Publications & Works

Articles Published in Other Journals

Kıraat İlminde Hâ-i Sekt

Usul İslam Araştırmaları, vol.35, no.35, pp.21-54, 2021 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

İbn Kuteybe’nin Yedi Harf Anlayışı

Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol.49, no.49, pp.217-258, 2020 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

The Relationship between Qiraat and Linguistic Tafsir of Quran in Ibn Qutayba (in the Sample of Tafser Gharib al-Quran)

Journal of The Near East University Faculty of Theology, vol.6, no.1, pp.7-49, 2020 (Other Refereed National Journals) Creative Commons License

al-Zamakhshari’s Conditions for the Validity of Qiraats (Variant Readings of the Qur’an)

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol.48, no.48, pp.149-184, 2015 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

A Study on the Education of the Qur’anic Recitation at Imam Hatip Secondary and High Schools

Marmara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Dergisi, vol.47, no.47, pp.69-106, 2014 (National Refreed University Journal) Creative Commons License

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

KIRAATLERİN ANLAM MERKEZLİ TASNİFİ (EBÛ AMR ED-DÂNÎ ÖRNEĞİ)

the 5th International Scientific Research E-Congress (IBAD - 2020), İstanbul, Turkey, 1 - 02 September 2020, pp.330-335 Creative Commons License

The Relationship between Linguistic Tafsir and Qiraat: the Sample of Ibn Qutayba

4. ULUSLARARASI KUR’ÂN’I YENİDEN DÜŞÜNME -KUR’ÂN ÇALIŞMALARININ İLK ÜÇ YÜZYILI- İLMİ TOPLANTISI, Ankara, Turkey, 20 - 21 October 2018, vol.1, no.23, pp.435-446 Creative Commons License

Harflerin Lazimi Sıfatlarından Uygulamalı Olarak Yararlanmanın Kur’ân-ı Kerîm Eğitimine Katkısı

İlahiyat Fakültelerinde Kur'an Eğitimi Çalıştayı, İstanbul, Turkey, 30 - 31 July 2019, pp.17 Creative Commons License

Son Dönem Osmanlı Tefsir Geleneğinde Kıraat – Tefsir İlişkisi: Mehâsinü’t-Te’vîl Örneği

Osmanlı’xxda İlm-i Tefsir: Alimler, Eserler ve Meseleler, İstanbul, Turkey, 14 - 15 December 2018 Creative Commons License

Kur ân ı Kerîm Eğitiminde Öğretmenin Yeri ve Kur ân Öğretim Yöntemleri

Din Eğitiminde İyi Örnekler Sempozyumu, Osmaniye, Turkey, 16 - 17 June 2015

THE REQUIRED DISCIPLINES FOR COMMENTATORS OF THE QUR ÂN IN THE CONTEXT OF THE QUR ÂN COMMENTARIES OF THE TURKISH REPUBLIC PERIOD 1923 2011

European Intensive Programme: Translating God(s): Fluid Religion and Orthodoxy. Constanţa, Romanya, Constanta, Romania, 9 - 22 September 2012

Books & Book Chapters

KUR'ÂN TİLÂVETİNDE YAYGIN HATALAR

Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, İstanbul, 2021

Son Dönem Osmanlı Tefsir Geleneğinde Kıraat-Tefsir İlişkisi: Mehâsinü't-Te'vîl Örneği

in: OSMANLI'DA İLM-İ TEFSİR, M.Taha Boyalık,Harun Abacı, Editor, İsar Yayınları, İstanbul, pp.479-503, 2019 Creative Commons License

Kur’ân-ı Kerîm Eğitiminde Harflerin Sıfatlarından Uygulamalı Olarak Yararlanma Üzerine Bir Yöntem Denemesi (Zıt Sıfatlar Örneği)

in: İLAHİYAT FAKÜLTELERİNDE KURAN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ (SORUNLAR, ÇÖZÜMLER, YÖNTEMLER), Ahmet Gökdemir, Editor, Ravza Yayınları, İstanbul, pp.169-200, 2019 Creative Commons License

Bulkînî’nin Mevâki‘u’l-‘Ulûm fî Mevâki‘i’n-Nücûm Adlı Eserinin Kıraat İlmi Açısından Değerlendirilmesi

in: ULÛMUL-KURÂN KAYNAKLARINDA KIRAAT İLMİ, Yaşar Akaslan, Editor, İlahiyat, Ankara, pp.133-154, 2019 Creative Commons License