Pamukkale Üniversitesi Eğitim fakültesi Dergisi, cilt.46, ss.88-107, 2019 (Hakemli Dergi)
Araştırmanın amacı kimya ve fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim insanlarının çalışma yöntemlerine ilişkin
görüşlerinin ve bilim insanına dair oluşturdukları metaforların incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma
desenlerinden durum çalışmasına uygun olacak şekilde tasarlanmıştır. Araştırma Kimya ve Fen Bilgisi Öğretmenliği
Anabilim Dalı birinci (n=16, n=27) ve son sınıflarda (n=25, n=30) öğrenim görmekte olan öğretmen adayları ile
yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan dört açık uçlu soru ile toplanmıştır.
Araştırma verileri içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar genel olarak değerlendirildiğinde, ortak temaların ve
farklılıkların olduğu görülmektedir. Son sınıftaki katılımcılar daha gelişmiş görüşler sunsa da özellikle hayal gücünün
önemi gibi bazı noktalarda zayıflardır. Bu nedenle bilimsel sorgulama ve bilimin doğası gibi temaların öğretim
sürecine dahil edilmesi önerilmektedir.