Akademik Unvanlar
-
2017 - Devam Ediyor Doç.Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2007 - 2017 Öğretim Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
-
2021 - Devam Ediyor Birim Kalite Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2019 - Devam Ediyor Temel Eğitim Doktora Yeterlilik Komitesi Üyesi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı
-
2018 - Devam Ediyor Fakülte Akreditasyon Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2007 - Devam Ediyor Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
-
2009 - 2013 Erasmus Programı Bölüm Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Akademi Dışı Deneyim
-
1995 - 1999 Biyoloji Öğretmeni
Bayrampaşa Tuna Lisesi
Verdiği Dersler
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması II
-
Lisans İlkokulda Temel Fen Bilimleri
-
Yüksek Lisans İlkokul Fen ve Teknoloji Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
-
Lisans Eğitimde Proje Hazırlama
-
Yüksek Lisans Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik
-
Lisans Fen Öğretimi
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması I
-
Doktora İlkokul Fen Bilimleri Öğretiminde Temel Sorunlar ve Çözümleri
-
Lisans Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması II
-
Doktora Eğitimde İleri İstatistik
-
Lisans Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi
-
Lisans Sınıf Öğretmenliğinde Öğretmenlik Uygulaması I
-
Lisans Özdüzenlemeli Öğrenme
-
Lisans Fen Bilgisi Öğretimi
-
Doktora Eğitimde Ölçekleme Teknikleri
-
Yüksek Lisans Eğitimde Araştırma Yöntem ve Teknikleri
-
Yüksek Lisans Eğitim Araştırmalarında İstatistik
-
Lisans Eğitim Psikolojisi
-
Lisans Fen ve Teknoloji Öğretimi II
-
Lisans Topluma Hizmet Uygulamaları
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması II
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması I
-
Lisans Eğitim Psikolojisi
-
Lisans Fen ve Teknoloji Öğretimi I
-
Yüksek Lisans Eğitim Araştırmalarında İstatistik
-
Yüksek Lisans Halk Eğitimde Proje Geliştirme
-
Lisans Öğrenmede Motivasyon
-
Doktora Eğitimde İleri İstatistik
Yönetilen Tezler
-
Fen Bilimleri ve Matematik Derslerinde Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımıyla Öğretimin İlkokul D ördüncü Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Çıktılarına Etkisi
Sakız G. (Danışman)
Ç.KARAKOÇ(Öğrenci), Doktora, Devam Ediyor -
İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersinde STEAM Uygulamalarının Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerine, Sanatsal Yaratıcılık Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
Sakız G. (Danışman)
A.KALKAN(Öğrenci), Doktora, Devam Ediyor -
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında SCAMPER Tekniği ile Uygulanan İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcılık, Sosyobilimsel Farkındalık, Kavramsal Anlama ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi
Sakız G. (Danışman)
B.OKUR(Öğrenci), Doktora, Devam Ediyor -
Mathematics learning difficulties among immigrant primary school students: A meta-synthesis study
-
İlkokul öğrencilerinin teknoloji bağımlılığı düzeyleri ile problem çözme becerileri, akran zorbalığı ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Sakız G. (Danışman)
S.DEMİREL(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2022 -
İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Ödev Özdüzenlemesi Eğitiminin Öğrencilerin Akademik Özyeterlik, Problem Çözme Becerileri ve Ders Başarıları Üzerindeki Etkileri
B.CEYLAN(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2020 -
Stem eğitiminin fen bilimleri dersinde dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarına, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine ve stem eğitimine ilişkin görüşlerine etkisi
Sakız G. (Danışman)
Ü.ATABAŞ(Öğrenci), Doktora, 2020 -
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde bilim defteri kullanılmasının etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Sakız G. (Danışman)
N.ARIK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş halleri, mesleki kaygı düzeyleri ve özyeterlik inançlarının incelenmesi
Sakız G. (Danışman)
-
İlkokul öğrencilerinde algılanan öğretmen yakınlık davranışları ile okul doyumu ve akran zorbalığı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Sakız G. (Danışman)
-
3.-6. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojilerini kullanma alışkanlıkları ile sosyal-duygusal uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
-
Fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modeli kullanmanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik merak, kaygı, özyeterlik ve başarı düzeylerine etkisi
Sakız G. (Danışman)
-
Özdüzenlemeli fen öğretiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenleme becerilerine, bilimsel süreç becerilerine ve başarılarına etkisi
Doğan M. C., Sakız G. (Eş Danışman)
H.ÇOKÇALIŞKAN(Öğrenci), Doktora, 2019 -
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri kullanmanın öğrencilerin problem çözme becerileri, akademik kaygı, akademik özyeterlik, fen motivasyonu ve ders başarılarına etkisi
Sakız G. (Danışman)
-
POZİTİF PSİKOLOJİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLERİNİN PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ DÜZEYLERİ İLE ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Sakız G. (Danışman)
-
Özdüzenlemeli fen öğretiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenleme becerilerine, bilimsel süreç becerilerine ve başarılarına etkisi (the effect of self-regulation based science teaching on primary school fourth-grade students’ self-regulated learning skills, scientific processing skills and achievement)
DOĞAN M. C. (Eş Danışman), SAKIZ G. (Eş Danışman)
-
Çeşitli Ülkelerdeki Sınıf Öğretmenlerinin Temel Özlük Haklarının Karşılaştırılarak Bu Haklara İlişkin Türkiye’deki Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Sakız G., Baysal Z. N. (Eş Danışman)
-
Türkiye'de yetişkinlerin informel ortamlarda bilim öğrenimine yönelik durum çalışması
Sakız G. (Danışman)
-
Yetişkinler, çevresel faktörler ve bilimsel bilgiye ulaşma araçları arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Sakız G. (Danışman)
A.GÜRER(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2018 -
İlkokul öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile akran zorbalığı ve okula aidiyet duyguları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Sakız G. (Danışman)
-
Dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde beyin temelli öğrenme modelinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
-
İlköğretim birinci sınıf hayat bilgisi dersindeki fen kavramlarının drama yöntemiyle öğretiminin öğrenmedeki başarı ve kalıcılığa etkisi
Sakız G. (Danışman)
-
Özel gereksinimli çocuğa sahip ebeveynlere yönelik olarak düzenlenen aile eğitimi etkinliklerinin değerlendirilmesi
Sakız G. (Danışman)
-
Yabancı dil öğretiminde kültür destekli programın üniversite öğrencisi genç yetişkinlerin tutum ve motivasyonu üzerindeki etkisi
Sakız G. (Danışman)
P.PAKYÜZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2013 -
İlköğretim beşinci sınıf fen ve teknoloji dersinde portfolyo uygulamasının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi
Sakız G. (Danışman)