Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
Articles Published in Other Journals
İlkokul Düzeyinde Zaman Yönetimi Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.1, no.2, pp.148-162, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of Brain-Based Learning On Students’ Academic Achievement and Achievement Emotions in Science Course
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.32, no.1, pp.345-378, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Global Warming Knowledge Levels and Recycling Awareness in Adults
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, vol.7, no.2, pp.1364-1391, 2018 (Peer-Reviewed Journal)

A task development process The case of fourth grade introduction to matter unit
The Turkish Online Journal of Educational Technology
, vol.1, pp.155-164, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Etkili öğretmenlik ve öğretmen niteliğinin geliştirilmesi (Effective teaching and improving teaching quality)
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (Journal of Theoretical Science)
, vol.9, no.2, pp.214-244, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
The Effect of the Use of Interactive Whiteboard on Students’ Achievement and Attitude Toward Instruction in Science and Technology Classrooms
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.18, pp.257-274, 2014 (Peer-Reviewed Journal)

The Influence of Portfolios on Student Success and Retention Level in Science and Technology Class
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.10, no.3, pp.48-63, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Başarıda anahtar kelime: Öz-yeterlik
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.26, pp.185-209, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Mastery and performance approach goal orientations in relation to academic self efficacy beliefs and academic help seeking behaviors of college students in Turkey
Educational Research
, vol.2, no.1, pp.771-778, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
İlköğretim öğrencilerine yönelik tasarım odaklı düşünme ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması
2nd International 21st Century Educational Research Congress, Burdur, Turkey, 25 - 27 April 2024, (Unpublished)
Ilkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Aydınlatma Ve Ses Teknolojileri Ünitesine Ilişkin Başarı Testi Geliştirme Çalışması / Achievement Test Development Study For Primary School 4th Grade Science Lesson Lighting And Sound Technologies Uni
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Turkey, 18 May 2023, (Summary Text)

Genel Kullanıma Uygun Derse Yönelik Haftalık Yansıtma Raporu’nun Geliştirilmesi / Development Of Weekly Course Reflection Report For General Use
4. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Bursa, Turkey, 18 May 2023, (Summary Text)
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç beceri düzeylerinin yıl içinde değişiminin incelenmesi
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Turkey, 23 - 27 October 2019, vol.9786057754448, pp.58, (Summary Text)
Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri dersinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik özyeterlik ve akademik başarı düzeylerine etkisi
Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 12 May 2018, pp.225-227, (Summary Text)
Sınıf öğretmenlerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin incelenmesi
Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Turkey, 11 - 12 May 2018, pp.415-417, (Summary Text)
İlkokul Dördüncü Sinif Düzeyinde İnternette Arama-Anlama StratejilerThe Impact of Search-Comprehension Strategies on Internet Instruction on New Literacy Skills at Fourth Grade in Primary School
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.224-226, (Summary Text)
Akreditasyon sürecine girerken: Bir sınıf eğitimi programının öğrenci perspektifinden değerlendirilmesi
International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Turkey, 19 - 21 May 2017, pp.22-24, (Summary Text)
How do positive teacher factors relate to achievement related outcomes of students in elementary school science classrooms
International Journal of Arts and Sciences Conference, Massachusetts, United States Of America, 25 - 30 May 2013, (Unpublished)
Fen ve Teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Turkey, 23 - 25 May 2013, pp.56, (Summary Text)
İlköğretim I kademe Fen ve Teknoloji derslerinde öğretmen yapıcı duygusal desteği akademik duygular akademik özyeterlik ve ders katılımı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012, pp.226, (Summary Text)
Akademik özyeterlik ve başarı arasındaki ilişkinin ilköğretim I kademe fen derslerinde cinsiyet ve öğretmen değişkenlerine göre incelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012, pp.292, (Summary Text)
Associations among perceived teacher affective support emotional and motivational variables in elementary school classrooms The role of gender and grade level
International Conference on Motivation 2012, Frankfurt, Germany, 28 - 30 August 2012, (Unpublished)
Perceived instructor affective support in relation to achievement approach goal orientations academic enjoyment and motivation in college classrooms
European Conference on Educational Research, Berlin, Germany, 13 - 16 September 2011, (Unpublished)
Associations among achievement goal orientations emotions and self efficacy
14th Biannual EARLI Conference, Exeter, United Kingdom, 30 August - 03 September 2011, (Unpublished)
Does instructor affective support matter for undergraduate students?
14th Biannual EARLI Conference, Exeter, United Kingdom, 30 August - 03 September 2011, (Unpublished)
Does perceived teacher affective support matter for elementary school students A structural analysis in science and technology classrooms?
119th Annual Convention of American Psychological Association, District-Of-Columbia, United States Of America, 4 - 07 August 2011, (Unpublished)
Exploring the relationships among achievement goal orientations academic self efficacy and academic help seeking: A structural analysis involving Turkish junior college students
European Conference on Educational Research, Helsinki, Finland, 25 - 27 August 2010, (Unpublished)
Improving middle school students academic enjoyment academic self efficacy and academic effort in mathematics Teacher affective support effect
European Conference on Educational Research, Vienna, Austria, 28 - 30 September 2009, (Unpublished)
Does teacher affective support matter The role of affective support in middle school mathematics classrooms?
Annual Meeting of American Educational Research Association, New-York, United States Of America, 24 - 28 March 2008, (Unpublished)
Teacher affective support and its impact on early adolescents
115th Annual Convention of the American Psychological Association, California, United States Of America, 17 - 20 August 2007, (Unpublished)
The influence of perceived teacher affective support on early adolescents motivational emotional academic outcomes
Mid-Western Educational Research Association Conference, Ohio, United States Of America, 16 - 18 April 2006, (Unpublished)
Books
Fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri ve tarihi gelişimi
in: İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Ayvacı, Hakan Şevki, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.44-84, 2018
Keşfetmenin keyfi
in: İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editor, Nobel, Ankara, pp.3-12, 2016
Kuvvet ve hareket
in: İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editor, Nobel, Ankara, pp.330-350, 2016
Sağlık ve yaşam kalitesi
in: İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editor, Nobel, Ankara, pp.245-265, 2016