Prof. Dr. TAŞKIN DİRSEHAN


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Pazarlama, Yönetim Bilişim Sistemleri, Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Metrikler

Yayın

77

Yayın (WoS)

16

Yayın (Scopus)

22

Atıf (WoS)

117

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

413

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (Scholar)

1276

H-İndeks (Scholar)

17

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

198

H-İndeks (Sobiad)

8

Atıf (Diğer Toplam)

16

Toplam Atıf Sayısı

332

Proje

7

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2015

2011 - 2015

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (İngilizce) Anabilim Dalı, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Galatasaray Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Tüketici algılama sürecinde marka kavram haritaları ve marka ederi ölçümü

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı

2011

2011

Yüksek Lisans

Romantic movement in marketing: The effects of customer experiences on post experience dimensions from the museum perspective

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama (Yl) (Tezli) (İngilizce)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

B1 Orta

B1 Orta

İtalyanca

C2 Ustalık

C2 Ustalık

Fransızca

Araştırma Alanları

Pazarlama

Yönetim Bilişim Sistemleri

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü

2017 - 2023

2017 - 2023

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü

2016 - 2017

2016 - 2017

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü

2015 - 2016

2015 - 2016

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü

2011 - 2015

2011 - 2015

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Rektörlük Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2019 - 2019

2019 - 2019

Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Başkanı

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2008 - 2009

2008 - 2009

Staj Satış Hizmetleri

Eczacıbaşı - Beiersdorf Kozmetik Ürünler A.Ş., Staj Satış Hizmetleri

2008 - 2008

2008 - 2008

Staj Uluslararası Pazarlama ve Satış Direktörlüğü

Arçelik A.Ş., Staj Uluslararası Pazarlama ve Satış Direktörlüğü

2008 - 2008

2008 - 2008

Staj Tüketim Malları Sektörü

Fransa Başkonsolosluğu Ticaret Müşavirliği, Staj Tüketim Malları Sektörü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Çağdaş Pazarlama

Dijital ve Sosyal Medya

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Marketing Analytics

Seminer

Statistical Data Analysis

Seminar

Marketing Research

Global Pazarlarda Rekabet Analizi

Sosyal Medya ve Dijital Pazarlama

Special Topics in Marketing Management

Topics in Marketing

Global Pazarlarda Marka Yönetimi

Research in Marketing Sürdürülebilir Kalkınma

Yönetim Bilişim Sistemlerinin Temelleri

Information Systems in Marketing

Research Methods and Ethics

Vision in Marketing

Internal Marketing

Production Management

Lisans

Lisans

Marketing Research Project

Marketing Management-II

Marketing Research

Introduction to Marketing

Management Information Systems

Marketing Decision Making

Health Marketing

Management in Health Services

Marketing Management-I

Yönetilen Tezler

2023

2023

Yüksek Lisans

Müzelerde teknoloji kullanımının ziyaretçi deneyimindeki rolü

Dirsehan T. (Danışman)

A.DENİZ(Öğrenci)

2022

2022

Yüksek Lisans

Video oyun dünyasındaki paketlerin lüks algısının incelenmesi

Dirsehan T. (Danışman)

B.FAZLIOĞLU(Öğrenci)

2021

2021

Yüksek Lisans

Behavioral consequences of exposure to infodemic by influencers

Dirsehan T. (Danışman)

E.ÜNALMIŞ(Öğrenci)

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2024 - 2024

2024 - 2024

Uygulamalı ChatGPT Eğitimi (MG-UCGE 24/3)

Sürekli Eğitim Merkezi - Eğitim

Dirsehan T.

2024 - 2024

2024 - 2024

Uygulamalı ChatGPT Eğitimi (MG-UCGE 24/2)

Sürekli Eğitim Merkezi - Eğitim

Dirsehan T.

Makaleler

Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (14)
ESCI (4)
Scopus (21)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

1. Case Analyses for Creating Competitive Advantages through Omni-Channel Experience

DİRSEHAN T., NALCI M.

Global Business Research Congress (GBRC-2018), İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

2. Gender Equality and Sustainability

KENANLI O., DİRSEHAN T.

4th International Conference on Sustainable Development (ICSD), Atina, Yunanistan, 11 - 15 Nisan 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

3. Creating Omni-Channel Customer Experiences through Industry 4.0 Technologies

DİRSEHAN T.

International Scientific Conference on Innovative Marketing (ISCOIM) 2018, Durres, Arnavutluk, 23 - 24 Şubat 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

4. Investigating the User Acceptance of Autonomous Vehicles to Contribute to Sustainability

CAN C., DİRSEHAN T.

2nd International Sustainability Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.90-94, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

5. Users Motivation for a Sharing Economy: A Chaperone of Sustainable Consumption

HOQ K. M. R., DİRSEHAN T.

2nd International Sustainability Congress, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.95-102, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

6. The Evolution of CRM from the Perspective of an Emerging Country: Past, Present and Future

DİRSEHAN T.

6th International Conference on Management, Business and Economics, Durres, Arnavutluk, 27 - 29 Ekim 2017, ss.181, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. DETERMINING SERVICE QUALITY DIMENSIONS OF SOCIAL COMMERCE WEBSITES

Erdogmus I., DİRSEHAN T., KARAKAYA M.

13th International Strategic Management Conference (ISMC), Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, cilt.34, ss.113-122, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2017

2017

8. Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites

ERDOĞMUŞ Z. İ., DİRSEHAN T., KARAKAYA M.

13th International Strategic Management Conference, 6 - 08 Temmuz 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

9. Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites

ERDOĞMUŞ Z. İ., DİRSEHAN T., KARAKAYA M.

13th International Strategic Management Conference, Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, ss.165-174, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

10. Exploring Competitive Gaps to Create a “Turkish” Local SearchEngine

DİRSEHAN T., ULUTAN M., KARABACAK A.

2nd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.19, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Exploring Google’xxs Strong Brand Image Via Metaphors

DİRSEHAN T., BARAN S.

II International Conference on Economics, Business Management and Social Sciences (ICEBSS 2017), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 10 - 14 Mayıs 2017, ss.55, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Exploring Yandex’xxs Brand Image as a Market Challenger in the Information Sector

DİRSEHAN T., NALCI M.

II International Conference on Economics, Business Management and Social Sciences (ICEBSS 2017), Belgrade, Sırbistan Ve Karadağ, 10 - 14 Mayıs 2017, ss.62, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Fransa Cumhurbaşkanlığı Seçimi: Müslüman Türk Komuniteler

TINAZ N., MERAL S., ÇELİK DİRSEHAN M., DİRSEHAN T.

SETA - PANEL, Fransa Cumhurbaşkanlığı Seçimi: Müslüman Türk Komuniteler, İstanbul, Türkiye, 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Leaping up the Level of Information Society for Developing Countries: Benefiting from an Age of Industry 4.0

DİRSEHAN T., DİRSEHAN M.

1st International Scientific Conference on Innovative Marketing, Durres, Arnavutluk, 24 - 25 Şubat 2017, ss.30-31, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Marketing Management and Digital Transformation

DİRSEHAN T., DİRSEHAN M.

1st International Scientific Conference on Innovative Marketing, Durres, Arnavutluk, 24 - 25 Şubat 2017, ss.30-31, (Özet Bildiri)

2016

2016

16. Using Information Systems to Develop CRM on the Road to Sustainability

DİRSEHAN T.

International Sustainability Congress 2016, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2016, ss.256-259, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

17. Yapısal Olmayan Veriden Rekabet Avantajı Yaratma Türkiye Konaklama Sektörü nde Metin Madenciliği Yaklaşımı

DİRSEHAN T.

15. Ulusal İşletmecilik Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2016, ss.78-87, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. Text Mining in the Hospitality Sector to Extend the Motivation Theory

DİRSEHAN T.

International Marketing Trends Conference, Venedik, İtalya, 21 - 23 Ocak 2016, ss.1-13, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

19. Sosyal İnovasyon ile Sakin Şehirler Arasındaki İlişkinin Sosyal Girişim ci ler Boyutu ile İncelenmesi Seferihisar Örneği

KAZANÇOĞLU İ., DİRSEHAN T.

İnovasyon Ekosistemleri Aracılığı ile Değer Yaratmak: Disiplinler Arası Yaklaşımlar Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 27 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

20. Gaining Competitive Advantage in Tourism Marketing A Text Mining Approach to Hotel Visitors Reviews in Durrës

DİRSEHAN T.

International Conference for Management, Business and Technology, Durres, Arnavutluk, 6 - 07 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

21. Profiling online consumers according to their experiences with a special focus on social dimension

DİRSEHAN T., Celik M.

7th International Strategic Management Conference, Paris, Fransa, 30 Haziran - 02 Temmuz 2011, cilt.24, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2020

2020

1. The Melody of Omnichannel Customer Experience Management (OCCEM)

DİRSEHAN T., ÇELİK DİRSEHAN M.

Managing Customer Experiences in an Omnichannel World: Melody of Online and Offline Environments in the Customer Journey, Dirsehan Taşkın, Editör, Emerald Publishing Limited, Bingley, ss.1-10, 2020

2019

2019

3. Gelişmesinin Başında Olan Fuarcılık Sektörüne Sahip Bir Ülke Örneği Olarak Arnavutluk

ERVIN M., DİRSEHAN T.

Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, SÜMERSAN KÖKTÜRK MEHTAP ÇOBANOĞLU EMİNE, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.110-124, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

4. Fuar Organizasyonlarının Makro Düzeyde Sağladığı Ekonomik Katkıların İncelenmesi

DİRSEHAN T.

Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, SÜMERSAN KÖKTÜRK MEHTAP ÇOBANOĞLU EMİNE, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.99-109, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

5. İletişim Stratejisi Olarak Ticari Fuarlar

Sümersan Köktürk M., ÇOBANOĞLU E., Torun İ., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., DİRSEHAN T., Myftaraj E., et al.

Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersen Köktürk ve Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.126-145, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. İkinci El Ürünlerin Fuarcılık Kapsamında Değerlendirilmesi

SÜMERSAN KÖKTÜRK M., DİRSEHAN T.

Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, SÜMERSAN KÖKTÜRK MEHTAP ÇOBANOĞLU EMİNE, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.262-267, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

7. Fuar Organizasyonlarının Makro Düzeyde Sağladığı Ekonomik Katkıların İncelenmesi

DİRSEHAN T.

Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap SÜmersan Köktürk, Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.99-109, 2019 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

8. İnovasyon Yönetimini ve Girişimciliği Öğrenme

DİRSEHAN T.

İnovasyon ve Girişimcilik, A. Esra Aslan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.483-512, 2018

2018

2018

9. İş Modelleri ve Değeri Yakalama

DİRSEHAN T.

İnovasyon ve Girişimcilik, A. Esra Aslan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.463-482, 2018

2017

2017

10. Small/Medium Sized Enterprises and Customers: A Case From Hospitality Sector

DİRSEHAN T.

How Small and Medium-Sized Enterprises (SMEs) Can Be Competitive, Ensari, M. Şebnem Kıygı-Çallı, Meltem, Editör, LIT Verlag, ss.91-103, 2017

2017

2017

11. Fransa’da Siyasi Gelişmelerde Türk ve Müslümanlara Yönelik Ayrımcılık Vakaları

TINAZ N., DİRSEHAN M., DİRSEHAN T., SAY Ö., ÇOBAN M.

Fransa’da Müslümanlara Yönelik Ayrımcılıklar: 2015/2016 Yılları İzleme Raporu, Nuri Tınaz,Meltem Çelik Dirsehan, Semra Meral, Editör, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.37-48, 2017

2016

2016

12. Fransa’da Ekonomik-İstihdam Hak ve Özgürlükleri: Türk ve Müslüman Toplulukların Durumu

DİRSEHAN T.

Fransa daki Müslüman ve Türk Toplulukların Hak ve Özgürlüklerinin Analizi, Nuri Tınaz, Meltem Çelik Dirsehan, Ahmet Uysal, Editör, Marmara Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, ss.209-234, 2016

2016

2016

13. Analyzing Countries for Their Luxury Potentials: A Macromarketing Approach

DİRSEHAN T.

Global Marketing Strategies for the Promotion of Luxury Goods, Mosca, F.; R. Gallo, Editör, IGI Global, Hershey, ss.71-91, 2016

2015

2015

17. An Application of Text Mining to Capture and Analyze eWOM: A Pilot Study on Tourism Sector

DİRSEHAN T.

Capturing Analyzing and Managing Word of Mouth in the Digital Marketplace, Rathore Sumangla, Panwar Avinash , Editör, IGI Global, ss.168-186, 2015

2015

2015

18. Müşteri Deneyimlerinin Geliştirilmesinde Müşteri İlişkileri Yönetiminin Rolü

DİRSEHAN T.

İlişkisel Pazarlamada Seçme Konular, Erdoğmuş İrem Eren, Gülsoy Tanses Yasemin, Editör, Beta, İstanbul, ss.121-129, 2015

2015

2015

19. Çevrimiçi Satışa İlişkin Çıkarımlar

KÖKTÜRK M. S., ÇOBANOĞLU E., DİRSEHAN T.

Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel, , Editör, Nobel, Ankara, ss.207-211, 2015

2015

2015

20. Building Innovative Competitive Advantage in the Minds of Customers

DİRSEHAN T.

Adoption of Innovation Balancing Internal and External Stakeholders in the Marketing of Innovation, Brem Alexander, Viardot Éric, Editör, Springer, ss.75-93, 2015

2010

2010

22. Örneklerle Temel Deneyimsel Pazarlama

Dirsehan T.

İkinci Adam Yayınları, İstanbul, 2010

Desteklenen Projeler

2017 - 2018

2017 - 2018

Sosyal Ticaret Sitelerinin Hizmet Kalitesi Boyutlarının Belirlenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Erdoğmuş Z. İ. (Yürütücü), Dirsehan T., Karakaya Arslan M.

2017 - 2017

2017 - 2017

Google’ın Güçlü Marka İmajının Metaforlarla Keşfedilmesi (Exploring Google’s Strong Brand Image via Metaphors)

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

Dirsehan T. (Yürütücü)

2015 - 2015

2015 - 2015

Fransa Hak ve Özgürlükler İzleme Raporu 2014

Başbakanlık

Tınaz N. (Yürütücü), Dirsehan T.

2013 - 2015

2013 - 2015

Tüketici algılama sürecinde marka kavram haritaları ve marka ederi ölçümü

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

Kurtuluş S., Dirsehan T. (Yürütücü)

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Türkiye Bilişim Derneği (TBD)

Üye

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği (PPAD)

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Mart 2022

Mart 2022

EUROPEAN JOURNAL OF MARKETING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2022

Şubat 2022

JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2022

Şubat 2022

JOURNAL OF MACROMARKETING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

TRANSPORT REVIEWS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

JOURNAL OF SOCIAL MARKETING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2021

Ağustos 2021

NEW MEDIA & SOCIETY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2021

Mart 2021

JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2020

Kasım 2020

TELEMATICS AND INFORMATICS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

BOGAZİCİ JOURNAL: REVİEW OF SOCİAL, ECONOMİC AND ADMİNİSTRATİVE STUDİES

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2020

Ocak 2020

INTERNATIONAL JOURNAL OF INFORMATION TECHNOLOGY & DECISION MAKING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2019

Aralık 2019

GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ İLETİŞİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2018

Mayıs 2018

ÖNERİ: MARMARA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ HAKEMLİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2018

Nisan 2018

ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2017

Aralık 2017

MARMARA ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2017

Aralık 2017

TOURISM MANAGEMENT

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2016

Ocak 2016

MANAGEMENT RESEARCH REVIEW

ESCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2015

Aralık 2015

TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ödüller

Kasım 2021

Kasım 2021

Yayın Teşviki

Tübitak

Mart 2021

Mart 2021

Yayın Teşviki

Tübitak

Ekim 2018

Ekim 2018

Yayın Teşviki

Tübitak

Mayıs 2017

Mayıs 2017

En iyi sunum 2.'lik ödülü

International Conference On Economics, Business Management And Social Sciences (Icebss2017)



Burslar

2021 - 2022

2021 - 2022

Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

TÜBİTAK

2012 - 2015

2012 - 2015

Yurtiçi Doktora Bursu

TÜBİTAK

2010 - 2011

2010 - 2011

Yurtiçi Yüksek Lisans Bursu

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 19

h-indeksi (WOS): 3