Eğitim Bilgileri
2001 - 2005
2001 - 2005Doktora
Universite Lumiere (Lyon Iı), Eğitim Bilimleri Doktora Programı, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Fransa
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
Üniversite Claude Bernard (Lyon I), Bilim Felsefesi, Bilim Tarihi Ve Branş Eğitimi Doktora Programı, Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Fransa
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Uludağ Üniversitesi, Balıkesir Necatibey Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği Pr., Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
C1 İleri
C1 İleriFransızca
Araştırma Alanları
Eğitim Teknolojisi
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2006 - 2011
2006 - 2011Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Farklı kavramlarla ilgili sorulara öğrencilerin verdikleri cevapların didaktik antlaşması bağlamında incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
B.Demirbaş(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
11. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme becerilerinin incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
M.Gündüzalp(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
9. sınıf öğrencilerinin veri grupları üzerine informel çıkarımsal akıl yürütme süreçlerinin incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
L.Öztürk(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Uzaktan eğitimin görme engellilerin problem çözüm sürecine yansımalarının incelenmesi: düşünme yapıları bağlamına matematiksel iletişim
YAVUZ İ. (Danışman)
H.Uçuş(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin matematik öz yeterlik algıları ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki
YAVUZ İ. (Danışman)
A.Adil(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İstatistiksel kavramların teknoloji ile öğretiminin matematik didaktiği perspektifinden incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
İ.Yenilmez(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Açık uçlu soruların kullanıldığı matematik sınavlarının ölçme ve değerlendirme perspektifinden incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
İ.Bilgeç(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Öğretmenlerin 2013 yılında yayınlanan lise matematik öğretim programı hakkındaki görüşlerinin incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
B.Nur(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Dinamik geometri yazılımlarıyla gerçekleştirilen matematik derslerinin ölçme ve değerlendirme perspektifinden incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
İ.Kepçeoğlu(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İspat kavramının kitap, öğretmen ve öğrenci boyutunda incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
M.Taştepe(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Yeni 9. sınıf geometri öğretim programının uygulamasında matematik öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri
YAVUZ İ. (Danışman)
E.Dağdeviren(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Cabri 3D ile yapılan ders tasarımının öğrencilerin uzamsal görselleme ve başarılarına etkisinin incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
İ.Topaloğlu(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Fonksiyon öğretiminde tablo kullanımı ve öğrenmeye etkisi
YAVUZ İ. (Danışman)
Y.Sidal(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Öğrencilerin grafik okuma ve oluşturma becerilerinin fonksiyonel anladmda incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
M.Egin(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Geogebra yazılımıyla limit ve süreklilik öğretiminin öğretmen adaylarının başarısına ve kavramsal öğrenmelerine etkisi
YAVUZ İ. (Danışman)
İ.Kepceoğlu(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Cabri geometri ile hazırlanan bir ders tasarımının öğretmen adaylarının gelişmelerine etkisinin incelenmesi
YAVUZ İ. (Danışman)
R.Can(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (21)
2017
20171. GeoGebra Yazılımıyla Limit ve Süreklilik Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Başarısına Etkisi
KEPCEOĞLU İ., YAVUZ İ.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.11, ss.21-47, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20172. Dinamik Geometri Yazılımlarıyla Gerçekleştirilen Matematik Derslerinin Ölçme ve Değerlendirme Örneği
KEPCEOĞLU İ., YAVUZ İ.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.25, ss.373-384, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20163. Mühendislik Öğrencilerinin Kavram İmajları Üzerine Bir Çalışma: Fonksiyon Nedir?
Yavuz İ., Hangül T.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, ss.231-254, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20164. Matematik Öğretmenlerinin Sınıf İçi Faaliyetlerinin Didaktiksel Durum Teorisi Kapsamında İncelenmesi
YAVUZ İ., KEPCEOĞLU İ.
International Journal of Social and Educational Sciences , cilt.3, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20165. Açık Uçlu Sorularla Yapılan Matematik Sınavlarının Ölçme ve Değerlendirilmesinin İncelenmesi
YAVUZ İ., bilgeç i.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.5, ss.183-193, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20166. Teaching a concept with GeoGebra Periodicity of trigonometric functions
KEPCEOĞLU İ., YAVUZ İ.
Educational Research and Reviews , cilt.11, ss.573-581, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
20157. Soyut matematik Ders Kitaplarındaki İspatların Balacheff in Taksonomisi Bağlamında İncelenmesi
TAŞTEPE M., YAVUZ İ., BAŞTÜRK S.
The Journal of International Education Science , cilt.2, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
20148. ÖĞRENCİLERİN FONKSİYONLARDA TANIM DEĞER VE GÖRÜNTÜ KÜMELERİ KAVRAMLARINA YÖNELİK ALGILARI
YAVUZ İ., HANGÜL T.
International Journal of Social Science Research , cilt.3, 2014 (Hakemli Dergi)
2011
20119. Didaktik Antlaşması ve Öğretime Yansıması Değerler Tablosu Örneği
YAVUZ İ., ARSLAN S., ibrahim k.
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. , cilt.8, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201110. Bağıntı Konusunda Bağlam Temelli ile Geleneksel Öğretimin Öğrencilerin Başarıları Üzerinde Etkilerinin İncelenmesi
YAVUZ İ., İbrahim K.
İstanbul Aydın Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , cilt.8, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201111. Basamak Değeri Kavramının Öğretim Durumlarının İncelenmesi
YAVUZ İ., ARSLAN S.
E-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences (NWSA , cilt.1, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201112. Öğrenme Kavramı ve Matematik Öğretmenlerinin Bu Kavrama Yaklaşımlarının İncelenmesi
YAVUZ İ.
İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201113. Ders Kitaplarında Fonksiyon Kavramı Türkiye ve Fransa Örneği
YAVUZ İ., BAŞTÜRK S.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.4, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201114. Bağıntı Konusunda Bağlam Temelli ile Geleneksel Öğretimin Öğrencilerin Başarıları Üzerinde Etkilerinin İncelenmesi
YAVUZ İ., ibrahim k.
İstanbul Aydın Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , cilt.3, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201115. Didaktik Antlaşması ve Öğretime Yansıması Değerler Tablosu Örneği
YAVUZ İ., ARSLAN S., İbrahim K.
Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.1, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201016. What does a graphical representation mean for students at the beginning of function teaching
YAVUZ İ.
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology
, cilt.108, 2010 (SCI-Expanded)
2010
201017. First Class High School Students Behaviour in Non Routine Problems Related to Graphic Representation
YAVUZ İ., Eğin M.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.2, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201018. Öğrencilerin Fonksiyonlarda İşlemlere Grafikler Üzerinden Yaklaşımlarının İncelenmesi
YAVUZ İ., Kepçeoğlu İ.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201019. Cabri Geometri yle Tanıştırılan Öğretmen Adaylarının Teknoloji ile Matematik Öğretimine Yaklaşımlarının İncelenmesi
YAVUZ İ., Can R.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.32, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201020. Investigating causal attributions of success and failure on mathematics instructions of students in turkish high schools
YAVUZ İ.
Procedia - Social and Behavioral Sciences , cilt.2, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201021. Öğrencilerin Fonksiyonlarda İşlemler Konusuna Grafikler Üzerinden Yaklaşımlarının İncelenmesi
ibrahim k., YAVUZ İ.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200922. Elements d analyse sur la reception par les enseignants du programme de 2000 sur les fonctions en mathematiques en seconde
YAVUZ İ., Sylvie C., Jean Luc D.
Spirale , cilt.43, 2009 (Scopus)
2009
200923. Didaktiksel Dönüşüm Teorisi ve Matematik Eğitimindeki Uygulamalar
YAVUZ İ.
Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.30, 2009 (Hakemli Dergi)
2006
200624. Elements d analyse sur le programme de 2000 concernant l enseignement des fonctions en seconde
YAVUZ İ., Sylvie C., Jean Luc D.
Petit x , cilt.2, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Transformational geometry via Geogebra: 12 pointed star drawing by dynamic geometry
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., YAVUZ İ.
E-learn 2019, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Matematik Öğretiminin Kalitesini Değerlendiren Bir Çerçevenin Türkçe’ye Uyarlama Çalışması (A Turkish Adaptation of a Framework for Evaluating the Quality of Mathematics Teaching)
Hangül T., Yavuz İ., Özmantar M. F.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI GÖZÜNDEN MODELLEME VE STEM ETKİNLİKLERİNİNKULLANIŞLILIĞI: LİSE MATEMATİK KONULARI ÖRNEĞİ
SEVİMLİ E., AYDIN E., YAVUZ İ., ÖZDEMİR A. Ş., Derin G.
Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. STEM-TABANLI SINIFLARIN ÖĞRETİCİLİĞİNE İLİŞKİN MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARI TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Derin G., AYDIN E., SEVİMLİ E., ÖZDEMİR A. Ş., YAVUZ İ.
Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi-(UEYAK-2018), İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. Teacher Educators’ Opinions about Mathematical Quality of Instruction
HANGÜL T., YAVUZ İ., ÖZMANTAR M. F.
nternational conference on modern education studies (ICONMES 2017), 25 - 27 Ocak 2017, ss.10, (Özet Bildiri)
2016
20166. Literatürde yükselen bir değer: Öğretmen eğitimcileri
YAVUZ İ., HANGÜL T.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. Teaching A Concept With Geogebra Periodicity Of Trigonometric Functions
KEPCEOĞLU İ., YAVUZ İ.
IX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Fransa, 3 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
20168. Açık Uçlu Sorularla Yapılan Matematik Sınavlarının Ölçme ve Değerlendirilmesinin İncelenmesi
YAVUZ İ., Bilgeç İ.
7th International Congress on New Trends in Education ICONTE 2016, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Using Technology in Statistical Education at High School Level VUstat Software and a Case of Eskisehir Tepebası
YAVUZ İ., YENİLMEZ İ.
7th International Congress on New Trends in Education ICONTE 2016, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. University students’ perceptions of graphics of functions
YAVUZ İ., HANGÜL T.
International conference on new horizons in education 2016, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2015
201511. Comparison of undergraduate and graduate students in terms of attitude towards scientific research
ibrahim k., YAVUZ İ., Gülşah Zerman k.
International Conference on New Horizons in Education, 10 - 12 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Dinamik Matematik Öğretiminin Ölçme Değerlendirmesi Soru Türleri
YAVUZ İ., kepçeoğlu i.
II. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201513. Undergraduate students’ interpretations of graphical representation of functions
YAVUZ İ., HANGÜL T.
International conference on new horizons in education, Barselona, 10 - 12 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2014
201414. Lisans öğrencilerinin fonksiyon kavramına grafik çizimi üzerinden yaklaşımlarının incelenmesi
YAVUZ İ., HANGÜL T.
1.Ulusal Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201415. Lisans öğrencilerinin sahip oldukları kavram imajları üzerine bir çalışma: fonksiyon nedir?
YAVUZ İ., HANGÜL T.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201416. Students’ perceptions towards concepts of domain, codomain and image of domain
YAVUZ İ., HANGÜL T.
International conference on education in mathematics, science technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2014
201417. Assessment of Open-Ended Geometry Problems in Dynamic Geometry Environments
YAVUZ İ., Kepceoglu I., Kerpic A.
World Congress on Computer Applications and Information Systems (WCCAIS), Hammamet, Tunus, 17 - 19 Ocak 2014, (Tam Metin Bildiri)
2010
201018. TURKISH STUDENTS' CAUSAL ATTRIBUTIONS CONCERNING THEIR ACADEMIC ACHIEVEMENT
Karakaya I., Basturk S., YAVUZ İ.
34th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Belo Horizonte, Brezilya, 18 - 23 Temmuz 2010, ss.50, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. First class high school students' behaviour in non-routine problems related to graphic representation
YAVUZ İ., Egin M.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2360-2365, (Tam Metin Bildiri)
2010
201020. Investigating causal attributions of success and failure on mathematics instructions of students in turkish high schools
Basturk S., Yavuz I.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1940-1943, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Ortaöğretim Matematik 10. Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, 2017
2016
20162. Ortaöğretim İleri Düzey MATEMATİK 11 Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
20163. Matematik 11 Temel Düzey
YAVUZ İ., çakmak a., özgüven f., yaman h. e., ilhan k., demir t., et al.
meb, Ankara, 2016
2016
20164. Ortaöğretim Temel Düzey MATEMATİK 11 Sınıf
KARAKIRIK E., KOYUNCU F., ÖZMANTAR M. F., ÜNAL H., YAVUZ İ., ŞAHİN N., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
20165. Matematik 11 İleri Düzey
YAVUZ İ., DEDE Y., GÜRBÜZ R., ÇANAKÇI O., ŞAHİN N., ÜNAL H., et al.
Meb, Ankara, 2016
2013
20136. İntegral Kavramı ve Uygulama Alanları
YAVUZ İ.
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.557-571, 2013
2013
20137. Üstel Fonksiyonlar ve Uygulama Alanları
YAVUZ İ.
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, i.Ö. Zembat, M.F. Özmantar, E. Bingölbali, H.Şandır, A.Delice, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.387-398, 2013