Örneklerle Temel Deneyimsel Pazarlama


Dirsehan T.

İkinci Adam Yayınları, İstanbul, 2010

  • Yayın Türü: Kitap / Araştırma Kitabı
  • Basım Tarihi: 2010
  • Yayınevi: İkinci Adam Yayınları
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Hayatın her anında deneyim söz konusudur. Gazete okurken, televizyon izlerken, yolda yürürken, seyahat ederken hep farklı deneyimler yaşarız. Bu durum, tüketici-marka ilişkisinde de geçerlidir.

Bir ürünü satın alırken ya da bir hizmetten faydalanırken tüketiciler olumlu, olumsuz hatırlayacakları ya da kayıtsız kaldıkları deneyimler yaşarlar. “Deneyimsel Pazarlama”nın amacı ise tüketicilerin yaşadıkları bu deneyimleri ortaya çıkarmak, olumsuz olanları yok etmek, olumlu ve unutulmayacak deneyimleri sahnelemektir. Bir başka deyişle, tüketici deneyimi yönetimine önem verir.

“Deneyimsel Ekonomi”, 1998 yılında Joseph Pine II ve James Gilmore tarafından açıklanmış, 1999 yılında ise Bernd Schmitt tarafından “Deneyimsel Pazarlama” kavramı geliştirilmiştir. Bu kitap, Türkiye’deki deneyimsel pazarlama üzerine yapılan akademik ve yönetimsel çalışmaların artmasını, buna ek olarak Türkçe kaynak sıkıntısını en azından bu konudaki temel kavramlar düzeyinde gidermesi amacıyla hazırlanmıştır. Örneklerle zenginleştirilip kavramların daha açık anlaşılması hedeflenmiştir.