Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, cilt.47, sa.47, ss.69-106, 2014 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de, İmam Hatip Ortaokulları ve Anadolu İmam Hatip Liselerinde verilen
Kur’an eğitiminin mevcut durumu, düzeyi, verimliliği, niteliği ve sorunlarına yönelik bilimsel-akademik çalışmaların oldukça yetersiz olduğu söylenebilir. Hâlbuki bu tarz çalışmalar, bahsi geçen kurumlardaki Kur’an eğitiminin yeni yaklaşımlar etrafında iyileştirilmesi ve geliştirilmesi açısından son derece önemlidir. Bu makale, sözü edilen perspektiften
hareketle yapılan bir saha çalışmasının neticesinde kaleme alınmıştır. Çalışma iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Kur’an eğitimine ilişkin teorik bir çerçeve çizilmiş; burada
Kur’an eğitiminin niteliği ve düzeyi üzerine düşünmenin, onu sorgulamanın kavramsal
zemini inşa edilmiştir. İkinci bölümde ise yapılan saha çalışması etrafında İmam Hatip
Ortaokulları ve Anadolu İmam Hatip Liselerindeki Kur’an eğitiminin iyileştirilmesi ve
geliştirilmesi konusu ele alınmıştır. Burada öncelikle söz konusu okullardaki Kur’an eğitiminin mevcut durumu değerlendirilmiş; özellikle öğretmenlerin Kur’ân eğitimiyle ilgili
genel profilleri incelenmiştir.
It can be said that the academic studies on current situation, level, efficiency,
quality and problems of teaching the Qur’anic recitation at Imam Hatip Secondary
Schools and Anadolu Imam Hatip High Schools are not enough in Turkey. However,
these kind of studies are very important in terms of enhancement and improvement of
the Qur’anic recitation at these schools around new approaches. This article has been
written in consequence of a survey from the perspective mentioned above. The article
comprises two parts. In the first part, a theoretical framework has been drawn up with
regard to teaching the Qur’anic recitation; it has been constructed the bases of cognitive
in thinking and examination of quality and level of teaching the Qur’anic recitation. In
the second part, it is argued enhancement and improvement of the Qur’anic recitation
at Imam Hatip Secondary Schools and Anadolu Imam Hatip High Schools around the
survey. In this part, it is evaluated first current situation of teaching the Qur’anic recitation
at Imam Hatip Secondary Schools and Anadolu Imam Hatip High Schools; especially it
is examined general profile of the teachers’ Qur’anic recitation who work at these schools.