Prof. Dr. İLYAS YAVUZ


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Matematik, Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim Teknolojisi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

56

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

3

Proje

1

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

16
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2005

2001 - 2005

Doktora

Universite Lumiere (Lyon Iı), Eğitim Bilimleri Doktora Programı, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Fransa

1999 - 2001

1999 - 2001

Yüksek Lisans

Üniversite Claude Bernard (Lyon I), Bilim Felsefesi, Bilim Tarihi Ve Branş Eğitimi Doktora Programı, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Fransa

1990 - 1994

1990 - 1994

Lisans

Uludağ Üniversitesi, Balıkesir Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği Pr., Türkiye

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

C1 İleri

C1 İleri

Fransızca

Araştırma Alanları

Eğitim Teknolojisi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2006 - 2011

2006 - 2011

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetilen Tezler

2011

2011

Yüksek Lisans

Fonksiyon öğretiminde tablo kullanımı ve öğrenmeye etkisi

YAVUZ İ. (Danışman)

Y.Sidal(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (21)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Transformational geometry via Geogebra: 12 pointed star drawing by dynamic geometry

ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., YAVUZ İ.

E-learn 2019, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

4. STEM-TABANLI SINIFLARIN ÖĞRETİCİLİĞİNE İLİŞKİN MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI TUTUMLARININ İNCELENMESİ

Derin G., AYDIN E., SEVİMLİ E., ÖZDEMİR A. Ş., YAVUZ İ.

Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi-(UEYAK-2018), İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. Teacher Educators’ Opinions about Mathematical Quality of Instruction

HANGÜL T., YAVUZ İ., ÖZMANTAR M. F.

nternational conference on modern education studies (ICONMES 2017), 25 - 27 Ocak 2017, ss.10, (Özet Bildiri)

2016

2016

6. Literatürde yükselen bir değer: Öğretmen eğitimcileri

YAVUZ İ., HANGÜL T.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

7. Teaching A Concept With Geogebra Periodicity Of Trigonometric Functions

KEPCEOĞLU İ., YAVUZ İ.

IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. Açık Uçlu Sorularla Yapılan Matematik Sınavlarının Ölçme ve Değerlendirilmesinin İncelenmesi

YAVUZ İ., Bilgeç İ.

7th International Congress on New Trends in Education ICONTE 2016, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

9. Using Technology in Statistical Education at High School Level VUstat Software and a Case of Eskisehir Tepebası

YAVUZ İ., YENİLMEZ İ.

7th International Congress on New Trends in Education ICONTE 2016, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

10. University students’ perceptions of graphics of functions

YAVUZ İ., HANGÜL T.

International conference on new horizons in education 2016, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

11. Comparison of undergraduate and graduate students in terms of attitude towards scientific research

ibrahim k., YAVUZ İ., Gülşah Zerman k.

International Conference on New Horizons in Education, 10 - 12 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

12. Dinamik Matematik Öğretiminin Ölçme Değerlendirmesi Soru Türleri

YAVUZ İ., kepçeoğlu i.

II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. Undergraduate students’ interpretations of graphical representation of functions

YAVUZ İ., HANGÜL T.

International conference on new horizons in education, Barselona, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

14. Lisans öğrencilerinin fonksiyon kavramına grafik çizimi üzerinden yaklaşımlarının incelenmesi

YAVUZ İ., HANGÜL T.

1.Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

15. Lisans öğrencilerinin sahip oldukları kavram imajları üzerine bir çalışma: fonksiyon nedir?

YAVUZ İ., HANGÜL T.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. Students’ perceptions towards concepts of domain, codomain and image of domain

YAVUZ İ., HANGÜL T.

International conference on education in mathematics, science technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

17. Assessment of Open-Ended Geometry Problems in Dynamic Geometry Environments

YAVUZ İ., Kepceoglu I., Kerpic A.

World Congress on Computer Applications and Information Systems (WCCAIS), Hammamet, Tunus, 17 - 19 Ocak 2014, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

18. TURKISH STUDENTS' CAUSAL ATTRIBUTIONS CONCERNING THEIR ACADEMIC ACHIEVEMENT

Karakaya I., Basturk S., YAVUZ İ.

34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.50, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

19. First class high school students' behaviour in non-routine problems related to graphic representation

YAVUZ İ., Egin M.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2360-2365, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

20. Investigating causal attributions of success and failure on mathematics instructions of students in turkish high schools

Basturk S., Yavuz I.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1940-1943, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2013

2013

6. İntegral Kavramı ve Uygulama Alanları

YAVUZ İ.

Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.557-571, 2013

2013

2013

7. Üstel Fonksiyonlar ve Uygulama Alanları

YAVUZ İ.

Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, i.Ö. Zembat, M.F. Özmantar, E. Bingölbali, H.Şandır, A.Delice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.387-398, 2013


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1