Doç.Dr.

GÜLDEN TURHAN


Teknoloji Fakültesi

Tekstil Mühendisliği Bölümü

Tekstil Yönetim ve Pazarlama AnaBilim Dalı

Eğitim Bilgileri

2005 - 2009

2005 - 2009

Doktora

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

2002 - 2005

2002 - 2005

Yüksek Lisans

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Hazır Giyim Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Marka yayma uygulamalarında tüketici risk algılarının rolü

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2005

2005

Yüksek Lisans

Marka yayma stratejisinde tutum transferini ve başarıyı etkileyen faktörler

Gebze Yüksek Teknoloji Enstitüsü, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler, Tekstil Mühendisliği ve Teknolojisi

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

2015 - 2018

2015 - 2018

Öğretim Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Teknoloji Fakültesi, Tekstil Mühendisliği Bölümü

2006 - 2015

2006 - 2015

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Tekstil Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2013 - 2015

2013 - 2015

Mevlana Değişim Programı Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Hazır Giyim Eğitimi Bölümü

2011 - 2015

2011 - 2015

Erasmus Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi, Tekstil Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Tekstil ve Pazarlama

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2014

2014

Risk Perceptions and Brand Extension Success Just Another Antecedent or one that Shapes the Effects of others

TURHAN G.

FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe, cilt.22, ss.23-30, 2014 (SCI Expanded İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

2013

2013

An assessment towards the acceptance of wearable technology to consumers in Turkey: the application to smart bra and t-shirt products

Turhan G.

JOURNAL OF THE TEXTILE INSTITUTE, cilt.104, ss.375-395, 2013 (SCI İndekslerine Giren Dergi) identifier identifier

2013

2013

Factors affecting consumers' behavioral intention towards apparel stores: A test of the mediating role of brand satisfaction

TURHAN G. , Özbek A.

Fibres and Textiles in Eastern Europe, cilt.97, ss.7-13, 2013 (SCI Expanded İndekslerine Giren Dergi) identifier

2013

2013

Factors Affecting Consumers' Behavioural Intention Towards Apparel Stores: A Test of the Mediating Role of Brand Satisfaction

TURHAN G. , ÖZBEK A.

FIBRES & TEXTILES IN EASTERN EUROPE, cilt.21, ss.7-13, 2013 (SCI İndekslerine Giren Dergi) identifier

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2014

2014

Sport Involvement and Intent to Purchase Attitude Towards Purchasing Behavior as a Mediator Evidence from the Smart T shirt Product

TURHAN G.

International Journal of Business and Management Studies, cilt.3, ss.309-316, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2014

2014

Building Store Satisfaction Centred on Customer Retention in Clothing Retailing Store Design and Ease of Shopping

TURHAN G.

International Journal of Research in Business and Social Science, cilt.3, ss.89-105, 2014 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2013

2013

The application of AHP approach for evaluating location selection elements for retail store A case of clothing store

AKALIN M., TURHAN G. , ŞAHİN A.

International Journal of Research in Business and Social Science, cilt.2, ss.1-20, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2013

2013

The indirect effects of servant leadership behavior on organizational citizenship behavior and job performance organizational justice as a mediator

ZEHİR C., AKYÜZ B., EREN M. Ş. , TURHAN G.

International Journal of Research in Business and Social Science, cilt.2, ss.1-13, 2013 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2012

2012

A search for consumer responses to the purchase of retail brands via self confidence perceived risk and shopping value

TURHAN G. , AKALIN M.

Journal of Global Strategic Management, cilt.11, ss.58-69, 2012 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2009

2009

Marka Yayılımına İlişkin Tüketici Tutumları Üzerinde Etkili Olan Faktörlerin ve Etki Seviyelerinin Ürün Kullanıcısına Göre Değişmesi

TURHAN G.

Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, cilt.11, ss.183-210, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2009

2009

Marka Yayılımına İlişkin Tüketici Tutumlarının Oluşumunda Marka Bağlılığı ve Algılanan Uyumun Etkileri Performans Risk Algılarının Rolü

TURHAN G.

Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, cilt.2, ss.168-197, 2009 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

2007

2007

Marka Yayma Stratejisinde Tutum Transferini Etkileyen Faktörler

TURHAN G. , YILMAZ C.

Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Öneri Dergisi, cilt.7, ss.35-46, 2007 (Diğer Kurumların Hakemli Dergileri)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2017

2017

What are the product benefits that shape consumer evaluations? Application to the smart cardio tops or bra for people in Nottingham city, UK

TURHAN G. , AKALIN M., UZUN M. , SANCAK E. , ATAK O.

Uluslararası Türk Dünyası Mühendislik ve Fen Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Aralık 2017

2017

2017

TAVUKÇULUK ATIKLARI İLE FANTEZİ İPLİK ÜRETİMİ

UZUN M. , USTA İ. , TURHAN G.

1nd International Turkish World Enginering and Science Congress, 7 - 10 Aralık 2017

2017

2017

Product evaluation with the goal-based model: A study of smart running shoes to consumers in Nottingham, UK

TURHAN G. , AKALIN M., UZUN M.

The International Scientific Congress Applied Sports Sciences, Sofija, Bulgaristan, 1 - 02 Aralık 2017

2017

2017

KALOJEN TAKVİYELİ YARA ÖRTÜSÜ GELİŞTİRİLMESİ VE PAZARLANMASI

TURHAN G. , UZUN M.

ULUSAL ÇUKUROVA TEKSTİL KONGRESİ, Adana, Türkiye, 28 - 29 Eylül 2017

2017

2017

Product goals evaluation for smart socks by using laddering method and expectancy valuemodel

TURHAN G.

4th Annual International Conference on Social Sciences, Atina, Yunanistan, 24 - 27 Temmuz 2017

2016

2016

PRODUCT PRICE VERSUS IMPORTANCE EFFECTS IN CONSUMER REACTIONS TO THE PURCHASING OF SMART WEARABLE PRODUCTS

TURHAN G. , AKALIN M.

the International Journal of Arts Sciences (IJAS) International Conference for Social Sciences and Humanities., Freiburg, Almanya, 29 Kasım - 02 Aralık 2016

2015

2015

Evaluation of alternative locations for a clothing store via a new statistical approach: Pugh method

TURHAN G. , AKALIN M.

International Journal of Arts and Sciences (IJAS), Üsküp, Makedonya, 30 Haziran - 03 Temmuz 2015

2015

2015

Comparative assessment of attributes and ranking of alternative product variants for smart running shoes

TURHAN G.

The International Conference on Engineering and Natural Sciences, 15 - 17 Mayıs 2015

2015

2015

Consumer Demographics and Purchase Intention: A Study of Smart T-Shirt Product for Turkish Men

TURHAN G. , AKALIN M.

International Conference on Research in Education and Science, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015

2014

2014

An Examination of Demographics Habits and Buying Intentions for Turkish Women Smart bra as an innovative product

TURHAN G.

International Academic Conference on Social Sciences and Humanities in Prague., 13 - 14 Kasım 2014

2013

2013

Literature Review on Selection Criteria of Store Location Based on Performance Measures

TURHAN G. , Akalin M., Zehir C.

9th International Strategic Management Conference, Riga, Letonya, 27 - 29 Haziran 2013, cilt.99, ss.391-402 identifier

2011

2011

Role of perceived value in achieving brand commitment

TURHAN G.

The First International Conference on Value Addition and Innovation in Textile, Faisalabad, Pakistan, 13 - 14 Mart 2011

2010

2010

An investigation into the mediating effect of risk probability in the brand loyalty and purchase intention relationship

TURHAN G.

METU Dept. of Business Administration 2010, Muhan Soysal Business Conference, Ankara, TURKEY, Ankara, Türkiye, 16 - 19 Haziran 2010

2008

2008

Türk tüketicileri için tutumsal marka bağlılığının belirleyicileri

TURHAN G. , YILMAZ C.

Niğde Tekstil Sempozyumu, Niğde, Türkiye, 4 - 06 Haziran 2008

2005

2005

Factors impacting on brand trust in strategic brand management

DURSUN İ., TÜMER KABADAYI E., TURHAN G.

Proceedings of International Strategic Management Conference, Çanakkale, Turkey, Çanakkale, Türkiye, 23 - 25 Haziran 2005

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

1.ÖRGÜTLERİN YÖNETİMİ ULUSLARARASI KONGRESİ

Yürütme Kurulu Üyesi

2010 - 2011

2010 - 2011

The Textile Institute, UK, Üye , 2010-2011

Üye

Ödüller

Haziran 2012

Haziran 2012

En iyi makele ödülü

8Th International Strategic Management Conference

Sanatsal Etkinlik

Haziran 2005

Haziran 2005

Çiçek Temalı Sergi ve Defile

Turhan G.



Burslar

2015 - 2016

2015 - 2016

2219- Yurt Dışı DoktoraSonrası Araştırma Burs

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 33

h-indeksi (WOS): 2