Biyografi
Lisans eğitimini 1989 yılında İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde, yüksek lisans eğitimini 1993 yılında Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bilim Dalı’nda, doktora eğitimini 2002 yılında Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Özel Eğitim Bilim Dalı’nda tamamladı. 2002 yılından bu yana Marmara Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde görev yapmaktadır. Özel öğrenme güçlüğü ve zihinsel yetersizliği olan bireyler ilk okuma-yazma öğretimi, akıcı okuma yetersizlikleri, okuduğunu anlama yetersizlikleri, okunaksız yazı, sözcük yazım hataları ve yazılı anlatım güçlükleri yanı sıra bireyselleştirilmiş eğitim/öğretim planlarının hazırlanması konuları ilgi alanlarını oluşturmaktadır. Alanında çeşitli bilimsel kitap bölümü ve makaleleri bulunmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1996 - 2002
1996 - 2002Doktora
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1985 - 1989
1985 - 1989Lisans
İstanbul Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
Tüm Dil Yaklaşımına Göre Öğretim Programını Düzenleyen Bir Öğretmenin Betimsel Yazı Çalışmasında Kullandığı Stratejilerin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencinin Yazmasını Etkilemesi Açısından Betimlenmesi
Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı
1993
1993Yüksek Lisans
Okuma Becerisinin Gelişiminde Görsel Algı Gelişinin Rolü
Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2022
2015 - 2022Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2002 - 2015
2002 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
1994 - 1996
1994 - 1996Öğretim Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
1993 - 1994
1993 - 1994Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
1989 - 1993
1989 - 1993Uzman
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - 2026
2023 - 2026Bölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi
2016 - 2023
2016 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Staj Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
2010 - 2012
2010 - 2012Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 2002
1996 - 2002Danışman
Davranış Bilimleri Enstitüsü, Danışman
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
ALMANYA'DAKİ TÜRK AİLELERİNİN ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİNDEN YARARLANMASINA İLİŞKİN DENEYİM VE GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Akçin F. N. (Danışman)
D.ÇAM(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
ZİHİN YETERSİZLİĞİ OLAN GENÇLERİN BEDENLERİNDE, KONUŞMALARINDA, DAVRANIŞLARINDA, ORTAMLARDAKİ MAHREMİYET SINIRLARININ BELİRLENMESİ
Akçin F. N. (Danışman)
C.BOLAT(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Özel Eğitim Öğretmenlerinin Filizlenen Okuryazarlığa İlişkin Görüşleri
Akçin F. N. (Danışman)
S.GİRAY(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Serebral palsili çocukların yönetici işlev düzeylerinin değerlendirilmesi ve nöro-geribildirim uygulamalarının etkinliğinin incelenmesi
Akçin F. N. (Eş Danışman), Dursun E.
B.ÇAPA(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Özel eğitim gereksinimli çocukların öğretmenlerinin mesleki ve matematik öğretim özyeterlilik algılarının belirlenmesi
AKÇİN F. N. (Danışman), ŞENGÜL S.
G.GEREZ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İşitme engelinin yanı sıra zihin engeli bulunan gençlerin tercih ettikleri iletişim biçimleri hakkındaki görüşlerinin betimlenmesi
AKÇİN F. N. (Danışman)
M.KİZİR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Eğitsel tanılama ve değerlendirme sürecinde görev alan rehberlik ve araştırma merkezi personelinin karşılaştığı sorunların belirlenmesi
AKÇİN F. N. (Danışman)
Ş.YURTSEVER(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Çok Engelli Görmeyen Çocuklar İçin Söz Öncesi İletişim Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi
Akçin F. N. (Eş Danışman), Güven Y.
E.AYYILDIZ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Otizmli çocukların kardeş ilişkisinde annenin rolü
AKÇİN F. N. (Danışman)
G.TOPALOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Otizmli çocuklara kaybolan nesnelerini sözel talep etme becerilerinin öğretiminde fırsat öğretiminin etkililiği
AKÇİN F. N. (Danışman)
M.MISIR(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin risk taşıyan öğrenciler için gönderme öncesi sürece ilişkin görüşleri
AKÇİN F. N. (Eş Danışman), GÜVEN Y. (Eş Danışman)
Z.TUNÇ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Çok Engelli Çocukların Annelerinin, Çocuklarının Gelişimlerine İlişkin Görüşlerinin Betimlenmesi
Akçin F. N. (Danışman)
A.Bahçıvanoğlu(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Zihin engelli ve otistik çocuğa sahip ailelerin toplumsal hayata katılmada yaşadıkları güçlüklerin karşılaştırılması
AKÇİN F. N. (Danışman)
B.ÇAPA(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
11-17 yaş orta düzeyde zihin engelli kız ergenlerin temel cinsel bilgi ve cinsel istismarı algılamalarının belirlenmesi
AKÇİN F. N. (Danışman)
S.MANDAN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Otistik bir çocuğun annesinin kaynaştırılmış oyun grupları modeline göre kurallı oyunlara yönelik rehberliğinin betimlenmesi
AKÇİN F. N. (Danışman)
M.ÇİLEM(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Özel eğitim öğretmenlerinin zihin engelli çocuklara okuma-yazma öğretiminde kullandıkları yöntemlerin belirlenmesi
AKÇİN F. N. (Danışman)
H.ŞENGÜL(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Otistik çocuğa sahip bir annenin çocuğunun sözcük dağarcığını geliştirmek için kullandığı stratejilerin betimlenmesi
AKÇİN F. N. (Danışman)
T.TAŞKIN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Beş yaşında otistik çocuğa sahip bir annenin mutfak etkinliği sırasında çocuğu ile etkileşimlerinde kullanıldığı stratejilerinin betimlenmesi (ek katılan vak'a çalışması)
AKÇİN F. N. (Danışman)
Z.GÖRGÜN(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. Cerebral palsy and executive functions: Inhibitory control and cognitive flexibility skills
Çapa Tayyare B., Gerçek E., Dursun E., Akçin F. N.
Psychology in the Schools
, cilt.60, sa.10, ss.3947-3960, 2023 (SSCI)
2022
20222. Identification of the processes of preparing Individualized Education Programs (IEP) by special education teachers, and of problems encountered therein
Akçin F. N.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.17, sa.1, ss.31-45, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20203. Self-Efficacy Perceptions of Special Education Teachers Regarding Teaching Mathematics
Gerez Cantimer G., Şengül S., Akcin N.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.2, ss.306-319, 2020 (ESCI)
2019
20194. Hybrid Literacy Instruction Method for Children with Intellectual Disabilities
Akçin F. N.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.1, ss.177-208, 2019 (ESCI)
2017
20175. Özel eğitim gereksinimli çocukların öğretmenlerinin mesleki özyeterlilik algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. .
Cantimer Gerez G., Şengül S., Akçin F. N.
Journal of Human Sciences
, cilt.14, ss.694-716, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Development of Preverbal Communication Skills Scale forChildren with Multiple Disabilities and Visual Impairment
Ayyıldız E., Akçin F. N., Güven Y.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20147. Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Annelerinin Çocuklarının Gelişimlerine İlişkin Görüşlerinin Betimlenmesi
Bahçıvanoğlu Yazıcı A., Akçin F. N.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.15, ss.335-356, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20148. Bağımsız Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinde Yaşanan Sorunların Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak İncelenmesi
Akçin F. N., Çapa Tayyare B., Mandan S.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.24, ss.61-84, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
20139. The Difficulties Encountered by The Mothers Having Children with mental disabilities or Autismin Participating to Community Life
Akçin F. N., Çapa Tayyare B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.28, ss.123-134, 2013 (Scopus)
2013
201310. Comparison of Two Instructional Strategies for Students with Autism to Read Sight Words
Akçin F. N.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.13, sa.51, ss.85-106, 2013 (SSCI)
2012
201211. A description of a mother's play guidance for her child with autism in the process of playing by the rules
Ökcün M. Ç., Akçin N.
Journal of Research in Special Educational Needs
, cilt.12, sa.2, ss.96-106, 2012 (Scopus)
2012
201212. The Perspectives of Primary School Teachers ın the Evaluation and Remediation of the Compositions of Students with Learning Disabilities
Akçin F. N.
American International Journal of Contemporary Research
, cilt.2, ss.68-75, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201113. Strategies Used by a Mother to Develop the Vocabulary of Her Child with Autism during Play Activities
Taşkın Eser T., Akçin F. N.
Journal of Modern Education Review
, cilt.1, sa.2, ss.75-88, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201014. Zihinsel Yetersziliği Olan Öğrencilere Okuma Yazma Öğretme Konusunda Özel Eğitim Öğretmenlerinin Görüşleri
Şengül Erdem H., Akçin F. N.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.43, ss.1-26, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200915. Öğrenme güçlüğü olan çocukların yazma sürecinde gösterdiği özellikler
Akçin F. N.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.29, ss.5-18, 2009 (Hakemli Dergi)
2006
200616. Engelli çocukları konuşmaya cesaretlendirmek için hikaye okumak
AKÇİN F. N.
Marmara ÜniversitesiAtatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , ss.1-17, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklarda Yazılı Anlatımı Destekleme
Akçin F. N.
1. Uluslararası Katılımlı Özgül Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2019, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2017
20172. Alternatif Okuma Yöntemi: Sözcük Temelli Okuma Öğretimi
AKÇİN F. N.
5. Down Sendromu Konferansı, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2016
20163. The Views Of The Teachers on Pre Refferal Process for Students at Risk
GÜVEN Y., tunç z., AKÇİN F. N.
International Association of Social Science Research (IASAR), ROMA, İtalya, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
20164. The Views of the Teachers on Pre Refferral Process for Students at Risk
GÜVEN Y., AKÇİN F. N., TUNÇ Z.
XI. European Conference on Social and Behavioral Sciences., ROMA, İtalya, 1 - 04 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20165. Disleksi Erken Belirtiler
AKÇİN F. N.
3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 01 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
20166. Çok Engelli Görmeyen Çocukların Söz Öncesi İletişim Davranışlarının Anne Görüşlerine Dayalı Olarak Belirlenmesi
AYYILDIZ E., AKÇİN F. N., GÜVEN Y.
3. Uluslarası Katılımlı Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi (UDEMKO), Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 01 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. Gelişimsel geriliği Olan Çocuklarda Okur Yazarlık Gelişim
AKÇİN F. N.
Prof. Dr. Hıfzı Özcan 6. Uluslararası Cerebral Palsy ve Gelişimsel Bozukluklar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
20158. Developing the preverbal communication skills scale for the multi impaired blind children
GÜVEN Y., AYYILDIZ E., AKÇİN F. N.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 15 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2014
20149. Developing preverbal communication skills scale for the multi-impaired blind children.
AYYILDIZ E., AKÇİN F. N., GÜVEN Y.
V. European Conference on Social and Behavioral Sciences, St. Petersburg, Rusya, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2008
200810. Describing The Strategies Applied By A Mother With An Autistic Child For Improving Her Child s Vocabulary
Akçin F. N., Taşkın Eser T.
2. Uluslararası Özel Eğitim Konferansı, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, sa.1159410, ss.5-10, (Özet Bildiri)
2008
200811. Identifying the Work Conditions and Work Related Difficulties of Teachers Working in Vocational Schools for the Mentally Disabled
Akçin F. N., Kaya Çekiç S.
2. Uluslararası Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, ss.1-5, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Yazı Yazma (Disgrafi) Sorunlarına Yönelik Öneriler
Akçin F. N.
Özgül Öğrenme Bozukluğu, Toros,Torun, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.1-532, 2021
2021
20212. Söz öncesi iletişim becerileri ve iletişim becerilerinin öğretimi
Ayyıldız E., Güven Y., Akçin F. N.
Çoklu Yetersizlik, Yıldırım,Çetin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-224, 2021
2021
20213. Söz öncesi iletişim becerileri ve iletişim becerilerinin öğretimi
AYYILDIZ E., GÜVEN Y., AKÇİN F. N.
Çoklu Yetersizlik, Yıldırım, E. S. & Çetin, M. E., Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.197-224, 2021
2019
20194. Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler İçin Genel Eğitim Sınıflarında Uygulanacak Etkili Öğretimsel Stratejiler ve Öğretimsel Düzenlemeler
Akçin F. N.
Öğrenme Güçlüğü ve Özel Yetenek, Ataman,Özmen, Editör, Maya Yayın Dağıtım, Ankara, ss.41-67, 2019
2018
20185. Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması
Akçin F. N.
Öğretmenlik Programları İçin Özel Eğitim ve Kaynaştırma, Baykoç, Necate, Editör, İzge Yayıncılık, Ankara, ss.42-65, 2018
2017
20176. The Views of the Teachers on Pre-Referral Process for Students at Risk
Güven Y., Akçin F. N., Tunç Z.
Recent Developments in Education, Mariateresa Gammone / Mehmet Ali Icbay / Hasan Arslan, Editör, E-BWN, Rome, ss.407-416, 2017
2017
20177. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar
Akçin F. N.
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap,Kalkan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.140-168, 2017
2017
20178. Genel Eğitim Programları ve Özel Eğitim Uygulamaları
Akçin F. N.
Özel Eğitim, Cavkaytar, Atilla, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.343-366, 2017
2017
20179. Dikkat Eksikliği / Hiperaktivite Bozukluğu (DEHP) Olan Çocuklar
Akçin F. N.
Özel Gereksinimli Çocukların Eğitimi, Rakap,Kalkan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.207-242, 2017
2015
201510. Özel Eğitim Gereksinimli Bireylerde Empati Becerileri ve Geliştirme Yolları
AKÇİN F. N.
Empatiyle Gelişmek Empatiyi Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.206-218, 2015
2013
201311. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar
AKÇİN F. N.
Özel Eğitim, Vuran S, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.323-362, 2013
2010
201012. Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Öğretim Programlarının Hazırlanması
AKÇİN F. N.
Öğretmenlik Programları için Özel Eğitim, Baykoç, N., Editör, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara, ss.42-65, 2010
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2021
Ocak 2021JOURNAL OF HUMANISTIC PSYCHOLOGY
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖZEL EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Mart 2018
Mart 2018EDUCATIONAL STUDIES
Diğer Dergiler
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Kasım 2019
Kasım 20191. Uluslararası Katılımlı Özgül Öğrenme Güçlüğü Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Akçin F. N.
İstanbul, Türkiye
Burslar
1994 - 1999
1994 - 1999