Doç. Dr. MAHMUT KERTİL


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Kertil Mahmut

E-posta: mkertil@marmara.edu.tr
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/mkertil
Ofis: Marmara Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Maltepe Yerleşkesi Atatürk Eğitim Fakültesi A1 Blok / 206
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Maltepe Yerleşkesi Atatürk Eğitim Fakültesi A1 Blok / 206

Metrikler

Yayın

32

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

134

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

59

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

1103

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

41

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

847

H-İndeks (Sobiad)

8

Proje

1

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Mahmut KERTİL, 2004 yılında Boğaziçi Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu. 2008 yılında Marmara Üniversitesi Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans; 2014 yılında ODTÜ’de Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümünde doktora çalışmasını tamamladı. Araştırma ve ilgi alanları arasında matematik eğitiminde matematiksel modelleme, matematiksel düşünme, ileri düzey matematiksel kavramların öğrenimi ve öğretimi, matematik öğretmen eğitimi, nitel ve tasarım tabanlı araştırma yöntemleri gelmektedir. 

Eğitim Bilgileri

2008 - 2014

2008 - 2014

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

2006 - 2008

2006 - 2008

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

1999 - 2004

1999 - 2004

Lisans

Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

Pre-service elementary mathematics teachers’ understanding of derivative through a model development unit

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Alanları Eğitimi Bölümü

2008

2008

Yüksek Lisans

Matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin modelleme sürecinde incelenmesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2022 - 2025

2022 - 2025

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2022

2014 - 2022

Araştırma Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2008 - 2014

2008 - 2014

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2005 - 2008

2005 - 2008

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Öğretim Elemanı

MEF Üniversitesi, Öğretim Elemanı

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İlkokul Matematik Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlkokul Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Model ve Modelleme

Matematik Eğitiminde Problem Çözme

Lisans

Lisans

Calculus-I

Matematik Eğitiminde Araştırma Projesi

Matematiksel Modelleme

Measurement and Evaluation

Statistics-II (MEF University)

Analiz 3

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi

Analiz III

Statistics-I

Analiz-2

Analiz-3

Alan Eğitiminde Araştırma Projesi

Bilim Tarihi

Geometriye Giriş

Popüler Matematik-II

Makaleler

Tümü (13)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (3)
Scopus (8)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Planlarında Kullandıkları Gerçek Hayat Bağlamlarının İncelenmesi: Türev Kavramı Örneği

Gülbağcı Dede H., Kertil M.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.269, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Exploring Teachers’ Formative Assessment Practices in the Context of Integrated STEM Education

CERAN E., DOĞAN M. C., KERTİL M.

18. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS), Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.440-445, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Matematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğrenme ortamlarında kovaryasyonel düşünme biçimlerinin incelenmesi

Kertil M.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.203-205, (Özet Bildiri)

2016

2016

4. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının “değişim oranı” kavramına yönelik düşünme biçimleri

Kertil M., Erbaş A. K., Çetinkaya B.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-XII), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.195, (Özet Bildiri)

2016

2016

5. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

Gündüzalp M., Kertil M.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-XII), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.282, (Özet Bildiri)

2016

2016

6. A JOURNEY TO INTEGRATION PROMOTING A ROBUST CONCEPTION OF INTEGRAL

KABACA T., DELİCE A., KERTİL M., KARAGÖZ AKAR G.

13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

7. Görme engelli öğrencilerin çizim perspektiflerinin incelenmesi sözel geometri yazılı geometriye karşı

Hale U., Delice A., Kertil M.

ERPA International Congresses on Education, Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

8. Öğretmen adaylarının iki niceliğin eş zamanlı değişimini içeren durumları modellerken grafik oluşturma ve yorumlama süreçlerinin incelenmesi.

Kertil M., Erbaş A. K., Çetinkaya B.

Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-XI), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, ss.157, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2011

2011

10. A TEACHING EXPERINCE WITH A BLIND STUDENT'S FINGERS: THE AREA OF A CIRCLE

Bulbul M. S., Kertil M.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.466, (Tam Metin Bildiri) identifier

2009

2009

11. INVESTIGATING REPRESENTATIONAL FLUENCY IN MODELING PROCESS: THE EXPERIENCE OF PRE-SERVICE TEACHERS WITH A CASSETTE PROBLEM

Kertil M., Delice A., AYDIN E.

33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.3, ss.305-306, (Tam Metin Bildiri) identifier

2006

2006

12. PRE-SERVICE AND IN-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' CONCEPT IMAGES OF RADIAN

Topcu T., Kertil M., AKKOÇ H., Yilmaz K., Onder O.

30th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.281-283, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2023

2023

1. Toplumsal Sınıf Atlama Aracı Olarak Matematik Eğitimi Kalk ve Diren (Stand and Deliver)

KERTİL M., PUSMAZ A.

Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar Yücel, Kabapınar, Filiz, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.343-359, 2023

2021

2021

2. Matematiksel Modelleme ve Değerlendirme

KERTİL M.

Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Bukova Güzel, Esra; Doğan, Muhammet Fatih; Özaltun Çelik, Aytuğ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.349-375, 2021

2016

2016

4. Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme

KERTİL M., ÇETİNKAYA B., ERBAŞ A. K., ÇAKIROĞLU E.

Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.540-563, 2016

2015

2015

5. Karma Yöntem Araştırmasında Paradigma ile İlgili Hususlar

AYDIN E., KERTİL M.

Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri, Yüksel Dede, Selçuk Beşir Demir, Editör, ANI, Ankara, ss.99-128, 2015

2015

2015

6. Karma Yöntem Araştırmasında Paradigma ile İlgili Hususlar

AYDIN E., KERTİL M.

Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri, Yüksel Dede, Selçuk Beşir Demir, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.99-126, 2015

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2022

Kasım 2022

MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ekim 2021

Ekim 2021

Journal of Pedagogical Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ekim 2021

Ekim 2021

SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2021

Eylül 2021

European Journal of Science and mathematics education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2021

Mart 2021

International Journal of Educational Studies in Mathematics

Diğer Dergiler

Mayıs 2020

Mayıs 2020

Turkish Journal of Computer and Mathematics Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

Turkish Journal of Computer and Mathematics Education

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2018

Aralık 2018

EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2018

Aralık 2018

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2018

Haziran 2018

SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON

Hakemli Bilimsel Dergi

Ödüller

Haziran 2015

Haziran 2015

Yayın Teşvik Ödülü

Tubitak



Davetli Konuşmalar

Şubat 2017

Şubat 2017

Uygulamalı Bilim EĞitimi Kursu

Çalıştay

TUBA-Türkiye

Haziran 2014

Haziran 2014

Matematiksel Modelleme Uygulamaları

Çalıştay

MAGİT Derneği-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 90

h-indeksi (WOS): 6