Eğitim Bilgileri
1987 - 1992
1987 - 1992Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya (Dr), Türkiye
1985 - 1987
1985 - 1987Yüksek Lisans
İstanbul Üniversitesi, Deniz Bilimleri Ve İşletmeciliği Enstitüsü, Beşeri Ve İktisadi Coğrafya (Yl) (Tezli), Türkiye
1981 - 1985
1981 - 1985Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1992
1992Doktora
Samsun bir uygulamalı şehir coğrafyası
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Coğrafya (Dr)
1987
1987Yüksek Lisans
GÜMÜŞHANEDE TARIMSAL FAALİYETLER
İstanbul Üniversitesi, Deniz Bilimleri Ve İşletmeciliği Enstitüsü, Beşeri Ve İktisadi Coğrafya (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü
2013 - 2016
2013 - 2016Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü
2011 - 2011
2011 - 2011Prof. Dr.
University of Akron, College Science And Art, Department Of Geography And Planning
2006 - 2011
2006 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2004 - 2006
2004 - 2006Yrd. Doç. Dr.
Doğu Akdeniz Üniversitesi
2000 - 2004
2000 - 2004Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1999 - 2000
1999 - 2000Öğretim Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1995 - 1999
1995 - 1999Yrd. Doç. Dr.
Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü
1990 - 1995
1990 - 1995Öğretim Görevlisi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü
2021 - 2022
2021 - 2022Bölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, Fen - Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Ortadoğu Araştırmaları Enstitüsü
2010 - 2014
2010 - 2014Enstitü Müdür Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Ortadoğu Araştırmaları Enstitüsü
2009 - 2013
2009 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1995 - 1999
1995 - 1999Bölüm Başkanı
Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü
1995 - 1999
1995 - 1999Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Süleyman Demirel Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Coğrafya Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI KOORDİNATÖRÜ
TÜBİTAK, ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI KOORDİNATÖRÜ
Yönetilen Tezler
2020
2020Doktora
Karşılaştırmalı bir şehir coğrafyası: Alanya ve Manavgat örneği
Akengin H. (Danışman)
Y.DİNÇ(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Samsat (Adıyaman) ilçesi'nin coğrafi etüdü
Akengin H. (Danışman)
M.SÖNMEZ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Birleşik Arap Emirlikleri'nde Petrol Gelirlerinin Yerleşmeye Etkisi
Akengin H. (Danışman)
N.USTA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Şehir coğrafyası açısından bir inceleme: Geyve
Akengin H. (Danışman)
B.EKİCİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Gürcistan Batum’da coğrafi gözlemler
AKENGİN H. (Danışman)
S.İbrahim(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Evliya Çelebi Seyahatnamesi'nde anlatılan Kudüs üzerine coğrafi bir inceleme
Akengin H. (Danışman)
S.EMEK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Gürcistan Batum'da coğrafi gözlemler
Akengin H. (Danışman)
S.İBRAHİM(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Nüfus ve yerleşme coğrafyası bakımından İslahiye
AKENGİN H. (Danışman)
E.İLERİ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarına yönelik medya okuryazarlığı eğitimi modeli
AKENGİN H. (Danışman)
H.DOLANBAY(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Türkiye kökenli öğrencilerin kimlik inşasına ve aidiyet gelişimine Alman vatandaşlık eğitiminin katkıları
AKENGİN H. (Danışman)
İ.PAMUK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
İnsan mekân perspektifinde Mersin Nusayrileri
AKENGİN H. (Danışman)
M.KONCAK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Enerji kaynaklarının kullanımı ile Katar'daki mekansal değişim arasındaki ilişki ve Doha örneği
AKENGİN H. (Danışman)
H.KURDOĞLU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Enerji kaynaklarının kullanımı ile Katar'daki 333.7 arasındaki ilişki ve Doha örneği
AKENGİN H. (Danışman)
H.Kurdoğlu(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Jeopolitik bakımdan Suriye-Rusya ilişkileri
AKENGİN H. (Danışman)
A.YAŞAR(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Sosyal bilimler öğretmen adaylarının coğrafyaya yönelik öz-yeterlik düzeylerinin ve tutumlarının incelenmesi
AKENGİN H. (Danışman)
M.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının küreselleşmeye yönelik görüşleri
AKENGİN H. (Danışman)
Z.GÜRBÜZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Çoklu Zeka Kuramı etkinlikleriyle oluşturulan öğrenme ortamının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması
AKENGİN H. (Danışman)
Y.YABANSU(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eleştirel düşünme ve empati kurma eğilimlerinin araştırılması
AKENGİN H. (Danışman)
M.TARTUK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğrencilerde harita okuryazarlığının geliştirilmesine ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
AKENGİN H. (Danışman)
M.ELİF(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Çokkültürlü toplumlarda vatandaşlık eğitimine yönelik öğretmen ve öğrenci düşüncelerinin incelenmesi
AKENGİN H. (Eş Danışman), EKŞİ H. (Eş Danışman)
S.ARSLAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının vatandaşlık yeterliliklerini geliştirmeye yönelik etkinlik temelli bir model oluşturma
AKENGİN H. (Danışman)
A.CEVDET(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Türkiye’deki Sosyal Bilgiler ders kitaplarının Almanya’daki Tarih, Coğrafya ve Vatandaşlık Eğitimi ders kitaplarıyla karşılaştırılması
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), AKENGİN H. (Eş Danışman)
İ.Kab(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Sosyal Bilgiler Öğretim programına göre tasarlanmış hikayelerin etkililği
AKENGİN H. (Danışman)
S.Beşir(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Sosyal bilgiler öğretim programına göre tasarlanmış hikâyelerin etkililiği
AKENGİN H. (Danışman)
S.BEŞİR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler Dersinde Çoklu Zeka Yaklaşımı ile Yapılan Öğretimin Başarıya Etkisi
Akengin H. (Danışman)
F.Gülşah(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Gazimağusa ve çevresinin coğrafi etüdü
AKENGİN H. (Danışman)
A.KAYKI(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretim programında yer alan mekanı algılama becerisinin geliştirilmesi hakkında öğretmen görüşleri
AKENGİN H. (Danışman)
H.SAFİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Yaratıcı düşünme becerisinin ilköğretim 6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrenci başarısı üzerindeki etkililiği
AKENGİN H. (Danışman)
D.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Avrupa Birliği’ne yönelik görüşleri
AKENGİN H. (Danışman)
İ.Er(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Avrupa Birliği'ne yönelik görüşleri
AKENGİN H. (Danışman)
İ.ER(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Çevre sivil toplum kuruluşlarının ilköğretim düzeyinde gerçekleştirdiği çevre eğitimlerinin değerlendirilmesi
AKENGİN H. (Danışman)
N.BANU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
6. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde coğrafi kavramlar bakımından öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyleri ve bu kavramların geliştirilmesi
AKENGİN H. (Danışman)
S.Süer(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler öğretiminde örnek olay yönteminin öğrencilerin çevre bilincine ve çevreye yönelik tutumlarına etkisi
AKENGİN H. (Danışman)
G.AYDEMİR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
6. sınıf sosyal bilgiler dersinde coğrafi kavramlar bakımından öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri ve bu kavamların geliştirlmesi
AKENGİN H. (Danışman)
S.SÜER(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Bulgaristan Filibe (Plovdiv) ve yakın çevresinin coğrafi etüdü
AKENGİN H. (Danışman)
R.RAFET(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Ülkemizin kaynakları ünitesinin yapılandırmacı eğitim anlayışı ile öğretilmesi ve başarıya etkisi
AKENGİN H. (Danışman)
M.DURMUŞ(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Sosyal Bilgiler Derslerinde Empati Becerilerine Dayalı Öğretim Tekniklerinin Kullanılması
Akengin H. (Danışman)
S.Keskin(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Makedonya’da bir Türk yerleşmesinin coğrafi etüdü : Vrapciste (Raptitah)
AKENGİN H. (Danışman)
A.Bedir(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Makedonya'da bir Türk yerleşmesinin coğrafi etüdü:Vrapciste (raptitah)
AKENGİN H. (Danışman)
A.BEDİR(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Eğitici draması sosyal bilgiler dersi coğrafya konularının öğretiminde kullanmanın öğrenmenin kalıcılığı üzerindeki etkileri
AKENGİN H. (Danışman)
G.ATAR(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Sosyal bilgiler dersinde deprem konusunu işbirlikli öğrenme yöntemi ile öğretimin etkililiğinin araştırılması
AKENGİN H. (Danışman)
S.KUTAY(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
Makaleler
2024
20241. KANIT TEMELLİ ÖĞRENMEYİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLER İÇİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE İŞE KOŞMAK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
YABANSU Y., KABAPINAR Y., AKENGİN H.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.Özel Sayı, ss.378-400, 2024 (TRDizin)
2024
20242. Türk Dünyasında Ortak Kavramsal Çerçevenin Oluşturulmasına Yönelik Bir Değerlendirme
AKENGİN H., SARYBAEVA B.
Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.294-313, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20233. Doğu Akdeniz hidrokarbon kaynakları, deniz yetki alanları ve sınır anlaşmazlıkları üzerine jeopolitik bir değerlendirme
AKENGİN H., DENİZLİ C., KARACA A.
Türk Coğrafya Dergisi
, sa.84, ss.233-247, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20224. İngiliz Sömürgeciliği ile Emperyalizminin Gelişimi ve Özellikleri
YAŞAR A., AKENGİN H.
SULEYMAN DEMIREL UNIVERSITESI FEN-EDEBIYAT FAKULTESI SOSYAL BILIMLER DERGISI , sa.57, ss.426-444, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20225. AN ASSESSMENT OF THE USE OF CARTOONS IN POLITICAL GEOGRAPHY AND GEOPOLITICS
AKENGİN H.
International Journal of Geography and Geography Education
, cilt.27, sa.45, ss.286-297, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20206. İRAN’DA TURİZM FAALİYETLERİ, Tourism Activities in Iran
AKENGİN H., Sonakalan G.
Doğu Coğrafya Dergisi , cilt.25, sa.44, ss.269-284, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. TURİZM ŞEHİRLEŞMESİNİN İŞ VE TİCARET ALANLARINI ŞEKİLLENDİRMESİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA: ALANYA VE MANAVGAT ÖRNEĞİ
AKENGİN H., DİNÇ Y.
Ege Coğrafya Dergisi 29 (
, cilt.29, sa.2, ss.273-296, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Medya Okuryazarlığına İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi
DOLANBAY H., AKENGİN H., TUNCEL G.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Siyasi Coğrafya Literatürü Üzerine Bir Değerlendirme
AKENGİN H., Yaşar A.
Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi , cilt.17, sa.34, ss.421-439, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Turizm Sektörünün Şehirleşmeye Etkileri: Manavgat Örneği
AKENGİN H., DİNÇ Y.
International Journal of Geography and Geography Education , sa.41, ss.199-220, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201911. Geography Courses in the Identity Construction and Spatial Belonging Development of Turkish-origin Students Living in Germany
PAMUK İ., ÖZTÜRK C., AKENGİN H.
Review of International Geographical Education Online
, cilt.9, ss.63-81, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201812. SURİYE’NİN JEOPOLİTİK KONUMU BAĞLAMINDASURİYE-RUSYA İLİŞKİLERİ
AKENGİN H., Yaşar A.
Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.3, ss.25-57, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Bölgesel Süreklilik ve Kalıcı Oy Kullanma Bakımından Türkiye2011 ve 2015 Genel Seçim Sonuçları Üzerine Bir Değerlendirme
AKENGİN H.
Türklük Araştırmaları Dergisi , cilt.1, ss.7-17, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201714. A Study of Students’ Opinions About History Subjectsin the Social Studies Curriculum
AKENGİN H., Cendek M. E.
Journal of Literature and Art Stud , cilt.7, ss.1347-1353, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Nüfus Özellikleri Bakımından Islahiye
AKENGİN H., İleri E.
Türk İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi , ss.409-429, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. MEKÂNI ALGILAMA VE ZİHİN HARİTALARININ GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA A Study on the Perception of Environment and Developing Cognitive Maps
AKENGİN H., Ayaydın Y.
Marmara Coğrafya Dergisi , ss.48-56, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Türk Dünyası ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri Üzerine Jeopolitik Bir Değerlendirme
AKENGİN H.
Marmara Türkiyat Araştırmaları Dergisi , cilt.4, ss.1-11, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. A Study on the Perception of Environment and Developing Cognitive Maps
AKENGİN H., Ayaydin Y.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.36, ss.48-56, 2017 (ESCI)
2016
201619. ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININ GELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
AKENGİN H., TUNCEL G., CENDEK M. E.
Marmara Coğrafya , cilt.34, ss.109-117, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201620. The Social Sciences Teachers' Opinions About Developing Map Literacy of Students
AKENGİN H., TUNCEL G., Cendek M. E.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.34, ss.61-69, 2016 (ESCI)
2016
201621. 6 ve 7 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin Metaforları
AKENGİN H., Kafadar T.
International Journal of Field Education , cilt.2, ss.33-50, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Research on Impact of the Learning Environment Created WithTheory of Multiple Intelligences on Student Success
AKENGİN H., Yabansu Y.
US-China Education Review A , cilt.6, ss.138-143, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201523. 2005 İlköğretim Programında Çevre Eğitimi Environmental Education in 2005 Primary Education Curriculum
AKENGİN H., İBRAHİMOĞLU Z.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, ss.106-119, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201524. 2005 İlköğretim Programında Çevre Eğitimi
AKENGİN H., İBRAHİMOĞLU Z.
Marmara Coğrafya Dergisi , ss.106-119, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Tarih Öğretiminde Kullanılan Haritalar Üzerine Bir Değerlendirme An Evaluation of Maps Used in History Education
AKENGİN H.
Türk Tarih Eğitimi Dergisi (Turkish History Education Journal) , cilt.4, ss.122-155, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. Prof Dr İbrahim Güler Hakkında
AKENGİN H.
Journal of History Studies , cilt.7, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201427. ÖĞRENCİLERİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
AKENGİN H., YILDIRIM G., İBRAHİMOĞLU Z., ARSLAN S.
Marmara Coğrafya Dergisi , ss.150-167, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201428. An Investigation the Relationship of Students' Self-Efficacy Perceptions and Academic Achievements Related to Geography Course
AKENGİN H., Yildirim G., İBRAHİMOĞLU Z., Arslan S.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.29, ss.150-167, 2014 (ESCI, TRDizin)
2014
201429. ÖĞRENCİLERİN COĞRAFYA DERSİNE İLİŞKİN ÖZ YETERLİK ALGILARI İLE AKADEMİK BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ An Investigation the Relationship of Students Self Efficacy Perceptions and Academic Achievements Related to Geography Course
AKENGİN H., YILDIRIM G., İBRAHİMOĞLU Z., Aslan S.
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ. , ss.150-167, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201330. Şehirleşme Üniversite İlişkisine Bir Örnek Gazimağusa An Example of the Relationship between Urbanization and University Gazimağusa
AKENGİN H., Aynur K.
Marmara Coğrafya Dergisİ , ss.501-525, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201331. An Example of the Relationship between Urbanization and University: Gazimagusa
AKENGİN H., Kayki A.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.28, ss.501-525, 2013 (ESCI)
2013
201332. A Comparative Study upon Determination of Scientific Literacy Level of Teacher Candidates
ŞİRİN A., AKENGİN H.
Educational Research and Reviews
, cilt.8, sa.19, ss.1888-1896, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201133. An Experimental Research on Readiness Levels of Students in Terms of Geographical Concepts and Development of These Concepts
AKENGİN H., Suer S.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.24, ss.26-48, 2011 (ESCI)
2011
201134. Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarına Ulaşma Düzeylerine Yönelik Öğrenci Görüşleri
AKENGİN H., BENGİÇ ÇOLAK G., ÇOLAK K., Taş E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.34, ss.5-23, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201135. Coğrafi Kavramla Bakımından öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyler ve bu kavramların geliştirilmesi üzerine deneysel bir araştırma
AKENGİN H., Süer S.
Marmara Coğrafya , cilt.24, ss.26-48, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201136. Dördüncü ve Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Görüşleri
AKENGİN H., Mustafa D.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.33, ss.5-23, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201037. Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Derse İlişkin Görüşlerine Etkisi
AKENGİN H., İBRAHİMOĞLU Z.
ONDOKUZ MAYIS UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION. , cilt.2, ss.1-19, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201038. Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarısına ve Derse İlişkin Görüşlerine Etkisi Effects of Use of Cartoons in Social Studies Course on Students Academic Achievement and Their Opinions about the Course
AKENGİN H., İBRAHİMOĞLU Z.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, ss.1-19, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201039. SOSYAL BİLGİLER DERSİNE YÖNELİK BİR TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
AKENGİN H., DEMİR S. B.
e-international journal of educational research , cilt.1, ss.26-40, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201040. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bazı Genel Coğrafya Konuları ve Bunların Öğretimi ile İlgili Öz Yeterlik Algıları
AKENGİN H., Kaya B., SARGIN S., TUNÇ ŞAHİN C.
Marmara Coğrafya Dergisi , ss.78-97, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201041. Prospective Social Studies Teachers Self-Efficacy Perceptions' on Some General Geographical Subjects and Their Teaching Procedures
AKENGİN H., Sahin C. T., Kaya B., Bengic G., Sargin S.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.21, ss.78-97, 2010 (ESCI)
2009
200942. A COMPARATIVE STUDY ON VALUE RANKING OF THE TURKISH TEACHING DEPARTMENT STUDENTS IN TWO UNIVERSITIES
AKENGİN H., TUNCEL G., ŞİRİN A., SARGIN S.
A Journal Pertaining To College Students , cilt.4, sa.43, ss.1191-1203, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200843. A comparative study on children s perceptions of the child rights in the Turkish community of Turkey and Northern Cyprus
AKENGİN H.
Education , cilt.129, ss.224-238, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200844. Geography Teachers' Views on the Revised High School Geography Curriculum
Akengin H.
MARMARA GEOGRAPHICAL REVIEW
, sa.18, ss.1-20, 2008 (ESCI)
2008
200845. Opinions of prospective social studies teachers on the use of informationtechnologies in teaching geographical subjects
AKENGİN H.
Journal of Instructional Psychology , cilt.35, ss.126139, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200846. Coğrafya Öğretmenlerinin Yenilenen Lise Coğrafya Öğretim Programı Hakkındaki Görüşleri
AKENGİN H.
Marmara Coğrafya Dergisi , cilt.1, ss.1-19, 2008 (TRDizin)
2004
200447. Üniversite Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin CoğrafyaBilgilerinin Kalıcılığı Üzerine Bazı Değişkenlerin Etkileri
AKENGİN H., KAYALI H.
MARMARA COĞRAFYADERGİSİ , cilt.8, ss.107-122, 2004 (Hakemli Dergi)
2002
200248. İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi ile İlgili Görüşleri
Arzu D., Döne S., AKENGİN H.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, ss.1-12, 2002 (TRDizin)
2000
200049. Şehirlerin Etki Alanlarının Ulaşım Sistemlerine Göre Değişmesi: Samsun Örneği
AKENGİN H.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen Fakültesi Dergisi Coğrafya Serisi
, cilt.1, sa.1, ss.107-129, 2000 (Hakemli Dergi)
1998
199850. Cumhuriyetin Yetmişbeşinci Yılında Türkiye Nüfusu
AKENGİN H.
SDÜ FEn-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi , ss.81-91, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Dünya ve Türkiye’de Enerji Dönüşümü ve Yenilenebilir Enerji Üzerine Bir Değerlendirme
AKENGİN H.
VI. ULUSLARARASI COĞRAFYA EĞİTİMİ KONGRESİ (UCEK/ICGE-6) VI. INTERNATIONAL CONGRESS ON GEOGRAPHICAL EDUCATION (UCEK/ICGE-6), İstanbul, Türkiye, 19 - 22 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2022
20222. SİYASİ COĞRAFYA AÇISINDAN İNGİLİZ YAYILMACI SİYASETİNİN ORTADOĞU’NUN BİÇİMLENDİRİLMESİNDEKİ ROLÜ
AKENGİN H., YAŞAR A.
IVth International Congress on Geographical Education, ICGE 2022, Karabük, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2022, cilt.1, ss.403-422, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. BİRLEŞİK ARAP EMİRLİKLERİ NÜFUSUNUN DÜNÜ BUGÜNÜ: YABANCI İŞÇİLERİN ROLÜ
AKENGİN H., Usta Pamuk N.
IVth International Congress on Geographical Education, ICGE 2022, Karabük, Türkiye, 07 Ekim 2022, cilt.1, ss.213-226, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Orta Asya’dan Türkistan’a Türk Dünyasında Ortak Kavramsal Çerçevenin Oluşturulmasına Yönelik Öneri
AKENGİN H., Sarybaeva B.
TÜCAUM 2022 Uluslararası Coğrafya Sempozyumu TÜCAUM 2022 International Geography Symposium, Ankara, Türkiye, 12 Ekim 2022, ss.679-680, (Özet Bildiri)
2022
20225. Jeopolı̇tı̇kte Örnek Olay İncelemesı̇: Kırım
AKENGİN H.
EGE ÜNİVERSİTESİ TÜRK DÜNYASI ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ’NÜN KURULUŞUNUN 30. YILI ANISINA ULUSLARARASI TÜRK DÜNYASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 02 Aralık 2022, ss.18-26, (Özet Bildiri)
2021
20216. Siyasi Coğrafya ve Jeopolitikte Karikatürlerin Kullanımı Üzerine Bir Değerlendirme
AKENGİN H.
III. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 14 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
20197. Enerji Kaynakları Kullanımının Mekânsal Değişimi Şekillendirmesi Konusunda Bir Örnek: Doha
AKENGİN H., Kurdoğlu H.
(UCEK-2019)II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. Batum’da Coğrafi Gözlemler
AKENGİN H., Demir S. İ.
(UCEK-2019)II. Uluslararası Coğrafya Eğitimi Kongresi, 3 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20199. Geyve’de Şehirsel Gelişme ve Coğrafi Şartlar Arasındaki İlişkinin Araştırılması/ Investigation of the Relation Between Urban Development and Geographical Conditions in Geyve
AKENGİN H., DİNÇ Y.
1. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2019, ss.293-295, (Özet Bildiri)
2019
201910. Turizm Sektörünün Şehirleşmeye Etkileri:Manavgat Örneği
AKENGİN H., DİNÇ Y.
1. İstanbul Uluslararası Coğrafya Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2019, ss.324-326, (Özet Bildiri)
2019
201911. BİRLEŞMİŞ MİLLETLER İNSANİ GELİŞMİŞLİK ENDEKSİNE GÖRE TÜRK DÜNYASINI GENEL GÖRÜNÜMÜ
AKENGİN H.
VI. Uluslararası Tiirk Diinyası Araştırma Sempozyomu, Baku, Azerbaycan, 13 - 15 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. Birleşik Arap Emirlikleri’nde Petrol Gelirlerinin Yerleşmeye Etkisi
AKENGİN H., Usta Pamuk N.
International Conference on Management and Social Sciences, 17 - 19 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201813. Şehirlerin Yatay Gelişimlerinde Coğrafi Faktörlerin Etkisi: Manavgat ÖrneğiThe effect of geographic factors in horizontal development of the cities: Manavgat sample
AKENGİN H., DİNÇ Y.
TÜCAUM 30. YIL ULUSLARARASI COĞRAFYA SEMPOZYUMU3-6 EKİM 2018, Ankara, Türkiye, 3 - 06 Ekim 2018, ss.532-550, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. TARİHİ ŞEHİRLERDE KÜLTÜREL MİRAS VE COĞRAFİ ŞARTLAR ARASINDAKİ İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
AKENGİN H.
II. Uluslararası Kültürel Miras ve Turizm Kongresi, 3 - 05 Mayıs 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. Examination of the Effects of Current World Issues Course Constructed in Accordance with the Active Learning Approach on Teacher Candidates’ Awareness And Perspectives Related to the World Problems
BAKİ PALA Ç., YILDIRIM G., AKENGİN H.
3rd International Conference on Social Science and Education Research, Roma, İtalya, 27 - 29 Nisan 2017, ss.191, (Özet Bildiri)
2017
201716. EXAMINATION OF THE EFFECTS OF CURRENT WORLD ISSUES COURSE CONSTRUCTED INACCORDANCE WITH THE ACTIVE LEARNING APPROACH ON TEACHER CANDIDATES’AWARENESS AND PERSPECTIVES RELATED TO THE WORLD PROBLEMS
AKENGİN H., YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
3. International Journal of Social Sciences Education Research (ICSER), 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. An Analysis Of Regional Continuous And Permanent Voting In Turkey’s 2011 And 2015 General Elections
AKENGİN H., YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
3. International Journal of Social Sciences Education Research (ICSER), 27 - 29 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. Türkiye Kökenli Öğrencilerin Alman Eğitim Sistemine İlişkin Düşünce ve Deneyimleri
PAMUK İ., ÖZTÜRK C., AKENGİN H.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu VI, 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201619. Tokaçlı ve Sarılar Mahallelerine Yönelik Bir Kültür Coğrafyası Araştırması Arap Ortodoks Hristiyanlar
AKENGİN H., DİNÇ Y.
4th International Geography Symposium, 23 - 26 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201620. İnsani gelişmişlik raporlarında İslam Ülkeleri
AKENGİN H.
7. Dünya İslam Formu, Yazd, İran, 24 - 25 Mayıs 2016
2016
201621. MEKÂNI ALGILAMA VE ZİHİN HARİTALARININ GELİŞTİRİLMESİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
AKENGİN H., Ayaydın Y.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi, 28 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE EMPATİ KURMA EĞİLİMLERİNİN ARAŞTIRILMASI
AKENGİN H., Tartuk M.
V. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi, 28 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. ORTA ASYA TÜRK CUMHURİYETLERİ VE DOĞAL KAYNAKLARININ KULLANIMI UZERİNE JEOPOLİTİK BİR DEĞERLENDİRME
AKENGİN H.
7. Uluslararası Türk Asya Kongresi, Trans Pasifik Ortaklığı, Asya ve Türkiye, 20 - 22 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201624. An Analysis of Sixth Graders Opinions About History Topics in Social Studies
AKENGİN H., Meltem Elif C.
8th World Conference on Educational Sciences, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201525. ÖĞRENCİLERDE HARİTA OKURYAZARLIĞININGELİŞTİRİLMESİNE İLİŞKİN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ
AKENGİN H., TUNCEL G., Meltem Elif C.
1. Uluslararası Uygulamalı BilimlerKongresi, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015, ss.544-547, (Tam Metin Bildiri)
2015
201526. ÇOKLU ZEKA KURAMI ETKİNLİKLERİYLE OLUŞTURULANÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI
AKENGİN H., Yasemin Y.
1. Uluslararası Uygulamalı BilimlerKongresi, 23 - 25 Ekim 2015, ss.100-104, (Tam Metin Bildiri)
2015
201527. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININKÜRESELLEŞMEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
AKENGİN H., Zeynep G.
1. Uluslararası Uygulamalı BilimlerKongresi, Konya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2015, cilt.614, (Tam Metin Bildiri)
2015
201528. Günümüz Dünya Sorunlarının Öğretiminde Öyküleştirme ve Yaratıcı Drama Yöntemlerinin Kullanılmasına Yönelik Bir Durum Çalışması
AKENGİN H., YILDIRIM G., BAKİ PALA Ç.
4 Uluslar arası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 23 - 25 Nisan 2015, cilt.76, (Özet Bildiri)
2015
201529. İslam Ülkelerinde Toplumsal Yapı Demokratik Katılım ve Güvenlik
AKENGİN H.
“6th Think Tanks Forum of the Islamic Countries”, 7 - 09 Mart 2015, (Tam Metin Bildiri)
2012
201230. Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Disipliner Çeşitlilik: Karşılaştırmalı Bir Çalışma
AKENGİN H., İBRAHİMOĞLU Z., Şan S.
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2012, (Özet Bildiri)
2009
200931. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARINA GÖRE SOSYAL BİLGİLER NEDİR
AKENGİN H., İBRAHİMOĞLU Z.
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Tam Metin Bildiri)
2005
200532. 8. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Haklarını Algılamaları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma: Türkiye ve KKTC Örnekleri
AKENGİN H., TUNCEL G.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.1, ss.211-216, (Tam Metin Bildiri)
2003
200333. “Sosyal Bilgiler Öğretiminde Bir Yöntem OlarakEmpatinin Etkililiği
AKENGİN H., TUNCEL G.
I. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2003, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Geopolitical Case Study: Crimea
AKENGİN H.
Advances in Social Sciences, Ulukan Mehmet, DİLBER FADİME, Editör, Platanus Publishing, Ankara, ss.55-73, 2024
2023
20232. SİYASİ COĞRAFYA VE JEOPOLİTİKTE KARİKATÜRLERİN KULLANIMI ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
AKENGİN H.
Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Gelişmeler - 1, Hüseyin Ali Kutlu, Editör, Platanus Publishing, Ankara, ss.154-174, 2023
2021
20213. Hikaye temelli sosyal bilgiler öğretimi
DEMİR S. B., AKENGİN H.
Pegem Akademi, Ankara, 2021
2021
20214. Sosyal Bilgiler Dersinde Edebi Türlerin Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşleri
AKENGİN H., Cendek M. E.
Eğitim Bilimlerinde Güncel Akademik Çalışmalar, GÜR, Hülya, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.103-114, 2021
2019
20196. TÜrkiye'nin Kıyı Şekilleri
Akengin H.
Türkiye'nin Fiziki Coğrafyası, Hamza Akengin,İskender Dölek, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.250-260, 2019
2019
20197. Türkiye’xxnin Denizleri ve Kıyıları
AKENGİN H., DÖLEK İ., ÖZDEMİR Y.
Türkiye’xxnin Fiziki Coğrafyası, Hamza Akengin, İskender Dölek, Editör, Pegem Akdemi, Ankara, ss.287-310, 2019
2019
20198. Türkiye’xxnin Konumu
AKENGİN H.
Türkiye’xxnin Fiziki Coğrafyası, Hamza Akengin, İskender Dölek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-8, 2019
2019
20199. SİYASİ COĞRAFYA, JEOPOLİTİK VE ORTADOĞU JEOPOLİTİĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME
AKENGİN H.
Beşeri ve İktisadi Coğrafya Araştırmaları, Prof. Dr. Nuran Taşlıgil’xxe Armağan, Üçışık Erbilen, Süheyla Şahin, Güven, Editör, Eski Babil Yayıları, ss.219-234, 2019
2019
201910. Coğrafya Biliminin Tanımı, İlkeleri, Konusu, Bazı Temel Kavramları ve Öğretimi.
AKENGİN H., AKDEMİR İ. O.
Genel Fiziki Coğrafya, Akengin Hamza, Dölek İskender, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-32, 2019
2018
201811. SOCIAL STRUCTURE DEMOCRATIC PARTICIPATION AND SECURITY IN ISLAMIC STATES
AKENGİN H.
BUILDING MULTI-DIMENSIONAL SECURITY IN THE ISLAMICCOUNTRIES, Özev, Hilmi, Editör, TASAM YAYINLARI, İstanbul, ss.57-66, 2018
2015
201513. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Mekansal Öğrarihçesienme Ortamlarının Tarihçesi
AKENGİN H., ERSOY F.
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Mekansal Öğrenme Ortamları, Sever Ramazan, Koçoğlu Erol, Editör, Pegem akademi, ss.17-38, 2015
2015
201514. Giriş
AKENGİN H.
Türkiye Fiziki Coğrafyası, Hamza Akengin, İskender Dölek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-5, 2015
2013
201315. Understanding the present and the future of the Middle East: A political evaluation
AKENGİN H.
Change in the Middle East and North Africa, Hilmi Özev, Editör, Tasam, ss.161-170, 2013
2007
200716. Kasabadan Şehre geçiş Sürecine Bir Örnek: ENGİZ (ONDOKUZMAYIS/SAMSUN)
AKENGİN H.
Geçmişten Günümüze Samsun, Cevdet Yılmaz, Editör, Samsun Büyükşehir Belediyesi, Samsun, ss.367-387, 2007
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 4
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Kasım-2019
Kasım 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Behcet Tiryaki - Marmara Üniversitesi
Kasım-2019
Kasım 2019