Eğitim Bilgileri
1996 - 2002
1996 - 2002Doktora
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1992 - 1995
1992 - 1995Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2011
2010 - 2011Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2010
2005 - 2010Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2000 - 2005
2000 - 2005Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1994 - 2000
1994 - 2000Öğretim Görevlisi
Celâl Bayar Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2005 - 2010
2005 - 2010Y. Doç.Dr.
Marmara Üni , Y. Doç.Dr.
2001 - 2005
2001 - 2005Öğr.Gör.Dr.
Marmara Üni , Öğr.Gör.Dr.
2000 - 2001
2000 - 2001Öğr.Gör.
Marmara Üni , Öğr.Gör.
1994 - 2000
1994 - 2000Öğr.Gör.
Celal Bayar Üni , Öğr.Gör.
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
MATEMATİK EĞİTİMİNDE KAVRAM HARİTASI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARI, TUTUMLARI VE HATIRLAMALARI ÜZERİNE ETKİSİ
AKINOĞLU O. (Danışman)
D.ULUDAĞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ VE MESLEKİ DOYUMLARININ İNCELENMESİ
AKINOĞLU O. (Danışman)
T.AKMAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarına çizgi filmlerin etkisinin incelenmesi
AKINOĞLU O. (Danışman)
F.Hasna(Öğrenci)
2016
2016Doktora
İşbirlikli sorgulamaya dayalı öğrenme ortamının yaratıcı düşünmeye, sorgulayıcı öğrenme becerilerine, Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutuma etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
M.KAPLAN(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Bütünleşik STEM Eğitiminin Lise Öğrencilerinin Düşünme Becerilerine Etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
A.ELBİSTANLI(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Öğertmen adaylarının düşünme becerilerine ve düşünme becerilerinin öğretimine ilişkin görüşleri
AKINOĞLU O. (Danışman)
Y.Karsantık(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının düşünme becerilerine ve düşünme becerilerinin öğretimine ilişkin görüşleri
AKINOĞLU O. (Danışman)
Y.KARSANTIK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
AKTİF ÖĞRENME TEMELLİ ETKİNLİKLERİN 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK DERSİ AKADEMİK BAŞARI VE YARATICI DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE ETKİSİ
AKINOĞLU O. (Danışman)
G.TRABZON(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Talim ve Terbiye Kurulu'nun 1926-1968 yılları arasında tarih eğitimi ile ilgili aldığı kararların değerlendirilmesi
AKINOĞLU O. (Danışman)
R.KILIÇ(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Fen eğitiminde harmanlanmış öğrenme ve sosyal medya destekli öğrenmenin öğrencilerin başarı, motivasyon, tutum ve kendi kendine öğrenme becerilerine etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
D.AKGÜNDÜZ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin düşünme stilleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişki
AKINOĞLU O. (Danışman)
Z.DÜZGÜN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Fen eğitiminde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum, kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
H.ŞİRİN(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenmenin eleştirel düşünme eğilimine, kavram öğrenmeye ve bilimsel yaratıcı düşünme becerisine etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
C.DİLEK(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Fen eğitimininde problem çözme stratejisi olarak drama uygulamalarının başarı, tutum, kavramsal anlama ve hatırlamaya etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
H.Şirin(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin çevreye yönelik bilinç ve algılamaları
AKINOĞLU O. (Danışman)
B.ŞÜYÜN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Fen eğitiminde probleme dayalı öğrenme senaryolarının çözümünde deney uygulamalarının öğrencilerin başarısına, tutumuna ve bilimsel süreç becerilerine etkisi.
AKINOĞLU O. (Danışman)
N.YILDIZ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Fen Eğitiminde probleme dayalı öğrenme senaryolarının çözümünde deney uygulamalarının öğrencilerin başarısına, tutumuna ve bilimsel süreç becerilerine etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
N.Yıldız(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen eğitiminde yaratıcı düşünme öğretim tekniklerinin öğrencilerin akademik başarı,tutum ve motivasyonlarına etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
H.CANDAR(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Araştırmaya dayalı fen öğrenmenin öğrencilerin bilimsel süreç becerileri, başarıları, kavram öğrenmeleri ve tutumlarına etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
Ş.GÜLŞAH(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen eğitiminde anlamlandırma ve örgütleme stratejileri kullanımının öğrencilerin akademik başarı, tutum ve kavram öğrenmelerine etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
Ü.BETÜL(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
Z.GÜLTEKİN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında şiddet (öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin yaklaşımları)
AKINOĞLU O. (Danışman)
Y.CAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim öğretmenlerinin öğrenen örgüt kültürüne ilişkin algıları (İstanbul ili)
AKINOĞLU O. (Danışman)
A.ALP(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Ortaöğretim tarih derslerinde öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejileri
AKINOĞLU O. (Danışman)
S.SARIBAYRAKDAR(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Fen eğitiminde probleme dayalı aktif öğrenmenin öğrencilerin başarılarına ve kavram öğrenmelerine etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
R.ÖZKARDEŞ(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim vatandaşlık ve insan hakları eğitimi dersinde öyküleri kullanmanın duyuşsal özelliklerin kazandırılmasına etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
S.İNAL(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Lise öğrencilerine tarih kavramlarının kazandırılma düzeyinin incelenmesi ve tarih felsefesi açısından değerlendirilmesi
AKINOĞLU O. (Danışman)
Y.ARSLAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Fen eğitiminde zihin haritalama tekniğiyle not tutmanın kavram öğrenmeye ve başarıya etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
I.ZEYNEP(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Tarih öğretiminde eleştirel ve yaratıcı düşüncenin geliştirilmesi
AKINOĞLU O. (Danışman)
U.DİRİÖZ(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Çoklu Zeka Kuramı`na göre hazırlanan öğretim etkiliklerinin erişiye, kavram öğrenmeye ve tutuma etkisi
AKINOĞLU O. (Danışman)
S.SEDA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (32)
SCI-E, SSCI, AHCI (12)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (17)
ESCI (5)
Scopus (15)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (9)
2019
20191. The Meaning and Context of Curriculum
AKINOĞLU O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.12, sa.3, 2019 (ESCI)
2018
20182. New Trends in Education
AKINOĞLU O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.11, sa.3, 2018 (ESCI)
2017
20173. The Impact of Blended Learning and Social Media-Supported Learning on the Academic Success and Motivation of the Students in Science Education
AKGÜNDÜZ D., AKINOĞLU O.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.191, ss.69-90, 2017 (SSCI)
2017
20174. Pre-Service Teachers' Metaphorical Perceptions Regarding the Concept of Curriculum
AKINOĞLU O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.10, sa.2, ss.263-278, 2017 (ESCI)
2016
20165. Comparison of Pre service Teachers Metaphors Regarding the Concept of Scientific Knowledge
AKINOĞLU O., DİLEK EREN C.
Universal Journal of Educational Research , cilt.4, ss.1672-1679, 2016 (Scopus)
2016
20166. Pre-Service Teachers' Opinions on Teaching Thinking Skills
AKINOĞLU O., Karsantik Y.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.9, sa.2, ss.61-76, 2016 (ESCI)
2016
20167. The Effect of Blended Learning and Social Media Supported Learning on the Students Attitude and Self Directed Learning Skills in Science Education
AKGÜNDÜZ D., AKINOĞLU O.
TOJET
, cilt.15, ss.106-115, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20168. The effect of concept mapping on students academic achievement and attitude in science education Fen eğitiminde kavram haritaları kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi
ÇÖMEK A., AKINOĞLU O., Elmacı E., Gündoğdu T.
Journal of Human Sciences , cilt.13, ss.348-363, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20159. Pre-service Teachers' Metaphors Regarding the Concept of Scientific Thinking
AKINOĞLU O., Eren C. D.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.20, sa.3, ss.476-484, 2015 (SCI-Expanded)
2015
201510. Raising Critical Thinkers: Critical Thinking Skills in Secondary Social Studies Curricula in Turkey
AKINOĞLU O., Baykin Y.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.20, sa.3, ss.616-624, 2015 (SCI-Expanded)
2015
201511. Pre-service Teachers' Metaphorical Perceptions towards the Concept of Scientist
AKINOĞLU O., Tatik R. S., Baykin Y.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.19, sa.3, ss.577-584, 2015 (SCI-Expanded)
2014
201412. An Examination of the Practices of Teachers Regarding the Arrangement of Education According to Individual Differences
Avcı S., Akınoğlu O.
International Journal of Instruction
, cilt.7, ss.191-206, 2014 (Scopus)
2014
201413. Dear readers
AKINOĞLU O.
International Journal of Instruction
, cilt.7, sa.1, ss.1-4, 2014 (SCI-Expanded)
2013
201314. EFFECT OF PROBLEM-BASED LEARNING (PBL) ON CRITICAL THINKING DISPOSITION IN SCIENCE EDUCATION
Eren C. D., AKINOĞLU O.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY
, cilt.14, ss.1353-1361, 2013 (SCI-Expanded)
2013
201315. EFFECTS OF CONCEPT MAPS ON STUDENTS CRITICAL THINKING SKILLS IN SCIENCE EDUCATION
AKINOĞLU O.
JOURNAL OF ENVIRONMENTAL PROTECTION AND ECOLOGY
, cilt.14, ss.1424-1431, 2013 (SCI-Expanded)
2012
201216. The effectiveness of elaboration and organizational strategies in science education on students academic achievement attitude and concept learning
CEBESOY Ü. B., AKINOĞLU O.
Energy Education Science And Technology Part B-Social And Educational Studies , cilt.4, ss.212-218, 2012 (SCI-Expanded)
2010
201017. Epistemolojik İnanışlar ve Öğretme Öğrenme Süreçleri
DEMİR KAÇAN S., AKINOĞLU O.
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. , ss.75-93, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200918. Internet and Internet Use: Teacher Trainees’xx Perspective.
AKINOĞLU O.
Journal of Instructional Psychology , cilt.36, ss.97-103, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200919. Öz-Düzenlemeli Öğrenme: Modeller ve Uygulamalar
Sarı A., AKINOĞLU O.
Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.29, ss.139-154, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200820. Assessment Of The Inquiry Based Project Implementation Process In Science Education Upon Students Points Of Views
AKINOĞLU O.
International Journal of Instruction , cilt.1, ss.1-12, 2008 (ESCI, Scopus)
2008
200821. AN ANALYSIS OF 2004 TURKISH SOCIAL STUDIES CURRICULUM IN THE LIGHT OF NEW MILLENIUM TRENDS
Akinoglu O.
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
, cilt.36, sa.6, ss.791-798, 2008 (SSCI)
2008
200822. Primary Education Curriculum Reforms in Turkey
AKINOĞLU O.
World Applied Sciences Journal,
, cilt.3, ss.195-199, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200823. Assessment of the Inquiry Based Project Application in Science Education Upon Turkish Science Teachers Perspectives
AKINOĞLU O.
Education , cilt.129, ss.202-215, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200724. Learning strategies used by secondary school students in the course of history studies
AKINOĞLU O., Saribayrakdar S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.7, sa.1, ss.269-312, 2007 (SSCI)
2007
200725. The Effects Of Problem Based Active Learning In Science Education On Students Academic Achievement Attitude And Concept Learning
Akınoğlu O., Ö Tandoğan R.
Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education
, cilt.3, ss.71-81, 2007 (Scopus)
2007
200726. Türkiye de Ortaöğretim Öğrencilerinin Tarih Kavramlarını Kazanma Durumu ve Değerlendirilmesi
AKINOĞLU O., ARSLAN Y.
Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi , ss.138-154, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200727. The Effects Of Note Taking In Science Education Through The Mind Mapping Technique On Students Attitudes Academic Achievement And Concept Learning
Akınoğlu O., Yaşar Z.
Journal Of Baltic Science Education , cilt.6, ss.34-42, 2007 (SSCI)
2007
200728. Learning strategies used by secondary school students in the course of history studies
AKINOĞLU O., Sarıbayrakdar S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.7, sa.1, ss.269-312, 2007 (SSCI)
2006
200629. Coğrafya Eğitimi ve Toplum
AKINOĞLU O.
Marmara Coğrafya Dergisi , ss.24-48, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200530. Coğrafya Eğitiminin Etkililiği Ve Sorunları
AKINOĞLU O.
Marmara Coğrafya Dergisi , ss.77-96, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200531. Türkiye de Uygulanan Ve Değişen Eğitim Programlarının Psikolojik Temelleri
AKINOĞLU O.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, , ss.31-46, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200432. Yapılandırmacı Öğrenme ve Coğrafya Öğretimi
AKINOĞLU O.
Marmara Coğrafya Dergisi , ss.83-94, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. Öğretmen Adaylarının Düşünme Becerileri Bağlamında Öğretmen Yetiştirme Programlarına Yönelik Görüşleri
AKINOĞLU O., KARSANTIK Y.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.292-293, (Özet Bildiri)
2015
20152. Pre Service pre school english and mathematics teachers opinions about teaching thinking skills
AKINOĞLU O., BAYKIN Y.
The 3. international congress on curriculum and ınstruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, cilt.1, ss.172-173, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Bölüm 10 Derslere Öğrenci Merkezli Yaklaşım
AKINOĞLU O.
Eğitim Psikolojisi, Ayşen Bakioğlu, Editör, Nobel, Ankara, ss.281-295, 2018
2018
20182. Bölüm 4 Öğretim Stratejileri
AKINOĞLU O.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.65-84, 2018
2018
20183. Bölüm 5 Öğrenme -Öğretmede Yeni Yönelimler
AKINOĞLU O.
Öğrenme ve öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Behçet Oral, Editör, PegemA Akademi, Ankara, ss.495-533, 2018
2017
20174. Öğretim Planları
KILIÇ A., PALA A., AKINOĞLU O., ORAL B., YETİM H., TURAN GÜLLAÇ E., et al.
Öğretim İlke ve Yöntemler, TAN, Şeref, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.5-143, 2017
2017
20175. Öğrenme Süreci ve Etkili Olan Olgular 7. Bölüm
AKINOĞLU O., SEÇER İ., BAKALIM O., BARUT Y., MERT A., AKBULUT Z., et al.
Eğitim Psikolojisi, Doç. Dr. Asım Arı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.7-27, 2017
2017
20176. Öğretim Kuram ve Modelleri 5. Bölüm
KILIÇ A., TAN Ş., AKINOĞLU O., ORAL B., GÜVEN B., KÖKSAL F., et al.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Tan Şeref, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.143-194, 2017
2017
20177. Kişisel Sosyal ve Ahlaki Gelişim
AKINOĞLU O., SEÇER İ., BAKALIM O., BARUT Y., MERT A., AKBULUT KILIÇOĞLU N., et al.
Eğitim Psikolojisi, Doç.Dr. Asım Arı, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.123-144, 2017
2016
20168. Öğretim Kuram ve Modelleri
AKINOĞLU O.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Tan Şeref, Editör, pegem, Ankara, ss.143-194, 2016
2015
20159. Standartlar ve Bilşsel Öğrenme Amaçları
AKINOĞLU O., BAYKIN Y.
Sınıf İçi Değerlendirme, Asım ARI, Editör, Pearson-Eğitim, Konya, ss.49-84, 2015
2014
201410. bilişsel gelişim
KALI SOYER M., BAKİOĞLU A., EKŞİ H., AKINOĞLU O., AKBAĞ M., AVCI S., et al.
eğitim psikolojisi, ayşen bakioğlu, Editör, nobel, İstanbul, ss.35-65, 2014
2011
201111. Öğrenme-Öğretmede Yeni Yönelimler
AKINOĞLU O.
Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları, Oral Behçet, Editör, PegemA, Ankara, ss.413-444, 2011
2007
200712. Öğretim Kuram ve Modelleri,
AKINOĞLU O.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Tan Şeref, Editör, Pegem, Ankara, ss.123-166, 2007
2002
200213. Hayat Bilgisi Öğretimi 1.Bölüm
AKINOĞLU O.
Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi, Cemil Öztürk - Dursun Dilek, Editör, PegemA, Ankara, ss.1-15, 2002