Brand loyalty effect on consumer buyingbehavior for mobile phones


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2006

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: ASLIHAN ŞEN

Danışman: EMİNE ÇOBANOĞLU

Özet:

Hergün tüketiciye yeni bir model sunulan cep telefonu sektöründe rekabet koşulları gitgide daha da zorlaşmaktadır. Cep telefonu firmalarını marka farkındalığı yaratmakla başlayan ve tüketicilerin marka seçenekleri arasına girmek hatta seçilen marka olup devamında marka sadakati yaratmakla sonuçlanan zorlu süreçler beklemektetir. Bu çalışma marka ve marka sadakatini anlayarak tüketici davranışına etkisini bulmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda marka sadakati ve tüketici satın alma davranışı ve süreci detaylı literatür çalışması ile incelenmiştir. Dünya genelinde cep telefonu sektörü, cep telefonu tarihi, sektör liderleri ve onların başarılı stratejileri doğrultusunda Türkiye’deki cep telefonu markaları ve tüketicilerin markalara bakışı lenmiştir. Son bölümde Türk tüketicilerinin cep telefonu ürününde aradıkları özellikleri, marka seçimlerini etkileyen kriterleri, satın almadan önce hangi bilgi kaynaklarına önem verdiklerini, Türk tüketiciler için farkındalık yaratabilen medianın ne olduğunu ve bunu başarabilmiş markaları ve son olarak tükecilerin hangi cep telefonu markası için sadakat gösterdiğini anlamak için İstanbul ile sınırlı bir saha çalışması geliştirilip incelenmiştir. Araştırma sonuçları pazarlamacılara ve bu konu ile daha sonra ilgileneceklere temel olması amacıyla analiz edilip, sonuçlara göre tavsiyeler verilmiştir. ABSTRACT Competitive challenges are intensifying in the mobile phone market with new models being presented to consumers every day. Mobile phone companies are weighted by difficult processes which include creating brand awareness, entering a consumer’s decision-making, rising to the top of the selection, and finally establishing brand loyalty. Determining brand and brand loyalty effect on consumer behavior is the main purpose of this study. The literature has been consulted to provide background on brand loyalty, consumers’ buying behavior, and consumer decision processes. A brief history of mobile phones, the worldwide mobile phone market, market leaders and their successful strategies are presented in the following section. In addition, mobile phone brands who serve the Turkish market and their perceptions by consumers are summarized. Finally, a survey is developed to understand mobile phone consumer behavior in Turkey. The objective of this survey is to determine the following: desired model attributes; brand evaluation criteria; trusted information sources for evaluating phone models; mobile phone brands that succeed to create brand awareness by some media tool. Through a limited survey circulation around Istanbul, those mobile phone companies that have succeeded in creating brand loyalty are identified. The findings of the research are analyzed and interpreted to offer a recommendation to marketers and a foundation for further research.