Prof. Dr. GÜL TUNCEL


Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Eğitimi

Metrikler

Yayın

96

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

12

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

7

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

26

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

2

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

69

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

13
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Doç. Dr. Gül TUNCEL, 1966 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini tamamladıktan sonra 1982-1986 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümünde lisans öğrenimini tamamladı. Özel bir anaokulunda 2 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra Eskişehir Dikmen Köyü İlkokuluna sınıf öğretmeni olarak atandı. Daha sonra İstanbul’a dönerek çeşitli dershane ve özel okullarda felsefe grubu öğretmenliği ve rehber öğretmenlik yaptıktan sonra 2000 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim dalında yüksek lisansa başladı. 2001 yılında aynı bilim dalında araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2007 yılında doktorasını bitirdi. Halen aynı bilim dalında doçent olarak göreve devam etmektedir. Sosyal Bilgiler Eğitimi, Barış Eğitimi ve İnsan Hakları Eğitimi, Medya Okuryazarlığı Eğitimi, Eğitim Felsefesi alanlarında çalışmaları bulunmaktadır. 

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

2000 - 2002

2000 - 2002

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı öğretim uygulamalarının ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi konularının öğretimi üzerine etkileri

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal Bilimler Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2011 - 2021

2011 - 2021

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2002 - 2007

2002 - 2007

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1994 - 1995

1994 - 1995

Müdür vekili

Dikmen Köyü İlköğretim Okulu, Müdür vekili

Yönetilen Tezler

2019

2019

Yüksek Lisans

Gazete haberlerini sosyal bilgiler derslerinde kullanmak : bir eylem araştırması

KABAPINAR Y. (Eş Danışman), TUNCEL G. (Eş Danışman)

C.Gökhan(Öğrenci) Creative Commons License

2019

2019

Yüksek Lisans

7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitimi

TUNCEL G. (Danışman)

S.Gökdemir(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (39)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (4)
Scopus (1)
TRDizin (24)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Kimlik Olgusu

TUNCEL G., İÇEN M., YILAN S. S.

II. Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS-2), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Tarihi Mekanların/Eserlerin Amacı Dışında Kullanımı: Tarihsel Hafıza Sorunu

İÇEN M., TUNCEL G.

VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.171-173, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Toplumsal Hafızanın Taşıyıcısı Mahalleler: Türkiye’xxden Örnekler

TUNCEL G., İÇEN M.

VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.330-332, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Gazete Haberlerinin Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanımı: Sosyal Sorunların Analiz Sürecine Öğrenciyi Katmak

GÜLBAĞCI DEDE H., YILMAZ Z., AKKOÇ H., DENİZ D.

27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

5. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarıyla Müzede Drama Eğitimi - Dramayla Müze Eğitim

TUNCEL G., BAKİ PALA Ç., YILDIRIM G., KARAYEL ÇETİN A.

1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.430-432, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Uygulamaları: Mahallemin Tarihi

TUNCEL G., İÇEN M.

V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.698-711, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi

TUNCEL G.

1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. İran ve Türkiye Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının İçerik ve ÖğrenmeAnlayışı Boyutunda Karşılaştırılması

TUNCEL G., İÇEN M., TUNCEL Y.

Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2018), 12 - 14 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

10. Öğretmen Yetiştirmede Kanıt Temelli Öğrenme

KABAPINAR Y., TUNCEL G.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. An investigation of donation campaigns to schools organized under social service practices courses in the context of education right

YILDIRIM G., TUNCEL G., YİĞİT E. Ö.

VII INTERNATIONAL CONFERENCE ON CRITICAL EDUCATION, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Öğretmen Yetiştirmede Sosyal Yapılandırmacılık Temelli Kültürlerarası Eğitime Yönelik Bir Eylem Araştırması

BALCI A., TUNCEL G.

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Sosyal Bilimler Öğretmen Adaylarının Kültürel Değerlere Duyarlı Öğretmen Metaforları

TUNCEL G., BALCI A.

Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Kuruluşundan Günümüze (1923-2017) Ortaokul Ders Kitaplarında Yahudi/Musevi İmgesi

KIRIKÇI A. C., ÖZTÜRK C., TUNCEL G.

VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ’NİN KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE (1923-2017)ORTAOKUL DERS KİTAPLARINDA YAHUDİ/MUSEVİ İMGESİ

KIRIKÇI A. C., ÖZTÜRK C.

ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.505-506, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDAKİGÖRSELLERİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ

TUNCEL G., Taş M.

ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.367-368, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. SOSYAL BİLGİLER DERSİ PENCERESİNDEN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “MODERNKADIN” ALGISINA BAKMAK

TUNCEL G., ASLANER A.

ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.369-370, (Özet Bildiri)

2015

2015

21. ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININGELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ

AKENGİN H., TUNCEL G., Meltem Elif C.

1. Uluslararası Uygulamalı BilimlerKongresi, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015, ss.544-547, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

22. Medyadaki Toplumsal Cinsiyet Temsillerinin Kurgularinin İlköğretim Öğrencilerinin Toplumsal Rol Oluşturmalarina Etkileri

TUNCEL G., Yunus D.

. IV. International Symposium on Social Studies Education., Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarı Olmanın Etkililiğine Yönelik Tecrübeleri

TUNCEL G., Nurcan F.

VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Ortaokul Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı Kavramına Yönelik Metaforları

TUNCEL G., Selda A.

VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu., Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. Önyargı ve Ayrımcılığı Önlemek İçin Bir Sosyal Değişim Aracı Olarak Okulların Rolü Fenomenolojik Bir Araştırma

BALCI A., TUNCEL G.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (International Symposium On Social Studies Education)-IV., 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. Çokkültürlülük ve Barış Eğitimi İçin Model Geliştirme

TUNCEL G., BALCI A.

Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (International Symposium On Social Studies Education)-IV., 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

27. Önyargı ve Ayrımcılığı Önlemek için Bir Sosyal Değişim Aracı Olarak Okulların Rolü

BALCI A., TUNCEL G.

. IV. International Symposium on Social Studies Education, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2013

2013

28. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları Bilinç Düzeyleri

TUNCEL G.

XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

29. İlköğretim Öğrencilerinin Avrupa Birliği Vatandaşlığı Kavramını Algıları Üzerine Bir Değerlendirme

BALCI A., TUNCEL G.

Değişen Dünya’xxda Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitiminde Yeni Yönelimler Ve Sorunlar konferansı ”Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu”, 22 Nisan 2012, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2012

2012

30. Demokratik Toplumlarda Öğretmen Nitelikleri Ve Öğrencilere Yansımaları

TUNCEL G., BALCI A.

Değişen Dünya’xxda Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitiminde Yeni Yönelimler Ve Sorunlar konferansı ”Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu”, 22 Nisan 2012, ss.66-67, (Özet Bildiri)

2011

2011

31. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri

TUNCEL G., KOP Y., KATILMIŞ A.

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

32. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri

TUNCEL G., KOP Y., KATILMIŞ A.

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2011, ss.435-447, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

33. Süreç Temelli Öğretim İle Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimi

TUNCEL G., Ayva Ö.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.33-37, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

34. Çift Girişli Günlükler ile İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Becerilerin Geliştirilmesi

TUNCEL G., AYVA Ö.

9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

35. The utilization of comics in the teaching of the "human rights" concept

TUNCEL G., Ayva O.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1447-1451, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier

2009

2009

37. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Yansıtıcı Günlüklerin Kullanımı

TUNCEL G., AYVA Ö.

IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.770-776, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

38. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimi Program Tanıtım Sürecinde Hizmet İçi Eğitim Seminerlerinin Değerlendirmesi

ÖZTÜRK C., TUNCEL G.

IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, İSYANBUL, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.777-783, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

39. Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Dersinde Anlam İnşa etme Süreci Üzerine Deneysel Bir Çalışma

ÖZTÜRK C., TUNCEL G., KOP Y.

II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

40. Yeni 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri

ÖZTÜRK C., TUNCEL G.

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, ss.184-194, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

41. Yeni 4 ve 5 sınıf sosyal bilgiler programı ile ilgili öğretmengörüşleri

ÖZTÜRK C., TUNCEL G.

Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

42. Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Dersinde Anlam İnşa Etme Üzerine Deneysel Bir Çalışma

ÖZTÜRK C., KOP Y., TUNCEL G.

II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

43. 8. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Haklarını Algılamaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma: Türkiye ve KKTC Örnekleri

AKENGİN H., TUNCEL G.

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.1, ss.211-216, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2005

2005

44. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Dayalı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Sözlü Tarih Kullanımı

ÖZTÜRK C., TUNCEL G., KOP Y.

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.220-225, (Tam Metin Bildiri)

2003

2003

45. “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bir Yöntem OlarakEmpatinin Etkililiği

AKENGİN H., TUNCEL G.

I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2003, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Koro Filminden “Umutsuz Vahalar”: Eleştirel Pedagojik Yaklaşım

TUNCEL G.

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek, Yücel Kabapınar- Filiz Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.59-77, 2023

2021

2021

2. Çocuklarla Felsefe Eğitiminde Örnek Olaylardan Hareket Etmek

TUNCEL G.

Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.359-381, 2021

2021

2021

3. Antropoloji nedir? Antropoloji Deyince Ne Anlıyoruz?

TUNCEL G.

Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi, Gül Tuncel Bihter Gürışık Köksal Çiğdem Baki Pala, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2021

2020

2020

4. Anlam Çözümleme Tabloları

TUNCEL G.

Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi, Tekin Çelikkaya ve Yavuz Akbaş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.195-221, 2020

2020

2020

5. Eğitim Felsefeleri ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değerler Eğitimi

TUNCEL G.

Karakter ve Değerler Eğitimi, Halil Ekşi, Ahmet Katılmış, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.75-92, 2020

2020

2020

6. Küreselleşme Yolculuğunda Moderniteden Postmoderniteye Sosyal Bilgiler Eğitimine Bakmak

TUNCEL G.

Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy ve Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.177-200, 2020

2019

2019

7. MEDYA OKURYAZARLIĞI VE AKTİF VATANDAŞLIK

TUNCEL G.

Kuramsal Temeller ve Güncel Tartışmalar Işığında 21.Yüzyılda Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi, Cemil ÖZTÜRK, Zafer İBRAHİMOĞLU, Gülten YILDIRIM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.321-338, 2019

2019

2019

8. Kanıt Temelli Öğrenme Temelinde Bir Öğretmen Adayı Eğitimi Programının Öyküsüne Bakmak

TUNCEL G.

Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-353, 2019

2017

2017

9. KANADA

TUNCEL G., GÜNGÖR AKINCI B. A.

FARKLI ÜLKELERİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI, CEMİL ÖZTÜRK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.301-326, 2017

2015

2015

10. Empati Bağlamında Ahlaki Muhakeme ve Değer İlişkisine Bakmak

TUNCEL G.

Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-205, 2015


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 13

h-indeksi (WOS): 2