İkinci Adam Yayınları, İstanbul, 2010
Hayatın her anında
deneyim söz konusudur. Gazete okurken, televizyon izlerken, yolda yürürken,
seyahat ederken hep farklı deneyimler yaşarız. Bu durum, tüketici-marka
ilişkisinde de geçerlidir.
Bir ürünü satın alırken
ya da bir hizmetten faydalanırken tüketiciler olumlu, olumsuz hatırlayacakları
ya da kayıtsız kaldıkları deneyimler yaşarlar. “Deneyimsel Pazarlama”nın amacı
ise tüketicilerin yaşadıkları bu deneyimleri ortaya çıkarmak, olumsuz olanları
yok etmek, olumlu ve unutulmayacak deneyimleri sahnelemektir. Bir başka
deyişle, tüketici deneyimi yönetimine önem verir.
“Deneyimsel Ekonomi”,
1998 yılında Joseph Pine II ve James Gilmore tarafından açıklanmış, 1999
yılında ise Bernd Schmitt tarafından “Deneyimsel Pazarlama” kavramı
geliştirilmiştir. Bu kitap, Türkiye’deki deneyimsel pazarlama üzerine yapılan
akademik ve yönetimsel çalışmaların artmasını, buna ek olarak Türkçe kaynak
sıkıntısını en azından bu konudaki temel kavramlar düzeyinde gidermesi amacıyla
hazırlanmıştır. Örneklerle zenginleştirilip kavramların daha açık anlaşılması
hedeflenmiştir.