Eğitim Bilgileri
1992 - 1998
1992 - 1998Doktora
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
1990 - 1992
1990 - 1992Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (İngilizce), Türkiye
1983 - 1987
1983 - 1987Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Doktora
Relationship Marketing: A Study on the Bank and Customer RelationshipPazarlama
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
1992
1992Yüksek Lisans
A Study on Media Research and the Case of Newspaper Readership
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Yl) (İngilizce)
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü (İngilizce)
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü (İngilizce)
Akademi Dışı Deneyim
1999 - 2002
1999 - 20021999-2002 Pazarlama Müdürü
Umur Basım ve Kırtasiye A.Ş. , 1999-2002 Pazarlama Müdürü
1987 - 1988
1987 - 1988Araştırma Uzmanı
Piar Piyasa Araştırma, Araştırma Uzmanı
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Influence of push notification on "consumer attitudes and purchase decision criteria" in telecommunication industry
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
A.Geyik(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The effect of total cost of ownership on customer perceived value during industrial buyer decision making process: an investigation in truck market
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
Y.Cengiz(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The role of city brand image in attracting young adults based on their entrepreneurial orientation : comparison of Izmir and Antalya
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
P.Sokullu(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Understanding how personality and demographic characteristics of the receiver effects the perception of source credibility of facebook messages
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
İ.AYDIN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
The impact of personal consumption values and food-related lifestyle on organic food purchase behavior in Turkey
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
N.REXITI(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Segmenting the theatre audience: A study in Istanbul
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
N.CAVDAR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Challenges of attracting new customers to online shopping in İstanbul, Turkey
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
A.SHERIF(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Effect of consumer ethnocentrism and service quality perception on satisfaction: A cross cultural study on fast food industry
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
M.GHUFRAN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Measuring customer satisfaction of airline through service quality and price fairness: Case of Air Astana
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
M.MENZHANOVA(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Study related to mobile payment systems acceptance : a case of Namık Kemal Üniversity and Marmara Üniversity students
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
S.Baloğlu(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
A study related to mobile payment systems acceptance: A case of Namık Kemal University and Marmara University students
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
S.BALOĞLU(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Effects of pre-show, at-show, and post-show firm activities on trade show performance measurement
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
V.TURAEVA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Handling consumer confusion in Turkish GSM sector through wom
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
H.TUTUŞ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
The effects of brand associations on consumers’ brand attitude, brand loyalty, brand preference and brand satisfaction in Turkish Cola market for teenagers aged between 12 and 19
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
S.Belli(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
The effects of brand associations on consumers' brand attitude, brand loyalty, brand preference and brand satisfaction in Turkish cola market for teenagers aged between 12 and 19
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
S.BELLİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Dark side of shopping: Impulsive and compulsive buying behaviour in clothing product category
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
A.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Antecedents of satisfaction and loyalty for e customers in Turkey
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
E.MELİS(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Segmenting Turkish university students according to lifestyle and analyzing their perception, motivation and attiude towards visual arts
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
A.GÜLŞEN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Segmenting Turkish University students according to lifestyle and analyzing their perception, motivation and attitude visual arts
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
A.Gülşen(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Determining the factors that affect loyalty in GSM sector in Turkey
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
A.ÖZGE(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
The effects of corporate image on customer satisfaction and loyalty in İstanbul in Turkish automotive sector
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
B.BAYKAL(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Antecedents of buyer’s trust in marketing channels and an implementation in turkish valve market
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
E.İşçimen(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Antecedents of buyer's trust in marketing channels and an implementation in Turkish valve market
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
E.İŞÇİMEN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Toplam kalite yönetim anlayışı ile altı sigma kalite yönetim anlayışının karşılaştırılması
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
E.BÜKER(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Social responsibility projects as a marketing strategy: A recycling approach from the customer?s perspective
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
F.SEÇİL(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
A compulsive consumption: Internet use addiction the case of Turkish high scool students
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
M.ASLANBAY(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Brand loyalty effect on consumer buyingbehavior for mobile phones
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
A.ŞEN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
A compulsive consumption: internet use addiction tendency: the case of Turkish high school students
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
M.Aslanbay(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Social responsibility projects as a marketing strategy: a recycling approach from the customer’s perspective
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
F.Seçil(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Determining the criteria and expectations of business customers in turkey in outsourcing the logistics functions of their supply Chain
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
F.ÖZER(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Determining the decision making process for human resources professionals in open training programmes and related marketing strategies in Turkey
ÇOBANOĞLU E. (Danışman)
M.CANDEMİR(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (3)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (9)
2020
20201. An Extended GRA Method Integrated with Fuzzy AHP to Construct a Multidimensional Index for Ranking Overall Energy Sustainability Performances
Altintas K., VAYVAY Ö., Apak S., ÇOBANOĞLU E.
SUSTAINABILITY
, cilt.12, sa.4, 2020 (SCI-Expanded)
2018
20182. A MANAGERIAL VIEW ON TURKISH THEATER: THE ROLE OF THEATER AUDIENCE
ÇOBANOĞLU E., Cavdar N.
ART-SANAT
, cilt.9, ss.385-404, 2018 (ESCI)
2017
20173. A Segmentation Study of Theater Audiences Based on Benefits Sought
CAVDAR N., ÇOBANOĞLU E.
International Journal of Liberal Arts and Social Science , cilt.5, ss.67-79, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20174. An Empirical Investigation into The Determinants of Various Social Networking Sites Used By Generation Y Consumers
ÇOBANOĞLU E., DİRSEHAN T.
ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi
, cilt.12, ss.85-109, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Y kuşağında tüketiciler tarafından kullanılan çeşitli sosyal ağ sitelerinin (sas) belirleyicilerine yönelik ampirik bir inceleme
ÇOBANOĞLU E., DİRSEHAN T.
Öneri , ss.85-109, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
20156. Exploring dimensions of brand personality for Generation Y in the apparel market: The case of Turkey
Eren-Erdogmus I., ÇOBANOĞLU E., Budeyri-Turan I.
JOURNAL OF GLOBAL FASHION MARKETING
, cilt.6, sa.2, ss.150-161, 2015 (ESCI)
2014
20147. Profiling Y Generation GSM Users in Turkey According to Consumer Confusion Perceived Risk and WOM
ÇOBANOĞLU E., Hülya T.
Mediterranean Journal of Social Sciences
, cilt.25, ss.169-183, 2014 (Scopus)
2014
20148. Managing an Arts Brand The Case of Ara Güler
ERDOĞMUŞ Z. İ., Cem T., ÇOBANOĞLU E.
International Journal of Liberal Arts and Social Science , cilt.2, ss.31-46, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Effects of the pre-show, at-show and post-show firm activities on trade show performance measurment
ÇOBANOĞLU E., Turaeva V.
Procedia_Social and behavioral Sciences , ss.762-771, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201310. Creating Environmentally Responsible Consumers Through Recycling A Segmentation Approach
ÇOBANOĞLU E., ERDOĞMUŞ Z. İ., BAYRAKTAR KAZOZCU F. S.
Journal of Global Strategic Management , cilt.8, ss.36-44, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201211. Turkish Airlines Strong Wings Get Crashed in Amsterdam
ÇOBANOĞLU E., ERDOĞMUŞ Z. İ.
Journal of Case Research , cilt.3, ss.105-123, 2012 (Hakemli Dergi)
2009
200912. Müşteri Faydasının Müşteri Tatmini ve Bağlılığı Üzerine Etkisi Organiza Gıda Perakende Örneği
YALÇIN A. M., ERDOĞMUŞ Z. İ., ÇOBANOĞLU E.
Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi , cilt.26, ss.384-396, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200813. Determining Customer Expectations in Real Estate A Potential Market for Istanbul
ERDOĞMUŞ Z. İ., ÇOBANOĞLU E.
Journal of Global Strategic Management , cilt.2, ss.38-47, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200614. CUSTOMER FOCUSED PRODUCT DEVELOPMENTAND A CASE STUDY IN TURKISH REFRIGERATORMARKET
ÜÇLER Ç., VAYVAY Ö., ÇOBANOĞLU E.
İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi , cilt.5, ss.81-97, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Public Transportation Literacy: A Case Study of İstanbul
İnaç H., ÇOBANOĞLU E.
İstanbul Ulaşım Kongresi ve Fuarı, Türkiye, 8 - 10 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
20172. SEGMENTATION OF FOOD SHOPPERS IN TURKEY: AN APPLICATION OF FOOD-RELATED LIFESTYLE INSTRUMENTS
Rexiti N., ÇOBANOĞLU E.
13th International Strategic Management Conference (ISMC), Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, cilt.34, ss.89-102, (Tam Metin Bildiri)
2016
20163. A Proposed Value Chain Model toImprove Customer Experience InOperator Branded Smartphones
Kalem G., ÇOBANOĞLU E.
RD Management Conference 2016 “From Science to Society: Innovation and Value Creation” , Cambridge, UK, 03 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
20154. Effect of Organic Certifications on Buying Decision for Cosmetics Products in Turkey
Ünver O., ÇOBANOĞLU E.
İCOVACS, 12 - 13 Mart 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
20155. Green Marketing and Advertising A Path to SustainabilityKoray Altıntaş Emine Çobanoğlu
Altıntaş K., ÇOBANOĞLU E.
İCOVACS, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Mart 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
20156. Analysing Consumers' Perception of Imagery: Detection of Consumers' Stereotyping and Sincerity Perceptions with Respect to the Headscarf Usage
ÇOBANOĞLU E., KOCAMAZ İ.
International Marketing Trends Conference, Paris, Fransa, 24 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
20157. Analysing Consumers’xx Perception of ımagery: Detection of Consumers’xx Stereotyping and Sincerity Perceptions with respect to the Headscarf Usage
ÇOBANOĞLU E., KOCAMAZ İ.
International Marketing Trends Conference, Paris, Fransa, 23 - 24 Ocak 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
20148. Effects of the pre-show, at-show and post-show firm activities on trade show performance measurement
ÇOBANOĞLU E., Turaeva V.
10th International Strategic Management Conference, Rome, İtalya, 19 - 21 Haziran 2014, cilt.150, ss.762-771, (Tam Metin Bildiri)
2008
20089. Deneyimsel Perakendecilik: İstanbul’xxdaki Yapı Market/Ev Gelişim Perakendecilerinde Bir Uygulama
YALÇIN A. M., ÇOBANOĞLU E., ERDOĞMUŞ Z. İ.
13.Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2008, (Tam Metin Bildiri)
2006
200610. Relationship component of supplier involvement in New Product Development (NPD) process
VAYVAY Ö., ÇOBANOĞLU E.
PICMET '06 - Technology Management for the Global Future, İstanbul, Türkiye, 8 - 13 Temmuz 2006, cilt.6, ss.2595-2597, (Tam Metin Bildiri)
2005
200511. Exploring important usability attributes of cellular phones based on customer needs: A case with turkish users
VAYVAY Ö., ÇOBANOĞLU E., Erdinc O.
Annual Conference of the Ergonomics Society: Contemporary Ergonomics 2005, CE 2005, Hertfordshire, Birleşik Krallık, 5 - 07 Nisan 2005, ss.190-194, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. İletişim Stratejisi Olarak Ticari Fuarlar
Sümersan Köktürk M., ÇOBANOĞLU E., Torun İ., AYSUNA TÜRKYILMAZ C., DİRSEHAN T., Myftaraj E., et al.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersen Köktürk ve Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.126-145, 2019
2018
20182. Fuarcılık Süreci
Çobanoğlu E.
Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Köktürk,Emine Çobanoğlu, Editör, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, ss.54-77, 2018
2018
20183. Endüstriyel Pazarlar ve Satın Alma Davranışı
ÇOBANOĞLU E.
Pazarlama İlkeleri, Ercan Gegez, Editör, Beta Yayınları, İstanbul, ss.172-196, 2018
2017
20174. SEGMENTING CULTURAL INSTITUTIONS: EXAMPLE OF THEATERS
ÇOBANOĞLU E., Çavdar N.
Researches On Science And Art In 21st Century Turkey, Prof. Hasan ARAPGIRLIOGLUAssist. Prof. Atilla ATIKProf. Robert L. ELLIOTTAssoc. Prof. Edward TURGEON, Editör, Gece Publishing, Ankara, ss.1017-1030, 2017
2017
20175. SEGMENTING CULTURAL INSTITUTIONS: EXAMPLE OF THEATERS
ÇOBANOĞLU E., CAVDAR N.
RESEARCHES ON SCIENCE AND ART IN 21 ST CENTURY TURKEY, ARAPGIRLIOGLU, Hasan ATIK, Atilla ELLIOTT, Robert L. TURGEON, Edward, Editör, Gece Kitaplığı, ss.1017-1029, 2017
2015
20156. Çevirimiçi satış Yönetimi
ÇOBANOĞLU E.
Çevirimiçi Satış, Mehtap Köktürk, Emine Çobanoğlu, Taşkın Dirsehan, Editör, Nobal, İstanbul, ss.77-88, 2015
2015
20157. Çevrimiçi Satışa İlişkin Çıkarımlar
KÖKTÜRK M. S., ÇOBANOĞLU E., DİRSEHAN T.
Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel, , Editör, Nobel, Ankara, ss.207-211, 2015
2014
20148. Pazarlama Vizyonunu Genişleten Yeniden Doğan Pazarlar
Erdoğmuş Z. İ. (Editör), Sümersan Köktürk M. (Editör), Çobanoğlu E. (Editör), Yalçın A. M. (Editör), Dirsehan T. (Editör)
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2014
2014
20149. Success in Philantrophic Corporate Social Responsibility
ERDOĞMUŞ Z. İ., ÇOBANOĞLU E., BURCU Ö.
Corporate Social Responsibility in the Global Business World, Aslı Yüksel Mermod, Samuel O. Idowu, Editör, Springer, ss.271-286, 2014
2009
200910. Değer, Tatmin ve Bağlılık: Genel Bilgiler ve Kavramsal lişkiler
ÇOBANOĞLU E., ERDOĞMUŞ Z. İ., YALÇIN A. M.
Benim Maasimi Kim Oduyor Musteri, Sehavet Gürdal, Editör, Yaprak Yayinlari, ss.177-206, 2009