Eğitim Bilgileri
2005 - 2009
2005 - 2009Doktora
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
2002 - 2005
2002 - 2005Yüksek Lisans
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Hazır Giyim Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Marka yayma uygulamalarında tüketici risk algılarının rolü
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2005
2005Yüksek Lisans
Marka yayma stratejisinde tutum transferini ve başarıyı etkileyen faktörler
Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler, Tekstil Mühendisliği ve Teknolojisi
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü
2015 - 2018
2015 - 2018Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü
2006 - 2015
2006 - 2015Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Tekstil Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Mevlana Değişim Programı Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Hazır Giyim Eğitimi Bölümü
2011 - 2015
2011 - 2015Erasmus Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Tekstil Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014Risk Perceptions and Brand Extension Success Just Another Antecedent or one that Shapes the Effects of others
TURHAN G.
FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe, cilt.22, ss.23-30, 2014 (SCI Expanded İndekslerine Giren Dergi)
2013
2013An assessment towards the acceptance of wearable technology to consumers in Turkey: the application to smart bra and t-shirt products
Turhan G.
JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, cilt.104, sa.4, ss.375-395, 2013 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
2013
2013Factors affecting consumers' behavioral intention towards apparel stores: A test of the mediating role of brand satisfaction
TURHAN G. , Özbek A.
Fibres and Textiles in Eastern Europe, cilt.97, sa.1, ss.7-13, 2013 (SCI Expanded İndekslerine Giren Dergi)
2013
2013Factors Affecting Consumers' Behavioural Intention Towards Apparel Stores: A Test of the Mediating Role of Brand Satisfaction
TURHAN G. , ÖZBEK A.
FIBRES & TEXTILES IN EASTERN EUROPE, cilt.21, sa.1, ss.7-13, 2013 (SCI İndekslerine Giren Dergi)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2014
2014Building Store Satisfaction Centred on Customer Retention in Clothing Retailing Store Design and Ease of Shopping
TURHAN G.
International Journal of Research in Business and Social Science, cilt.3, ss.89-105, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2014
2014Sport Involvement and Intent to Purchase Attitude Towards Purchasing Behavior as a Mediator Evidence from the Smart T shirt Product
TURHAN G.
International Journal of Business and Management Studies, cilt.3, ss.309-316, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013Building behavioural intentions in automotive industry Brand experience satisfaction trust direct mail communication and attitudes toward advertising
ŞAHİN A., TURHAN G. , ZEHİR C.
Business Management Dynamics, cilt.3, ss.45-61, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013The application of AHP approach for evaluating location selection elements for retail store A case of clothing store
AKALIN M., TURHAN G. , ŞAHİN A.
International Journal of Research in Business and Social Science, cilt.2, ss.1-20, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2013
2013The indirect effects of servant leadership behavior on organizational citizenship behavior and job performance organizational justice as a mediator
ZEHİR C., AKYÜZ B., EREN M. Ş. , TURHAN G.
International Journal of Research in Business and Social Science, cilt.2, ss.1-13, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2012
2012A search for consumer responses to the purchase of retail brands via self confidence perceived risk and shopping value
TURHAN G. , AKALIN M.
Journal of Global Strategic Management, cilt.11, ss.58-69, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Marka Yayılımına İlişkin Tüketici Tutumları Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin ve Etki Seviyelerinin Ürün Kullanıcısına Göre Değişmesi
TURHAN G.
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.11, ss.183-210, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2009
2009Marka Yayılımına İlişkin Tüketici Tutumlarının Oluşumunda Marka Bağlılığı ve Algılanan Uyumun Etkileri Performans Risk Algılarının Rolü
TURHAN G.
Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.2, ss.168-197, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
2007
2007Marka Yayma Stratejisinde Tutum Transferini Etkileyen Faktörler
TURHAN G. , YILMAZ C.
Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, cilt.7, ss.35-46, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2017
2017What are the product benefits that shape consumer evaluations? Application to the smart cardio tops or bra for people in Nottingham city, UK
TURHAN G. , AKALIN M., UZUN M. , SANCAK E. , ATAK O.
Uluslararası Türk Dünyası Mühendislik ve Fen Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Aralık 2017
2017
2017TAVUKÇULUK ATIKLARI İLE FANTEZİ İPLİK ÜRETİMİ
UZUN M. , USTA İ. , TURHAN G.
1nd International Turkish World Enginering and Science Congress, 7 - 10 Aralık 2017
2017
2017Product evaluation with the goal-based model: A study of smart running shoes to consumers in Nottingham, UK
TURHAN G. , AKALIN M., UZUN M.
The International Scientific Congress Applied Sports Sciences, Sofija, Bulgaristan, 1 - 02 Aralık 2017
2017
2017KALOJEN TAKVİYELİ YARA ÖRTÜSÜ GELİŞTİRİLMESİ VE PAZARLANMASI
TURHAN G. , UZUN M.
ULUSAL ÇUKUROVA TEKSTİL KONGRESİ, Adana, Türkiye, 28 - 29 Eylül 2017
2017
2017Product goals evaluation for smart socks by using laddering method and expectancy valuemodel
TURHAN G.
4th Annual International Conference on Social Sciences, Atina, Yunanistan, 24 - 27 Temmuz 2017
2016
2016PRODUCT PRICE VERSUS IMPORTANCE EFFECTS IN CONSUMER REACTIONS TO THE PURCHASING OF SMART WEARABLE PRODUCTS
TURHAN G. , AKALIN M.
the International Journal of Arts Sciences (IJAS) International Conference for Social Sciences and Humanities., Freiburg, Almanya, 29 Kasım - 02 Aralık 2016
2015
2015Evaluation of alternative locations for a clothing store via a new statistical approach: Pugh method
TURHAN G. , AKALIN M.
International Journal of Arts and Sciences (IJAS), Üsküp, Makedonya, 30 Haziran - 03 Temmuz 2015
2015
2015Comparative assessment of attributes and ranking of alternative product variants for smart running shoes
TURHAN G.
The International Conference on Engineering and Natural Sciences, 15 - 17 Mayıs 2015
2015
2015Consumer Demographics and Purchase Intention: A Study of Smart T-Shirt Product for Turkish Men
TURHAN G. , AKALIN M.
International Conference on Research in Education and Science, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015
2014
2014An Examination of Demographics Habits and Buying Intentions for Turkish Women Smart bra as an innovative product
TURHAN G.
International Academic Conference on Social Sciences and Humanities in Prague., 13 - 14 Kasım 2014
2013
2013Literature Review on Selection Criteria of Store Location Based on Performance Measures
TURHAN G. , Akalin M., Zehir C.
9th International Strategic Management Conference, Riga, Letonya, 27 - 29 Haziran 2013, cilt.99, ss.391-402
2011
2011Role of perceived value in achieving brand commitment
TURHAN G.
The First International Conference on Value Addition and Innovation in Textile, Faisalabad, Pakistan, 13 - 14 Mart 2011
2010
2010An investigation into the mediating effect of risk probability in the brand loyalty and purchase intention relationship
TURHAN G.
METU Dept. of Business Administration 2010, Muhan Soysal Business Conference, Ankara, TURKEY, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Haziran 2010
2008
2008Türk tüketicileri için tutumsal marka bağlılığının belirleyicileri
TURHAN G. , YILMAZ C.
Niğde Tekstil Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2008
2005
2005Factors impacting on brand trust in strategic brand management
DURSUN İ., TÜMER KABADAYI E., TURHAN G.
Proceedings of International Strategic Management Conference, Çanakkale, Turkey, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2005
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam Ediyor1.ÖRGÜTLERİN YÖNETİMİ ULUSLARARASI KONGRESİ
Yürütme Kurulu Üyesi
2010 - 2011
2010 - 2011The Textile Institute, UK, Üye , 2010-2011
Üye
Ödüller
Haziran 2012
Haziran 2012En iyi makele ödülü
8Th International Strategic Management Conference
Sanatsal Etkinlik
Burslar
2015 - 2016
2015 - 2016