Education Information
2002 - 2008
2002 - 2008Doctorate
Marmara University, Institute of Educational Sciences, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Turkey
1995 - 1998
1995 - 1998Postgraduate
Sakarya University, Instıtute Of Scıence, Uygulamalı Matematik (Yl) (Tezli), Turkey
1988 - 1995
1988 - 1995Undergraduate
Bogazici University, Faculty Of Educatıon, Department Of Secondary School Scıence And Mathematıcs Branch Educatıon, Turkey
Dissertations
2008
2008Doctorate
Matematik problemi çözme tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Institute of Educational Sciences, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)
1998
1998Postgraduate
Pade yaklaşımları
Sakarya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Uygulamalı Matematik (Yl) (Tezli)
Foreign Languages
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Research Areas
Teacher Training For Elementary Sch. Edu. in Mathematics
Teacher Training in Science and Math. at Second. Sch. Lev.
Academic Titles / Tasks
2016 - Continues
2016 - ContinuesAssistant Professor
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Mathematics and Science Education
2011 - 2016
2011 - 2016Assistant Professor
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, İlköğretim Bölümü
2008 - 2011
2008 - 2011Lecturer PhD
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, İlköğretim Bölümü
1999 - 2008
1999 - 2008Lecturer
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, İlköğretim Bölümü
Managerial Experience
2012 - 2013
2012 - 2013Deputy Head of Department
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, İlköğretim Bölümü
Non Academic Experience
1995 - 1999
1995 - 1999Matematik Öğretmeni
Özel Mefküre Dershanesi
Advising Theses
2023
2023Postgraduate
KOLB EĞİTİCİ ROL PROFİLLERİNE GÖRE ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİCİ ROLLERİNİN ÖĞRETİM SÜREÇLERİNE YANSIMALARININ İNCELENMESİ
Çanakçı O. (Advisor)
B.KORKUT(Student)
2023
2023Postgraduate
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİNRUTİN OLMAYAN MATEMATİK PROBLEMİ ÇÖZME BAŞARILARININMATEMATİK PROBLEMİ ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARI BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Çanakçı O. (Advisor)
Ö.ELMAS(Student)
2023
2023Postgraduate
10. sınıf öğrencilerinin özel dörtgenler bağlamında geometrik düşünme düzeylerinin ve kavram yanılgılarının incelenmesi
Çanakçı O. (Advisor)
B.KORKUT(Student)
2023
2023Postgraduate
Ortaokul matematik öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ve uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi
Çanakçı O. (Advisor)
B.GÖNÜL(Student)
2023
2023Postgraduate
Ortaokul matematik ders kitaplarındaki geometri ve ölçme problemlerinin PISA matematik okuryazarlığı düzeyleri açısından incelenmesi
Çanakçı O. (Advisor)
Ş.AL(Student)
2022
2022Postgraduate
8. sınıf öğrencilerinin özdeşlikler konusunda matematiksel dili kullanma becerileri ile matematik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çanakçı O. (Advisor)
Ö.GÜLDAL(Student)
2022
2022Doctorate
Matematik öğretiminin niteliği, zorbalık, motivasyon ve matematik başarısı arasındaki ilişkiler: yapısal eşitlik modellemesi ile Türkiye - Güney Kore karşılaştırması
Çanakçı O. (Advisor)
Ö.ENGİN(Student)
2021
2021Postgraduate
Ortaokul ve lise matematik öğretmen adaylarının problem kurma becerilerinin incelenmesi ve karşılaştırılması
Çanakçı O. (Advisor)
K.KARADENİZ(Student)
2019
2019Postgraduate
Veri işleme öğrenme alanının ortaokul matematik ders kitaplarında işlenişinin öğretim programı açısından değerlendirilmesi
Çanakçı O. (Advisor)
K.Sevim(Student)
2019
2019Postgraduate
TEKNOLOJİ İLE İLİŞKİLENDİRİLMİŞ ETKİNLİK VE PROBLEMLERLE İŞLENEN MATEMATİK DERSİNİN İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BAŞARILARINA VE TUTUMLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ÇANAKÇI O. (Co-Advisor), BAYSAL Z. N. (Co-Advisor)
E.KARADAĞ(Student)
2017
2017Postgraduate
Ortaokul matematik dersi öğretim programına ilişkin öğretmen ve uzman görüşlerinin değerlendirilmesi
Çanakçı O. (Advisor)
C.ESKİ(Student)
2016
2016Postgraduate
6. ve 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel sözel, sembolik ve görsel dili anlama ve kullanma becerilerinin incelenmesi
Çanakçı O. (Advisor)
F.YILDIZ(Student)
Articles Published in Other Journals
2023
2023Use of Course Tools in Primary School Mathematics Textbooks
TABUK M., PUSMAZ A., ÇANAKÇI O.
Educational academic research (Online) , no.50, pp.117-126, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Matematik başarısı ve anne baba eğitim düzeyi
ÇANAKÇI O., ÖZDEMİR A. Ş.
İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi , vol.7, pp.19-36, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2011
2011MATEMATİK PROBLEMİ ÇÖZME TUTUM ÖLÇEĞİNİNGELİŞTİRİLMESİ
ÇANAKÇI O., ÖZDEMİR A. Ş.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2011 (Peer-Reviewed Journal)
2005
2005OKUL DENEYİMİ I DERSİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETİM ÖĞRENME KAVRAMLARINA VE ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ ROLLERİNE BAKIŞ AÇILARI ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
ÖZDEMİR A. Ş., ÇANAKÇI O.
İlköğretim Online , vol.4, pp.73-80, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2018
2018Teknoloji İle İlişkilendirilmiş Matematik Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Başarılarına Etkisi
Karadağ E., BAYSAL Z. N., ÇANAKÇI O.
V. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, 25 - 27 October 2018
2018
2018Matematik ve Teknoloji Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması: Ortaokul Öğrencilerinin Matematik, Teknoloji ve Teknoloji ile Matematik Öğrenimine Yönelik Tutum Düzeyleri
TABUK M., ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., TABUK M.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 12 May 2018
2017
2017Ortaokul Matematik Öğretim Programının Program Geliştirme İlkelerine Uygunluğunaİlişkin Uzman ve Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
ESKİ C., ÇANAKÇI O.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 April 2017
2017
2017İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDAKİ YETERLİK ALGILARI
ÇANAKÇI O., PUSMAZ A., MERTOĞLU H.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 May 2017
2017
2017Öğretmen Adaylarının Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
ÇANAKÇI O., ESKİ C.
ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ VE AKREDİTASYON KONGRESİ, 19 - 21 May 2017
2016
2016DİNAMİK BİR SORU HAZIRLAMA SİSTEMİ DİNASORUS
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016
2016
2016DİNAMİK OLARAK ÇOĞALTILAN MEB KAZANIM TESTLERİNDEKİ BAŞARI DURUMLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ÇANAKÇI O., DOĞAN M., KARAKIRIK E.
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 - 30 September 2016
2016
2016Anatomy of a Generic Question Model in DinaSoruS Assessment System
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
The 13th International Congress on Mathematical Education 2016 (ICME-13), Hamburg, Germany, 24 - 31 July 2016
2016
2016A DYNAMIC QUESTION GENERATING SYSTEM FOR MATHEMATICS
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
The 13th International Congress on Mathematical Education 2016 (ICME-13), Hamburg, Germany, 24 - 31 July 2016
2016
2016Dynamically Duplicating Assesment Tests Through DinaSoruS
KARAKIRIK E., DOĞAN M., ÇANAKÇI O.
14th International JTEFS/BBCC Conference, Teacher Education for Sustainable Development, Culture and Education, Konya, Turkey, 12 - 14 May 2016
2016
2016Middle School Students Levels of Using and Understanding Mathematical Language About Fractions
ÇANAKÇI O., YILDIZ F.
9. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Paris, France, 3 - 06 February 2016
2015
2015Günümüzde veliler matematik dersine katılımları hakkında ne düşünüyorlar
Çeziktürk Kipel Ö., ÇANAKÇI O., PUSMAZ A.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Turkey, 16 - 19 April 2015
2015
2015Matematik Eğitiminde İnançlara Odaklanmak
ÇANAKÇI O.
2. Temel Eğitim Sempozyumu "Ortaokul Sorunları", İstanbul, Turkey, 08 January 2015
2014
2014Pre service middle school mathematics teachers beliefs about mathematical problem solving
ÇANAKÇI O., PUSMAZ A.
BSRLM Day Conference, Edinburgh, Saint Helena, 16 November 2014
2014
2014Prospective middle grade mathematics teachers teaching approaches for the greatest common divisor concept
PUSMAZ A., ÇANAKÇI O.
BSRLM Day Conference, Edinburgh, Saint Helena, 16 November 2014
2014
2014Dik Üçgendeki Oranlar Konusunun Klinometre Materyali ile Öğretiminin Öğrenci başarısına Etkisi
ÇANAKÇI O., Şahin M.
I. Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, Turkey, 30 May - 01 June 2014
2012
2012Rutin Olmayan Problemler
ÇANAKÇI O.
İgeder Matematik Platformu Seminerleri, İstanbul, Turkey, 27 May 2012
2012
2012Öğretmenlerle Problem Çözme Üzerine Deneyim Paylaşımları Uygulama Örnekleri
ÇANAKÇI O.
I. Matematik Öğretmenleri Zirvesi, İstanbul, Turkey, 10 March 2012
2010
2010The Construction of Mathematics Problem Solving Attitude Scale
ÇANAKÇI O., ÖZDEMİR A. Ş.
The British Society for Research into Learning Mathematics Day Conference, Nottingham, United Kingdom, 19 June 2010
2002
2002Okul Deneyimi I Dersinin İlköğretim Matematik Eğitimi Öğretmen Adaylarının Öğretim ve Öğrenme Kavramlarına Bakış Açıları Üzerindeki Etkileri
ÖZDEMİR A. Ş., ÇANAKÇI O.
Uluslar Arası Katılımlı 2000'li Yıllarda 1. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 19 - 22 September 2002
Books & Book Chapters
2020
2020Teknoloji ile ilişkilendirilmiş etkinlik ve problemlerle işlenen matematik dersinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme başarılarına etkisinin incelenmesi
KARADAĞ E., BAYSAL Z. N., ÇANAKÇI O.
in: Eğitim Bilimleri AlanındaAkademik Çalışmalar-II, Doç. Dr. Onur ZAHAL, Editor, Gece Kitaplığı, Ankara, pp.97-118, 2020
2017
2017Ortaöğretim Matematik 10. Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2017
2016
2016Ortaöğretim İleri Düzey MATEMATİK 11 Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
2016Ortaöğretim Temel Düzey MATEMATİK 11 Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
2016