Prof. Dr. FATMA NUR AKÇİN


Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Akçin, F. N., Akcin, N.

E-posta: nakcin@marmara.edu.tr
İş Telefonu: +90 216 345 9090 Dahili: 1279
Web: http://akademik.marmara.edu.tr/nakcin
Ofis: 323
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü

Metrikler

Yayın

53

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

5

Atıf (WoS)

15

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

11

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

17

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

89

Proje

1

Tez Danışmanlığı

21

Açık Erişim

25
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Lisans eğitimini 1989 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde, yüksek lisans eğitimini 1993 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı’nda, doktora eğitimini 2002 yılında Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Bilim Dalı’nda tamamladı. 2002 yılından bu yana Marmara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde görev yapmaktadır. Özel öğrenme güçlüğü ve zihinsel yetersizliği olan bireyler ilk okuma-yazma öğretimi, akıcı okuma yetersizlikleri, okuduğunu anlama yetersizlikleri, okunaksız yazı, sözcük yazım hataları ve yazılı anlatım güçlükleri yanı sıra bireyselleştirilmiş eğitim/öğretim planlarının hazırlanması konuları ilgi alanlarını oluşturmaktadır. Alanında çeşitli bilimsel kitap bölümü ve makaleleri bulunmaktadır.

Eğitim Bilgileri

1996 - 2002

1996 - 2002

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye

1991 - 1993

1991 - 1993

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1985 - 1989

1985 - 1989

Lisans

İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1993

1993

Yüksek Lisans

Okuma Becerisinin Gelişiminde Görsel Algı Gelişinin Rolü

Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2015 - 2022

2015 - 2022

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2002 - 2015

2002 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

1994 - 1996

1994 - 1996

Öğretim Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

1993 - 1994

1993 - 1994

Araştırma Görevlisi

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

1989 - 1993

1989 - 1993

Uzman

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - 2026

2023 - 2026

Bölüm Başkanı

Marmara Üniversitesi

2016 - 2023

2016 - 2023

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2018 - 2021

2018 - 2021

Staj Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi

2010 - 2012

2010 - 2012

Bölüm Başkan Yardımcısı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1996 - 2002

1996 - 2002

Danışman

Davranış Bilimleri Enstitüsü, Danışman

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Nitel Araştırma Yöntemleri

Okuduğunu Anlama Stratejileri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Özel Eğitimde Niteliksel Araştırma Yöntemleri

Özel Öğrenme Güçlükleri

Zihin Engellilerde Okuma-Yazma Öğretimi

Uygulamalı Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları

Lisans

Lisans

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek

Özel Eğitimde Türkçe Öğretimi

Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi

Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması

Yönetilen Tezler

2011

2011

Yüksek Lisans

Otizmli çocukların kardeş ilişkisinde annenin rolü

AKÇİN F. N. (Danışman)

G.TOPALOĞLU(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (5)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Yazılı Anlatımı Destekleme

Akçin F. N.

1. Uluslararası Katılımlı Özgül Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2017

2017

2. Alternatif Okuma Yöntemi: Sözcük Temelli Okuma Öğretimi

AKÇİN F. N.

5. Down Sendromu Konferansı, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

3. The Views Of The Teachers on Pre Refferal Process for Students at Risk

GÜVEN Y., tunç z., AKÇİN F. N.

International Association of Social Science Research (IASAR), ROMA, İtalya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

4. The Views of the Teachers on Pre Refferral Process for Students at Risk

GÜVEN Y., AKÇİN F. N., TUNÇ Z.

XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences., ROMA, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

5. Disleksi Erken Belirtiler

AKÇİN F. N.

3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 01 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

6. Çok Engelli Görmeyen Çocukların Söz Öncesi İletişim Davranışlarının Anne Görüşlerine Dayalı Olarak Belirlenmesi

AYYILDIZ E., AKÇİN F. N., GÜVEN Y.

3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 01 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. Gelişimsel geriliği Olan Çocuklarda Okur Yazarlık Gelişim

AKÇİN F. N.

Prof. Dr. Hıfzı Özcan 6. Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

8. Developing the preverbal communication skills scale for the multi impaired blind children

GÜVEN Y., AYYILDIZ E., AKÇİN F. N.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 15 Eylül 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

9. Developing preverbal communication skills scale for the multi-impaired blind children.

AYYILDIZ E., AKÇİN F. N., GÜVEN Y.

V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2008

2008

10. Describing The Strategies Applied By A Mother With An Autistic Child For Improving Her Child s Vocabulary

Akçin F. N., Taşkın Eser T.

2. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, sa.1159410, ss.5-10, (Özet Bildiri)

2008

2008

11. Identifying the Work Conditions and Work Related Difficulties of Teachers Working in Vocational Schools for the Mentally Disabled

Akçin F. N., Kaya Çekiç S.

2. Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, ss.1-5, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Yazı Yazma (Disgrafi) Sorunlarına Yönelik Öneriler

Akçin F. N.

Özgül Öğrenme Bozukluğu, Toros,Torun, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.1-532, 2021

2021

2021

2. Söz öncesi iletişim becerileri ve iletişim becerilerinin öğretimi

Ayyıldız E., Güven Y., Akçin F. N.

Çoklu Yetersizlik, Yıldırım,Çetin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-224, 2021

2021

2021

3. Söz öncesi iletişim becerileri ve iletişim becerilerinin öğretimi

AYYILDIZ E., GÜVEN Y., AKÇİN F. N.

Çoklu Yetersizlik, Yıldırım, E. S. & Çetin, M. E., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-224, 2021

2019

2019

4. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Genel Eğitim Sınıflarında Uygulanacak Etkili Öğretimsel Stratejiler ve Öğretimsel Düzenlemeler

Akçin F. N.

Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Ataman,Özmen, Editör, Maya Yayın Dağıtım, Ankara, ss.41-67, 2019

2018

2018

5. Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması

Akçin F. N.

Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Baykoç, Necate, Editör, İzge Yayıncılık, Ankara, ss.42-65, 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

6. The Views of the Teachers on Pre-Referral Process for Students at Risk

Güven Y., Akçin F. N., Tunç Z.

Recent Developments in Education, Mariateresa Gammone / Mehmet Ali Icbay / Hasan Arslan, Editör, E-BWN, Rome, ss.407-416, 2017 Creative Commons License

2017

2017

7. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar

Akçin F. N.

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap,Kalkan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.140-168, 2017

2017

2017

8. Genel Eğitim Programları ve Özel Eğitim Uygulamaları

Akçin F. N.

Özel Eğitim, Cavkaytar, Atilla, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.343-366, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

9. Dikkat Eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu (DEHP) Olan Çocuklar

Akçin F. N.

Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap,Kalkan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.207-242, 2017

2015

2015

10. Özel Eğitim Gereksinimli Bireylerde Empati Becerileri ve Geliştirme Yolları

AKÇİN F. N.

Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.206-218, 2015

2013

2013

11. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar

AKÇİN F. N.

Özel Eğitim, Vuran S, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.323-362, 2013 Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

12. Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması

AKÇİN F. N.

Öğretmenlik Programları için Özel Eğitim, Baykoç, N., Editör, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.42-65, 2010 Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2021

Ocak 2021

JOURNAL OF HUMANISTIC PSYCHOLOGY

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2018

Eylül 2018

Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi

Diğer Dergiler

Mart 2018

Mart 2018

EDUCATIONAL STUDIES

Diğer Dergiler

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Kasım 2019

Kasım 2019

1. Uluslararası Katılımlı Özgül Öğrenme Güçlüğü Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Akçin F. N.
İstanbul, Türkiye


Burslar

1994 - 1999

1994 - 1999

TÜBA Yurt içi-Yurt Dışı Bütünleştirilmiş Doktora Bursu

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2