Biyografi
1979 yılında İstanbul’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini İstanbul'da tamamladı. Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi
İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalında tamamladı. 2005 yılında yüksek lisansı, 2011 yılında doktora eğitimini tamamladı. 2019 yılında fen eğitimi alanında doçent unvanını almaya hak kazandı. 2002 yılından bugüne kadar aynı bölümde çalışmalarına devam etmektedir.
Eğitim Bilgileri
2005 - 2011
2005 - 2011Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Doktora
Bilimin doğası konusunda derse entegre edilmiş ve edilmemiş doğrudan yansıtıcı yaklaşım etkinliklerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel bilginin doğası anlayışına etkisi: Atom ve kimyasal bağlar
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretimde basınç konusunda öğrencilerin sahip olduğu kavram yanılgılarının yapılandırmacı yaklaşım ile giderilmesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Araştırma Alanları
İlköğretim
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2021
2011 - 2021Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002 - 2011
2002 - 2011Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırmacı
Üniversite, Abu Dhabi University, College of Arts and Sciences Faculty, Araştırmacı
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Bilim tarihi metinletiyle fen öğretimi
Görsel öğrenme araçları ile fen öğretimi
Lisans
YER BİLİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Kimyada kaynak araştırma
Kimyada beceri eğitimi
Yer bilimi
Fen öğretimi laboratuvarı uygulamaları II
Fen bilgisi öğretiminde öğretmenlik uygulaması
Bilimin doğası ve bilim tarihi
Fen Bilimleri ve toplum
Fen bilgisi eğitiminde okul deneyimi
Öğretmenlik uygulaması
Topluma hizmet uygulamaları
Fen Öğretimi Laboratuvarı Uygulamaları I
Bilim teknoloji toplum
Topluma hizmet uygulamaları
Fen projeleri tasarlama
Genel kimya laboratuvarı I
Fen bilgisinde okul deneyimi
Fen bilgisi eğitiminde okul deneyimi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Rol Oynama İle Desteklenmiş Hikâyelerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi Ve Algıları İle Bilim Hakkındaki Görüşlerine Etkisi
Önen Öztürk F. (Danışman)
S.DEMİRYAPAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Küresel iklim değişikliği konulu animasyon filmlerin fen bilimleri öğretmen adaylarının farklı öğrenme ürünlerine etkisi
Önen Öztürk F. (Danışman)
G.ÖZKARA(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Biyomimikriye dayalı tasarım uygulamalarının 8. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki problem çözme algılarına ve sürdürülebilir çevreye yönelik tutumlarına etkisinin incelenmesi
Önen Öztürk F. (Danışman)
C.BUSE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yer bilimi dersinde bilim tarihi temelli dijital hikâye uygulamalarının etkililiğinin incelenmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları örneği
Önen Öztürk F. (Danışman)
G.ÇOKYAŞAR(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Görsel öğrenme bağlamında çizgi film ile animasyon filmlerin fen eğitimi ve bilim öğretimi açısından değerlendirilmesi
Önen Öztürk F. (Danışman)
T.KÜÇÜKALİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Bilimkurgu filmleri ve bilimkurgu kitaplarının 7. sınıf öğrencileri üzerinde çevre okuryazarlığına etkisinin incelenmesi
Önen Öztürk F. (Danışman)
Ç.ÇAKIR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Bilgisayar destekli simülasyon yönteminin 7. sınıf öğrencilerinin "Güneş Sistemi ve Ötesi" ünitesindeki akademik başarılarına, tutumlarına ve kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
Bayram H., Önen Öztürk F. (Eş Danışman)
C.DURMAZ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Yer bilimi kavramlarının öğretiminde grup döngüsü ile yapılandırılmış işbirlikli öğretim
Uyanık S., Şekerci M., Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
International journal of geography and geography education (Online)
, sa.56, ss.63-91, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Analysis of the Impact of Science-Fiction Films and Science-Fictions Books on the Environmental Literacy of 7th-Grade Students
Çakır Şık Ç., Önen Öztürk F.
Science Insights Education Frontiers , cilt.29, sa.2, ss.4765-4790, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20253. Investigation of Cartoons in the Context of Visual Learning in Terms of Science Education and Science Teaching
Önen Öztürk F., Küçükali T.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.482-502, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Görsel Öğrenme Bağlamında Animasyon Filmlerin Fen Eğitimi ve Bilim Öğretimi Açısından İncelenmesi
Küçükali T., Önen Öztürk F.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.46, ss.164-193, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Rol Oynama ile Desteklenmiş Hikâyelerin Öğrencilerin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi, Algı ve Görüşleri Üzerine Etkisi
Demiryapan S., Önen Öztürk F.
The Journal of International Education Science , cilt.11, sa.40, ss.173-198, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Fen bilimleri ders kitaplarında bilim tarihi yaklaşımı: Dünya ve evren ünitesi örneği
Öztürkoğlu Z., Tunç N., Önen Öztürk F.
The Journal of International Educational Sciences , sa.39, ss.368-393, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Science Fiction as an Instructional Strategy: Foundations, Procedures, and Results for Pre-service Teachers
Ağlarcı Özdemir O., Önen Öztürk F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION , cilt.21, ss.187-209, 2023 (SSCI)
2022
20228. Investigation of How Freshman Pre-Service Teachers Relate Chemistry Laboratory with Daily Life
Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.13, sa.1, ss.91-103, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Hazırladığı Bilim Tarihi Temelli Dramaların İncelenmesi
Önen Öztürk F.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, sa.2, ss.443-466, 2019 (TRDizin)
2019
201910. Öğretmen adaylarının bilim insanlarına ve çalışma yöntemlerine İlişkin görüşleri ve metaforları
Önen Öztürk F., Ağlarcı O.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi , cilt.46, ss.88-107, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. Prospective Teachers' Views and Metaphors about Scientists and Their Scientific Methods
Önen Öztürk F., Ağlarcı O.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.46, ss.88-107, 2019 (ESCI)
2019
201912. STEM uygulamalarına ilişkin görüşlerle bu uygulamanın bilimsel tutum ve fen öğretimi öz yeterlik inancı üzerine etkisi .
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.52, ss.1-38, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201713. The Impact of Science-Fiction Movies on the Self-Efficacy Perceptions of Their Science Literacy of Science Teacher Candidates
Ozturk F.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.5, ss.1573-1603, 2017 (SSCI)
2017
201714. Fen-toplum temelli eğitsel kısa filmler üzerine bir çalışma: Fen bilgisi öğretmenliği örneği.
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.633-649, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim-Teknoloji-Toplum Hakkındaki Görüşlerine Bilim Kurgu Filmlerin Etkisi
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, ss.715-736, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. Prospective Chemistry and Science Teachers' Views and Metaphors about Chemistry and Chemical Studies
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.71, ss.119-136, 2017 (ESCI)
2017
201717. İki Farklı Yaklaşıma Dayalı Bilimin Doğası Öğretiminin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavram Yanılgılarının Giderilmesindeki Etkisi
Önen Öztürk F., Bayram H.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.45, ss.115-135, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Bilimsel Epistemolojik İnançlar Bilimsel Bilginin DoğasıHakkındaki Görüşler ve Bilimsel Tutumlar Üzerine Bir Çalışma Abu Dhabi Örneği
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi , cilt.3, 2016 (TRDizin)
2016
201619. Bilim teknoloji toplum hakkındaki görüşler ile fen ve teknoloji okuryazarlığı öz yeterlik algısı üzerine bir çalışma
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.10, ss.1-31, 2016 (TRDizin)
2016
201620. Using the history of science to teach scientific inquiry
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Journal of Baltic Science Education
, cilt.15, ss.28-47, 2016 (SSCI)
2015
201521. Besin alırken nelere dikkat ediyoruz Fen bilgisi öğretmenliği örneği
DEMİR KAÇAN S., ÖNEN ÖZTÜRK F., ŞAHİN F.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.40, ss.373-387, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201522. Bilimin doğası öğretimi fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimsel araştırmanın doğasına ilişkin görüşlerini nasıl etkiler
ÖNEN ÖZTÜRK F.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.33, ss.287-309, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201523. Fen bilgisi öğretmen adaylarının sağlıklı ve dengeli beslenmeye ilişkin görüşleri ile beslenme alışkanlıkları
ÖNEN ÖZTÜRK F., DEMİR KAÇAN S., ŞAHİN F.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.32, ss.387-398, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201424. The views of science teacher candidates on obesity and the formation of it
DEMİR KAÇAN S., ÖNEN ÖZTÜRK F., ŞAHİN F.
The Journal of Academic Social Science Studies,
, cilt.27, ss.363-378, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201425. Derse Entegre Edilmiş Bilimin Doğası Fen BilgisiÖğretiminin Adaylarının kavram yanılgılarının giderilmesine etkisi
Önen Öztürk F., Bayram H.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.9, ss.429-452, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201326. Prospective Science Teachers' Self-efficacy Beliefs about Teaching Science between 6-8 Terms and the Opinions on These Beliefs
ÖNEN ÖZTÜRK F., Muslu Kaygisiz G.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.13, sa.4, ss.2449-2453, 2013 (SSCI)
2013
201327. Fen bilgisi öğretmen adaylarının aktivite temelli bilimin doğası öğretimine yönelik görüşleri ile bu öğretimin bilimsel tutum ve süreç becerilerine etkisi
ÖNEN ÖZTÜRK F.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, ss.843-868, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201228. Fen öğretmen adaylarının oyunlara ilişkin görüşleri ve hazırladıkları oyunların değerlendirilmesi
ÖNEN F., DEMİR KAÇAN S., ŞAHİN F.
Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, ss.299-318, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201229. Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde oyun ve drama kullanımı ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi
ŞAHİN F., DEMİR KAÇAN S., ÖNEN F.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, ss.103-125, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201130. Fen bilgisi öğretmen adaylarının bakış açısıyla analojiler
DEMİR KAÇAN S., ÖNEN F., ŞAHİN F.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, , cilt.5, ss.86-114, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201131. Öğretmen adaylarının gözüyle basit araç gereçlerle yapılan fen deneyleri
ÖNEN F., ÇÖMEK A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.1, ss.45-72, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201132. Öğretmenlerin yapılandırmacı programının uygulanabilirliğine ve alanla ilgili kitapların yeterliliğine ilişkin görüşleri Tekirdağ örneği
ÖNEN F., ERDEM A., UZAL G., GÜRDAL A.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.5, ss.115-137, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201133. Sorgulamaya dayalı laboratuar uygulamalarının öğretmen adaylarının laboratuar algısına, tutumuna ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
DURU M. K., DEMİR KAÇAN S., ÖNEN F., BENZER E.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.33, ss.25-44, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201034. Basit araç gereçlerle yapılan fen deneyleri konusunda öğretmen görüşleri ve gerçekleştirilen hizmet içi eğitimin değerlendirilmesi
UZAL G., ERDEM A., ÖNEN F., GÜRDAL A.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.4, ss.64-84, 2010 (TRDizin)
2010
201035. Hizmet içi eğitimin öğretmenlerin proje ve proje tabanlı öğrenmeye ilişkin bilgilerine ve proje yapma yeterliliklerine etkisi ÖPYEP örneği
ÖNEN F., MERTOĞLU H., SAKA M., GÜRDAL A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.11, ss.137-158, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200936. Hizmet içi eğitimin öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgilerine etkisi ÖPYEP örneği
Önen F., Mertoğlu H., Saka M., Gürdal A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, ss.9-23, 2009 (TRDizin)
2008
200837. Hizmet içi eğitime katılan fen bilgisi öğretmenlerinin öğretim tekniklerine ilişkin bilgilerindeki değişimin tespiti Tekirdağ örneği
ÖNEN F., SAKA M., ERDEM A., UZAL G., GÜRDAL A.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, ss.45-57, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Yer Bilimi Kavramlarının Öğretiminde Alternatif Bir Öğretim Yaklaşımı: Grup Döngüsü ile Yapılandırılmış İşbirlikli Öğretim
Uyanık S., Şekerci M., Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
Uluslararası Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1-5, (Özet Bildiri)
2024
20242. Rol Oynama İle Desteklenmiş Hikâyelerin 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüşlerine Etkisi
Demiryapan S., Önen Öztürk F.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.5, (Özet Bildiri)
2024
20243. Bilim Tarihi Temelli Dijital Hikayelerle Yürütülen Yer Bilimi Dersinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihine Yönelik Tutumları ile Dijital Okuryazarlıkları Üzerine Etkisi
Önen Öztürk F., Çokyaşar Özdemir G.
International Congress of Integrated Social Research and Interdisciplinary Studies (ISRIS), Batumi, Gürcistan, 30 Mayıs - 01 Haziran 2024, ss.349-363, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi Temelli Dijital Hikaye Uygulamasına İlişkin Deneyimleri İle Bu Uygulamanın Yer Bilimi Kavramlarını Öğrenmeleri Üzerine Etkisi
Önen Öztürk F., Çokyaşar Özdemir G.
16th International Congress On Social Sciences - Humanities And Education, 1 - 02 Haziran 2024, ss.133-141, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YER BİLİMİ DERSİ BAĞLAMINDA OKUL DIŞI ÖĞRENME ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: JEOLOJİ MÜZESİ ÖRNEĞİ
Önen Öztürk F., Ağlarcı Özdemir O.
International Eurasian Educational Research Congress-EJER 2022, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2022, ss.10-12, (Özet Bildiri)
2021
20216. REACT Stratejisine Dayalı Öğretimin Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine ve Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyonlarına Etkisi
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI ÖZDEMİR O.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2018
20187. Fen bilgisi ve kimya öğretmen adaylarının genel kimya laboratuvarı I deney konularını gündelik hayatla ilişkilendirme durumları.
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Determining prospective science teachers’ views of science and technology via science fiction stories
AĞLARCI O., ÖNEN ÖZTÜRK F.
International Organization for Science and Technology Education, 13 - 17 Ağustos 2018, (Özet Bildiri)
2017
20179. Bilimsel Çalışmalara Yönelik Görüşler ile Bilim İnsanına İlişkin Metaforik Algılar: Kimya ve Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Örneği.
ÖNEN ÖZTÜRK F., AĞLARCI O.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201610. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Alanına İlişkin Görüşleri ve Oluşturdukları Metaforlar
AĞLARCI O., ÖNEN ÖZTÜRK F.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2014
201411. Besin alırken nelere dikkat ediyoruz: Fen bilgisi öğretmenliği örneği
ŞAHİN F., ÖNEN ÖZTÜRK F., DEMİR KAÇAN S.
International teacher education conference, 5 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)
2013
201312. Derse entegre edilerek gerçekleştirilen bilimin doğası öğretimine yönelik öğrenci görüşleri ile bu öğretimin bilimsel tutum ve süreç becerilerine etkisi
ÖNEN F.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201313. Fen bilgisi öğretmen adaylarının sağlıklı ve dengeli beslenmeye ilişkin görüşleri ile beslenme alışkanlıkları
DEMİR KAÇAN S., ÖNEN F., ŞAHİN F.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201314. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Genel Özyeterlikleri ile Bilişötesi Farkındalıklarının Belirlenmesi
AĞLARCI O., DEMİR S., ÖNEN F.
4th International Conference on New Horizons in Education, Roma, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201315. Fen bilgisi öğretmen adaylarının genel öz yeterlikleri ile bilişötesi farkındalıklarının belirlenmesi
AĞLARCI O., DEMİR KAÇAN S., ÖNEN F.
International conference on new horizons in education INTE 2013, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, cilt.3, ss.191-198, (Tam Metin Bildiri)
2013
201316. Fen bilgisi öğretmenlerinin bilim ve bilim insanı algıları
TATLİ E., ÖNEN F., AKGÜL E., GÜRDAL A.
International conference on new horizons in education INTE 2013, 25 - 27 Haziran 2013, cilt.3, ss.182-190, (Tam Metin Bildiri)
2013
201317. Öğretmen adaylarının kan ile ilgili bilgilerini yarı yapılandırılmış kavram haritalarına aktarma düzeyleri
ÖNEN F., ŞAHİN F.
International conference on new horizons in education INTE 2013, 25 - 27 Haziran 2013, cilt.3, ss.313-322, (Tam Metin Bildiri)
2013
201318. Genel Kimya I müfredatına Entegre Edilmiş Öğretim Tasarımının Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkisi
Önen Öztürk F., Bayram H.
International Conference on new horizans in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, ss.214-221, (Tam Metin Bildiri)
2013
201319. Sınıf öğretmenlerinin bilim ve bilim insanı 2 ve 4 sınıf öğrencilerinin bilim insanı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
DEMİR KAÇAN S., ÖNEN F., ŞAHİN F.
V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 6 - 09 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201320. Doğrudan öğretim yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi
Önen Öztürk F., Bayram H.
5.International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 6 - 09 Haziran 2013, ss.1534-1553, (Tam Metin Bildiri)
2013
201321. Fen bilgisi öğretmen adaylarının obezite ve obezitenin oluşumuna ilişkin görüşleri
ÖNEN F., DEMİR KAÇAN S., ŞAHİN F.
Multi-paradigmatic Transformative Research in Education: Challenges and Opportunities, ULEAD-2013, 31 Mayıs - 02 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201222. Fen bilgisi öğretmen adaylarının yapılandırmacı yaklaşımı uygulamaya yönelik öz yeterlilik inanç düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma
Demir Kaçan S., Önen Öztürk F., Şahin F.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201223. Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına yönelik görüşleri tutumları ve yeterlik düzeyleri
ÖNEN F., TATLİ E.
11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)
2011
201124. Sorgulamaya dayalı örnek olayların okul öncesi çocuklarının bilimi sorgulama düzeylerine ve kavram gelişimlerine etkisi
ÖNEN F., DEMİR KAÇAN S., ŞAHİN F.
Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2011, (Tam Metin Bildiri)
2010
201025. Öğrenme öğretme ve değerlendirme boyutlarıyla kavram haritalarına farklı bir bakış
ÖNEN F., DEMİR KAÇAN S., ŞAHİN F.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 23 Eylül - 25 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2007
200726. The removing students misconceptions about pressure with constructivist approach in elementary education
ÖNEN F., GÜRDAL A.
IV. Uluslararası Balkan Eğitim Kongresi, 22 - 24 Haziran 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200727. İlköğretim I kademe ve sınıf öğretmenliği öğrencilerinin enerji nükleer enerji konusundaki bilgileri ve kavram yanılgıları
MERTOĞLU H., SAKA M., ÖNEN ÖZTÜRK F., GÜRDAL A.
İstek Vakfı Okulları Fen ve Matematik Öğretmenleri 3. Sempozyumu, Türkiye, 14 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
2004
200428. Fen deneylerinin okul öncesi ve ilköğretim 1 kademe öğrencileriyle yaratıcı düşünmeye yönelik uygulanması
ÖNEN F., GÜRDAL A.
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
2005
200529. Fen bilgisi ve matematik öğretmenlerinin öz yeterlik duygusunun belirlenmesi
ÖZTUNA KAPLAN A., ÖNEN F.
İstek Vakfı Okulları I. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu, Türkiye, 05 Mart 2005, cilt.1, ss.1-11, (Tam Metin Bildiri)
2004
200430. İlköğretim fen bilgisi ve matematik öğretmen adaylarında öz yeterlik duygusunun belirlenmesi
ÖNEN F., GÜRDAL A.
II. Uluslararası Balkan Eğitim Kongresi, 8 - 12 Ekim 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. İsveç Eğitim Sistemi
Önen Öztürk F.
Ülkeler ve Eğitim Sistemleri (PISA ve TIMSS Sonuçları ile), Sibel Demir Kaçan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.155-186, 2025
2024
20242. Kavramsal Değişim Konusuna İlişkin Farklı Yaklaşımlar: Spada, Caravita ve Carey’nin Görüşleri
Ağlarcı Özdemir O., Önen Öztürk F.
Kavramsal Değişim Kuramları ve Uygulamaları, Bülent PEKDAĞ,Nursen AZİZOĞLU, Editör, Dora yayıncılık, Bursa, ss.21-42, 2024
2023
20233. Eğitim Filmlerinin Amiral Gemisi Olarak Ölü Ozanlar Derneği
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var., Kabapınar, Yücel; Kabapınar, Filiz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.23-41, 2023
2022
20224. Almanya'da Fen Eğitimi
ÖNEN ÖZTÜRK F.
Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Mesci Günkut, Erdaş Kartal Eda, Editör, Nobel, Ankara, ss.93-120, 2022
2010
20105. İLKÖĞRETİM OKULLARI İÇİN YENİ FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ PROGRAMI
Önen Öztürk F.
Fen/Fizik Öğretimi 1, Ersoy,Y.,Uzal,G. Erdem,A, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.83-96, 2010
Desteklenen Projeler
2017 - 2018
2017 - 2018yaratıcı drama ile bilim insanıyım
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Şahin F., Önen Öztürk F., Kaçan S. D.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ağustos 2024
Ağustos 2024Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023ULUSLARARASI ANADOLU SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Diğer Dergiler
Ekim 2023
Ekim 2023Türkiye Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2023
Ağustos 2023Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer Dergiler
Haziran 2023
Haziran 2023Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2023
Mart 2023Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2023
Şubat 2023Journal of Sustainable Education Studies
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2020
Mayıs 2020Araştırma ve deneyim dergisi
Diğer Dergiler
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2023
Eylül 2023VIII. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Önen Öztürk F.
Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
19 Mayıs 2021 - 21 Mayıs 2021
19 Mayıs 2021 - 21 Mayıs 202114.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Burdur-Türkiye
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 201813. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018
01 Ağustos 2018 - 01 Ağustos 2018XVIII. International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
Katılımcı
Malmö-İsveç
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017IVnd International Eurasian Educational Research Congress,
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016
01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016IIInd International Eurasian Educational Research Congress
Katılımcı
Muğla-Türkiye
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014
01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014International Teacher Education Conference,
Katılımcı
Dubai-Birleşik Arap Emirlikleri
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013Eskişehir Osmangazi Üniversitesi 22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013International Conference on New Horizons in Education,
Katılımcı
Rome-İtalya
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013
V. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi
Katılımcı
Çanakkale-Türkiye
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013Nevşehir Üniversitesi Annual Congress: ICRE, ULEAD-2013
Katılımcı
Nevşehir-Türkiye
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012
01 Haziran 2012 - 01 Haziran 2012X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Niğde-Türkiye
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 201211. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
Rize-Türkiye
01 Haziran 2011 - 01 Haziran 2011
01 Haziran 2011 - 01 Haziran 2011Ulusal Okul Öncesi Eğitimi Sempozyumu,
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010
01 Eylül 2010 - 01 Eylül 2010IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Haziran 2007 - 01 Haziran 2007
01 Haziran 2007 - 01 Haziran 2007IV. Uluslararası Balkan Eğitim Kongresi
Katılımcı
Stara-Zagora-Bulgaristan
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 2007
01 Nisan 2007 - 01 Nisan 2007II. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Mart 2005 - 01 Mart 2005
01 Mart 2005 - 01 Mart 2005I. Fen ve Matematik Öğretmenleri Sempozyumu,
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2004 - 01 Ekim 2004
01 Ekim 2004 - 01 Ekim 2004II. Uluslararası Balkan Eğitim Kongresi
Katılımcı
Edirne-Türkiye
01 Haziran 2004 - 01 Haziran 2004
01 Haziran 2004 - 01 Haziran 2004
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi,
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2003 - 01 Ekim 2003
01 Ekim 2003 - 01 Ekim 2003Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Katılımcı
İzmir-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 12
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Kasım-2024
Kasım 2024Akademik Personel Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Doktora Yeterlik Sınavı
- Boğaziçi Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Yeterlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021