Markenloyalität bei handelsmarken - eine empirische bestandsaufnahme im Turkischen food-sektor


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Almanca

Öğrenci: FİRDEVS ALTINOĞLU

Danışman: GÜLPINAR KELEMCİ

Özet:

Anahtar Kelimeler : Perakendeci Markası, Marka Sadakati PERAKENDECİ MARKALARINDA MARKA SADAKATİ – TÜRKİYE’DE GIDA SEKTÖRÜNDE AMPİRİK BİR UYGULAMA Günümüzde globalleşme rüzgârının etkisiyle şirketler zorlu koşullar altında rekabet etmek zorundadır. Bununla birlikte değişen tüketici davranışları, artan müşteri beklentileri ve farklılaşan tüketici istekleri nedeniyle ürün ve hizmet farklılaştırması uygulamak kaçınılmaz olmaktadır. Bu koşullar altında globalleşme rüzgârına uyum sağlayabilmek için yeni yapılanmalar ortaya çıkmıştır. Bunlardan biri de perakende sektöründe yaşanmaktadır. Perakendeciler, farklılık yaratmak ve müşteri bağımlılığı sağlamak için hem müşterilerine, hem kendilerine, hem de üretici firmaya fayda sağlayacak bir yöntem olan perakendecinin markasını taşıyan ürünler piyasaya sunmayı tercih etmektedirler. Bilinen markalı ürünlerle aynı üreticiler tarafından perakendeci firma için üretilen bu ürünler, perakendecinin kendi ismi veya tercih ettiği bir isim ile markalandırılarak düşük fiyatlarla piyasaya sunulmaktadır. Bu doğrultuda çalışmamızda, sadakat ile etkileşim içinde bulunan faktörler ve market markalı gıda ürünleri kullanan tüketicilerin sadakat düzeylerinin sosyo-demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Stichwörter : Handelsmarke, Markenloyalität KURZFASSUNG MARKENLOYALITÄT bei HANDELSMARKEN - EINE EMPIRISCHE BESTANDSAUFNAHME im TURKISCHEN FOOD-SEKTOR Heutzutage wegen des starken Globalisierungswinds stehen Unternehmen unter grossem Konkurrenzdruck. Zusätzlich aufgrund des sich schnell verändernden Konsumverhalten, immer weiter steigenden Kundenerwartungen und sich laufend verändernden Kundenwünsche ist es zwingend notwendig, Produktion und Dienstleistung zu differenzieren. Unter diesen Bedingungen, d.h. zur Anpassung an die neuen Anforderungen durch die Globalisierung wurden neue Strukturierungen in verschiedenen Sektoren eingeführt. Der Sektor “Einzelhandel” ist hierfür ein sehr gutes Beispiel. Zur Differenzierung und zur Bildung von Kundenbindung bevorzugen Einzelhändler “Handelsmarke”. Die Handelsmarkenwaren, die unter Etiketten von Einzelhändler mit gleichem Namen oder verschiedenen Namen verkauft werden, werden mit günstigerem Preis zur Verfügung gestellt. Aus dieser Perspektive in dieser Arbeit wurden die Faktoren, die mit der Markenloyalität in engem Zusammenhang stehen, festgelegt und daneben wurde es analysiert, ob Handelsmarkenloyalität im Lebensmittelsektor nach den soziodemographischen Kriterien sich differenziert.