Yayınlar & Eserler

Makaleler 43
Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI (13)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (18)
ESCI (4)
Scopus (18)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (14)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 97

1. An Analysis of Student Opinions on the Science Olympics Held in Turkey

International Adana Scientific Research And Innovation Congress, Adana, Türkiye, 03 Kasım 2025, (Özet Bildiri)

2. ). Eğitim Alanında Bilgi ve Teknoloji Transferi: Bir Üniversite-Endüstri İş Birliğinin Derinlemesine İncelenmesi

15th International Congress on New Trends in Education, Aydın, Türkiye, 13 Aralık 2024, (Özet Bildiri)

3. STEM yaklaşımını kullanan öğretmenlerin karşılaştıkları zorluklar

III. Ulusal Disiplinlerarası Fen Eğitimi Öğretmenler Konferansı, Ankara, Türkiye, 07 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

4. Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study

National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri) Creative Commons License

5. Investigation of Scientific Literacy Themes in Turkish High School Biology Textbooks

International Journal of Art and Sciences, 10 - 13 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Biyoloji Öğretmenlerinin Sosyobilimsel Konularla İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

8. An Investigation of the Relationship between Understanding of Socioscientific Issues and Pedagogical Content Knowledge about Socioscientific Issues.

The International Organization for Science and Technology Education., Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, ss.117-121, (Tam Metin Bildiri)

11. Biyoloji Öğretmenlerinin SosyobilimselKonular ile İlgili Yaklaşımları

13th International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

13. Biyoloji Ögretmenlerinin SosyobilimselKonular ile Ilgili Yaklasımları.

13th International Balkan Education and Science Congress, Edirne, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2018, ss.541-546, (Tam Metin Bildiri)

14. International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.

National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65, (Özet Bildiri)

15. Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues

National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 13 Mart 2018, (Özet Bildiri)

17. A new evaluation model for assessing effectiveness of a large scale professional development program about nature of science

14th International history, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conferance, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

18. As complicated as Rubik s Cube is: How difficult is to change middle school students NOS views through a CPD

International History Philosophy of Science Teaching-IHPST Group Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, cilt.1, ss.43, (Özet Bildiri)

19. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

22. Examining Turkish Biology Teachers’ Pedagogical Content Knowledge For Socioscientific Issues.

European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.88, (Özet Bildiri)

25. As complicated as rubik’s cube is: how difficult is to change middle school students’ nos views through a CPD

14th International History, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

26. Teaching evolution self-efficacy scale: The development, validation and reliability study.

The Eurasia Proceedings of Educational Social Sciences, 1 - 03 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

27. The Development of A Learning And Teaching Framework For SSI Based Science Education.

14th International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 12 - 15 Haziran 2017, ss.54, (Özet Bildiri)

28. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114, (Tam Metin Bildiri)

29. EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

31. USING THE HISTORY OF RESEARCH LEADING THE DISCOVERY OF ARCHAEA TO BRING UP ASPECTS OF SCIENCE IN THE CLASSROOM

2nd International Symposium on Philosophy, Education, Art and History of Science, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.135, (Özet Bildiri)

33. Does it matter to be informed, naive or not? An example of professional development program about NOS

National Association for Research in Science Teaching NARST Annual Conference, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017, cilt.1, ss.63, (Özet Bildiri)

36. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS

National Association for Reseacrh in Science Teaching, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Mart 2017, (Özet Bildiri)

37. Farklı Alanlardaki Lisansüstü Öğrencilerinin Bilim Anlayışlarının Karşılaştırılması

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

38. Effects of Integrating the History of Science in Science Classes on Students Knowledge about and Attitudes towards Science

International Conference for Education, Freiburg, Almanya, 29 Kasım - 02 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

39. Bilimin doğası öğretimi için içeriğe özgü etkinlik hazırlanması

XII. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.86, (Özet Bildiri)

41. FARKLI ALANLARDAKİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM ANLAYIŞLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.1017-1028, (Tam Metin Bildiri)

43. Turkish postgraduate veterinary science students views about nature of science

3rd International Vetistanbul Group Congress 2016, Sarajevo, Bosna-Hersek, 17 - 20 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

44. Nature Of Science In Turkish Biology Textbooks

International Journal of Arts & Sciences’ (IJAS) International Conference for Education, Paris, Fransa, 11 Nisan - 14 Haziran 2016, cilt.9, ss.203-209, (Tam Metin Bildiri)

45. Evaluation of a continuing professional development program about nature of science Five level evaluation model

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

46. The link between continuing professional development cpd program and teachers nos views

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Baltimore, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

48. Impact of continuing professional development cpd program on teachers nos views

International Conference “New Perspectives in Science Education”, Floransa, İtalya, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)

49. Is a large scale continuing professional development program effective on teaching and learning nature of science

International Conference “New Perspectives in Science Education”, Floransa, İtalya, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)

50. Representation of nature of scientific knowledge in Turkish biology textbooks

İnternational Journal of Arts & Science, Freiburg, Almanya, 1 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

52. Understanding teachers ability to identify nature of scientific knowledge in educational critical scenarios

11th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA, Helsinki, Finlandiya, 31 Ağustos - 04 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

53. Assessing teachers competencies in teaching nature of scientific knowledge through educational critical scenarios

The National Association for Research in Science Teaching, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 15 - 19 Nisan 2015, ss.54, (Özet Bildiri)

54. Investigation of the Link between Continuing Professional Development CPD Programs and Students NOS Views

National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

58. What did we dobetween 1998-2012 in Turkey? A review of the research on nature of science.

6th International Conference on Education and New Learning Technologies, 1 - 03 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

59. History of Science in Turkish Biology Textbooks

International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Venedik, İtalya, 30 Haziran - 02 Temmuz 2014

60. Pattern of Discourse and Communicative Approaches Used While Teaching Nature of Science

39th International Society for Teacher Education (ISfTE) Conference, Antalya, Türkiye, 22 - 26 Nisan 2014

62. Impact of a large scale professional development project on middle school students views of NOS

National Association for Research in Science Teaching NARST Annual International Conference, Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 30 Mart - 02 Nisan 2014, ss.203, (Özet Bildiri)

63. The nature of classroom discourse while teaching about nature of science Challenges and possible avenues

Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020 (IOSTE), Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013

64. Towards justifying whole school approach in the promotion of scientific literacy

International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Munich, Almanya, 23 - 26 Haziran 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

65. Eğitimsel Değişim ve Öğretmenlerin Kişisel Teorileri

21. Ulusal Egitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

66. An Inquiry into the aims of Science Teachers for Incorporating the History of Science in their Teaching

International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference, Cambridge, Amerika Birleşik Devletleri, 27 - 31 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

67. Alignment between Perspectives of Reform Based Curriculum and Teachers in Biology Education

International Journal of Arts & Sciences Conference, Viyana, Avusturya, 2 - 05 Nisan 2012

68. Developing history of science materials meaningful for the teacher and teaching

9th European Science Education Research Association (ESERA) Conference, Lyon, Fransa, 5 - 09 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

69. Scientific methods in physics

11th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, Selanik, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri) identifier

70. A typology of science teachers aims in incorporating the history of science in science teaching

11th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, Selanik, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

71. Developing history of science materials for science classrooms A curriculum oriented approach

11th International History, Philosophy and Science Teaching Conference, Selanik, Yunanistan, 1 - 05 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

72. The preparation process of historical materials depending on the new Turkish Biology Curriculum

National Association for Research in Science Teaching Conference, Orlando, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Nisan 2011, (Özet Bildiri)

73. Bilimsel Devrimler Olarak Eğitim Reformları

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

74. Educational Reforms as Paradigm Shifts Utilizing Kuhnian Lenses to Understand Teacher Resistance to Educational Reform.

XIV. International Organization for Science and Technology, Ljubljana, Slovenya, 13 - 17 Haziran 2010, ss.560-571, (Tam Metin Bildiri)

75. An Assessment into Pre-service Biology Teachers’ Approaches to the Theory of Evolution and the Nature of Science

2009 European Science Education Research Association Conference, İstanbul, Türkiye, 31 Ağustos - 04 Eylül 2009, (Özet Bildiri)

76. Nature of Science in the Textbook

International Congress of Science Education, Cartegena, Kolombiya, 15 - 18 Temmuz 2009, (Özet Bildiri) identifier identifier

77. Uygulama oğretmenlerinin fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

78. Öğretim elemanlarının fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008 - 29 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)

79. Evrim Sadece Bir Teori

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

80. Lise Biyoloji Ders Kitaplarinda Bilim

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

81. Öğretmen yetiştirme programlarında portfolyoların kullanılması: İçerik, uygulama ve değerlendirme

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongres, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

82. Fakülte–okul işbirliği etkinliğinin geliştirilmesi

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

83. Öğretmen adaylarinin bakiş açisiyla fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi

değerlendirilmesi VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

84. Fakülte Okul İşbirliği nin geliştirilmesi

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)

85. Öğretmen adaylarının bakış açısıyla Fakülte Okul İşbirliği nin değerlendirilmesi

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)

86. Öğretim elemanlarının Fakülte Okul İşbirliği hakkındaki görüşleri

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)

87. Uygulama öğretmenlerinin Fakülte Okul İşbirliği hakkındaki görüşleri

8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Konferansı, Türkiye, 26 - 28 Ağustos 2008, (Tam Metin Bildiri)

88. Towards Developing a Science Teacher Education Program for Environmental Literacy and Sustainability in Turkey

Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

89. The Nature of Science in Science Teacher Education: A Case Study of Turkish Pre-service Science Teachers

Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)

90. Understandings of Four Current Environmental Issues: Turkish Case-Study in Six Teacher Education Colleges.

The Conference of Asian Science Education (CASE), Kaohsiung, Tayvan, 20 - 23 Şubat 2008, (Özet Bildiri)

91. Scientific literacy and the curriculum the Turkish case

Conference of Asian Science Education [CASE2008], Kaohsiung, Tayvan, 20 - 22 Şubat 2008, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

92. Bilimin Doğasını Anlamak Evrim Eğitiminde bir Önkoşul

Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

94. Biyoloji Öğretmeni Eğitimi Programında Profesyonel Gelişim Dosyasının Kullanılması

VII.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

95. Mühendislik ve Sosyal Bilimler Alanlarında Doktora Yapan Öğrencilerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)

96. Hizmet öncesi öğretmen yetiştiricilerinin bilim ve bilimin doğası hakkındaki anlayışları.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2004, (Tam Metin Bildiri)

97. Bilim ve Bilimin Doğası Hakkındaki Düşüncelerin Fen Bilimleri Eğitimine Yaklaşım Üzerine Etkisi

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, (Özet Bildiri)
Kitaplar 18

1. 2024 Maarif Modeli Ortaöğretim Biyoloji, Kimya Ve Fizik Dersi Öğretim Programlarının Yeni Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi

Türkiye Yüzyili Maarif Modeli Öğretim Programlarinin Değerlendirilmesi, TUNCER MURAT, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.247-274, 2025

2. Eğitim Alanında Bilgi ve Teknoloji Transferi: Dünyada ve Türkiye’de Üniversite-Endüstri İş Birlikleri

Güncel Eğitim Bilimleri, BAKİOĞLU AYŞEN, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.775-797, 2025

3. BİLİMİN DOĞASI VE SOSYOBİLİMSEL KONULAR

Sosyobilimsel Konular, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.193-205, 2021

4. SOSYOBİLİMSEL KONULAR HAKKINDA ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERLE YAPILAN ÇALIŞMALAR

Sosyobilimsel Konular , Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YENİLMEZ TÜRKOĞLU Doç. Dr. Dilek KARIŞAN, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.427-441, 2021

5. Nitel veri analizi yaklaşımları

Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021

6. Bilimin Doğası ve Öğretimi

Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019

7. Mülakatlar

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-282, 2018

8. Nitel araştırmanın geçerliliği

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018

10. Fen Bilimleri Egitiminde Bilimin Dogası ve Bilim Tarihi

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.50-80, 2017

11. Fen Egitiminde Sosyobilimsel Konular

Fen Bilimleri Öğretimi, Mutlu Pınar Demirci Güler, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.100-120, 2017

12. ASTROBİYOLOJİ

BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR, FİKRİYE POLAT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.343-362, 2017

15. Adaptasyon ve Evrim

İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Öğretimi, Türkmen Hakan, Sağlam Murat, Şahin Pekmez Esin, Bobs Dore, Editör, Nobel, Ankara, ss.221-244, 2016

16. Nitel Mülakat Yapma

Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Bütün, M., Demir, S. B, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.339-428, 2014

17. Creating a reflective learning community: The role of information technology in genetics learning

Current developments in technology-assisted education , A. Mendez-Vilas,A. Solano Martin,J. M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.1214-1219, 2006

18. Research Using ICT: The design and implementation of a research study using Internet-Mediated-Interviews.

Current Developments in Technology-Assisted Education, A. Mendez-Vilas,A.Solano Martin,J.M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.165-170, 2006
Metrikler

Yayın

158

Yayın (WoS)

19

Yayın (Scopus)

20

Atıf (WoS)

313

H-İndeks (WoS)

7

Atıf (Scopus)

486

H-İndeks (Scopus)

9

Atıf (Scholar)

1904

H-İndeks (Scholar)

22

Atıf (TrDizin)

105

H-İndeks (TrDizin)

5

Atıf (Sobiad)

19

H-İndeks (Sobiad)

2

Atıf (Diğer Toplam)

249

Toplam Atıf Sayısı

671

Proje

14

Tez Danışmanlığı

27

Açık Erişim

24
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları