Biyografi
2003 yılında Üsküdar Halide Edip Adıvar Lisesi'ni (yabancı dil ağırlıklı) dereceyle bitirip Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Bölümüne giriş yapmıştır. 2003-2008 yılında öğrenim görüp tezsiz yüksek lisans programından mezun olmuştur. 2009 yılında Marmara Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev başlamıştır. 2014 senesinde Kimya Öğretmenliği Alanında Doktora derecesi almıştır. 2017 senesinde Yardımcı Doçentlik kadrosuna atanmıştır. Dr. Öğretim Üyesi olarak görevine devam etmektedir. 2024 senesinde Kimya eğitimi alanında doçent unvanını almıştır. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Lisans Programı son sınıfta öğrenimine devam etmektedir. Akademik ilgi alanları arasında, ortaöğretim ve lisans seviyelerinde bilimin doğası öğretimi, fen eğitiminde bilimsel okuryazarlık ve çevre eğitimi konuları yer almaktadır.
Eğitim Bilgileri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorLisans
İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Açık Öğretim Programları, Türkiye
2009 - 2014
2009 - 2014Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr), Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Doğrudan-yansıtıcı yaklaşıma dayalı öğretimin kimya öğretmen adaylarının bilimin doğası görüşlerine etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Fen Bilimleri Eğitimi
Kimya Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2017
2014 - 2017Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2014
2009 - 2014Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - 2022
2017 - 2022Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
BİLİM, FEN VE TEKNOLOJİ KULÜBÜNDE UYGULANAN ETKİNLİKLERİN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SORGULAMA ANLAYIŞLARINA ETKİSİ
Ağlarcı Özdemir O. (Danışman)
E.GÖKÇEN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ SIVILAR KONUSUNA İLİŞKİN DÜŞÜNCE BİÇİMLERİNİN ÇOKLU MODEL KULLANIMIYLA BELİRLENMESİ
Ağlarcı Özdemir O. (Eş Danışman), Kabapınar F.
M.OK(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Analysing the evolution of argumentation quality among pre-service biology teachers amidst the COVID-19 pandemic
Özdemir O., ÖZER AKER F., HAN TOSUNOĞLU Ç.
JOURNAL OF BIOLOGICAL EDUCATION
, cilt.59, sa.4, ss.712-730, 2025 (SCI-Expanded)
2024
20242. What do pre-service and mentor teachers learn from collaborative professional development on socioscientific issues?
Aydın Ö. H., Han Tosunoğlu Ç., Ağlarcı Özdemir O., Doğan Ö. K.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.13, sa.5, ss.535-557, 2024 (ESCI)
2024
20243. Transformative Shifts in Informal Reasoning of Pre-Service Teachers in a Real-Time Health Issue
HAN TOSUNOĞLU Ç., ÖZER F., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
JOURNAL OF SCIENCE TEACHER EDUCATION
, cilt.36, sa.3, ss.316-350, 2024 (ESCI)
2023
20234. Turkish Pre-service Teachers’ Understanding of Daily Life Phenomena Related to Chemistry and Compatibility with the Current Chemistry Curriculum
Ağlarcı Özdemir O.
Science Insights Education Frontiers , cilt.16, sa.2, ss.2477-2503, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Science Fiction as an Instructional Strategy: Foundations, Procedures, and Results for Pre-service Teachers
Ağlarcı Özdemir O., Önen Öztürk F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION , cilt.21, ss.187-209, 2023 (SSCI)
2022
20226. Investigation of How Freshman Pre-Service Teachers Relate Chemistry Laboratory with Daily Life
Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.13, sa.1, ss.91-103, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20217. Lise Öğrencilerinin Kimya Dersi Sıvılar Konusuna İlişkin Bilgilerinin Çoklu Gösterimler ile Belirlenmesi
Ağlarcı Özdemir O., Ok M., Kabapınar F.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.250-273, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. 2018 ORTAÖĞRETİM KİMYA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ FEN LİSELERİ VE DİĞER LİSE TÜRLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
Ağlarcı Özdemir O.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.34, sa.1, ss.84-124, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Prospective Teachers' Views and Metaphors about Scientists and Their Scientific Methods
Önen Öztürk F., Ağlarcı O.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.46, ss.88-107, 2019 (ESCI)
2018
201810. Prospective teachers and secondary students’ ideas on global environmental issues: Contradictions -Similarities
KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.
International Journal of Learning and Teaching , cilt.10, ss.13-21, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Prospective Chemistry and Science Teachers' Views and Metaphors about Chemistry and Chemical Studies
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.71, ss.119-136, 2017 (ESCI)
2016
201612. Kimya Öğretmen Adaylarının Bilime ve Sözde Bilime İlişkin Görüşlerinin Geliştirilmesi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Nature of science instruction to Turkish prospective chemistry teachers: The effect of explicit-reflective approach
AĞLARCI O., SARIÇAYIR H., Sahin M.
COGENT EDUCATION
, cilt.3, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201514. Prospective Chemistry And Science Teachers Metaphoric Perceptions Of Science
AĞLARCI O.
The Turkish Online Journal of Educational Technology
, 2015 (Hakemli Dergi)
2012
201215. The effect of discovery learning method on high school students’ understanding of daily life chemistry concepts
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
La Chimica Nella Scuola , 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201116. An analysis of the relationships between prospective chemistry teachers’ views of learning and teaching, nature of science, preferred learning styles and their classroom practice.
AĞLARCI O., KABAPINAR F., Dede G.
Western Anatolian Journal of Educational Sciences , 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Kimya Dersinde Sosyobilimsel Konular Odaklı Öğretimin Lise Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerine Etkisi
EKEN B., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20232. Uygulama ve Aday Öğretmen İşbirliğine Dayalı Mesleki Gelişim Programının Aday Öğretmenlerin Sosyobilimsel Konular Anlayışlarına Etkisi
HAN TOSUNOĞLU Ç., AĞLARCI ÖZDEMİR O., DOĞAN Ö. K.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 26 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. Fen ve Teknoloji Kulübü Etkinliklerinin Lise Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayışlarına Etkisi
GÖKÇEN E., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. An Examination of the changes in teacher candidates’ personal domain throughout collaborative professional development
HAN TOSUNOĞLU Ç., AĞLARCI ÖZDEMİR O., DOĞAN Ö. K.
European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 23 - 27 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
2022
20225. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yer Bilimi Dersi Bağlamında Okul Dışı Öğrenme Etkinliğine İlişkin Görüşleri: Jeoloji Müzesi Örneği
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2022), İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YER BİLİMİ DERSİ BAĞLAMINDA OKUL DIŞI ÖĞRENME ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: JEOLOJİ MÜZESİ ÖRNEĞİ
Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
International Eurasian Educational Research Congress-EJER 2022, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2022, ss.10-12, (Özet Bildiri)
2021
20217. Historical Science Stories by Preservice Teachers: How Do They Reflect their Views of Nature of Science?
Ağlarcı Özdemir O.
The 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2021), Braga, Portekiz, 30 Ağustos - 03 Eylül 2021, (Yayınlanmadı)
2021
20218. Historical Science Stories by Pre-Service Teachers: How They Reflect their Views of Nature of Science?
AĞLARCI ÖZDEMİR O.
14th Conference of the European Science Education Research Association Conference 2021 (ESERA 2021), Portekiz, 30 Ağustos - 03 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Bilimin Doğası Alanında 2010-2020 Yılları Arasında Yapılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin İncelenmesi
AĞLARCI ÖZDEMİR O., GÖKÇEN E.
VIII. International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress 2021), Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
2021
202110. REACT Stratejisine Dayalı Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2020
202011. 9. Sınıf Kimya Ders Kitabı Kimya Bilimi Ünitesinin Bilimsel Okuryazarlık Bileşenleri Bağlamında İncelenmesi
CEYHAN SİNAL İ., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress 2020), Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
202012. Chemical Literacy Levels of Pre-Service Science Teachers
AĞLARCI ÖZDEMİR O.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)
2020
202013. Fen Eğitimi Aracılığıyla COVID-19 Pandemisini Anlamak
AĞLARCI ÖZDEMİR O.
VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress 2020), Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201914. Öğrenci ve Öğretmen Adaylarının Sıvılar Konusuna İlişkin Düşünce Biçimlerinin Çoklu Model Kullanımıyla Belirlenmesi
OK M., AĞLARCI ÖZDEMİR O., KABAPINAR F.
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201815. Güncellenen ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarının lise türleri açısından incelenmesi
AĞLARCI O.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201816. Fen bilgisi ve kimya öğretmen adaylarının genel kimya laboratuvarı I deney konularını gündelik hayatla ilişkilendirme durumları.
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201817. Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmen Adaylarının Genel Kimya Laboratuvarı I Deney Konularını Gündelik Hayatla İlişkilendirme Durumları
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Güncellenen Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programlarının Lise Türleri Açısından İncelenmesi
AĞLARCI O.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Determining prospective science teachers’ views of science and technology via science fiction stories
AĞLARCI O., ÖNEN ÖZTÜRK F.
International Organization for Science and Technology Education, 13 - 17 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2018
201820. Teaching nature of science to chemistry teachers: How do their views change?
Ağlarcı O.
XVIII Ioste Symposium, Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201821. Determination of High School Students’ and Prospective Chemistry Teachers’ Viewsof Liquids by Multiple Representations
OK M., AĞLARCI O., KABAPINAR F.
1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201722. Examination of Prospective Chemistry Teachers’ Views of Science and Scientists
AĞLARCI O.
International Conference on Science and Education, 26 - 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. EFFECTIVENESS OF TEACHING INTERVENTIONS BASED ON SOCIOCULTURAL CONSTRUCTIVISM ON ENVIRONMENTAL PROBLEMS: GROUP LEARNING VERSUS INDIVIDUAL LEARNING
Kabapınar F., Ağlarcı Özdemir O.
ESERA, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, ss.1248-1256, (Tam Metin Bildiri)
2017
201724. Kimya Öğretmen Adaylarının Bilimde Gözlem ve Çıkarımlar Hakkındaki Görüşlerinin Geliştirilmesi
AĞLARCI O.
Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Bilimsel Çalışmalara Yönelik Görüşler ile Bilim İnsanına İlişkin Metaforik Algılar: Kimya ve Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Örneği.
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201626. Nature of Science Instruction to Prospective Chemistry Teachers What has Changed after 5 Years
AĞLARCI O., SARIÇAYIR H.
1st European Regional IHPST Conference, 22 - 25 Ağustos 2016
2016
201627. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Alanına İlişkin Görüşleri ve Oluşturdukları Metaforlar
AĞLARCI O., ÖNEN ÖZTÜRK F.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201628. Prospective Teachers and Secondary Students Ideas on Global Environmental Issues Contradictions and Similarities
KABAPINAR F., Cengiz C., AĞLARCI O.
8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016
2015
201529. Prospective Chemistry and Science Teachers' Metaphoric Perceptions of Science
AĞLARCI O.
5th International Conference on New Horizons in Education (INTE 2015), Barselona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201430. Kimya Öğretmen Adaylarına Bilimin Doğası Öğretimi Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşımın Etkisi
AĞLARCI O., ŞAHİN M., SARIÇAYIR H.
XI. Ulusal Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 16 - 18 Temmuz 2014
2013
201331. Kimya Öğretmen Adaylarının Bilim ve Kimyanın Doğası Görüşlerini Geliştirmeye Yönelik bir Etkinlik: Flojiston Teorisinden Oksijen Teorisine
AĞLARCI O., SARIÇAYIR H., ŞAHİN M.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK 2013), Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201332. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Özyeterlikleri ile Bilişötesi Farkındalıklarının Belirlenmesi
AĞLARCI O., DEMİR S., ÖNEN F.
4th International Conference on New Horizons in Education, Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201333. Use of history of science in teaching heat and temperature what if thermometers do not exist
ŞAHİN M., SARIÇAYIR H., AĞLARCI O.
IUPAC 44th World Chemistry Congress, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2013
2012
201234. Kimya öğretmen adaylarının bilim anlayışları Bilimselliğe karşı sözde bilim
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201235. The Effect of Discovery Learning Method on High School Students' Understanding of Daily Life Chemistry Concepts
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201236. Prospective Chemistry Teachers' Ideas Concerning Global Climate Change, Ozone Layer Depletion, Greenhouse Effect and Acid Rain: Are They Scientifically Acceptable?
KABAPINAR F., AĞLARCI O., CENGİZ C.
ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2012
201237. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ile İlgili Görüşleri ve Bu Görüşlerin Geliştirilmesi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2012
201238. Doğrudan-Yansıtıcı Yaklaşım Etkinlikleriyle Kimya Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Anlayışlarının Geliştirilmesi
AĞLARCI O., SARIÇAYIR H., ŞAHİN M.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)
2011
201139. An Analysis of the Relationships between Prospective Chemistry Teachers' Views of Learning-Teaching, the Nature of Science, Preferred Learning Styles and Their Classroom Practice: Is There a Consonance?
AĞLARCI O., KABAPINAR F., DEDE G.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201140. Secondary Students' Ideas of the Conservation of Mass in Physical and Chemical Changes
KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.
ECER 2011-European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201141. Kimya Öğretmen Adaylarının Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile Öğrenme Stillerinin Yapılandırmacılık Felsefesi ile Olan Uyumu
KABAPINAR F., AĞLARCI O.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201142. Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile İlişkisi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2010
201043. Kimya Laboratuar Çalışmalarının Farklı Öğrenme Stillerine Sahip Biyoloji Öğretmen Adaylarının Ders Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
AĞLARCI O., KABAPINAR F.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Kavramsal Değişim Konusuna İlişkin Farklı Yaklaşımlar: Spada, Caravita ve Carey’nin Görüşleri
Ağlarcı Özdemir O., Önen Öztürk F.
Kavramsal Değişim Kuramları ve Uygulamaları, Bülent PEKDAĞ,Nursen AZİZOĞLU, Editör, Dora yayıncılık, Bursa, ss.21-42, 2024
2023
20232. Ekim Düşü (October Sky): “Öğretmek Benim Hayatım”
AĞLARCI ÖZDEMİR O.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar Yücel, Kabapınar Filiz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.367-384, 2023
2023
20233. Türkiye'de 2013-2023 Yılları Arasında Kavramsal Değişim ile ilgili Yapılan Lisansüstü Tezlerinin Betimsel İncelenmesi
AĞLARCI ÖZDEMİR O.
Eğitim Bilimlerinde Araştırmalar, Azizoğlu Nursen, Pekdağ Bülent, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.213-228, 2023
2023
20234. Nature of Science in the Context of Science and Chemistry Education: A Review of Consensus View and Family Resemblance Approach
Ağlarcı Özdemir O.
Unpackaging Theory & Practice in Educational Sciences, Kabadayı Abdülkadir, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.15-35, 2023
2022
20225. Norveç'te Fen Eğitimi
AĞLARCI ÖZDEMİR O.
Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Mesci Günkut, Erdaş Kartal Eda, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.235-260, 2022
2020
20206. Yaratıcı fen öğretimi
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Ağlarcı Özdemir O.
Yeni İnsan, İstanbul, 2020
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Teknolojiyle Desteklenmiş Uygulama Ve Aday Öğretmen İşbirliğine Dayalı Mesleki Gelişim Modelinin Uygulanması: Sosyobilimsel Konular Modülü Tasarımı Ve Uygulama Süreci (Td-Mgm)
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Han Tosunoğlu Ç. (Yürütücü), Doğan Ö. K., Ağlarcı Özdemir O.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorEuropean Science Education Research Association
Üye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Ağustos-2021
Ağustos 2021