Biyografi
Doç. Dr. Gül TUNCEL, 1966 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini tamamladıktan sonra 1982-1986 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe bölümünde lisans öğrenimini tamamladı. Özel bir anaokulunda 2 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra Eskişehir Dikmen Köyü İlkokuluna sınıf öğretmeni olarak atandı. Daha sonra İstanbul’a dönerek çeşitli dershane ve özel okullarda felsefe grubu öğretmenliği ve rehber öğretmenlik yaptıktan sonra 2000 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim dalında yüksek lisansa başladı. 2001 yılında aynı bilim dalında araştırma görevlisi olarak göreve başladı. 2007 yılında doktorasını bitirdi. Halen aynı bilim dalında doçent olarak göreve devam etmektedir. Sosyal Bilgiler Eğitimi, Barış Eğitimi ve İnsan Hakları Eğitimi, Medya Okuryazarlığı Eğitimi, Eğitim Felsefesi alanlarında çalışmaları bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
2000 - 2002
2000 - 2002Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
1982 - 1986
1982 - 1986Lisans
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Yapılandırmacı öğrenme kuramına dayalı öğretim uygulamalarının ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi konularının öğretimi üzerine etkileri
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal Bilimler Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2011 - 2021
2011 - 2021Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2002 - 2007
2002 - 2007Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1994 - 1995
1994 - 1995Müdür vekili
Dikmen Köyü İlköğretim Okulu, Müdür vekili
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin coğrafi becerilerinin geliştirilmesi : bir eylem araştırması
TUNCEL G. (Danışman)
M.Taş(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Gazete haberlerini sosyal bilgiler derslerinde kullanmak : bir eylem araştırması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), TUNCEL G. (Eş Danışman)
C.Gökhan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitimi
TUNCEL G. (Danışman)
S.Gökdemir(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde doğrudan verilecek değerlerin kazandırılmasında sinema filmlerinin etkililiğinin araştırılması
TUNCEL G. (Danışman)
F.Arslan(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sözlü tarih yönteminin ortaöğretim öğrencilerinin tarih algısı üzerindeki yansımaları
TUNCEL G. (Danışman)
S.Bozkurt(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Yönetimsel açıdan sınıf öğretmenlerinin çocuk hakları konusunda bilgi sahibi olmalarının etkililiği üzerine bir çalışma
TUNCEL G. (Danışman)
A.ATEŞ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin medya okuryazarlığına ilişkin görüşleri
TUNCEL G. (Danışman)
C.Özay(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İnsan hakları eğitiminde materyal geliştirme üzerine uygulamalı bir çalışma
TUNCEL G. (Danışman)
Ü.Yıldırım(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Okul yönetiminde cinsiyet etkeni ve kadın öğretmenlerin yöneticiliğe bakış açıları (Küçükçekmece ilçesi örneği)
TUNCEL G. (Danışman)
O.YILMAZ(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Coğrafi saha çalışmasına ilişkin sosyometrik bir analiz
Balcı A., Tuncel G.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.53, ss.59-84, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Integrating Philosophy with Children into the Social Studies Courses
TUNCEL G.
Journal of Social Sciences and Education (JOSSE) , cilt.6, sa.2, ss.156-180, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Sosyal Bilgiler Öğretmenleriyle Estetik Metinleri Keşfetme Yolculuğu: Bir Eylem Araştırması
Tuncel G.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.488-510, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Göç ve uyum: 1984-1989 göçü ve Bulgaristan Türklerinin deneyimleri
Tuncel G., Mamık F.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ
, sa.48, ss.84-104, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20225. A Phenomenological Analysis on the Phenomenon of Social Justice
Tuncel G.
Türk Akademik Yayınlar Dergisi (TAY Journal)
, cilt.6, sa.2, ss.494-521, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20206. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığına İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi
DOLANBAY H., AKENGİN H., TUNCEL G.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Kültürel Miras Algısı: Göstergebilimsel Bir Analiz
TUNCEL G., Altuntaş B.
Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.123-140, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Yerel tarih öğretim yöntemini sosyal bilgiler dersinde kullanmak: yanıbaşında olan geçmişi görmek ve duyumsamak
Öztaşçı A., KABAPINAR Y., TUNCEL G.
Turkish History Education Journal , cilt.9, sa.1, ss.66-88, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Toplumsal Hafızanın Siyasal Alan Tarafından İnşa Sürecinin Sosyal Bilgiler/Tarih Ders Kitaplarına Yansımaları
İÇEN M., TUNCEL G.
Turkish History Education Journal , cilt.8, sa.1, ss.60-81, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Social Studies Education with Cinema Films: A Case Study
İÇEN M., TUNCEL G.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.11, sa.1, ss.230-254, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Eğitim Felsefesinde İnsan Doğasının Rolü
TUNCEL G., İÇEN M.
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi (IJONASS) , cilt.2, sa.1, ss.62-69, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. ALTERNATIVE ENVIRONMENTAL APPLICATIONS IN DEVELOPING "SENSITIVITY TO NATURAL ENVIRONMENT" VALUES IN SOCIAL STUDIES
TUNCEL G.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.38, ss.91-103, 2018 (ESCI)
2018
201813. Sosyal Bilgiler Dersi Penceresinden Ortaokul Öğrencilerinin “ModernKadın” Algısına Bakmak
TUNCEL G., ASLANER A.
International Journal of Social Science Research , cilt.7, sa.1, ss.103-117, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Eğitim felsefesinin yansıması olarak öğrencilerin defterlerini çözümleme: sosyal bilgiler dersi
İÇEN M., TUNCEL G., ÖZAY C.
Electronic Turkish Studies , cilt.13, sa.1, ss.693-705, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. Sosyal Bilgiler Dersinde “Doğal Çevreye Duyarlılık” Değerinin Geliştirilmesinde Alternatif ÇevreciUygulamalar
TUNCEL G.
International Journal of Geography and Geography Education , sa.38, ss.91-103, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Öğretmen Adaylarının Önyargı Ve Ayrımcılığa İlişkin Deneyimlerinin Fenomenolojik Analizi
Balcı A., Tuncel G.
Kesit Akademi Dergisi (The Journal of Kesit Academy)
, cilt.3, ss.95-115, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Improving the Cultural Responsiveness of Prospective Social Studies Teachers: An Action Research
TUNCEL G.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.4, ss.1317-1344, 2017 (SSCI)
2017
201718. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖĞRENCİLERİN GÖZÜYLE MEDYA: SANAT TEMELLİ BİR ARAŞTIRMA
TUNCEL G., GÜRSOYLAR G.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi (ASOS JOURNAL) , cilt.5, sa.44, ss.655-674, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Sosyal Bilgiler ve Kapsamındaki Ders Kitaplarında Yahudi/Musevi İmgesi (1928-2017)
KIRIKÇI A. C., ÖZTÜRK C., TUNCEL G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF FIELD EDUCATION , cilt.3, sa.2, ss.73-91, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KARİKATÜRLERLE KÜRESEL ISINMA EĞİTİMİ ÜZERİNE ÖRNEK BİR ÇALIŞMA
TUNCEL G.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ , sa.35, ss.87-94, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201721. An Example Study on Global Warming Education with Cartoons in Social Studies Lessons
TUNCEL G.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.35, ss.87-94, 2017 (ESCI)
2017
201722. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri
TUNCEL G., KATILMIŞ A., KOP Y.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.435-447, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Action Research on Using Drama in Human Rights Education
TUNCEL G., İÇEN M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.8, sa.4, ss.108-118, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201624. Çokkültürlülük ve Barış Eğitimi İçin Model Geliştirme
Tuncel G., Balcı A.
Kesit Akademi Dergisi (The Journal of Kesit Academy)
, sa.11, ss.95-115, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201625. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININSİNEMA FİLMLERİ ARACILIĞIYLA FELSEFİ DÜŞÜNME EDİMLERİ
TUNCEL G.
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.4, sa.37, ss.327-347, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201626. ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININ GELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
AKENGİN H., TUNCEL G., CENDEK M. E.
Marmara Coğrafya , cilt.34, ss.109-117, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. The Social Sciences Teachers' Opinions About Developing Map Literacy of Students
AKENGİN H., TUNCEL G., Cendek M. E.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.34, ss.61-69, 2016 (ESCI)
2015
201528. Demokratik toplumlarda öğretmen nitelikleri ve öğrencilere yansımaları
BALCI A., TUNCEL G.
Marmara Coğrafya Dergisi
, ss.82-97, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Attributes of Teachers and Their Reflection on Students in Democratic Societies
TUNCEL G., BALCI A.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.31, ss.82-97, 2015 (ESCI)
2013
201330. YAPILANDIRMACI ÖĞRENME KURAMINA DAYALI ÖĞRETİM UYGULAMALARININ 6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ KONULARININ ÖĞRETİMİNE ETKİLERİ
TUNCEL G., ÖZTÜRK C.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW , sa.27, ss.15-40, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201231. Anlam Çözümleme Tablolarının Sosyal Bilgiler ÖğretmenAdaylarının Ölçme Değerlendirme Sürecinde Kullanımı
TUNCEL G.
Marmara Coğrafya Dergisi , sa.25, ss.127-136, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201232. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN AVRUPA BİRLİĞİ VATANDAŞLIĞI KAVRAMINI ALGILAMALARI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
BALCI A., TUNCEL G.
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , sa.35, ss.19-33, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201133. Sosyal bilgiler dersinde rubriklerin etkili kullanımı
TUNCEL G.
Marmara Coğrafya Dergisi , sa.23, ss.213-233, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201034. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE DEMOKRASİNİN SERÜVENİ ÜNİTESİNDE GEÇEN KAVRAMLARIN KAZANDIRILMASI ÜZERİNE BİR UYGULAMA
TUNCEL G.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW , sa.22, ss.276-294, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201035. TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER/BİLİMLER ÖĞRETİMİ ALANLARINDA BİLİMSEL TOPLANTILARDA SUNULAN BİLDİRİLER ÜZERİNE ANALİTİK BİR ÇALIŞMA (1987-2005)
KOP Y., TUNCEL G.
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Journal of the Institute of Social Sciences , sa.5, ss.91-112, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201036. CHILDREN'S RIGHTS PERCEPTIONS OF SOCIAL STUDIES TEACHERS
KOP Y., TUNCEL G.
Eğitimde Kuram ve Uygulama- Journal of Theory and Practice in Education
, cilt.6, sa.1, ss.106-124, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200937. A COMPARATIVE STUDY ON VALUE RANKING OF THE TURKISH TEACHING DEPARTMENT STUDENTS IN TWO UNIVERSITIES
AKENGİN H., TUNCEL G., ŞİRİN A., SARGIN S.
A Journal Pertaining To College Students , cilt.4, sa.43, ss.1191-1203, 2009 (Hakemli Dergi)
2004
200438. Köy Enstitüleri Modelinin Eğitim Felsefesi Üzerine Bir değerlendirme
ÖZTÜRK C., TUNCEL G.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.2, sa.26, ss.36-43, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200439. Öğretmenlerin Kendi Eğitim Felsefelerini İnşa Etmeleri Üzerine
TUNCEL G.
azım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, , sa.10, ss.223-242, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Toplumsal Kimlik Olgusu
TUNCEL G., İÇEN M., YILAN S. S.
II. Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS-2), İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. Tarihi Mekanların/Eserlerin Amacı Dışında Kullanımı: Tarihsel Hafıza Sorunu
İÇEN M., TUNCEL G.
VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.171-173, (Özet Bildiri)
2019
20193. Toplumsal Hafızanın Taşıyıcısı Mahalleler: Türkiye’xxden Örnekler
TUNCEL G., İÇEN M.
VI. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, ss.330-332, (Özet Bildiri)
2018
20184. Gazete Haberlerinin Sosyal Bilgiler Derslerinde Kullanımı: Sosyal Sorunların Analiz Sürecine Öğrenciyi Katmak
GÜLBAĞCI DEDE H., YILMAZ Z., AKKOÇ H., DENİZ D.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarıyla Müzede Drama Eğitimi - Dramayla Müze Eğitim
TUNCEL G., BAKİ PALA Ç., YILDIRIM G., KARAYEL ÇETİN A.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.430-432, (Özet Bildiri)
2018
20186. Sosyal Bilgiler Derslerinde Yerel Tarih Uygulamaları: Mahallemin Tarihi
TUNCEL G., İÇEN M.
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.698-711, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Toplumsal Hafızanın Siyasal Alan Tarafından İnşa Sürecinin Sosyal Bilgiler/Tarih Ders Kitaplarına Yansımaları
İÇEN M., TUNCEL G.
V. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. 2005 ve 2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Analizi
TUNCEL G.
1st International Congress on New Horizons in Education and Social Sciences, 9 - 11 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. İran ve Türkiye Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının İçerik ve ÖğrenmeAnlayışı Boyutunda Karşılaştırılması
TUNCEL G., İÇEN M., TUNCEL Y.
Ders Kitapları Uluslararası Sempozyumu (DEKUS 2018), 12 - 14 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. Öğretmen Yetiştirmede Kanıt Temelli Öğrenme
KABAPINAR Y., TUNCEL G.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. An investigation of donation campaigns to schools organized under social service practices courses in the context of education right
YILDIRIM G., TUNCEL G., YİĞİT E. Ö.
VII INTERNATIONAL CONFERENCE ON CRITICAL EDUCATION, Atina, Yunanistan, 28 Haziran - 02 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Öğretmen Yetiştirmede Sosyal Yapılandırmacılık Temelli Kültürlerarası Eğitime Yönelik Bir Eylem Araştırması
BALCI A., TUNCEL G.
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi, 19 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201713. Sosyal Bilimler Öğretmen Adaylarının Kültürel Değerlere Duyarlı Öğretmen Metaforları
TUNCEL G., BALCI A.
Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin Kuruluşundan Günümüze (1923-2017) Ortaokul Ders Kitaplarında Yahudi/Musevi İmgesi
KIRIKÇI A. C., ÖZTÜRK C., TUNCEL G.
VI. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ’NİN KURULUŞUNDAN GÜNÜMÜZE (1923-2017)ORTAOKUL DERS KİTAPLARINDA YAHUDİ/MUSEVİ İMGESİ
KIRIKÇI A. C., ÖZTÜRK C.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.505-506, (Özet Bildiri)
2017
201716. TÜRKİYE CUMHURİYETİ İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERS KİTABINDAKİGÖRSELLERİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ
TUNCEL G., Taş M.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.367-368, (Özet Bildiri)
2017
201717. SOSYAL BİLGİLER DERSİ PENCERESİNDEN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN “MODERNKADIN” ALGISINA BAKMAK
TUNCEL G., ASLANER A.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ SEMPOZYUMU IV, Eskişehir, Türkiye, 04 Mayıs 2017 - 06 Mayıs 2018, ss.369-370, (Özet Bildiri)
2017
201718. İki Dilli Sosyal Bilgiler ve Türk Dili Öğretmen Adaylarıyla Ana Dilde Eğitim Olgusu Üzerine Fenomenolojik Bir Araştırma
TUNCEL G., GÜRIŞIK KÖKSAL B.
ICOESS 2017, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, ss.121, (Özet Bildiri)
2016
201619. SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE İŞLENEN TOPLUMSAL SORUNLARIN MEDYA ÜZERİNDEN İNCELENMESİ
TUNCEL G., ARSLAN M.
Usbes 2016 Denizli, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. SOSYAL BİLGİLER ANABİLİM DALLARININ EĞİTİM ORTAMLARIAÇISINDAN ANALİZİ
TUNCEL G., ŞAHİN T.
USBES 2016, 28 - 30 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
201521. ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININGELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
AKENGİN H., TUNCEL G., Meltem Elif C.
1. Uluslararası Uygulamalı BilimlerKongresi, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015, ss.544-547, (Tam Metin Bildiri)
2015
201522. Medyadaki Toplumsal Cinsiyet Temsillerinin Kurgularinin İlköğretim Öğrencilerinin Toplumsal Rol Oluşturmalarina Etkileri
TUNCEL G., Yunus D.
. IV. International Symposium on Social Studies Education., Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201523. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarı Olmanın Etkililiğine Yönelik Tecrübeleri
TUNCEL G., Nurcan F.
VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201524. Ortaokul Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı Kavramına Yönelik Metaforları
TUNCEL G., Selda A.
VII. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu., Sakarya, Türkiye, 14 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201525. Önyargı ve Ayrımcılığı Önlemek İçin Bir Sosyal Değişim Aracı Olarak Okulların Rolü Fenomenolojik Bir Araştırma
BALCI A., TUNCEL G.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (International Symposium On Social Studies Education)-IV., 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201526. Çokkültürlülük ve Barış Eğitimi İçin Model Geliştirme
TUNCEL G., BALCI A.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu (International Symposium On Social Studies Education)-IV., 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201527. Önyargı ve Ayrımcılığı Önlemek için Bir Sosyal Değişim Aracı Olarak Okulların Rolü
BALCI A., TUNCEL G.
. IV. International Symposium on Social Studies Education, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2013
201328. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunları Bilinç Düzeyleri
TUNCEL G.
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201229. İlköğretim Öğrencilerinin Avrupa Birliği Vatandaşlığı Kavramını Algıları Üzerine Bir Değerlendirme
BALCI A., TUNCEL G.
Değişen Dünya’xxda Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitiminde Yeni Yönelimler Ve Sorunlar konferansı ”Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu”, 22 Nisan 2012, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2012
201230. Demokratik Toplumlarda Öğretmen Nitelikleri Ve Öğrencilere Yansımaları
TUNCEL G., BALCI A.
Değişen Dünya’xxda Vatandaşlık Ve Demokrasi Eğitiminde Yeni Yönelimler Ve Sorunlar konferansı ”Uluslararası Sosyal Bilgiler Sempozyumu”, 22 Nisan 2012, ss.66-67, (Özet Bildiri)
2011
201131. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri
TUNCEL G., KOP Y., KATILMIŞ A.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201132. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Topluma Hizmet Uygulamaları Dersine Yönelik Görüşleri
TUNCEL G., KOP Y., KATILMIŞ A.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2011, ss.435-447, (Tam Metin Bildiri)
2010
201033. Süreç Temelli Öğretim İle Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimi
TUNCEL G., Ayva Ö.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.33-37, (Tam Metin Bildiri)
2010
201034. Çift Girişli Günlükler ile İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Okuryazarlık Becerilerin Geliştirilmesi
TUNCEL G., AYVA Ö.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201035. The utilization of comics in the teaching of the "human rights" concept
TUNCEL G., Ayva O.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1447-1451, (Tam Metin Bildiri)
2009
200936. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretmeni ve Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Göre Öğretimi Planlama Becerileri Üzerine Bir Durum Çalışması
TUNCEL G.
IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.784-791, (Tam Metin Bildiri)
2009
200937. 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Yansıtıcı Günlüklerin Kullanımı
TUNCEL G., AYVA Ö.
IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.770-776, (Tam Metin Bildiri)
2009
200938. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimi Program Tanıtım Sürecinde Hizmet İçi Eğitim Seminerlerinin Değerlendirmesi
ÖZTÜRK C., TUNCEL G.
IV. SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ KONGRESİ, İSYANBUL, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, cilt.1, ss.777-783, (Tam Metin Bildiri)
2005
200539. Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Dersinde Anlam İnşa etme Süreci Üzerine Deneysel Bir Çalışma
ÖZTÜRK C., TUNCEL G., KOP Y.
II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)
2006
200640. Yeni 4. ve 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programı İle İlgili Öğretmen Görüşleri
ÖZTÜRK C., TUNCEL G.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, ss.184-194, (Tam Metin Bildiri)
2006
200641. Yeni 4 ve 5 sınıf sosyal bilgiler programı ile ilgili öğretmengörüşleri
ÖZTÜRK C., TUNCEL G.
Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)
2005
200542. Yapılandırmacı Sosyal Bilgiler Dersinde Anlam İnşa Etme Üzerine Deneysel Bir Çalışma
ÖZTÜRK C., KOP Y., TUNCEL G.
II. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Van, Türkiye, 26 - 28 Mayıs 2005, (Tam Metin Bildiri)
2005
200543. 8. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Haklarını Algılamaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma: Türkiye ve KKTC Örnekleri
AKENGİN H., TUNCEL G.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.1, ss.211-216, (Tam Metin Bildiri)
2005
200544. Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Dayalı Sosyal Bilgiler Dersi Öğretiminde Sözlü Tarih Kullanımı
ÖZTÜRK C., TUNCEL G., KOP Y.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.220-225, (Tam Metin Bildiri)
2003
200345. “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bir Yöntem OlarakEmpatinin Etkililiği
AKENGİN H., TUNCEL G.
I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Koro Filminden “Umutsuz Vahalar”: Eleştirel Pedagojik Yaklaşım
TUNCEL G.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek, Yücel Kabapınar- Filiz Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.59-77, 2023
2021
20212. Çocuklarla Felsefe Eğitiminde Örnek Olaylardan Hareket Etmek
TUNCEL G.
Kuramdan Uygulamaya Örnek Olay: Yaşamı Sınıfa Taşımak, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.359-381, 2021
2021
20213. Antropoloji nedir? Antropoloji Deyince Ne Anlıyoruz?
TUNCEL G.
Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi, Gül Tuncel Bihter Gürışık Köksal Çiğdem Baki Pala, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-18, 2021
2020
20204. Anlam Çözümleme Tabloları
TUNCEL G.
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgilerde Kavram Öğretimi, Tekin Çelikkaya ve Yavuz Akbaş, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.195-221, 2020
2020
20205. Eğitim Felsefeleri ve Hedefleri Yönünden Karakter ve Değerler Eğitimi
TUNCEL G.
Karakter ve Değerler Eğitimi, Halil Ekşi, Ahmet Katılmış, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.75-92, 2020
2020
20206. Küreselleşme Yolculuğunda Moderniteden Postmoderniteye Sosyal Bilgiler Eğitimine Bakmak
TUNCEL G.
Sosyal Bilgilerde Güncel Okumalar 2, Arife Figen Ersoy ve Hıdır Karaduman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.177-200, 2020
2019
20197. MEDYA OKURYAZARLIĞI VE AKTİF VATANDAŞLIK
TUNCEL G.
Kuramsal Temeller ve Güncel Tartışmalar Işığında 21.Yüzyılda Vatandaşlık ve Vatandaşlık Eğitimi, Cemil ÖZTÜRK, Zafer İBRAHİMOĞLU, Gülten YILDIRIM, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.321-338, 2019
2019
20198. Kanıt Temelli Öğrenme Temelinde Bir Öğretmen Adayı Eğitimi Programının Öyküsüne Bakmak
TUNCEL G.
Kimlik Belirleyen Derslerde Kanıt Temelli Öğrenme, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.333-353, 2019
2017
20179. KANADA
TUNCEL G., GÜNGÖR AKINCI B. A.
FARKLI ÜLKELERİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİM PROGRAMLARI, CEMİL ÖZTÜRK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.301-326, 2017
2015
2015