Prof. Dr. GÜLPINAR KELEMCİ


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama, Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Metrikler

Yayın

71

Yayın (WoS)

3

Yayın (Scopus)

2

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

11

Tez Danışmanlığı

13

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2005

2004 - 2005

Yüksek Lisans

Westfaelische Wilhelms-Universitaet Münster, Marketing Centrum Münster , Almanya

1998 - 2002

1998 - 2002

Doktora

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1995 - 1998

1995 - 1998

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2002

2002

Doktora

Perakendeci Markasına Karşı Geliştirilen Tutum ve Satınalma Davranışlarında Türk-Alman Toplumu Tüketicilerinin Karşılaştırılmasına Yönelik Gıda Sektöründe Bir Uygulama

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

1998

1998

Yüksek Lisans

Reklamda Haberleşme Etkisi Ölçüm Metodları ve Interbank Reklamları Üzerine Bir Uygulama

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

Almanca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü

2011 - 2018

2011 - 2018

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü

2005 - 2011

2005 - 2011

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü

2002 - 2005

2002 - 2005

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü

1997 - 2002

1997 - 2002

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Dekan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi

2011 - 2011

2011 - 2011

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2005 - 2011

2005 - 2011

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2003 - 2011

2003 - 2011

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

2003 - 2011

2003 - 2011

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Global Pazarlamada Marka Çelişkileri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Pazarlamada Yeni Trendler

Global Perakendecilik Yönetimi ve Uygulamaları

Uluslararası Fiyatlandırma Stratejileri

Satış Yönetimi ve Profesyonel Satışçılık

Stratejik Pazarlama Analizi

Internationales Handelsmarketing (Uluslararası Perakendecilikte Pazarlama)

Internationales Marketing (Uluslararası Pazarlama)

Strategisches Marketing (Stratejik Pazarlama)

Lisans

Lisans

Marketing Management

Verkaufsmanagement

BWL - Projekte

Marketing - Einführung

Marktforschung

Marktforschung (Pazar Araştırmaları)

Kommunikations- und Dialogmarketing (İletişim Politikası ve İnteraktif Pazarlama)

Marketing Kommunikation

BWL Projekte (İşletmecilik Uygulamaları)

Strategisches Marketing (Stratejik Pazarlama)

Handelsmarketing (Perakendecilikte Pazarlama)

Marketing-Einführung (Pazarlamaya Giriş)

Grundlagen des Marketing (Pazarlamanın Temelleri)

Marketing (Pazarlamaya Giriş)

Bilimsel Araştırmalar ve Etik

Werbung (Reklamcılık)

Marktforschung (Pazar Araştırması)

Kommunikations- und Dialogmarketing (İletişim Politikası ve İnteraktif Pazarlama)

Strategisches Marketing (Stratejik Pazarlama)

Marketing-Einführung (Pazarlamaya Giriş)

Handelsmarketing (Perakendecilikte Pazarlama)

Internationales Marketing (Uluslararası Pazarlama)

Unternehmensplanspiel-Markstrat (Uygulamalı Şirket Yönetim Planlaması)

Yönetilen Tezler

2010

2010

Yüksek Lisans

Analyse der markenpersönlichkeit im politik-marketing

KELEMCİ G. (Danışman)

O.HAZIR(Öğrenci) Creative Commons License

2007

2007

Yüksek Lisans

Der umgang Türkischer internet provider mit kundenbeschwerden

KELEMCİ G. (Danışman)

Ç.SÜTKEN(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (22)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (12)

2004

2004

18. Euro Brands

KELEMCİ G.

Türkiye Private Label Perakende Dergisi , cilt.1, ss.18-27, 2004 (Hakemsiz Dergi)

2004

2004

20. Perakendeci Markası

KELEMCİ G.

Türkiye Private Label Perakende Dergisi , cilt.1, ss.14-23, 2004 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

5. AN ANALYSIS OF THE RELATIONS BETWEEN INDIVIDUAL RISK TOLERANCE, BRAND EQUITY AND INTENTION TO INVEST IN BORSA ISTANBUL

GÜSAN KÖSE G., ULUSAN POLAT M., KELEMCİ G.

International Congress on Political, Economic and Management Sciences (ICPEMS), Saraybosna, Bosna-Hersek, 6 - 10 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. ÇOK KANALLI PERAKENDECİLİKTE FİYAT FARKLILAŞTIRMASI VE TÜKETİCİ ADİL FİYAT ALGISI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

GÜSAN KÖSE G., KELEMCİ G.

17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, 26 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. CONTENT ANALYSIS OF ADVERTISINGS IN TURKISH BANKING INDUSTRY

UYDACI M., KELEMCİ SCHNEİDER G., GÜSAN G., KARAPINAR E.

4th Annual InternationalConference on Turkey andTurkish Studies, Atina, Yunanistan, 19 - 22 Haziran 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. VOLKSWAGEN EMİSYON KRİZİNE KARŞI TÜKETİCİ TEPKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

KELEMCİ SCHNEİDER G., GÜSAN G.

Global Business Research Congress (GBRC-2017), İstanbul, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. POLİTİK PAZARLAMADA MARKA KİŞİLİĞİ BOYUTLARININ ANALİZİ: TÜRKİYE’DEKI SİYASAL PARTİLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

KELEMCİ SCHNEİDER G., GÜSAN G., KARAPINAR E., Hazır O.

International Congress on Political, Economic and Social Studies_Sarajevo, Bosna_2017, SARAYBOSNA, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

14. ÜNLÜLERİN TÜKETİCİ TEMELLİ MARKA DENKLİĞİNİN İNCELENMESİ: KIVANÇ TATLITUĞ ÖRNEĞİ

KELEMCİ SCHNEİDER G., GÜSAN G.

16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

15. Özel Alışveriş Siteleri Markanın Algılanan Faydası Üzerinde Nasıl Bir Etki Yaratıyor? Lüks Marka Temelinde Bir Analiz

KELEMCİ G., GÜSAN KÖSE G.

Congress on International Economic and Administrative Perspectives (CIEP): New Regional Visions, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2010

2010

22. The Impact of Overall Store Price Image on Price Perceptions – an Experimental Analysis in Due Consideration of the Moderating Role of Price Knowledge

Schneider H., KELEMCİ G., Luksch A.

Retail Pricing in a Global Marketplace, Joint Conference of Clarkson University and Babson College, 11 - 13 Ağustos 2010, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

23. Yöresel Ürün İmajının Tüketici Satınalma Davranışı ve Yüksek Fiyat Ödeme Eğilimi Üzerindeki Etkisi - İstanbul İlinde Bir Uygulama

KELEMCİ G., CERİTOĞLU A. B.

Küreselden Yerele Glokal Pazarlama: 14. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 14 - 17 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

27. Tüketicilerde Marka Kişiliği Algısı: Hijyenik Ped Sektöründe Bir Uygulama

Kelebek Bodur C., KELEMCİ G.

1. International Marketing Communications Symposium MARCOM 2009, Türkiye, 28 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

28. Does ‘luxury’ Destroy or Strengthen Brand Strength?

KELEMCİ G., CERİTOĞLU A. B., Baumgarth C.

EBES 2009 Conference, 1 - 02 Haziran 2009, (Tam Metin Bildiri) identifier

2008

2008

32. Endüstriyel Ürünlerde Sürdürülebilir Pazarlama Yaklaşımına Bir Araç Olarak ”Ürün-Servis-Sistemleri” (Product-Service-System) - Türk Boya Sanayisinde Bir Uygulama

KELEMCİ G., Somtürk S. M.

Muhan Soysal İşletmecilik Konferansı – İşletmecilikte Yeni Gelişmeler ve Fırsatla, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

34. Perakendecilikte Yeni Açılımlar: Private Labeling - Özel Markalar

KELEMCİ G.

T.M.M.O.B. Marka Yönetimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2005, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. Wie sich die digitalen Private Shopping Clubs auf die wahrgenommenen Markennutzen auswirken – eine empirische Analyse für Luxusmarken

Ceritoğlu A. B., Kelemci G., Güsan Köse G., Karapınar E.

Digitalisierung in der Betriebswirtschaft, Pernsteiner,Helmut Schöning,Stephan,Sümer Gögüs,Handan, Editör, Linde Verlag, Linz, ss.101-138, 2020

2020

2020

2. Vertrauen, Unternehmensreputation und wahrgenommene Preisfairnessder neuen elektronischen Handelsmodelle: Empirische Erkenntnisseaus Sicht der Konsumenten

KELEMCİ G., GÜSAN KÖSE G.

Digitalisierung in der Betriebswirtschaft, Pernsteiner, Helmut, Schöning, Stephan, Sümer Gögüs, Handan, Editör, Linde Verlag, Viyana, ss.241-272, 2020

2019

2019

3. Conceptualizing and Measuring the Intention to Invest in Borsa Istanbul: Empirical Evidence from the Perspective of Foreign Investors

ULUSAN POLAT M., KELEMCİ G., GÜSAN KÖSE G.

Behavioral Finance, Pernsteiner Helmut, Sumer Haluk, Ulusan Polat Meltem, Editör, Linde Verlag, Viyana, ss.283-321, 2019 identifier

2018

2018

4. Fiyatlandırma Stratejileri

Kelemci G.

Principles of Marketing, A. Ercan Gegez, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.322-349, 2018

2017

2017

6. Buying Intentions and Attitudes of Turkish Students towardsPrivate Shopping Sites: A Pilot Study in Istanbul

KELEMCİ SCHNEİDER G., GÜSAN G.

Turkish Studies from Different Perspectives, Uydacı, Mert, Editör, Athens Institute for Education and Research., ss.297-314, 2017

2016

2016

7. Kült Film Içerikleri ve Karakterlerinin Twitter Üzerinden Marka Iletisimde Kullanılması: Star Wars Üzerine Bir Inceleme

Kelemci G., Güsan Köse G.

İletisim Çalışmaları, Aydın Ziya Özgür,Aytekin İşman, Editör, Sakarya Kitabevi, İstanbul, ss.207-225, 2016

2015

2015

8. Markalamada Gerilla Pazarlama

Kelemci G.

Masamızda Marka Sohbetleri, Fatma Müge Arslan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.5-25, 2015

2011

2011

9. Günümüzün Etkili Medyası: Tüketicilerin Yarattıgı Medya Ortamı ve Satınalma Davranısına Etkisi

Kelemci G., Ceritoğlu A. B.

Pazarlama, Isletme Yönetimi ve Egitiminde Seçilmis Yazılar, Nimet Uyar,Şebnem Burnaz,Elif Karaosmanoğlu,Banu Elmadağ baş,Gonca Ulubaşoğlu,Canan aktan,Melek Demiralay, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.141-163, 2011

2009

2009

11. Müşteri Değeri Yönetimi: Değer Odaklı Yönetim Anlayışında Müşteri Değerini Arttırmaya Yönelik Temel Stratejiler

Kelemci G.

Benim Maaşımı Kim Ödüyor? Müşteri, Sahavet Gürdal, Editör, Yaprak Yayınları, İstanbul, ss.207-230, 2009

2009

2009

12. Kriz Dönemlerinde Planlama ve Kontrol Aracı Olarak Müşteri Değer Analizi

Kelemci G.

Kriz Yönetimi, Haluk sumer,Helmut Pernsteiner, Editör, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.583-612, 2009

2008

2008

13. Impulse für die Markenforschung und Markenführung,

Kelemci G. (Editör)

Impulse für die Markenforschung und Markenführung, Carsten Baumgarth,Gülpınar Kelemci,A. Bahar Ceritoğlu, Editör, Gabler Verlag, Wiesbaden, ss.1-60, 2008