Eğitim Bilgileri
2002 - 2008
2002 - 2008Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1995 - 1998
1995 - 1998Yüksek Lisans
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Uygulamalı Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye
1988 - 1995
1988 - 1995Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
Matematik problemi çözme tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)
1998
1998Yüksek Lisans
Pade yaklaşımları
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Uygulamalı Matematik (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2016
2011 - 2016Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2008 - 2011
2008 - 2011Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
1999 - 2008
1999 - 2008Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2012 - 2013
2012 - 2013Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1995 - 1999
1995 - 1999Matematik Öğretmeni
Özel Mefküre Dershanesi, Matematik Öğretmeni
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Öğretmen Müdahaleleri ve Problem Çözme Stratejisi Kullanımına Dayalı Trigonometri Öğretiminin Öğrencilerin Üst Bilişsel Farkındalıklarına ve Problem Çözme Başarılarına Etkisinin İncelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
M.SOMUNCU(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının geometrik nesneler üzerine matematiksel düşünme süreçleri
Çanakçı O. (Danışman)
G.KUBAT(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
STEAM odaklı matematik öğretiminin özel yetenekli öğrencilerin matematiğe yönelik inançlarına ve STEAM mesleklerine olan ilgilerine etkisinin incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
U.METİN(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Bilişsel farkındalık stratejileriyle fonksiyon kavramı öğretiminin matematik problemi çözme başarısına ve inancına etkisinin incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
E.DAĞDEVİREN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
KOLB EĞİTİCİ ROL PROFİLLERİNE GÖRE ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİCİ ROLLERİNİN ÖĞRETİM SÜREÇLERİNE YANSIMALARININ İNCELENMESİ
Çanakçı O. (Danışman)
B.KORKUT(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİNRUTİN OLMAYAN MATEMATİK PROBLEMİ ÇÖZME BAŞARILARININMATEMATİK PROBLEMİ ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Çanakçı O. (Danışman)
Ö.ELMAS(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul matematik ders kitaplarındaki geometri ve ölçme problemlerinin PISA matematik okuryazarlığı düzeyleri açısından incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
Ş.AL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
10. sınıf öğrencilerinin özel dörtgenler bağlamında geometrik düşünme düzeylerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
B.KORKUT(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
B.GÖNÜL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Matematik öğretmenlerinin öğrencilerde bölme, kesir ve rasyonel sayı kavramları arasındaki ilişkiyi yapılandırma süreçleri
Çanakçı O. (Danışman)
S.TUĞBA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Bilgisayar video oyunlarının ortaokul öğrencilerinin matematik problemi çözme becerilerine etkisinin incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
K.ÇORBACI(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Matematik öğretiminin niteliği, zorbalık, motivasyon ve matematik başarısı arasındaki ilişkiler: yapısal eşitlik modellemesi ile Türkiye - Güney Kore karşılaştırması
Çanakçı O. (Danışman)
Ö.ENGİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
8. sınıf öğrencilerinin özdeşlikler konusunda matematiksel dili kullanma becerileri ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
Ö.GÜLDAL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul ve lise matematik öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin incelenmesi ve karşılaştırılması
Çanakçı O. (Danışman)
K.KARADENİZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Veri işleme öğrenme alanının ortaokul matematik ders kitaplarında işlenişinin öğretim programı açısından değerlendirilmesi
Çanakçı O. (Danışman)
K.Sevim(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
TEKNOLOJİ İLE İLİŞKİLENDİRİLMİŞ ETKİNLİK VE PROBLEMLERLE İŞLENEN MATEMATİK DERSİNİN İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BAŞARILARINA VE TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ÇANAKÇI O. (Eş Danışman), BAYSAL Z. N. (Eş Danışman)
E.KARADAĞ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaokul matematik dersi öğretim programına ilişkin öğretmen ve uzman görüşlerinin değerlendirilmesi
Çanakçı O. (Danışman)
C.ESKİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel sözel, sembolik ve görsel dili anlama ve kullanma becerilerinin incelenmesi
Çanakçı O. (Danışman)
F.YILDIZ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (4)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (2)
2023
20231. Use of Course Tools in Primary School Mathematics Textbooks
TABUK M., PUSMAZ A., ÇANAKÇI O.
Educational academic research (Online) , sa.50, ss.117-126, 2023 (Hakemli Dergi)
2015
20152. Matematik başarısı ve anne baba eğitim düzeyi
ÇANAKÇI O., ÖZDEMİR A. Ş.
İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi
, cilt.7, ss.19-36, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
20113. MATEMATİK PROBLEMİ ÇÖZME TUTUM ÖLÇEĞİNİNGELİŞTİRİLMESİ
ÇANAKÇI O., ÖZDEMİR A. Ş.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 (Hakemli Dergi)
2005
20054. OKUL DENEYİMİ I DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM ÖĞRENME KAVRAMLARINA VE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ ROLLERİNE BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖZDEMİR A. Ş., ÇANAKÇI O.
İlköğretim Online , cilt.4, ss.73-80, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Teknoloji İle İlişkilendirilmiş Matematik Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Başarılarına Etkisi
Karadağ E., BAYSAL Z. N., ÇANAKÇI O.
V. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20182. Matematik ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Ortaokul Öğrencilerinin Matematik, Teknoloji ve Teknoloji ile Matematik Öğrenimine Yönelik Tutum Düzeyleri
TABUK M., ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., TABUK M.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20173. Ortaokul Matematik Öğretim Programının Program Geliştirme İlkelerine Uygunluğunaİlişkin Uzman ve Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
ESKİ C., ÇANAKÇI O.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDAKİ YETERLİK ALGILARI
ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., MERTOĞLU H.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Öğretmen Adaylarının Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÇANAKÇI O., ESKİ C.
ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. DİNAMİK BİR SORU HAZIRLAMA SİSTEMİ DİNASORUS
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
20167. DİNAMİK OLARAK ÇOĞALTILAN MEB KAZANIM TESTLERİNDEKİ BAŞARI DURUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ÇANAKÇI O., DOĞAN M., KARAKIRIK E.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
2016
20168. Anatomy of a Generic Question Model in DinaSoruS Assessment System
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
The 13th International Congress on Mathematical Education 2016 (ICME-13), Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016
2016
20169. A DYNAMIC QUESTION GENERATING SYSTEM FOR MATHEMATICS
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
The 13th International Congress on Mathematical Education 2016 (ICME-13), Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016
2016
201610. Dynamically Duplicating Assesment Tests Through DinaSoruS
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
14th International JTEFS/BBCC Conference, Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education, Konya, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016
2016
201611. Middle School Students Levels of Using and Understanding Mathematical Language About Fractions
ÇANAKÇI O., YILDIZ F.
9. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Paris, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016
2015
201512. Günümüzde veliler matematik dersine katılımları hakkında ne düşünüyorlar
Çeziktürk Kipel Ö., ÇANAKÇI O., PUSMAZ A.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 19 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201513. Matematik Eğitiminde İnançlara Odaklanmak
ÇANAKÇI O.
2. Temel Eğitim Sempozyumu "Ortaokul Sorunları", İstanbul, Türkiye, 08 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201414. Pre service middle school mathematics teachers beliefs about mathematical problem solving
ÇANAKÇI O., PUSMAZ A.
BSRLM Day Conference, Edinburgh, Saint Helena, 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201415. Prospective middle grade mathematics teachers teaching approaches for the greatest common divisor concept
PUSMAZ A., ÇANAKÇI O.
BSRLM Day Conference, Edinburgh, Saint Helena, 16 Kasım 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. Dik Üçgendeki Oranlar Konusunun Klinometre Materyali ile Öğretiminin Öğrenci başarısına Etkisi
ÇANAKÇI O., Şahin M.
I. Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Türkiye, 30 Mayıs - 01 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2012
201217. Rutin Olmayan Problemler
ÇANAKÇI O.
İgeder Matematik Platformu Seminerleri, İstanbul, Türkiye, 27 Mayıs 2012
2012
201218. Öğretmenlerle Problem Çözme Üzerine Deneyim Paylaşımları Uygulama Örnekleri
ÇANAKÇI O.
I. Matematik Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul, Türkiye, 10 Mart 2012
2010
201019. The Construction of Mathematics Problem Solving Attitude Scale
ÇANAKÇI O., ÖZDEMİR A. Ş.
The British Society for Research into Learning Mathematics Day Conference, Nottingham, Birleşik Krallık, 19 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2002
200220. Okul Deneyimi I Dersinin İlköğretim Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretim ve Öğrenme Kavramlarına Bakış Açıları Üzerindeki Etkileri
ÖZDEMİR A. Ş., ÇANAKÇI O.
Uluslar Arası Katılımlı 2000'li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Teknoloji ile ilişkilendirilmiş etkinlik ve problemlerle işlenen matematik dersinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme başarılarına etkisinin incelenmesi
KARADAĞ E., BAYSAL Z. N., ÇANAKÇI O.
Eğitim Bilimleri AlanındaAkademik Çalışmalar-II, Doç. Dr. Onur ZAHAL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.97-118, 2020
2017
20172. Ortaöğretim Matematik 10. Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2017
2016
20163. Ortaöğretim İleri Düzey MATEMATİK 11 Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
20164. Ortaöğretim Temel Düzey MATEMATİK 11 Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
20165. Rutin Olmayan Problemler
DUŞ M., KÜTÜK S., ÇAKIR S., ÇANAKÇI O., BUĞDAYOĞLU H., BATAL M.
Karekök Eğitim Basım Yayım Tur. Ltd. Şti., İstanbul, 2016