The Journal of International Education Science, cilt.11, sa.40, ss.173-198, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmada rol oynama tekniğine entegre edilen hikayelerin 7. Sınıfta oku
makta olan öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgi, algı ve görüşleri üzerindeki
etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma karma araştırma deseninde olup;
araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep Nizip ilçesindeki bir ortaokulda okuyan
34 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada küresel ısınma hakkındaki bilgi, algı ve
görüşlerin belirlenmesi amacıyla “Küresel Isınmaya Yönelik Bilgi Belirleme Ölçeği”,
“Küresel Isınmaya Yönelik Algı - Görüş Belirleme Ölçeği”, ile “Küresel Isınma An
ket Formu” kullanılmıştır. Ayrıca araştırmada nicel verilerin desteklenebilmesi
amacıyla süreç içerisinde toplanan öğrenme günlükleri de veri toplama aracı olarak
kullanılmıştır. Araştırmadaki nicel veriler SPSS programıyla değerlendirilirken; ni
tel veri seti içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları gerçekleştirilen
uygulamanın öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgilerinin ve algılarının art
tığını göstermektedir. Araştırmada öğrencilerden elde edilen sonuçlar cinsiyete göre
de karşılaştırılmış ancak öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgileri, algıları ve
görüşlerinde cinsiyet faktörü bağlamında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüş
tür.