Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Sezen Seymen
Danışman: KAMİLE HAMİLOĞLU
Özet:KISA İngilizce Öğretmeni Adaylarının Uygulama Okullarındaki Uygulama Derslerindeki Performanslarının İnançlarına ve Beklentilerine Uyumu Bu çalışma aşağıdaki araştırma sorularını cevaplamayı hedeflemektedir: 1. Öğretmen adaylarının kendileri ve öğretme rolleri ile ilgili belirttikleri inançları nelerdir? 2. Öğretmen adaylarının kendileri ve öğretme rolleri ile ilgili belirttikleri beklentileri nelerdir? 3. Öğretmen adaylarının uygulama okullarında kendileri açısından gözlenen özellikleri nelerdir? 4. Öğretmen adaylarının kendileri hakkında belirttikleri inançları ile gözlenen davranışları arasındaki uyum nedir? 5. Öğretmen adaylarının kendileri hakkında belirttikleri beklentileri ile gözlenen davranışları arasındaki uyum nedir? Araştırmanın katılımcılarını Kocaeli Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümünde 4. sınıfta okumakta olan 6 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin hepsi bayandır. Yaş aralığı 21-23’tür. Çalışmanın verisi iletişimsel konuşma ve grupların kameraya çekimiyle oluşmuş gözlemlerin dökümünden oluşmaktadır. İletişimsel konuşma verilerinin analizi için Miles ve Huberman’ın geliştirdiği desen kodlama tekniği kullanılmıştır. Kamera çekimlerinin analizi ise G. H. Mead’in hazırladığı bir kontrol listesi aracılığı ile yapılmıştır. Yürütülen çalışmada, öğretmen adaylarının kendileri ve öğretme süreçleri ile ilgili beklentileri ve inançlarının olması savlanmıştır. Bunun yanı sıra, bu beklenti ve inançların uygulama okulundaki performansları ile de uyumlu olacağı savlanmıştır. Veri analizi sonucunda öğretmen adaylarının bir kısmının inançları ve beklentileri ile uygulama okulundaki performansları arasında uyumluluk gözlenmiştir. Özellikle bir öğretmen adayının inançları ve beklentileri ile uygulama okulundaki performansının birbirinden çok farklı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar Kelimeler: İngilizce Öğretmen adayları, inanç, beklenti, kendi, öğretmenlik uygulaması ABSTRACT THE IMPACT OF THE PRE-SERVICE ENGLISH TEACHERS’ BELIEFS AND EXPECTATIONS ABOUT SELF AND THEIR TEACHING ROLE TO THEIR OWN TEACHING PRACTICE IN PRACTICUM SCHOOLS This study aims to find the answers of the following research questions. 1) What are the reported beliefs of the pre-service teachers about self and their teaching role about their own teaching? 2) What are the reported expectations of the pre-service teachers about self and their teaching role about their own teaching? 3) What are the observed features of those pre-service English teachers’ teaching practice in terms of self in practicum schools? 4) What is the relevance of those pre-service English teachers’ reported beliefs about self and their teaching role to their own teaching practice in practicum schools? 5) What is the relevance of those pre-service English teachers’ reported expectations about self and their teaching role to their own teaching practice in practicum schools? The participants of the study were 6 senior students from Kocaeli University English Language Teaching Department. All of the students were female. Their ages varied from 21 to 23. The data of the study consisted of the interviews and observations which were video taped by the researcher. The transcriptions of those recordings were conducted. The interview transcripts were analyzed with the patent-coding method developed by Miles and Huberman. The observation data was analyzed with the checklist prepared by G. H. Mead. The study hypothesized that pre-service teachers have beliefs and expectations about self and their own teaching. In addition, those beliefs and expectations should be relevant to self and their own teaching performances at practicum schools. Data analysis showed that most of the pre-service teachers’ beliefs and expectations are relevant to their practicum performances. Only one pre-service teachers’ beliefs and expectations are very different from her performance at practicum school. Key Words: Pre-service English teachers, beliefs, expectations, self, practicum.