Dr. Öğr. Üyesi KAMİLE HAMİLOĞLU


Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: İngilizce Eğitimi

Metrikler

Yayın

134

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Diğer Toplam)

4

Tez Danışmanlığı

20

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Dr. Kamile Hamiloğlu, İzmir Dokuz Eylül Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalından Lisans (1981-1986); İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesinden Yüksek Lisans (1992-1995), Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimlerinden Doktora (1997-2002) (YL ile), İngiltere Leicester Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi ve Uygulamalı Dilbilim Bölümünden Doktora (2007-2014) (YL ile) derecelerini almıştır.

İzmir ve İstanbul’da özel okullarda İngilizce öğretmenliği yapmış (1986-1994); Oxford University Press yayınevinde eğitim uzmanlığı/öğretmen eğitimcisi olarak (1994-1998) çalışmıştır. 1998’den bu yana, Marmara Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalında öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Anabilim Dalı Başkanlığı (2005-2011, 2006-2009) ve Yabancı Diller Bölüm Başkanı Yardımcılığı (2006-2009) yapmıştır. Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde (2000-2010); Bahçeşehir Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans programında (2008-2010) yarı zamanlı olarak ders vermiştir.

Fakültede verdiği dersler İngiliz Dili Eğitiminde müfredat, materyal, ders kitabı değerlendirme ve geliştirme, Öğretmenlik Uygulamaları 1&2 ve toplumdilbilimdir.

Akademik araştırma alanları İngiliz Dili Eğitiminde müfredat, materyal, ders kitabı değerlendirme ve geliştirme; öğretmen kimliği, eleştirel düşünce ve dil-kültür ilişkisidir.

Eğitim Bilgileri

2007 - 2014

2007 - 2014

Doktora

University of Leicester, School of Education, Applied Linguistics and English Language Teaching, İngiltere

1997 - 2002

1997 - 2002

Doktora

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri, Türkiye

1992 - 1995

1992 - 1995

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Fakültesi Bölümü, Türkiye

1981 - 1986

1981 - 1986

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Araştırma Alanları

İngilizce Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

1998 - Devam Ediyor

1998 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - 2023

2021 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2005 - 2011

2005 - 2011

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İngilizce Eğitimi Bölümü

2006 - 2009

2006 - 2009

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, İngilizce Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

LİSAN AKADEMİSİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, LİSAN AKADEMİSİ

2018 - 2018

2018 - 2018

LİSAN AKADEMİSİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, LİSAN AKADEMİSİ

2017 - 2017

2017 - 2017

LİSAN AKADEMİSİ

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, LİSAN AKADEMİSİ

2008 - 2012

2008 - 2012

İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

BAHÇEŞEHİR ÜNiVERSİTESİ, İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI

2007 - 2007

2007 - 2007

Erasmus Öğretim Üyesi Değişim Programı

LINZ ÜNİVERSİTESİ, Erasmus Öğretim Üyesi Değişim Programı

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (14)
Scopus (1)
Diğer Yayınlar (13)

1997

1997

14. ELT teacher and training

HAMİLOĞLU K.

Oxford Journal of Teaching English , cilt.2, sa.4, ss.21-22, 1997 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2020

2020

1. Material production

HAMİLOĞLU K.

Turkish Ministry of Education Teacher-training Seminars, Türkiye, 25 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

2. Material evaluation, analysis, and design

HAMİLOĞLU K.

Turkish Ministry of Education Teacher-training Seminars, Türkiye, 24 Haziran 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Telling, reading, and creating stories in English Language Teaching

Hamiloğlu K.

Turkish Ministry of Education Teacher-training Seminars, İstanbul, Türkiye, 05 Mart 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

4. 21. yüzyılda Köy Enstitülerine pedagojik bakış. [A pedagogical overview on the Village Institutes]

HAMİLOĞLU K.

Bilim, Sanat ve Düzenleme Köyü Konferansı [Science, Art and Design Village Conference], Türkiye, 19 Şubat 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. Implementing critical thinking strategies based on Bloom’s original and revised taxonomies in EFL classes

HAMİLOĞLU K.

Conference of Hidden Dynamics in Foreign Language Education, Türkiye, 8 - 09 Ocak 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. From transmission to transformation: The past, present and future of foreign language teacher education from the lens of critical pedagogy

HAMİLOĞLU K.

Marmara University English Language Teaching International Conference, Türkiye, 11 - 12 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

7. 21st century skills: Critical thinking, use of technology, collaboration, creativity, digital literacy

HAMİLOĞLU K.

ELT In-service-training Programme, Türkiye, 18 Kasım 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

8. Contemporary foreign language teaching approaches

HAMİLOĞLU K.

ELT In-service-training Programme, Türkiye, 18 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. Application and implementation of Bloom’s original and adapted taxonomy on language acquisition and practice

HAMİLOĞLU K.

ELT In-service-training Programme, Türkiye, 18 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

10. Integration of 21st century schools into the language skills

HAMİLOĞLU K.

ELT In-service-training Programme, Türkiye, 18 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Transformative foreign language education through critical pedagogy for a better World

HAMİLOĞLU K.

Towards Higher Education Conference, 27 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Evaluating writing through critical reflection: Self-improvement in a transformative context

HAMİLOĞLU K.

Advanced English Training Programme Conference, Türkiye, 11 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Resident characters as cultural identities in English as a Foreign Language (EFL) coursebooks in second language teacher education

HAMİLOĞLU K.

6th International Language In Focus (LIF) Conference: Language, Research and Teaching in the 21st Century, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Defining English as a Foreign Language (EFL) coursebooks as student teachers in second language teacher education

HAMİLOĞLU K.

th International Language In Focus (LIF) Conference: Language, Research and Teaching in the 21st Century, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Challenges of becoming teachers in the 21st century

HAMİLOĞLU K.

5th International Afro-Eurasian Research Conference, 18 - 22 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Peer feedback for professional identity development in foreign language teacher education from the social representations’ perspective

HAMİLOĞLU K.

5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Reflections on the necessity of EFL coursebooks in foreign language teaching programmes

HAMİLOĞLU K.

5th International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 12 - 14 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Intercultural communication for creativity

HAMİLOĞLU K.

A European Union Project- Conferences, Türkiye, 13 Şubat 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

19. 21st century skills and intercultural communication

HAMİLOĞLU K.

3rd Language Academy Conference [MEB Lisan Akademisi Öğretmen Eğitimi Konferansları], Türkiye, 10 Ocak 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. The impact of critical feedback on student teachers’ professional development

HAMİLOĞLU K.

4th Multidisciplinary Studies Congress (MULTICONGRESS), 18 - 19 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. Introduction to foreign language learning

HAMİLOĞLU K.

Foreign Language Education Seminars, Türkiye, 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. EFL teacher-training: Theory, practice, application and applications

HAMİLOĞLU K.

Teacher-training seminars (2-week seminars), Türkiye, 13 - 31 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

23. Foreign language teachers’ professional developmentthrough innovative digital-oriented teaching

HAMİLOĞLU K.

5th LIF (Language in Focus) Conference, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

24. Integration of critical reflection into foreign languageteacher education (FLTE) for transformative learning

HAMİLOĞLU K.

5th LIF (Language in Focus) Conference, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. 21st century skills in EFL

HAMİLOĞLU K.

Ministry of Education 2nd Language Academy Conference [MEB Lisan Akademisi Öğretmen Eğitimi Konferansları], Türkiye, 24 Mart 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

27. Motivation: the marriage of the brain and the heart

HAMİLOĞLU K.

Foreign Language Education Seminars, Türkiye, 06 Ocak 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Integration of critical reflection and constructive peer feedback into transformative second language teacher education

HAMİLOĞLU K.

5th Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), 9 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. Exploration of cultural identity in English (as a Foreign Language) coursebooks through resident characters

HAMİLOĞLU K.

5th Global Conference on Linguistics and Foreign Language Teaching (LINELT), 9 - 11 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. 21st century Skills and EFL

HAMİLOĞLU K.

Ministry of Education 2nd Language Academy Conference [MEB Lisan Akademisi Öğretmen Eğitimi Konferansları], Türkiye, 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. Integration of technology through digital portfolios in transformative foreign language teacher education

HAMİLOĞLU K.

13th International Conference on Social Sciences European Centre for Science Education and Research, 6 - 07 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

32. Second Language Acquisition [İkinci Dil Edinimi]

HAMİLOĞLU K.

Vega Schools EFL Conferences, Türkiye, 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. Theory and practice in EFL classes

HAMİLOĞLU K.

EFL Teacher Training Seminars, Türkiye, 15 Ağustos - 15 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

34. Transformative teacher education in the 21st century:Teacher educators and pre-service teachers’xx expectations

HAMİLOĞLU K.

International Conference on Lifelong Education and Leadership (ICLEL), 12 - 14 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

35. EFL student teachers’ lifelong expectations and aspirations for their practised professional identities

HAMİLOĞLU K.

International Conference on Lifelong Education and Leadership (ICLEL), 12 - 14 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. An EFL methodology update for material writing in EFL

HAMİLOĞLU K.

Writers’ Retreats Seminars and Workshops, Türkiye, 24 - 28 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

37. Integration of the 21st century skills (collaboration, co-operation, reflection and critical thinking) into material writing in EFL

HAMİLOĞLU K.

Writers’ Retreats Seminars and Workshops, Türkiye, 24 - 28 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. Graduate students’ professional development and growth in EFL teacher education

HAMİLOĞLU K.

8th International Graduate Education Symposium (IGES), 11 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

39. Integration of 21st century skills in lesson planning in English as a foreign language (EFL) teacher education

HAMİLOĞLU K.

6th Cyprus International Conference on Educational Research (CYICER), 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Foreign language acquisition and learning

HAMİLOĞLU K.

Foreign Language Education Seminars, Türkiye, 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Perceptions of foreign language teachers on their Professional development through teaching with digital materials

HAMİLOĞLU K.

3rd International Symposium on Language Education and Teaching (ISLET), 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. The impact of a reflective practicum component on developing teacher education programmes of EFL

HAMİLOĞLU K.

3rd International Symposium on Language Education and Teaching (ISLET), 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

43. The impact of critical thinking practice on EFL student teachers’ professional self-awareness

HAMİLOĞLU K.

3rd International Symposium on Language Education and Teaching (ISLET), 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

44. Integration of 21st century skills into class readers

HAMİLOĞLU K.

Oxford EFL Day, 26 Mart 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

45. The student teacher learning as identity construction and reconstruction from the Vygostkian Sociocultural perspective

HAMİLOĞLU K.

International Language In Focus (LIF) Conference, 2 - 04 Mart 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

46. Integration of 21st century skills into foreign language teaching

HAMİLOĞLU K.

1stMinistry of Education Language Academy Conference [MEB Lisan Akademisi Öğretmen Eğitimi Konferansları], Türkiye, 14 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

47. Intercultural communication and EFL

HAMİLOĞLU K.

1stMinistry of Education Language Academy Conference [MEB Lisan Akademisi Öğretmen Eğitimi Konferansları], Türkiye, 14 Ocak 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

48. Theory and Practice in EFL

HAMİLOĞLU K.

Foreign Language Teacher Training Seminars, Türkiye, 15 Ağustos - 15 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

49. Constructing professional identities as non-native speaker teachers

HAMİLOĞLU K.

Conference of Educational Role of Language (ERL): Learn to speak, speak to learn, 9 - 10 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

50. A longitudinal comparative study on EFL student teachers’ perceptions and views about professional development

HAMİLOĞLU K.

1st International Scientific Researches Congress, Humanity and Social Sciences (IBAD 2016), 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

51. Foreign Language education in the 21st century

HAMİLOĞLU K.

Vega Private Schools Seminars, Türkiye, 02 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

52. The impact of nativism and non-nativism on EFL student teachers’ identity construction

HAMİLOĞLU K.

th Cyprus International Conference on Educational Research (CICER), 31 Mart - 02 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

54. Yabancı Dil Ediniminde Eğitimsel Ortam: Konumlandırılmış Öğretim

HAMİLOĞLU K.

2. Temel Eğitim Konferansı, Türkiye, 08 Ocak 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

55. Deneyimsiz Öğretmenlerin Kimlik Çelişkileri (Identity Conflicts Of Novice EFL Teachers)

HAMİLOĞLU K.

Uluslararası Eğitimde Disiplinlerarası Araştırma Konferansı (International Conference on Interdisciplinary Research in Education, ICOINE), 29 - 31 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

57. Foreign language acquisition and education with very young learners

HAMİLOĞLU K.

EFL Seminars, Türkiye, 08 Mart 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

58. Foreign language acquisition in early childhood

HAMİLOĞLU K.

Avrupa Schools Parents Seminars, Türkiye, 27 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

59. Foreign Language acquisition

HAMİLOĞLU K.

Seminars and workshops for parents, Türkiye, 20 - 21 Kasım 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

61. An overview on the teacher views about foreign language curriculum in Turkish primary education (Türk ilköğretiminde yabancı dil eğitimi müfredatı üzerine öğretmen görüşlerine bir bakış)

HAMİLOĞLU K.

Uluslararası İlköğretim Eğitimi Konferansı (International Conference On Primary Education –ICPE), 16 - 18 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

62. Teacher training

HAMİLOĞLU K.

seminars and workshops for foreign language teachers, Türkiye, 19 Ağustos - 06 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

63. Professional identity formation and development of pre-service teachers/student teachers in teacher education.

HAMİLOĞLU K.

Birinci İngiliz Dili Öğretimi Konferansı (1st International English Language Teaching Conference), 08 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

65. An update on teaching EFL: A historical overview on English as a foreign Language teaching and learning

HAMİLOĞLU K.

Teacher-training Conference, Session I, Türkiye, 02 Mart 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

66. An update on teaching and learning EFL: Where are we today and where will we be in the future?

HAMİLOĞLU K.

Teacher-training Conference, Session III., Türkiye, 02 Mart 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

68. Yabancı dil öğretmenlerinin öğretmenin mesleki gelişimi konusundaki görüş ve algıları (Foreign language teachers’ views and perceptions about professional development of teachers)

HAMİLOĞLU K.

Uluslararası Eğitimide Disiplinlerarası Araştırma Konferansı (International Conference on Interdisciplinary Research in Education), 30 Ocak - 01 Şubat 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

69. Pre-service teachers’ views on the cultural presentations of English (as a foreign language) coursebooks.

HAMİLOĞLU K.

1st Cyprus International Congress of Education Research-International Studies and New Approaches in Education (CICER), 6 - 09 Aralık 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

70. The principles of foreign language education

HAMİLOĞLU K.

Parents Seminars, Türkiye, 24 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

71. The impact of teacher questions on student learning in EFL

HAMİLOĞLU K., TEMİZ G.

3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications (ICONTE) Conference, 26 - 28 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

72. Bütünsel Öğrenme [Holistic Learning]

HAMİLOĞLU K.

Uluslararası Eğitim ve Beyin Sempozyumu [ International Education and the Brain Symposium], 3 - 05 Şubat 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

73. Holistic Learning

HAMİLOĞLU K.

International Education and the Brain Symposium. The Association of Turkish Private Schools Union [Uluslararası Eğitim ve Beyin Konferansı, Türk Özel Okullar Birliği Derneği], 3 - 05 Şubat 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

74. The Relationship between Foreign Language Learning and the Brain.

HAMİLOĞLU K.

Uluslararası Eğitim ve Beyin Sempozyumu (International Education and the Brain Symposium), 3 - 05 Şubat 2011, (Özet Bildiri)

2010

2010

75. Köy Enstitüsü Müfredatları [The Curricula of the Village Institutes]

HAMİLOĞLU K.

Birinci Ulusal Cumhuriyet ve Eğitim Paneli [1st National Republic and Education Panel], Türkiye, 23 - 24 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

76. The curricula of the Village Institutes

HAMİLOĞLU K.

1st National Republic and Education Conference. [Köy Enstitüsü Müfredatları. Birinci Ulusal Cumhuriyet ve Eğitim Paneli.], Türkiye, 23 - 24 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

2009

2009

78. Teacher education policies in Turkey and the Village Institutes

HAMİLOĞLU K.

The Symposium of Village Institutes in the Light of Educational Sciences, Türkiye, 16 Nisan 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

79. Türkiye’de öğretmen yetiştirme politikaları ve Köy Enstitüleri

HAMİLOĞLU K.

Eğitbilim Işığında Köy Enstitüleri Sempozyumu, Türkiye, 16 Nisan 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

80. Interpretations of prospective teachers on EFL methods through cultural drama (Öğretmen adaylarının kültürel drama yolu ile İngilizce Öğretim Yöntemleri üzerine yorumları)

HAMİLOĞLU K.

IATEFL Annual Conference (Uluslararası İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğretme Topluluğu Yıllık Konferansı), 1 - 04 Nisan 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

82. A unique model in teacher education for the world Turkish Village Institutes (Dünya öğretmen eğitimi için özgün bir model: Türk Köy Enstitüleri)

HAMİLOĞLU K.

33rd ATEE Conference in Brussels “Teacher Education: facing the InterculturalDialogue”, 23 - 28 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

84. Güncel öğretmen yetiştirme felsefe ve yöntemleri açısından Köy Enstitüsü izlenceleri (The curricula of the Village Institutes from the perspective of contemporary teacher-education philosophy and methods)

HAMİLOĞLU K.

Eğitim Mirasımız: Köy Enstitüleri, Uygulanabilirlikleri ve Örnek Olarak Model Çalışmaları (Our Education Heir: The Village Institutes, Their Applicability and Sample Studies as Models Symposium, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

86. The curricula of the Village Institutes from the philosophical and methodological perspectives

HAMİLOĞLU K.

68th Anniversary Conference for Village Institutions (68. Geleneksel Köy Enstitüleri Konferansı), Türkiye, 17 - 18 Nisan 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

87. The perceptions of English teachers on the elements related to the target culture, local culture and the international culture in coursebooks

HAMİLOĞLU K.

2007 Unesco Mevlana Year International 7th Language Conference, 5 - 07 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2007

2007

88. Coursebooks in foreign language teaching from the methodological perspective

HAMİLOĞLU K.

The Conference of Coursebook Use in Foreign Language Teaching, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2007, (Özet Bildiri)

2005

2005

89. The influence of supervisor teachers on student teachers in practice teaching schools

HAMİLOĞLU K.

ATEE. 30th Annual Conference, 21 Ekim 2005 - 26 Ekim 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

92. Contemporary education compared to the education provided in the Village Institutions (Köy Enstitüleri ile karşılaştırmalı olarak çağdaş eğitim ve öğretim)

HAMİLOĞLU K.

66th Foundation Activities Conference (66. Kuruluş Etkinlikleri Konferansı), Türkiye, 16 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

93. Köy Enstitüleri ile karşılaştırmalı olarak çağdaş eğitim ve öğretim [Contemporary education compared to the education provided in the Village Institutions]

HAMİLOĞLU K.

66. Kuruluş Etkinlikleri Konferansı [66th Foundation Activities Conference], Türkiye, 16 Nisan 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

94. Are ELT coursebooks real agents of change?

HAMİLOĞLU K.

Annual TESOL Greece Convention, 8 - 19 Mart 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

95. Could ELT coursebook series have teacher’s book written in native languages? : A case study from Turkey

HAMİLOĞLU K.

The 3rd International postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching, 20 Ekim 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

96. How is international perspective considered in ELT coursebooks?

HAMİLOĞLU K.

15th Annual IATEFL Conference, 7 - 09 Ekim 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

97. Continuous professional development programmes for teachers: A case study from Turkey

HAMİLOĞLU K.

FACE, Annual Conference, 6 - 08 Temmuz 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

100. Critical thinking in ELT

HAMİLOĞLU K.

Istanbul Technical University (ITUELT) ELT Conference: Skills and Strategies, Türkiye, 2 - 03 Haziran 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

101. Foreign Language education in early childhood

HAMİLOĞLU K.

Early Childhood Conference, Türkiye, 30 Nisan 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

102. Critical Thinking in ELT Classes

HAMİLOĞLU K.

Annual TESOL ELT Conference, 19 - 20 Mart 2005, (Özet Bildiri)

2005

2005

103. Teaching and learning English in a brain compatible way

HAMİLOĞLU K.

6th Annual ELT Conference: Partnership for Prosperous Performance, Türkiye, 12 Mart 2005, (Özet Bildiri)

2002

2002

104. The problems in English Language Teacher Education in Turkey. [Türkiye’deki İngilizce öğretmeni yetiştirme alanındaki sorunlar]

HAMİLOĞLU K.

1st Conference of Learning and Teaching in the years of 2000, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, (Özet Bildiri)

2002

2002

105. Increasing Student Achievement

HAMİLOĞLU K.

ELT Convention: Facing Challenges in ELT, Türkiye, 13 Nisan 2002, (Özet Bildiri)

1999

1999

106. The best recipe for the vegetable soup: The Eclectic Approach

HAMİLOĞLU K.

The 4th International ELT Conference: Achieving a Coherent Curriculum: Key Elements, Methods, and Principles, 18 - 20 Mayıs 1999, (Özet Bildiri)

1999

1999

107. English language teaching in Turkey: The teacher [Türkiye’de İngilizce Öğretimi: Öğretmen]

HAMİLOĞLU K.

The Symposium of Foreign Language Education in the 75th year of the Turkish Republic, Türkiye, 05 Mayıs 1999, (Özet Bildiri)

1996

1996

108. Fun ways to use texts

HAMİLOĞLU K.

ELT Conference: Primary Connections, Türkiye, 12 Ekim 1996, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Selecting, Evaluating, Adapting ELT Materials

HAMİLOĞLU K.

Material Design in ELT, Kenan Dikilitaş; Seda Altıner, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.45-88, 2022

2020

2020

2. Linking learning styles and teaching styles

HAMİLOĞLU K., TUBIC T.

Becoming a Teacher Educator, Swennen, A. Ve Klink, M., Editör, Springer Publishing, ss.133-145, 2020

2017

2017

4. Integration of technology through digital portfolios in transformative foreign language teacher education

HAMİLOĞLU K.

Recent Ideas on Language and Literature, Emilian Dobrescu, Editör, -, ss.87-96, 2017

2012

2012

9. EFL Exam: Crawlers, Walkers, Runners, Sprinters.

HAMİLOĞLU K.

Avrupa Private Schools Publication., 2012

2011

2011

10. EFL Exam: Crawlers, Walkers, Runners, Sprinters

HAMİLOĞLU K.

Avrupa Private Schools Publication, 2011

2009

2009

11. Linking learning styles and teaching styles

Hamiloğlu K.

Becoming a Teacher Educator, Anja Swennen,Marcel van der Klink, Editör, Springer, London/Berlin , London, ss.133-145, 2009 Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

12. Win!

HAMİLOĞLU K.

Orient Express, İstanbul, 2008

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2016

Aralık 2016

Journal Of Computer Assisted Learning

SSCI Kapsamındaki Dergi