Rol Oynama ile Desteklenmiş Hikâyelerin Öğrencilerin Küresel Isınma Konusundaki Bilgi, Algı ve Görüşleri Üzerine Etkisi


Demiryapan S., Önen Öztürk F.

The Journal of International Education Science, cilt.11, sa.40, ss.173-198, 2024 (Hakemli Dergi)

Özet

 Bu araştırmada rol oynama tekniğine entegre edilen hikayelerin 7. Sınıfta oku makta olan öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgi, algı ve görüşleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma karma araştırma deseninde olup; araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep Nizip ilçesindeki bir ortaokulda okuyan 34 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada küresel ısınma hakkındaki bilgi, algı ve görüşlerin belirlenmesi amacıyla “Küresel Isınmaya Yönelik Bilgi Belirleme Ölçeği”, “Küresel Isınmaya Yönelik Algı - Görüş Belirleme Ölçeği”, ile “Küresel Isınma An ket Formu” kullanılmıştır. Ayrıca araştırmada nicel verilerin desteklenebilmesi amacıyla süreç içerisinde toplanan öğrenme günlükleri de veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmadaki nicel veriler SPSS programıyla değerlendirilirken; ni tel veri seti içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçları gerçekleştirilen uygulamanın öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgilerinin ve algılarının art tığını göstermektedir. Araştırmada öğrencilerden elde edilen sonuçlar cinsiyete göre de karşılaştırılmış ancak öğrencilerin küresel ısınma hakkındaki bilgileri, algıları ve görüşlerinde cinsiyet faktörü bağlamında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüş tür.