The effect of coursebooks on the development of proficiency levels of turkish learners of english : yabancı dil ders kitaplarının türk öğrencilerin yabancı dil gelişim düzeyleri üzerindeki etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: Ferhat Sarı

Danışman: KAMİLE HAMİLOĞLU

Özet:

KISA YABANCI DİL DERS KİTAPLARININ TÜRK ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL GELİŞİM DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Ferhat SARI Bu çalısmada Milli Eğitim Bakanlığı tarafından liselerde okutulmak üzere tavsiye edilen ve bizzat Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kurulmus komisyonlar tarafından hazırlanan ders kitapları ( New Bridge to Success) ve yabancı (Britanyalı) yayın evlerinin anadili Đngilizce olan uzmanlara hazırlatmıs olduğu ders kitaplarının (Attain) öğrencilerin yabancı dil gelisim düzeyleri üzerindeki etkileri incelenmektedir. Arastırmanın deneklerini 2005–2006 öğretim yılında Đstanbul’da bulunan bir devlet lisesinde eğitim gören öğrenciler olusturmaktadır. Çalısma sırasında önce denekleri olusturan gruba yabancı dil ders kitapları hakkındaki fikirlerini öğrenmek üzere Cunningsworth,(1984); Ur,(1996); Jones, (1999); Harmer, (2001)’a arastırmacı tarafından adapte edilen bir anket uygulanmıs ve daha sonra öğrencilerin çalısma öncesi yabancı dil bilgi seviyelerini ölçmeyi amaçlayan bir ön test uygulanmıstır. Daha sonra arastırmacı bir akademik dönem boyunca çalısmanın konusunu olusturan iki değisik ders kitabını iki değisik sınıfta kullanarak Đngilizce eğitimi vermistir. Arastırmacı iki sınıfın da Đngilizce öğretmeni olarak, bir sınıfta New Bridge to Success, diğer sınıfta ise Attain kitaplarını kullanmıstır. Dönem sonunda öğrencilere verilen bu eğitimin sonunda yabancı dil gelisim düzeylerini arttırıp arttırmadığını kontrol etmek üzere ikinci bir basarı testi verilmistir. Tüm arastırma süreci boyunca öğrencilerin dersler ve kullanılan ders kitapları hakkındaki düsüncelerini gözlemlemek üzere öğrenci günlüklerine çalısmada yer verilmistir. Öğrencilerin cevapladıkları anketler, kullanılan basarı testleri ve öğrenci günlükleri sonuçları SPSS 10,0 programı ve kalıp kodlama sistemi (Miles ve Huberman, 1994) kullanılarak değerlendirilmis ve yorumlanmıstır. Yapılan değerlendirme çalısmanın baslangıcında aynı seviyede bulunan her iki grupta da çalısmanın sonunda yabancı dil gelisiminin olduğunu ve Britanyalı yayım evi tarafından hazırlanan Attain isimli ix kitabın diğer kitaba (New Bridge to Success) oranla öğrencilerin öğrenmelerine daha çok katkıda bulunduğu gözlenmistir. x ABSTRACT The Effects of Coursebooks on the Development of Proficiency Levels of Turkish Learners of English by Ferhat SARI This study aims to investigate and compare the effects of two foreign language education coursebooks. One is produced by a commission appointed by the Turkish Ministry of Education and the other book written by a native speaker expert hired by a foreign (British) publishing house on the development of proficiency levels of Turkish learners of English. The participants were students at the year nine classes of a state secondary school in the 2005-2006 educational year. Two classes were chosen to conduct the study. In one class, the Ministry Book (New Bridge to Success) was used, in the other class (Attain) which was published by a British publishing house was exploited by the researcher as the English teacher of two classes. Prior to the study, the participants were given a questionnaire in order to investigate their opinions about the foreign language education coursebooks and a questionnaire which was adapted from the questionnaires used by Cunningsworth, (1984); Ur, (1996); Jones, (1999); Harmer, (2001). Following the questionnaire, a pre- test aiming to find out proficiency levels of the participating students was applied. Following these procedures, two classes were taught English with two different coursebooks mentioned above. At the end of the term, the students were given post tests in order to see the effects of both coursebooks on proficiency levels of students in both groups. The students also kept diaries about the lessons they took and the coursebooks they used. The questionnaires answered by the participating learners and the tests applied were subjected to SPSS 10, 0 programme and pattern-coding xi analysis system (Miles & Huberman, 1994). The results obtained from the analyses indicated that the progress of the experiment group was better than the progress of the control group. That is, their coursebook helped them during the Achievement test significantly more in comparison to the control group.