Challenges of attracting new customers to online shopping in İstanbul, Turkey


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: ABDULMENAN SHERIF

Danışman: EMİNE ÇOBANOĞLU

Özet:

İnternet günlük hayatımıza yön veren en önemli unsurlarından biridir, örneğin mesafe farkı gmeksizin online eğitim görmek; ofise gitmeden evde çalışmak; farklı kültürlere ait bilgiler öğrenebilmek; çevrimiçi alışveriş yapmanın yanında kendi düşünce iklimine uygun yeni arkadaşlıklar kurabilmek vb. İnternetin getirdiği en önemli imkânlardan biri de çevirimiçi alışverişi yapabilmektir. Bu araştırmanın konusu, İstanbulda yeni müşterileri çevirirmiçi alışverişe çekmekte karşılaşılan sorunlar ile ilglidir. Çevirimiçi alışveriş, elektronik ticaretin formlarından biri olmakla beraber tüketicilere bir araç olmaksızın internet ortamında ürünler ve hizmetler satın alabilme imkânı sunar. Bu araştırmada çevirmiçi alışverişin yararları anlatmaya çalışıldı ve çevirimiçi alışveriş yapmak istemeyen kişilerin böyle düşünmelerinin nedenleri analiz edildi. Bu analizin amacı çevirimiçiden satın almayanların nedenleri ve niye istekli olmadıklarını bilmek, çevrimiçi alışveriş yapma niyetini olumsuz etkileyen faktörlerin neler olduğunu bildirmektir. Bu araştırma için seçilmiş 235 anketörle yapılan görüşmeler başarıyla tamamlandı. Araştırmanın fokusu, alışverişte deneyim, güvenlik, gizlilik, algılanan risk çevrimiçi satın alma niyeti ile ilgiliydi. Araştırmanın sonucu bahs edilen faktörler çevrimiçi alışverişi direkt olarak etkilemektedir. Anahtar kelimeler: İnternet, Çevirimiçi alışveriş, güven, Çevirimiçi alışverişte deneyim, Çevirimiçi alışverişten satın alımayanlar, Çevirimiçi alışverişe niyet Abstract The use of internet has been becoming very important for our daily life such as taking training at any distance, working at home without being at office, learning new culture and create new relationships online etc. One of the important opportunities of internet is the evolution of online shopping. The subject of the study is challenges of attracting new customers to online shopping in Istanbul, Turkey. Online shopping is a form of electronic commerce that permits consumers to buy goods or services from the seller through internet without the dealing of others. The study has tried to discuss the advantages of online shopping and then factors that affect non-buyers of online shopping are analyzed. The objective of the study is to understand why non-buyers are unwilling to purchase online and to know the related factors that affect the intention of consumers to buy online. The study has conducted in Istanbul by 235 questionnaires from the respondents of the study. The study has focused on online shopping experience, security, privacy, perceived risk in relation to intention of purchasing online. The results of this study showed that these factors have influenced online shopping. Key Words: Internet, online shopping, security, online purchasing experience, non-buyers of online shopping, commerce, intention to purchase online