Doç. Dr. GÜLDEN TURHAN


Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

Tekstil Yönetim ve Pazarlama AnaBilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler İnterdisipliner, Sosyal Bilimler (Soc), Mühendislik, Sosyal Bilimler Genel, Mühendislik Bilişim Ve Teknoloji (Eng)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İşletme, Pazarlama, Yönetim ve Organizasyon, Yönetim ve Yönetici Geliştirme, Mühendislik Yönetimi, Tekstil İşletmeciliği, Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi, Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi, Tekstil Mühendisliği ve Teknolojisi, Tekstil Malzemeleri, Tekstil Tasarımı, Tekstil İşletmeciliği ve Yönetimi, Mühendislik ve Teknoloji


Yayınlardaki İsimler: Pazarlama araştırmaları

E-posta: gturhan@marmara.edu.tr
İş Telefonu: +90 216 777 4000 Dahili: 3973
Web: https://orcid.org/0000-0002-7756-0116
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Tekstil Mühendisliği Bölümü Tekstil Yönetimi ve Pazarlama ABD Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Aydınevler Mahallesi İdealtepe yolu No: 15 , 34854 Maltepe İstanbul

Metrikler

Yayın

48

Atıf (WoS)

63

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

59

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

1

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

28
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Gulden TURHAN was born in Germany in 1979. She completed her bachelor's degree (2001) in the Textile Department of Marmara University, Master's Degree (2005) and doctorate (2009) in the Business Administration Department at Gebze Institute of High Technology. For six months in 2015-2016, she worked as a visiting researcher at School of Art and Design, Nottingham Trent University where she also received a postdoctoral degree. Since 2019, she has been working as an Associate Professor in the Department of Textile Management and Marketing at Faculty of Technology, Marmara University. She has focused on studies on the marketing of wearable technology products, especially in the textile sector.

Eğitim Bilgileri

2015 - 2016

2015 - 2016

Post Doktora

The Nottingham Trent University, School of Art and Design, Birleşik Krallık

2005 - 2009

2005 - 2009

Doktora

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Hazır Giyim Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Marka yayma uygulamalarında tüketici risk algılarının rolü

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2005

2005

Yüksek Lisans

Marka yayma stratejisinde tutum transferini ve başarıyı etkileyen faktörler

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İşletme

Pazarlama

Yönetim ve Organizasyon

Yönetim ve Yönetici Geliştirme

Mühendislik Yönetimi

Tekstil İşletmeciliği

Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi

Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi

Tekstil Mühendisliği ve Teknolojisi

Tekstil Malzemeleri

Tekstil Tasarımı

Tekstil İşletmeciliği ve Yönetimi

Mühendislik ve Teknoloji

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

2015 - 2018

2015 - 2018

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

2009 - 2015

2009 - 2015

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Tekstil Eğitimi Bölümü

2006 - 2009

2006 - 2009

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Tekstil Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

2020 - 2023

2020 - 2023

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

2013 - 2015

2013 - 2015

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Hazır Giyim Eğitimi Bölümü

2011 - 2015

2011 - 2015

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Tekstil Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2015 - 2016

2015 - 2016

Visiting researcher

Nottingham Trent University

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Bitirme Projesi

Lisans

Lisans

İş Yeri Eğitimi

Lisans

Lisans

Marka Yönetimi

Lisans

Lisans

İş Sağlığı ve Güvenliği

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tekstil ve Hazır Giyim Sanayinde Müşteri Yönetimi

Lisans

Lisans

Teknik Yabancı Dil I (İngilizce)

Lisans

Lisans

Teknik Satış ve Pazarlama

Lisans

Lisans

Teknik Yabancı Dil II (İngilizce)

Lisans

Lisans

Girişimcilik

Lisans

Lisans

Tekstil ve Pazarlama

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tekstil ve Hazır Giyim Sanayinde Müşteri Yönetimi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Tekstil ve Hazır Giyim Sanayisinde Müşteri Yönetimi

Lisans

Lisans

Bitirme projesi

Lisans

Lisans

Teknik Satış ve Pazarlama

Lisans

Lisans

Topluma Hizmet Uygulamaları

Yönetilen Tezler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

Medical Personnel Versus the Others: Comparative Assessment for Adverse Effects of Facemasks Use During COVID-19 in Turkey

Turhan G., Özbek A.

7. Uluslararası Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 16 Nisan 2022, cilt.2022, ss.451-461 Creative Commons License

2020

2020

MAĞAZA ATMOSFER ÖZELLİKLERİ ESASLI MARKA İMAJININ TÜKETİCİLERİN MAĞAZA ALIŞVERİŞİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Sarı S., Turhan G.

V. International Scientific and Vocational Studies Congress – Engineering (BILMES EN 2020), 12 - 15 Aralık 2020, ss.484-500 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

SPORT INTEREST AND EXERCISE DATA PREFERENCES: VARIATIONS ACROSS AGE, GENDER AND LOCATION

Turhan G.

Thirteenth International Conference on Interdisciplinary Social Sciences, Granada, Nikaragua, 25 - 27 Temmuz 2018

2018

2018

LEVEL OF RECOGNITION OF TECHNICAL TEXTILE TERMS BY UNIVERSITY STUDENTS

Turhan G., Uzun M.

ETT201 8TH INTERNATIONAL ISTANBUL TEXTILE CONFERENCE, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2018 Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

PRICE PERCEPTIONS FOR SMART TEXTILE PRODUCTS ACCORDING TO DIFFERENT ECONOMIC INDICATORS

Turhan G., Akalın M.

ETT 2018 8th INTERNATIONAL ISTANBUL TEXTILE CONFERENCE, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2018 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

CATEGORIES OF SPORTS AND EXERCISE-RELATED PRODUCTS PURCHASED IN THE UK AND THE REASONS FOR THEIR PREFERENCE

Turhan G., Akalın M.

ETT2018 8th International Istanbul Textile Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Nisan 2018 Creative Commons License

2017

2017

TAVUKÇULUK ATIKLARI İLE FANTEZİ İPLİK ÜRETİMİ

UZUN M., USTA İ., TURHAN G.

1nd International Turkish World Enginering and Science Congress, 7 - 10 Aralık 2017

2017

2017

Product evaluation with the goal-based model: A study of smart running shoes to consumers in Nottingham, UK

TURHAN G., AKALIN M., UZUN M.

The International Scientific Congress Applied Sports Sciences, Sofija, Bulgaristan, 1 - 02 Aralık 2017

2017

2017

KALOJEN TAKVİYELİ YARA ÖRTÜSÜ GELİŞTİRİLMESİ VE PAZARLANMASI

Uzun M., Turhan G.

ULUSAL ÇUKUROVA TEKSTİL KONGRESİ, Adana, Türkiye, 28 - 29 Eylül 2017 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

Product goals evaluation for smart socks by using laddering method and expectancy valuemodel

Turhan G.

4th Annual International Conference on Social Sciences, Athens, Yunanistan, 24 - 27 Temmuz 2017, ss.44

2016

2016

Product price versus importance effects in consumer reactions to the purchasing of smart wearable products

Turhan G., Akalın M.

the International Journal of Arts Sciences (IJAS) International Conference for Social Sciences and Humanities., Freiburg, Almanya, 29 Kasım - 02 Aralık 2016

2015

2015

Evaluation of alternative locations for a clothing store via a new statistical approach: Pugh method

TURHAN G., AKALIN M.

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), Üsküp, Makedonya, 30 Haziran - 03 Temmuz 2015

2015

2015

Comparative assessment of attributes and ranking of alternative product variants for smart running shoes

Turhan G.

The International Conference on Engineering and Natural Sciences, Skopje, Makedonya, 15 - 17 Mayıs 2015

2015

2015

Consumer Demographics and Purchase Intention: A Study of Smart T-Shirt Product for Turkish Men

Turhan G., Akalın M.

International Conference on Research in Education and Science, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015

2014

2014

An Examination of Demographics Habits and Buying Intentions for Turkish Women Smart bra as an innovative product

Turhan G.

International Academic Conference on Social Sciences and Humanities in Prague., Praha, Çek Cumhuriyeti, 13 - 14 Kasım 2014 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

Literature Review on Selection Criteria of Store Location Based on Performance Measures

Turhan G., Akalin M., Zehir C.

9th International Strategic Management Conference, Riga, Letonya, 27 - 29 Haziran 2013, cilt.99, ss.391-402 Creative Commons License identifier

2011

2011

Factors that Affect Consumers Adoption Intention of Smart Product Innovations A Study of Smart Bra and T shirt Products as High Tech Innovations

AKALIN M., TURHAN G.

Managing Innovation in Textiles International Conference, Manchester, İngiltere, 30 Kasım - 02 Aralık 2011

2011

2011

Role of perceived value in achieving brand commitment

TURHAN G.

The First International Conference on Value Addition and Innovation in Textile, Faisalabad, Pakistan, 13 - 14 Mart 2011

2010

2010

An investigation into the mediating effect of risk probability in the brand loyalty and purchase intention relationship

TURHAN G.

METU Dept. of Business Administration 2010, Muhan Soysal Business Conference, Ankara, TURKEY, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Haziran 2010

2008

2008

Türk tüketicileri için tutumsal marka bağlılığının belirleyicileri

TURHAN G., YILMAZ C.

Niğde Tekstil Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2008

2005

2005

Factors impacting on brand trust in strategic brand management

DURSUN İ., TÜMER KABADAYI E., TURHAN G.

Proceedings of International Strategic Management Conference, Çanakkale, Turkey, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2005

Kitap & Kitap Bölümleri

2023

2023

Tekstilde Metaverse Uygulamaları

Gençay S., Turhan G.

Doğa ve Mühendislik Bilimlerinde Güncel Tartışmalar 8, ÇOĞUN Hikmet Y., PARLAR İshak, ÜZMUŞ Hasan, Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.44-49, 2023

2022

2022

Mayo Ürünlerinde Kullanılan Tekstil Malzemeleri ve Özellikleri

Temel E. G., Turhan G., Pars A.

Doğa ve Mühendislik Bilimlerinde Güncel Tartışmalar 7 , Hikmet Y. ÇOĞUN,Hasan ÜZMUŞ,İshak PARLAR, Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.12-27, 2022 Creative Commons License

2022

2022

MARKA LİDERLİĞİNİN İTİCİ GÜÇLERİ: YENİLİKÇİLİK, BELİRGİNLİK, GÜVEN, MÜŞTERİ HİZMETLERİ MÜKEMMELLİĞİ, DEĞER VE BAĞLILIK

Turhan G., Akdemir A.

Muhasebe Pazarlama Organizasyon : Teori ve Uygulama, Şahin Karabulut, Editör, Ekin Yayınevi , Bursa, ss.265-273, 2022 Creative Commons License

2022

2022

Türkiye’de Hazır Giyim Sektöründe Dijital Dönüşüm Süreci Uygulamaları ve Vaka Analizi Çalışması

Kasapoğlu E., Turhan G.

Yönetim ve Strateji Alanında Yaşanan Gelişmelere Akademik Yorumlar, Şahin Karabulut, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.237-247, 2022 Creative Commons License

2022

2022

INVESTIGATING CONSUMER EVALUATIONS ABOUT THE PURCHASING OF INNOVATIVE TEXTILES IN TERMS OF PRODUCT INTEREST AND BENEFITS

Turhan G., Tor Kadıoğlu C.

İşletme Biliminde Muhasebe, Pazarlama ve Organizasyon Konuları, Şahin Karabulut, Editör, Ekin Yayınevi , Bursa, ss.41-54, 2022 Creative Commons License

2021

2021

Innovative Investments and Strategic Success Criteria in The Global Market: Hassan Textile Company Case Analysis in the Technical Textiles Sector

Turhan G., Akdemir A.

An Interdisciplinary Approach to the Management of Organizations, Ali Akdemir,Hasan Arslan, Editör, E-BWN Publication House, Bialystok, ss.10-21, 2021 Creative Commons License

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

The Textile Institute

Üye

2019 - 2020

2019 - 2020

1.ÖRGÜTLERİN YÖNETİMİ ULUSLARARASI KONGRESİ

Yürütme Kurulu Üyesi

2010 - 2011

2010 - 2011

The Textile Institute, UK, Üye , 2010-2011

Üye

Ödüller

Haziran 2012

Haziran 2012

En iyi makele ödülü

8Th International Strategic Management Conference

Sanatsal Etkinlik

Haziran 2005

Haziran 2005

Çiçek Temalı Sergi ve Defile

Turhan G.



Burslar

2015 - 2016

2015 - 2016

2219- Yurt Dışı DoktoraSonrası Araştırma Burs

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 63

h-indeksi (WOS): 2