Biyografi
Mahmut KERTİL, 2004 yılında Boğaziçi
Üniversitesi Matematik Öğretmenliği Bölümünden mezun oldu. 2008 yılında Marmara
Üniversitesi Matematik Eğitimi alanında yüksek lisans; 2014 yılında ODTÜ’de
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümünde doktora çalışmasını
tamamladı. Araştırma ve ilgi alanları arasında matematik eğitiminde
matematiksel modelleme, matematiksel düşünme, ileri düzey matematiksel
kavramların öğrenimi ve öğretimi, matematik öğretmen eğitimi, nitel ve tasarım
tabanlı araştırma yöntemleri gelmektedir.
Eğitim Bilgileri
2008 - 2014
2008 - 2014Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
Pre-service elementary mathematics teachers’ understanding of derivative through a model development unit
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Alanları Eğitimi Bölümü
2008
2008Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin modelleme sürecinde incelenmesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2022 - 2025
2022 - 2025Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2014 - 2022
2014 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2014
2008 - 2014Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2005 - 2008
2005 - 2008Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorÖğretim Elemanı
MEF Üniversitesi, Öğretim Elemanı
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
İlkokul Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Model ve Modelleme
Matematik Eğitiminde Problem Çözme
Lisans
Calculus-I
Matematik Eğitiminde Araştırma Projesi
Matematiksel Modelleme
Measurement and Evaluation
Statistics-II (MEF University)
Analiz 3
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi
Analiz III
Statistics-I
Analiz-2
Analiz-3
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi
Bilim Tarihi
Geometriye Giriş
Popüler Matematik-II
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KESİRLER KONUSUNDAKİ DÜŞÜNME YOLLARININ İNCELENMESİ VE NİCEL MUHAKEMELERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Kertil M. (Eş Danışman), Koç Y.
D.YILMAZ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN UZUNLUK VE ALAN ÖLÇME KAVRAMLARINI MODELLEME YAKLAŞIMIYLA ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
Kertil M. (Eş Danışman), Doğan M. C.
B.GÖZÜYILMAZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Mathematics learning difficulties among immigrant primary school students: A meta-synthesis study
Sakız G., Kertil M. (Eş Danışman)
H.M.(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Liselere geçiş sistemi kapsamında gerçekleştirilen merkezi sınav matematik sorularının PISA matematik çerçevesi açısından incelenmesi
Kertil M. (Eş Danışman), Aydın E.
A.KÖKSAL(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Elementary school teachers' developing pedagogical content knowledge and beliefs about integrated STEM education through a professional development knowledge
Doğan M. C., Kertil M. (Eş Danışman)
E.CERAN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Pre-service and in-service mathematics teachers’ ways of reasoning on the system of linear compound inequalities
KERTİL M., ERGENE Ö., ÇAYLAN ERGENE B.
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, 2025 (ESCI)
2023
20232. Pre-service Mathematics Teachers' Understanding of Rate of Change Throughout a Model Development Sequence
KERTİL M., ERBAŞ A. K., ÇETİNKAYA B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.21, sa.6, ss.1769-1796, 2023 (SSCI)
2022
20223. Promoting Prospective Mathematics Teachers' Understanding of Derivative across Different Real-life Contexts
KERTİL M., GÜLBAĞCI DEDE H.
International Journal for Mathematics Teaching and Learning , cilt.23, sa.1, ss.1-24, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Conceptual Analysis of Derivative as a Rate of Change and Analysis of the Mathematics Textbooks
KERTİL M.
Sakarya University Journal of Education
, cilt.11, sa.3, ss.545-568, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20215. Skill-based mathematics questions: What do middle school mathematics teachers think and how do they implement?
KERTİL M., GÜLBAĞCI DEDE H., ULUSOY E. G.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) , cilt.12, sa.1, ss.151-186, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Prospective mathematics teachers' ways of reasoning on differentiability and corner points in a real-life context
KERTİL M., KÜPCÜ A. R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.52, sa.9, ss.1361-1384, 2021 (ESCI)
2020
20207. Covariational reasoning of prospective mathematics teachers: How do dynamic animations affect?
KERTİL M.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.11, sa.2, ss.312-342, 2020 (Scopus)
2019
20198. Developing prospective teachers' covariational reasoning through a model development sequence
Kertil M., Erbaş A. K., Çetinkaya B.
MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING
, cilt.21, sa.3, ss.207-233, 2019 (SSCI)
2017
20179. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Değişim Oranı ile İlgili Düşünme Biçimlerinin Bir Modelleme Etkinliği Bağlamında İncelenmesi
Kertil M., Erbaş A. K., Çetinkaya B.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.8, ss.188-217, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Pre service Teachers Developing Conceptions about the Nature and Pedagogy of Mathematical Modeling in the Context of a Mathematical Modeling Course
ÇETİNKAYA B., KERTİL M., ERBAŞ A. K., KORKMAZ H., ALACACI C., ÇAKIROĞLU E.
Mathematical Thinking and Learning
, cilt.18, ss.287-314, 2016 (SSCI)
2016
201611. Mathematical Modeling: A Bridge to STEM Education
Kertil M., Gurel C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.4, ss.44-55, 2016 (ESCI)
2015
201512. INVESTIGATING THE REPRESENTATIONAL FLUENCY OF PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS IN A MODELLING PROCESS
Delice A., KERTİL M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.631-656, 2015 (SSCI)
2014
201413. Mathematical Modeling in Mathematics Education: Basic Concepts and Approaches
Erbaş A. K., Kertil M., Çetinkaya B., Çakıroğlu E., Alacacı C., Bas S.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, ss.1621-1627, 2014 (SSCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Planlarında Kullandıkları Gerçek Hayat Bağlamlarının İncelenmesi: Türev Kavramı Örneği
Gülbağcı Dede H., Kertil M.
14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.269, (Özet Bildiri)
2019
20192. Exploring Teachers’ Formative Assessment Practices in the Context of Integrated STEM Education
CERAN E., DOĞAN M. C., KERTİL M.
18. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU (USOS), Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, ss.440-445, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Matematik öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğrenme ortamlarında kovaryasyonel düşünme biçimlerinin incelenmesi
Kertil M.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.203-205, (Özet Bildiri)
2016
20164. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının “değişim oranı” kavramına yönelik düşünme biçimleri
Kertil M., Erbaş A. K., Çetinkaya B.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-XII), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.195, (Özet Bildiri)
2016
20165. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİKSEL MODELLEME BECERİLERİNİN İNCELENMESİ
Gündüzalp M., Kertil M.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-XII), Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.282, (Özet Bildiri)
2016
20166. A JOURNEY TO INTEGRATION PROMOTING A ROBUST CONCEPTION OF INTEGRAL
KABACA T., DELİCE A., KERTİL M., KARAGÖZ AKAR G.
13th International Congress on Mathematical Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2015
20157. Görme engelli öğrencilerin çizim perspektiflerinin incelenmesi sözel geometri yazılı geometriye karşı
Hale U., Delice A., Kertil M.
ERPA International Congresses on Education, Athens, Yunanistan, 4 - 07 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
20148. Öğretmen adaylarının iki niceliğin eş zamanlı değişimini içeren durumları modellerken grafik oluşturma ve yorumlama süreçlerinin incelenmesi.
Kertil M., Erbaş A. K., Çetinkaya B.
Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-XI), Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, cilt.1, ss.157, (Özet Bildiri)
2011
20119. Investigating pre-service teachers’ understanding of rate of change and derivative graphs through a model development sequence
Kertil M., Kabar M. G. D., Erbaş A. K., Çetinkaya B.
Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.333, (Özet Bildiri)
2011
201110. A TEACHING EXPERINCE WITH A BLIND STUDENT'S FINGERS: THE AREA OF A CIRCLE
Bulbul M. S., Kertil M.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.466, (Tam Metin Bildiri)
2009
200911. INVESTIGATING REPRESENTATIONAL FLUENCY IN MODELING PROCESS: THE EXPERIENCE OF PRE-SERVICE TEACHERS WITH A CASSETTE PROBLEM
Kertil M., Delice A., AYDIN E.
33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.3, ss.305-306, (Tam Metin Bildiri)
2006
200612. PRE-SERVICE AND IN-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' CONCEPT IMAGES OF RADIAN
Topcu T., Kertil M., AKKOÇ H., Yilmaz K., Onder O.
30th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.281-283, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Toplumsal Sınıf Atlama Aracı Olarak Matematik Eğitimi Kalk ve Diren (Stand and Deliver)
KERTİL M., PUSMAZ A.
Sinema Filmleriyle Eğitimi Yeniden Düşünmek Kadrajda Eğitim Var, Kabapınar Yücel, Kabapınar, Filiz, Editör, Pegem Akademi, İstanbul, ss.343-359, 2023
2021
20212. Matematiksel Modelleme ve Değerlendirme
KERTİL M.
Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Bukova Güzel, Esra; Doğan, Muhammet Fatih; Özaltun Çelik, Aytuğ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.349-375, 2021
2016
20163. LİSE MATEMATİK KONULARI İÇİN GÜNLÜK HAYATTAN MODELLEME SORULARI
ERBAŞ A. K., ÇETİNKAYA B., ALACACI C., ÇAKIROĞLU E., AYDOĞAN YENMEZ A., ŞEN ZEYTUN A., et al.
Tüba, Ankara, 2016
2016
20164. Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme
KERTİL M., ÇETİNKAYA B., ERBAŞ A. K., ÇAKIROĞLU E.
Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.540-563, 2016
2015
20155. Karma Yöntem Araştırmasında Paradigma ile İlgili Hususlar
AYDIN E., KERTİL M.
Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri, Yüksel Dede, Selçuk Beşir Demir, Editör, ANI, Ankara, ss.99-128, 2015
2015
20156. Karma Yöntem Araştırmasında Paradigma ile İlgili Hususlar
AYDIN E., KERTİL M.
Karma Yöntem Araştırmalarının Temelleri, Yüksel Dede, Selçuk Beşir Demir, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.99-126, 2015
2014
20147. OrtaöğretimMATEMATİK9 Sınıf2 Kitap
BOZKURT A., TATAR E., KARAKUŞ F., ATİK H., AKTÜMEN M., SAVAŞ EREN R., et al.
MEB, Ankara, 2014
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2022
Kasım 2022MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021Journal of Pedagogical Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021European Journal of Science and mathematics education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021International Journal of Educational Studies in Mathematics
Diğer Dergiler
Mayıs 2020
Mayıs 2020Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2018
Haziran 2018SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller
Davetli Konuşmalar
Şubat 2017
Şubat 2017Uygulamalı Bilim EĞitimi Kursu
Çalıştay
TUBA-Türkiye
Haziran 2014
Haziran 2014