials: A Macromarketing Approach
DİRSEHAN T.
Global Marketing Strategies for the Promotion of Luxury Goods, Mosca, F.; R. Gallo, Editör, IGI Global, Hershey, ss.71-91, 2016
2015
201514. Reklam Etkinliklerinde Ünlü Desteğinin Önemi ve Bir Araştırma
DİRSEHAN T.
Ertem Basım, Ankara, 2015
2015
201515. Yeşil Pazarlama Stratejilerinde Ambalajlama Kararı CamPet Üzerine Bir Araştırma
DİRSEHAN T.
Ertem Basım, Ankara, 2015
2015
201516. Tüketici Zihninde Noktaları Birleştirme Oyunu Marka Kavram Haritaları
DİRSEHAN T.
Beta, İstanbul, 2015
2015
201517. An Application of Text Mining to Capture and Analyze eWOM: A Pilot Study on Tourism Sector
DİRSEHAN T.
Capturing Analyzing and Managing Word of Mouth in the Digital Marketplace, Rathore Sumangla, Panwar Avinash , Editör, IGI Global, ss.168-186, 2015
2015
201518. Müşteri Deneyimlerinin Geliştirilmesinde Müşteri İlişkileri Yönetiminin Rolü
DİRSEHAN T.
İlişkisel Pazarlamada Seçme Konular, Erdoğmuş İrem Eren, Gülsoy Tanses Yasemin, Editör, Beta, İstanbul, ss.121-129, 2015
2015
201519. Çevrimiçi Satışa İlişkin Çıkarımlar
KÖKTÜRK M. S., ÇOBANOĞLU E., DİRSEHAN T.
Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel, , Editör, Nobel, Ankara, ss.207-211, 2015
2015
201520. Building Innovative Competitive Advantage in the Minds of Customers
DİRSEHAN T.
Adoption of Innovation Balancing Internal and External Stakeholders in the Marketing of Innovation, Brem Alexander, Viardot Éric, Editör, Springer, ss.75-93, 2015
2014
201421. Pazarlama Vizyonunu Genişleten Yeniden Doğan Pazarlar
Erdoğmuş Z. İ. (Editör), Sümersan Köktürk M. (Editör), Çobanoğlu E. (Editör), Yalçın A. M. (Editör), Dirsehan T. (Editör)
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2014
2010
201022. Örneklerle Temel Deneyimsel Pazarlama
Dirsehan T.
İkinci Adam Yayınları, İstanbul, 2010
Desteklenen Projeler
2020 - 2021
2020 - 2021
Sürdürülebilirlik Odaklı Entegre Risk Yönetimi Modeli Araştırma Geliştirme Projesi
Diğer Özel Kurumlarca Desteklenen Proje
Bakoğlu R. (Yürütücü), Türker M. V., Dirsehan T.
2017 - 2018
2017 - 2018Sosyal Ticaret Sitelerinin Hizmet Kalitesi Boyutlarının Belirlenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Erdoğmuş Z. İ. (Yürütücü), Dirsehan T., Karakaya Arslan M.
2017 - 2017
2017 - 2017Google’ın Güçlü Marka İmajının Metaforlarla Keşfedilmesi (Exploring Google’s Strong Brand Image via Metaphors)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Dirsehan T. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Fransa Müslümanlara Yönelik Ayrımcılıklar 2015 2016 İzleme Raporu
Başbakanlık
Tınaz N. (Yürütücü), Dirsehan T.
2015 - 2015
2015 - 2015Fransa Hak ve Özgürlükler İzleme Raporu 2014
Başbakanlık
Tınaz N. (Yürütücü), Dirsehan T.
2013 - 2015
2013 - 2015Tüketici algılama sürecinde marka kavram haritaları ve marka ederi ölçümü
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Kurtuluş S., Dirsehan T. (Yürütücü)
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorTürkiye Bilişim Derneği (TBD)
Üye
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği (PPAD)
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2022
Mart 2022EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022JOURNAL OF MACROMARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021TRANSPORT REVIEWS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021JOURNAL OF SOCIAL MARKETING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021NEW MEDIA & SOCIETY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2021
Mart 2021JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020TELEMATICS AND INFORMATICS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020BOGAZİCİ JOURNAL: REVİEW OF SOCİAL, ECONOMİC AND ADMİNİSTRATİVE STUDİES
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY & DECISION MAKING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2018
Mayıs 2018ÖNERİ: MARMARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HAKEMLİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2017
Aralık 2017MARMARA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2017
Aralık 2017TOURISM MANAGEMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016MANAGEMENT RESEARCH REVIEW
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2015
Aralık 2015TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ödüller
Mayıs 2017
Mayıs 2017En iyi sunum 2.'lik ödülü
International Conference On Economics, Business Management And Social Sciences (Icebss2017)
Burslar
2021 - 2022
2021 - 2022Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
TÜBİTAK
2012 - 2015
2012 - 2015Yurtiçi Doktora Bursu
TÜBİTAK
2010 - 2011
2010 - 2011