Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes
Articles Published in Other Journals
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri dersinin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik özyeterlik ve akademik başarı düzeylerine etkisi
Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Turkey, 11 - 12 May 2018, pp.225-227
Sınıf öğretmenlerinin psikolojik iyi oluş düzeylerinin incelenmesi
Birinci Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Turkey, 11 - 12 May 2018, pp.415-417
İLKOKUL DÖRDÜNCÜ SINIF DÜZEYİNDE İNTERNETTE ARAMA-ANLAMA STRATEJİLERİ ÖĞRETİMİNİN YENİ OKURYAZARLIK BECERİLERİNE ETKİSİ
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 April 2018
Akreditasyon sürecine girerken: Bir sınıf eğitimi programının öğrenci perspektifinden değerlendirilmesi
International Teacher Education and Accreditation Congress, İstanbul, Turkey, 19 - 21 May 2017, pp.22-24
How do positive teacher factors relate to achievement related outcomes of students in elementary school science classrooms
International Journal of Arts and Sciences Conference, Massachusetts, United States Of America, 25 - 30 May 2013
Fen ve Teknoloji dersinde portfolyo kullanımının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi
XII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Aydın, Turkey, 23 - 25 May 2013, pp.56
Akademik özyeterlik ve başarı arasındaki ilişkinin ilköğretim I kademe fen derslerinde cinsiyet ve öğretmen değişkenlerine göre incelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012, pp.292
İlköğretim I kademe Fen ve Teknoloji derslerinde öğretmen yapıcı duygusal desteği akademik duygular akademik özyeterlik ve ders katılımı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Turkey, 12 - 14 September 2012, pp.226
Associations among perceived teacher affective support emotional and motivational variables in elementary school classrooms The role of gender and grade level
International Conference on Motivation 2012, Frankfurt, Germany, 28 - 30 August 2012
Perceived instructor affective support in relation to achievement approach goal orientations academic enjoyment and motivation in college classrooms
European Conference on Educational Research, Berlin, Germany, 13 - 16 September 2011
Does instructor affective support matter for undergraduate students?
14th Biannual EARLI Conference, Exeter, United Kingdom, 30 August - 03 September 2011
Associations among achievement goal orientations emotions and self efficacy
14th Biannual EARLI Conference, Exeter, United Kingdom, 30 August - 03 September 2011
Does perceived teacher affective support matter for elementary school students A structural analysis in science and technology classrooms?
119th Annual Convention of American Psychological Association, District-Of-Columbia, United States Of America, 4 - 07 August 2011
Exploring the relationships among achievement goal orientations academic self efficacy and academic help seeking: A structural analysis involving Turkish junior college students
European Conference on Educational Research, Helsinki, Finland, 25 - 27 August 2010
Improving middle school students academic enjoyment academic self efficacy and academic effort in mathematics Teacher affective support effect
European Conference on Educational Research, Vienna, Austria, 28 - 30 September 2009
Does teacher affective support matter The role of affective support in middle school mathematics classrooms?
Annual Meeting of American Educational Research Association, New-York, United States Of America, 24 - 28 March 2008
Teacher affective support and its impact on early adolescents
115th Annual Convention of the American Psychological Association, California, United States Of America, 17 - 20 August 2007
The influence of perceived teacher affective support on early adolescents motivational emotional academic outcomes
Mid-Western Educational Research Association Conference, Ohio, United States Of America, 16 - 18 April 2006
Books & Book Chapters
Fen bilimlerinin diğer bilimler arasındaki yeri ve tarihi gelişimi
in: İlkokulda Temel Fen Bilimleri, Ayvacı, Hakan Şevki, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.44-84, 2018
Sağlık ve yaşam kalitesi
in: İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editor, Nobel, Ankara, pp.245-265, 2016
Kuvvet ve hareket
in: İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editor, Nobel, Ankara, pp.330-350, 2016
Keşfetmenin keyfi
in: İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Eğitimi, TÜRKMEN HAKAN, SAĞLAM MURAT, ŞAHİN PEKMEZ ESİN, Editor, Nobel, Ankara, pp.3-12, 2016