Doç. Dr. OYA AĞLARCI ÖZDEMİR


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Kimya Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Temel Bilimler (Sci), Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Fen Bilimleri Eğitimi, Kimya Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Ağlarcı O.

E-posta: oya.aglarci@marmara.edu.tr
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/oya.aglarci
Ofis: Atatürk Eğitim Fakültesi Teknoloji Fakültesi Binası Blok C Kat:3 Ofis:311

Metrikler

Yayın

70

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

6

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

5

Proje

1

Tez Danışmanlığı

2

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

2003 yılında Üsküdar Halide Edip Adıvar Lisesi'ni (yabancı dil ağırlıklı) dereceyle bitirip Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Bölümüne giriş yapmıştır. 2003-2008 yılında öğrenim görüp tezsiz yüksek lisans programından mezun olmuştur. 2009 yılında Marmara Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev başlamıştır. 2014 senesinde Kimya Öğretmenliği Alanında Doktora derecesi almıştır. 2017 senesinde Yardımcı Doçentlik kadrosuna atanmıştır. Dr. Öğretim Üyesi olarak görevine devam etmektedir.  2024 senesinde Kimya eğitimi alanında doçent unvanını almıştır. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Çocuk Gelişimi Lisans Programı son sınıfta öğrenimine devam etmektedir. Akademik ilgi alanları arasında, ortaöğretim ve lisans seviyelerinde bilimin doğası öğretimi, fen eğitiminde bilimsel okuryazarlık ve çevre eğitimi konuları yer almaktadır. 

Eğitim Bilgileri

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, Açık Öğretim Programları, Türkiye

2009 - 2014

2009 - 2014

Doktora

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Eğitimi (Dr), Türkiye

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

Doğrudan-yansıtıcı yaklaşıma dayalı öğretimin kimya öğretmen adaylarının bilimin doğası görüşlerine etkisi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Fen Bilimleri Eğitimi

Kimya Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2017

2014 - 2017

Araştırma Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2014

2009 - 2014

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - 2022

2017 - 2022

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Makaleler

Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (5)
Scopus (6)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. Kimya Dersinde Sosyobilimsel Konular Odaklı Öğretimin Lise Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerine Etkisi

EKEN B., AĞLARCI ÖZDEMİR O.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Fen ve Teknoloji Kulübü Etkinliklerinin Lise Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Anlayışlarına Etkisi

GÖKÇEN E., AĞLARCI ÖZDEMİR O.

8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. An Examination of the changes in teacher candidates’ personal domain throughout collaborative professional development

HAN TOSUNOĞLU Ç., AĞLARCI ÖZDEMİR O., DOĞAN Ö. K.

European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 23 - 27 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yer Bilimi Dersi Bağlamında Okul Dışı Öğrenme Etkinliğine İlişkin Görüşleri: Jeoloji Müzesi Örneği

ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI ÖZDEMİR O.

IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2022), İzmir, Türkiye, 22 - 25 Haziran 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

6. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YER BİLİMİ DERSİ BAĞLAMINDA OKUL DIŞI ÖĞRENME ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: JEOLOJİ MÜZESİ ÖRNEĞİ

Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.

International Eurasian Educational Research Congress-EJER 2022, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2022, ss.10-12, (Özet Bildiri)

2021

2021

7. Historical Science Stories by Preservice Teachers: How Do They Reflect their Views of Nature of Science?

Ağlarcı Özdemir O.

The 14th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA 2021), Braga, Portekiz, 30 Ağustos - 03 Eylül 2021, (Yayınlanmadı)

2021

2021

8. Historical Science Stories by Pre-Service Teachers: How They Reflect their Views of Nature of Science?

AĞLARCI ÖZDEMİR O.

14th Conference of the European Science Education Research Association Conference 2021 (ESERA 2021), Portekiz, 30 Ağustos - 03 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Bilimin Doğası Alanında 2010-2020 Yılları Arasında Yapılan Yüksek Lisans ve Doktora Tezlerinin İncelenmesi

AĞLARCI ÖZDEMİR O., GÖKÇEN E.

VIII. International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress 2021), Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

11. 9. Sınıf Kimya Ders Kitabı Kimya Bilimi Ünitesinin Bilimsel Okuryazarlık Bileşenleri Bağlamında İncelenmesi

CEYHAN SİNAL İ., AĞLARCI ÖZDEMİR O.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress 2020), Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

12. Chemical Literacy Levels of Pre-Service Science Teachers

AĞLARCI ÖZDEMİR O.

2nd International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

13. Fen Eğitimi Aracılığıyla COVID-19 Pandemisini Anlamak

AĞLARCI ÖZDEMİR O.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress (EJER Congress 2020), Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

14. Öğrenci ve Öğretmen Adaylarının Sıvılar Konusuna İlişkin Düşünce Biçimlerinin Çoklu Model Kullanımıyla Belirlenmesi

OK M., AĞLARCI ÖZDEMİR O., KABAPINAR F.

2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

15. Güncellenen ortaöğretim kimya dersi öğretim programlarının lise türleri açısından incelenmesi

AĞLARCI O.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Fen Bilgisi ve Kimya Öğretmen Adaylarının Genel Kimya Laboratuvarı I Deney Konularını Gündelik Hayatla İlişkilendirme Durumları

ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Güncellenen Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programlarının Lise Türleri Açısından İncelenmesi

AĞLARCI O.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Determining prospective science teachers’ views of science and technology via science fiction stories

AĞLARCI O., ÖNEN ÖZTÜRK F.

International Organization for Science and Technology Education, 13 - 17 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. Teaching nature of science to chemistry teachers: How do their views change?

Ağlarcı O.

XVIII Ioste Symposium, Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

21. Determination of High School Students’ and Prospective Chemistry Teachers’ Viewsof Liquids by Multiple Representations

OK M., AĞLARCI O., KABAPINAR F.

1st International Congress onSeeking New Perspectives in Education, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Examination of Prospective Chemistry Teachers’ Views of Science and Scientists

AĞLARCI O.

International Conference on Science and Education, 26 - 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Kimya Öğretmen Adaylarının Bilimde Gözlem ve Çıkarımlar Hakkındaki Görüşlerinin Geliştirilmesi

AĞLARCI O.

Uluslararası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Alanına İlişkin Görüşleri ve Oluşturdukları Metaforlar

AĞLARCI O., ÖNEN ÖZTÜRK F.

3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

29. Prospective Chemistry and Science Teachers' Metaphoric Perceptions of Science

AĞLARCI O.

5th International Conference on New Horizons in Education (INTE 2015), Barselona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. Kimya Öğretmen Adaylarına Bilimin Doğası Öğretimi Doğrudan Yansıtıcı Yaklaşımın Etkisi

AĞLARCI O., ŞAHİN M., SARIÇAYIR H.

XI. Ulusal Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 16 - 18 Temmuz 2014

2013

2013

32. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Özyeterlikleri ile Bilişötesi Farkındalıklarının Belirlenmesi

AĞLARCI O., DEMİR S., ÖNEN F.

4th International Conference on New Horizons in Education, Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

33. Use of history of science in teaching heat and temperature what if thermometers do not exist

ŞAHİN M., SARIÇAYIR H., AĞLARCI O.

IUPAC 44th World Chemistry Congress, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2013

2012

2012

34. Kimya öğretmen adaylarının bilim anlayışları Bilimselliğe karşı sözde bilim

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

35. The Effect of Discovery Learning Method on High School Students' Understanding of Daily Life Chemistry Concepts

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

36. Prospective Chemistry Teachers' Ideas Concerning Global Climate Change, Ozone Layer Depletion, Greenhouse Effect and Acid Rain: Are They Scientifically Acceptable?

KABAPINAR F., AĞLARCI O., CENGİZ C.

ICCE 22-22nd International Conference on Chemistry Education - ECRICE 11-11th European Conference in Chemical Education, Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

37. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları ile İlgili Görüşleri ve Bu Görüşlerin Geliştirilmesi

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

38. Doğrudan-Yansıtıcı Yaklaşım Etkinlikleriyle Kimya Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Anlayışlarının Geliştirilmesi

AĞLARCI O., SARIÇAYIR H., ŞAHİN M.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

40. Secondary Students' Ideas of the Conservation of Mass in Physical and Chemical Changes

KABAPINAR F., CENGİZ C., AĞLARCI O.

ECER 2011-European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

42. Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğasına İlişkin Görüşlerinin Öğrenme ve Öğretme Anlayışları ile İlişkisi

AĞLARCI O., KABAPINAR F.

II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Kavramsal Değişim Konusuna İlişkin Farklı Yaklaşımlar: Spada, Caravita ve Carey’nin Görüşleri

Ağlarcı Özdemir O., Önen Öztürk F.

Kavramsal Değişim Kuramları ve Uygulamaları, Bülent PEKDAĞ,Nursen AZİZOĞLU, Editör, Dora yayıncılık, Bursa, ss.21-42, 2024

2023

2023

2. Ekim Düşü (October Sky): “Öğretmek Benim Hayatım”

AĞLARCI ÖZDEMİR O.

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar Yücel, Kabapınar Filiz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.367-384, 2023

2023

2023

3. Türkiye'de 2013-2023 Yılları Arasında Kavramsal Değişim ile ilgili Yapılan Lisansüstü Tezlerinin Betimsel İncelenmesi

AĞLARCI ÖZDEMİR O.

Eğitim Bilimlerinde Araştırmalar, Azizoğlu Nursen, Pekdağ Bülent, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.213-228, 2023

2023

2023

4. Nature of Science in the Context of Science and Chemistry Education: A Review of Consensus View and Family Resemblance Approach

Ağlarcı Özdemir O.

Unpackaging Theory & Practice in Educational Sciences, Kabadayı Abdülkadir, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.15-35, 2023

2022

2022

5. Norveç'te Fen Eğitimi

AĞLARCI ÖZDEMİR O.

Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Mesci Günkut, Erdaş Kartal Eda, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.235-260, 2022

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

European Science Education Research Association

Üye



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Ağustos-2021

Ağustos 2021

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İstanbul Aydın Üniversitesi