Prof. Dr. GÖNÜL SAKIZ


Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Psikoloji, Davranış Bilimleri, Eğitim, Eğitim Bilimleri, İlköğretim, Fen Bilimleri Eğitimi, Öğretmen Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Gonul Sakiz

E-posta: gonul.sakiz@marmara.edu.tr
Web: https://avesis.marmara.edu.tr/gonul.sakiz
Ofis: A2-222
Posta Adresi: Marmara Üniversitesi Recep Tayyip Erdoğan Külliyesi Maltepe Yerleşkesi Atatürk Eğitim Fakültesi A2/222 Aydınevler, Maltepe/İstanbul 34854

Metrikler

Yayın

80

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

7

Atıf (WoS)

277

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

326

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

1587

H-İndeks (Scholar)

17

Atıf (TrDizin)

42

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

95

Toplam Atıf Sayısı

340

Proje

11

Tez Danışmanlığı

31

Açık Erişim

18
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Gönül SAKIZ, lisans eğitimini Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı'nda tamamladıktan sonra İstanbul'da biyoloji öğretmeni olarak dört yıl çalıştı. Ardından, Milli Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Lisansüstü Eğitim Bursu ile Amerika Birleşik Devletleri'nde Ohio Eyalet Üniversitesi'nde İlköğretim alanında yüksek lisans ve doktora eğitimini tamamladı. Şu anda Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Aynı zamanda, Anabilim Dalı Erasmus+ koordinatörü (2007-de), Fakülte Akreditasyon Koordinatörü (2018-de) ve Fakülte Kalite Kurulu Üyesi (2022-de) görevlerini yürütmektedir. Sakız, çok sayıda TÜBİTAK projesi, WoS dergi makalesi ve uluslararası proje için hakemlik yapmıştır. Educational Psychology dergisine Editoryal Değerlendirme Komitesi Üyesi (2013-2016) ve Danışman Editör (2016-2024) olarak katkıda bulunmuştur. Araştırma alanları, fen eğitimi, özdüzenlemeli öğrenme, hizmet öncesi ve hizmetiçi öğretmen yetiştirme, öğretmen-öğrenci ilişkileri, akademik özyeterlik, akademik duygular, akademik motivasyon ve temel eğitimde öğretim yöntemleridir. 

 

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Ohio State University, School of Education, Integrated Teaching and Learning, Amerika Birleşik Devletleri

2000 - 2002

2000 - 2002

Yüksek Lisans

Ohio State University, School of Education, Integrated Teaching and Learning, Amerika Birleşik Devletleri

1991 - 1995

1991 - 1995

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Does teacher affective support matter? An investigation of the relationship among perceived teacher affective support, sense of belonging, academic emotions, academic self-efficacy beliefs, and academic effort in middle school mathematics classrooms

Ohio State University, Integrated Teaching And Learning/Early And Middle Childhood Education/Elementary Education

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2024

2024

Eğitimde Üretken Yapay Zeka ve Önlenemez Paradigma Değişimi

Mesleki Eğitim

SOBİAD

2019

2019

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Kurumsal Dış Değerlendirici Eğitimi

Kalite Yönetimi

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)

2019

2019

Avrupa Birliği Destekli Proje Hazırlama Etkinliği

Proje Yönetimi

Marmara Üniversitesi

2018

2018

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Kurumsal Dış Değerlendirici Eğitimi

Kalite Yönetimi

Yükseköğretim Kalite Kurulu

2018

2018

Yeterlilik Temelli Program Çıktılarının Kalite Güvencesi Çalıştayı

Kalite Yönetimi

Yükseköğretim Kalite Kurulu

2017

2017

Springer Nature Yazar Çalıştayı

Mesleki Eğitim

Marmara Üniversitesi

2016

2016

Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Değerlendirici Eğitimi

Kalite Yönetimi

Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Psikoloji

Davranış Bilimleri

Eğitim

Eğitim Bilimleri

İlköğretim

Fen Bilimleri Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2017 - 2024

2017 - 2024

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2007 - 2017

2007 - 2017

Öğretim Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Birim Kalite Komisyonu Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Temel Eğitim Doktora Yeterlilik Komitesi Üyesi

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Fakülte Akreditasyon Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2007 - Devam Ediyor

2007 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2009 - 2013

2009 - 2013

Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Akademi Dışı Deneyim

1995 - 1999

1995 - 1999

Biyoloji Öğretmeni

Bayrampaşa Tuna Lisesi, Biyoloji Öğretmeni

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İlkokul Fen Bilimleri Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri

Eğitimde İleri İstatistik

Eğitimde Ölçekleme Teknikleri

Eğitimde İleri İstatistik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlkokul Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik

Eğitimde Araştırma Yöntem ve Teknikleri

Eğitim Araştırmalarında İstatistik

Eğitim Araştırmalarında İstatistik

Halk Eğitimde Proje Geliştirme

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

İlkokulda Temel Fen Bilimleri

Eğitimde Proje Hazırlama

Fen Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması I

Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması II

Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi

Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması I

Özdüzenlemeli Öğrenme

Fen Bilgisi Öğretimi

Eğitim Psikolojisi

Fen ve Teknoloji Öğretimi II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Eğitim Psikolojisi

Fen ve Teknoloji Öğretimi I

Öğrenmede Motivasyon

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
Scopus (7)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Biyomimikri Tutum ve Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi / Development Of The Biomimicry Attitude And Awareness Scale

Karakoç Ç., SUBAŞI G., SAKIZ G.

5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FGMTEK), Balıkesir, Türkiye, 19 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. İlkokul 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programı ile 2024 Fen Bilimleri Öğretim Programının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi

SUBAŞI G., SAKIZ G.

X. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi (X. International TURKCESS Education and Social Sciences Congress), Prizren, Sırbistan, 11 - 13 Temmuz 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. İlköğretim öğrencilerine yönelik tasarım odaklı düşünme ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması

Karakoç Ç., Sakız G.

2nd International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2024, (Yayınlanmadı)

2023

2023

4. Doğadan İlham Alan Biyomimikri Uygulamalarının Fen Eğitimine Yansımaları

SUBAŞI G., SAKIZ G.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. İlkokulda Fen Bilimleri Öğretiminde Uluslararası Öğretim Programlarına Dayalı Değerlendirme ve Öneriler

SUBAŞI G., SAKIZ G.

21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

6. Genel Kullanıma Uygun Derse Yönelik Haftalık Yansıtma Raporu’nun Geliştirilmesi / Development Of Weekly Course Reflection Report For General Use

Sakız G., Kalkan Cingi A., Okur B.

4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Türkiye, 18 Mayıs 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Fen Bilimleri Dersinde STEM Uygulamaları ve Yansıtıcı Düşünme

Atabaş Ü., Sakız G.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Kasım 2022, (Yayınlanmadı) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

9. Examination of the 2018 Undergraduate Elementary Teacher Education Program Based on its First Graduating Teacher Candidates’ Opinions (2018 Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının İlk Mezun Olacak Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre İncelenmesi)

Bağdiken M., Sakız G.

VI. International Teacher Education and Accreditation Congress (VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi), Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, ss.38-49, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

10. Problems Encountered in Science Teaching and Potential Solutions (Fen Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri)

Açıkgöz G., Sakız G.

VI. International Teacher Education and Accreditation Congress (VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi), Çanakkale, Türkiye, 16 - 18 Haziran 2022, ss.25-37, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

11. FİZİKSEL AKTİVİTE TEMELLİ OYUN TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Yılmaz D., Sakız G., İnan M.

FSM Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.319-330, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

12. Sınıf Öğretmenlerinin Temel Özlük Haklarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Baydar H., Sakız G., Baysal Z. N.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, ss.254-264, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

13. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeylerinin yıl içinde değişiminin incelenmesi

Çokçalışkan H., Sakız G.

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.9786057754448, ss.58, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. İlkokul öğrencilerinin sınıf önünde konuşma kaygısı ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

Uysal H., Sakız G., Zelal Birkan G., Akman A.

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, cilt.9786057754448, ss.1346-1353, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

17. Fen Bilimleri Dersinde Özdüzenlemeli Öğrenmenin İlkokul Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerine ve Akademik Özyeterlik İnançlarına Etkisi

Cengiz B., Sakız G.

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019, ss.1, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Sınıf öğretmenlerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin incelenmesi

AĞAÇBACAK P. M., SAKIZ G.

Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.415-417, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri dersinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik özyeterlik ve akademik başarı düzeylerine etkisi

YALÇINTAŞ M., SAKIZ G.

Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.225-227, (Özet Bildiri)

2018

2018

20. İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımının öğrencilerin fen motivasyonu ve ders başarı düzeylerine etkisi

Cengiz B., Sakız G.

Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, ss.185-187, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. The effect of brain-based teaching and learning on elementary school students’s science achievement and attitudes

Sakız G., Üçüncü G.

2018 Annual Meeting of American Educational Research Association, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Yayınlanmadı)

2018

2018

22. The effects of emotional intelligence and belonging on peer bullying tendencies of elementary school students

Sakız G., Balak D.

2018 Annual Meeting of American Educational Research Association, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 17 Nisan 2018, (Yayınlanmadı)

2018

2018

23. İlkokul Dördüncü Sinif Düzeyinde İnternette Arama-Anlama Stratejileri Öğretiminin Yeni Okuryazarlik Becerilerine Etkisi

Aydemir Z., Sakız G.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.224-226, (Özet Bildiri)

2018

2018

24. Beyin temelli öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları ve başarıya yönelik duyguları üzerine etkisinin cinsiyet faktörü açısından incelenmesi

Üçüncü G., Sakız G.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.658-659, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Akreditasyon sürecine girerken: Bir sınıf eğitimi programının öğrenci perspektifinden değerlendirilmesi

SAKIZ G.

International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.22-24, (Özet Bildiri)

2017

2017

27. Duygusal zekâ öğretmen eğitiminde yer almalı mıdır?Öğrenme ortamlarında duygusal zekânın yeri ve akran zorbalığı ile ilişkisi

BALAK D., SAKIZ G.

International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2017, ss.143-145, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. A task teaching and learning material development process The case of fourth grade Introduction to Matter Unit in brain based learning model

ÜÇÜNCÜ G., SAKIZ G., ADA S.

International Conference on New Horizons in Education (INTE), Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

29. Fen derslerinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkisi

Sakız G., Özden B., Aksu D., Şimşek Ö.

XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.146-147, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. Fen bilimleri dersinde beyin uyumlu öğrenme ortamı ve etkinliklerin değerlendirilmesi

Üçüncü G., Sakız G., Ada S.

XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.544-552, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

31. How do positive teacher factors relate to achievement related outcomes of students in elementary school science classrooms

Sakız G.

International Journal of Arts and Sciences Conference, Massachusetts, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 30 Mayıs 2013, (Yayınlanmadı)

2013

2013

32. Fen ve Teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi

Turan M. A., Sakız G.

XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.56, (Özet Bildiri)

2013

2013

33. Erken dönem ilkokul öğrencilerinin doğaya ilişkin bilgi tutum ve davranışlarında ailenin rolü

Akkuş Ç., Sakız G.

XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, ss.158, (Özet Bildiri)

2012

2012

34. Akademik özyeterlik ve başarı arasındaki ilişkinin ilköğretim I kademe fen derslerinde cinsiyet ve öğretmen değişkenlerine göre incelenmesi

SAKIZ G.

21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, ss.292, (Özet Bildiri)

2011

2011

37. Perceived instructor affective support in relation to achievement approach goal orientations academic enjoyment and motivation in college classrooms

Sakız G.

European Conference on Educational Research, Berlin, Almanya, 13 - 16 Eylül 2011, (Yayınlanmadı)

2011

2011

38. Does instructor affective support matter for undergraduate students?

Sakız G.

14th Biannual EARLI Conference, Exeter, Birleşik Krallık, 30 Ağustos - 03 Eylül 2011, (Yayınlanmadı)

2011

2011

39. Associations among achievement goal orientations emotions and self efficacy

Sakız G.

14th Biannual EARLI Conference, Exeter, Birleşik Krallık, 30 Ağustos - 03 Eylül 2011, (Yayınlanmadı)

2011

2011

40. Does perceived teacher affective support matter for elementary school students A structural analysis in science and technology classrooms?

Sakız G.

119th Annual Convention of American Psychological Association, District-Of-Columbia, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Ağustos 2011, (Yayınlanmadı)

2009

2009

42. Turkish students construal of physiological test anxiety

Ciani K., Sakız G.

European Conference on Educational Research, Vienna, Avusturya, 28 - 30 Eylül 2009, (Yayınlanmadı)

2008

2008

44. Does teacher affective support matter The role of affective support in middle school mathematics classrooms?

Sakız G.

Annual Meeting of American Educational Research Association, New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Yayınlanmadı)

2007

2007

45. Teacher affective support and its impact on early adolescents

Sakız G., Pape S. J., Woolfolk Hoy A.

115th Annual Convention of the American Psychological Association, California, Amerika Birleşik Devletleri, 17 - 20 Ağustos 2007, (Yayınlanmadı)

2006

2006

46. The influence of perceived teacher affective support on early adolescents motivational emotional academic outcomes

Sakız G., Pape S. J.

Mid-Western Educational Research Association Conference, Ohio, Amerika Birleşik Devletleri, 16 - 18 Nisan 2006, (Yayınlanmadı)

Kitaplar

2025

2025

1. Karar verme: Beceri, süreç ve fen eğitiminden örnek uygulamalar

Sakız G., Subaşı G.

Üst düzey düşünme becerileri: Teori ve uygulama, Ömer ACAR; Sedat KARAÇAM, Editör, Palme Yayınevi, İstanbul, ss.115-134, 2025 Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

2. Küresel iklim değişikliği ve eğitim üzerindeki etkileri

Atabaş Ü., Sakız G.

Güncel Eğiitm Bilimleri, BAKİOĞLU AYŞEN, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.395-409, 2025

2018

2018

3. Fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri ve tarihi gelişimi

SAKIZ G.

İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Ayvacı, Hakan Şevki, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.44-84, 2018

2016

2016

4. Keşfetmenin keyfi

SAKIZ G.

İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editör, Nobel, Ankara, ss.3-12, 2016

2016

2016

5. Sağlık ve yaşam kalitesi

SAKIZ G.

İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editör, Nobel, Ankara, ss.245-265, 2016

2016

2016

6. Kuvvet ve hareket

SAKIZ G.

İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editör, Nobel, Ankara, ss.330-350, 2016

2014

2014

8. Özdüzenlemeli öğrenmede duyuşsal bir boyut: Akademik duygular

Sakız G.

Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, G. Sakız, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.81-128, 2014

2014

2014

9. Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme: Kuramsal bakış

Sakız G., Yetkin Özdemir İ. E.

Özdüzenleme: Öğrenmeden öğretime özdüzenleme davranışlarının gelişimi, stratejiler ve öneriler, G. Sakız, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-27, 2014

2014

2014

10. Yansıtmalı öğrenme ve öğretme yaklaşımları

SAKIZ G., ÖZDEN B.

Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme ve öğretim yaklaşımları I, Ekici, Gülay, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.521-560, 2014

2012

2012

11. Bilgiyi derleme ve özetleme

Sakız G.

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Birsen GÜZEL, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.96-119, 2012

2012

2012

12. Değerlendirmede yasal, etik ve profesyonel sorumluluklar

Sakız G.

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Birsen GÜZEL, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.11-17, 2012

2012

2012

13. Erken çocukluk döneminde değerlendirme: Süregelen bir çalışma

Sakız G.

Erken Çocukluk Döneminde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi, Birsen GÜZEL, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-9, 2012

Desteklenen Projeler

2018 - 2019

2018 - 2019

Duygusal zeka ve aidiyetin ilkokul öğrencilerinin akran zorbalık eğilimleri üzerindeki etkileri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Sakız G. (Yürütücü)

2013 - 2014

2013 - 2014

İlkokul fen derslerinde pozitif öğretmen faktörü öğrencilerin başarı çıktıları ile nasıl ilişkilenir?

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Sakız G. (Yürütücü)

2011 - 2012

2011 - 2012

Öğretim elemanı yapıcı duygusal desteği üniversite öğrencileri için önemli midir?

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Sakız G. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Eurasian Journal of Teacher Education

Yayın Kurul Üyesi

2022 - 2024

2022 - 2024

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

Editörler Kurulu Üyesi

2020 - 2022

2020 - 2022

Educational Psychology

Editörler Kurulu Üyesi

2018 - 2020

2018 - 2020

Educational Psychology

Editörler Kurulu Üyesi

2016 - 2018

2016 - 2018

Educational Psychology

Editörler Kurulu Üyesi

2013 - 2016

2013 - 2016

Educational Psychology

Değerlendirme Kurul Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Eğitim Fakülteleri Eğitim Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Üye

2018 - 2018

2018 - 2018

American Educational Research Association

Üye

2011 - 2011

2011 - 2011

European Association for Research on Learning and Instruction

Üye

2008 - 2008

2008 - 2008

American Educational Research Association

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Temmuz 2025

Temmuz 2025

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2025

Mayıs 2025

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2025

Nisan 2025

BMC PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2024

Aralık 2024

LEARNING AND MOTIVATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2024

Aralık 2024

SCIENTIFIC REPORTS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2023

Kasım 2023

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2023

Eylül 2023

EDUCATIONAL STUDIES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2023

Ağustos 2023

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2023

Nisan 2023

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Psychology In The Schools

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2022

Haziran 2022

Political Psychology

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2022

Nisan 2022

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

NORDIC PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2021

Ağustos 2021

LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2020

Aralık 2020

CANADIAN JOURNAL OF BEHAVIOURAL SCIENCE-REVUE CANADIENNE DES SCIENCES DU COMPORTEMENT

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

Educational Psychology

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2020

Nisan 2020

LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2020

Şubat 2020

Educational Psychology

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2019

Kasım 2019

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2019

Ağustos 2019

Educational Psychology

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2019

Nisan 2019

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2019

Nisan 2019

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2019

Mart 2019

APPLIED RESEARCH IN QUALITY OF LIFE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2019

Şubat 2019

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2018

Kasım 2018

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Eylül 2018

Eylül 2018

APPLIED RESEARCH IN QUALITY OF LIFE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2018

Ağustos 2018

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2018

Haziran 2018

STUDIES IN HIGHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2018

Mayıs 2018

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2018

Nisan 2018

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2018

Ocak 2018

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2017

Ekim 2017

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2017

Ekim 2017

LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2017

Ekim 2017

STUDIES IN HIGHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2017

Temmuz 2017

STUDIES IN HIGHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2017

Temmuz 2017

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2017

Mayıs 2017

INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2017

Nisan 2017

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2017

Ocak 2017

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2016

Ağustos 2016

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2016

Ağustos 2016

EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2016

Haziran 2016

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Nisan 2016

Nisan 2016

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2016

Ocak 2016

STUDIES IN HIGHER EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2015

Kasım 2015

LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2015

Ekim 2015

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2014

Ağustos 2014

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2014

Temmuz 2014

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Mayıs 2014

Mayıs 2014

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Şubat 2014

Şubat 2014

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2013

Kasım 2013

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2013

Haziran 2013

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2012

Aralık 2012

Annual Convention of American Psychological Association

Bildiri (Tam Metin)

Haziran 2012

Haziran 2012

EDUCATIONAL PSYCHOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Kasım 2025

Kasım 2025

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkiye

Ekim 2025

Ekim 2025

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje

BAP Araştırma Projesi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkiye

Mart 2025

Mart 2025

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye

Mart 2025

Mart 2025

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye

Ağustos 2023

Ağustos 2023

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Ağustos 2023

Ağustos 2023

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2021

Eylül 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2021

Eylül 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2021

Eylül 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2021

Eylül 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2021

Eylül 2021

TÜBİTAK Projesi

2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Haziran 2021

Haziran 2021

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Mayıs 2021

Mayıs 2021

TÜBİTAK Projesi

2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2020

Eylül 2020

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2020

Eylül 2020

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2020

Eylül 2020

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Eylül 2020

Eylül 2020

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Mayıs 2020

Mayıs 2020

TÜBİTAK Projesi

2223 - Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Ocak 2020

Ocak 2020

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Ocak 2020

Ocak 2020

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Ocak 2020

Ocak 2020

TÜBİTAK Projesi

1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Mart 2019

Mart 2019

TÜBİTAK Projesi

1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Mart 2019

Mart 2019

TÜBİTAK Projesi

1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Mart 2019

Mart 2019

TÜBİTAK Projesi

1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Mart 2019

Mart 2019

TÜBİTAK Projesi

1003 - Öncelikli Alanlar Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Nisan 2018

Nisan 2018

Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje

NWO Innovational Research Incentives Scheme-Veni Grant, Hollanda

Kasım 2017

Kasım 2017

TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi

2550 - Research Councils United Kingdom (RCUK) İkili İşbirliği Programı, TÜBİTAK, Türkiye

Bilimsel Danışmanlıklar

2022 - 2025

2022 - 2025

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

TÜBİTAK

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

2021 - 2023

2021 - 2023

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

TÜBİTAK

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Haziran 2022

Haziran 2022

VI. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
Çanakkale, Türkiye

Kasım 2019

Kasım 2019

III. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
Ankara, Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G., Özdemir A. Ş., Akbulut U., Doğan Ö. K., Ümmet D., Saraç F., et al.
İstanbul, Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi Sürdürülebilir Kalkınma

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
Muğla, Türkiye

Ekim 2018

Ekim 2018

II. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
Rize, Türkiye

Ekim 2018

Ekim 2018

Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
Balıkesir, Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
İstanbul, Türkiye

Nisan 2018

Nisan 2018

Education, Society & Reform Research

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
Ankara, Türkiye

Eylül 2017

Eylül 2017

Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G., İbrahimoğlu Z., Berk Ş.
İstanbul, Türkiye

Eylül 2012

Eylül 2012

21. Eğitim Bilimleri Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Sakız G.
İstanbul, Türkiye

Ocak 2012

Ocak 2012

Eğitim Fakülteleri İnisiyatif Geliştirme ve Değerlendirme Çalıştayı

Çalıştay Organizasyonu

Sakız G.
İstanbul, Türkiye

Aralık 2010

Aralık 2010

II. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı

Çalıştay Organizasyonu

Sakız G., Kartal S. G.
İstanbul, Türkiye

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

2023 - 2023

2023 - 2023

Erasmus Programı

Ders Verme

Pädagogische Hochschule Oberösterreich, Linz, Avusturya

2013 - 2013

2013 - 2013

Erasmus Programı

Ders Verme

Pädagogische Hochschule Oberösterreich, Linz, Avusturya

2011 - 2011

2011 - 2011

Erasmus Programı

Personel Hareketliliği

Freie Universitaet Berlin, Almanya

Ödüller

Nisan 2018

Nisan 2018

TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Haziran 2012

Haziran 2012

Fakülte Hizmet Ödülü

Marmara Üniversitesi

Haziran 2012

Haziran 2012

TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Mayıs 2012

Mayıs 2012

TÜBİTAK Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

06 Ekim 2021 - 09 Ekim 2021

06 Ekim 2021 - 09 Ekim 2021

Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi ve Aday Öğretmenlik Programlarının Güçlendirilmesi ve Kapsayıcılık Açısından Yeniden Yapılandırılması Çalıştayı (MEB, UNICEF ve YÖK İşbirliğiyle)- Eğitici Eğitimi

Katılımcı

Gaziantep-Türkiye

03 Mart 2021 - 04 Mart 2021

03 Mart 2021 - 04 Mart 2021

Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenliği Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi ve Aday Öğretmenlik Programlarının Güçlendirilmesi ve Kapsayıcılık Açısından Yeniden Yapılandırılması Çalıştayı (MEB, UNICEF ve YÖK İşbirliğiyle)

Moderatör

Ankara-Türkiye

21 Şubat 2020 - 21 Şubat 2020

21 Şubat 2020 - 21 Şubat 2020

EURIE - Eurasia Higher Education Summit

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

08 Şubat 2020 - 09 Şubat 2020

08 Şubat 2020 - 09 Şubat 2020

EPDAD Sürekli Gelişim Çalıştayı II

Çalışma Grubu

Ankara-Türkiye

26 Ekim 2019 - 28 Ekim 2019

26 Ekim 2019 - 28 Ekim 2019

II. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi

Oturum Başkanı

İstanbul-Türkiye

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019

EPDAD Sürekli Gelişim Çalıştayı

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019

01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019

YÖKAK Kurumsal Dış Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı

Katılımcı

Ankara-Türkiye

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

01 Eylül 2018 - 01 Eylül 2018

YÖKAK Kurumsal Dış Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı

Katılımcı

Ankara-Türkiye

19 Mayıs 2018 - 21 Mayıs 2018

19 Mayıs 2018 - 21 Mayıs 2018

I. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi

Moderatör

İstanbul-Türkiye

11 Mayıs 2018 - 12 Mayıs 2018

11 Mayıs 2018 - 12 Mayıs 2018

I. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi

Moderatör

İstanbul-Türkiye

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

01 Mart 2018 - 01 Mart 2018

Yeterlilik Temelli Program Çıktılarının Kalite Güvencesi Çalıştayı

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

Öğretmen Yetiştirmede Değişim ve Dönüşümler Ulusal Çalıştayı

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015

01 Kasım 2015 - 01 Kasım 2015

EPDAD Değerlendirici Eğitimi Çalıştayı

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014

01 Şubat 2014 - 01 Şubat 2014

V. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı

Çalışma Grubu

İzmir-Türkiye

01 Ocak 2012 - 01 Ocak 2012

01 Ocak 2012 - 01 Ocak 2012

Eğitim Fakülteleri İnisiyatif Geliştirme ve Değerlendirme Çalıştayı

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

01 Aralık 2011 - 01 Aralık 2011

01 Aralık 2011 - 01 Aralık 2011

III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı

Çalışma Grubu

Antalya-Türkiye

01 Kasım 2011 - 01 Kasım 2011

01 Kasım 2011 - 01 Kasım 2011

Ulusal Öğretmen Stratejisi Çalıştayı

Çalışma Grubu

Antalya-Türkiye

01 Aralık 2010 - 01 Aralık 2010

01 Aralık 2010 - 01 Aralık 2010

II. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı

Çalışma Grubu

İstanbul-Türkiye

Burslar

2009 - 2009

2009 - 2009

Yurtdışı Bilimsel Etkinliklere Katılım Bursu

TÜBİTAK

2006 - 2007

2006 - 2007

The Maribelle Seely Baker Memorial Scholarship

Üniversite

2006 - 2007

2006 - 2007

Alumni Grants for Graduate Research and Scholarships

Üniversite

1999 - 2007

1999 - 2007

1416 Yurtdışı Lisansüstü Eğitim Bursu

Milli Eğitim Bakanlığı

2004 - 2005

2004 - 2005

Dr. Lowry W. Harding Scholarship

Üniversite

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 203

h-indeksi (WOS): 4

Jüri Üyelikleri

Aralık-2024

Aralık 2024

Tez Savunma (Doktora)

Benzegül DURAK (Fen Bilgisi Öğretmenliği) - Yıldız Teknik Üniversitesi

Aralık-2024

Aralık 2024

Doktora Yeterlik Sınavı

Özlem Özbey Demir (Graduate Program in Learning Sciences) - Boğaziçi Üniversitesi

Eylül-2024

Eylül 2024

Tez Savunma (Doktora)

Musa KAHRİMAN - Bursa Uludağ Üniversitesi

Eylül-2024

Eylül 2024

Akademik Kadroya Atama-Profesörlük

Devrim AKGÜNDÜZ - İstanbul Aydın Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Doktora)

Aslıhan KOÇULU - Yıldız Teknik Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Esranur KARAKUŞ - Yıldız Teknik Üniversitesi

Şubat-2024

Şubat 2024

Tez Savunma (Doktora)

Aydan AYTEKİN - Yıldız Teknik Üniversitesi

Ağustos-2023

Ağustos 2023

Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik

İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi - Marmara Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Doktora)

Süleyman TIRAŞ-Sınıf Öğretmenliği - Marmara Üniversitesi

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Kübra Bütün-Sınıf Öğretmenliği - Marmara Üniversitesi

Eylül-2022

Eylül 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Nihan ULUSOY - Marmara Üniversitesi

Eylül-2022

Eylül 2022

Tez Savunma (Doktora)

Hümeyra UYSAL - Marmara Üniversitesi

Ağustos-2022

Ağustos 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Songül Bildirir-Sınıf Öğretmenliği - İstanbul Medeniyet Üniversitesi

Nisan-2022

Nisan 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Sevda Çekim-Uygulamalı Psikoloji Anabilim Dalı - Üsküdar Üniversitesi

Ocak-2022

Ocak 2022

Doktora Yeterlik Sınavı

Jale GÜNBAK- Learning Sciences PhD Program - Boğaziçi Üniversitesi

Mart-2021

Mart 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

Gülcenur KESEBİR-Sınıf Öğretmenliği - Marmara Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Doktora Yeterlik Sınavı

Melek PESEN-Learning Sciences PhD Program - Boğaziçi Üniversitesi

Ekim-2020

Ekim 2020

Tez Savunma (Doktora)

Buket KARADAĞ - Marmara Üniversitesi

Ağustos-2020

Ağustos 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Meryem Demir GÜLDAL - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Haziran-2020

Haziran 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Gökhan ÇALGICI - Fen Bilgisi Öğretmenliği - Marmara Üniversitesi

Mayıs-2020

Mayıs 2020

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Gülsen Zelal BİRKAN - Marmara Üniversitesi

Şubat-2020

Şubat 2020

Doktora Yeterlik Sınavı

Gülsen Zelal BİRKAN - Marmara Üniversitesi

Aralık-2019

Aralık 2019

Doktora Yeterlik Sınavı

Burçin OKUR - Marmara Üniversitesi

Aralık-2019

Aralık 2019

Doktora Yeterlik Sınavı

Çiğdem KARAKOÇ - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Özay YAŞAR - Marmara Üniversitesi

Temmuz-2019

Temmuz 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Zeynep TUNAY GÜL - Marmara Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Büşra CENGİZ - Marmara Üniversitesi

Haziran-2019

Haziran 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

GÜLNUR AVŞAROĞLU - Marmara Üniversitesi

Nisan-2019

Nisan 2019

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

Ogün ÇAKIR - Marmara Üniversitesi

Nisan-2019

Nisan 2019

Doktora Yeterlik Sınavı

Ayşe KALKAN CİNGİ - Marmara Üniversitesi

Mart-2019

Mart 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Murat YALÇINTAŞ - Marmara Üniversitesi

Aralık-2018

Aralık 2018

Tez Savunma (Doktora)

Emel ÇİLİNGİR ALTINER - Marmara Üniversitesi

Aralık-2018

Aralık 2018

Doktora Yeterlik Sınavı

Cavide ÇİFTÇİ - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Aralık-2018

Aralık 2018

Doktora Yeterlik Sınavı

Aslı ELGÜN - İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa

Ağustos-2018

Ağustos 2018

Tez Savunma (Doktora)

Alper YORULMAZ - Marmara Üniversitesi

Ocak-2018

Ocak 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

ONUR OYMAK - Marmara Üniversitesi

Aralık-2017

Aralık 2017

Doktora Yeterlik Sınavı

Esat YILDIRIM - İstanbul Üniversitesi

Aralık-2017

Aralık 2017

Doktora Yeterlik Sınavı

Halime CİHAN - İstanbul Üniversitesi

Haziran-2016

Haziran 2016

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Zeynep CEBECİ ASLANLI - Marmara Üniversitesi