Makaleler
16
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (4)
Scopus (9)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (2)
11. Öğretim Üyeleri ve Araştırma Görevlileri Perspektifinden Fakültenin Araştırma Potansiyeli:Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Durumu
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.37, sa.2, ss.107-122, 2020 (Hakemli Dergi)
13. The Importance of Sample Weights and Plausible Values in Large-Scale Assessments
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.11, sa.1, ss.43-60, 2020 (ESCI)
14. Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.63-97, 2018 (Hakemli Dergi)
15. A contextualized nature of science classroom activity: Junk food!.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.93-107, 2017 (Hakemli Dergi)
16. Educació científica humanitzada
CIÈNCIES. REVISTA DEL PROFESSORAT DE CIÈNCIES DE PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA
, sa.1, ss.34-39, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
34
1. Gerçek zamanlı sosyobilimsel bir durumun vizyon temelli bilim okuryazarlığı yaklaşımı ile incelenmesi: Covid-19 Pandemisi ve bilgi kaynakları
5. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi (UBEK), Balıkesir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
13. Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları Dersinde Disiplinler Arası Yaklaşım ve Bilimsel Pratikler
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (UKEK), Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
21. As complicated as rubik’s cube is: how difficult is to change middle school students’ nos views through a CPD
14th International History, Philosophy, and Science Teaching (IHPST) Biennial Conference, Ankara, Türkiye, 4 - 07 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
23. Does it Matter to be Informed - Naive or not? An Example of Professional Development Program about NOS
National Association for Reseacrh in Science Teaching, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Mart 2017, (Özet Bildiri)
26. The ignored components of professional development pd programs Can the students views of nos be changed by providing a large scale pdp to their teachers
International Conference “New Perspectives in Science Education”, 17 - 18 Mart 2016, (Özet Bildiri)
27. Investigation of the Link between Continuing Professional Development CPD Programs and Students NOS Views
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
29. The Effects of a Professional Development Program on Teachers Pedagogical Content Knowledge about NOS
7th World Conference on Educational Sciences (WCES), Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
30. The effects of a professional development program on teachers pedagogical content knowledge
7th World Conference on Educational Sciences, Atina, Yunanistan, 5 - 07 Şubat 2015, (Özet Bildiri)
31. Mesleki gelişim programının 7.sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerine etkisi
XII.Ulusal Fen ve MAtematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 9 - 12 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
32. Impact of a Large Scale Professional Development Project on Middle School Students Views of NOS
National Association for Research in Science Teaching (NARST), Pittsburgh, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Mart - 02 Nisan 2014
34. The comparison of ICT usage levels in compulsory schools f Turkey and Sweden
II. Ulusal İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
9
2. Codesign of Technology-Enriched Place-Based SSI Lesson Plans
Socioscientific Issues Focused Teacher Education. Contemporary Trends and Issues in Science Education, NAMDAR BAHADIR, KARAHAN ENGİN, Editör, Springer, ss.181-198, 2024
4. Singapur'da Fen Eğitimi
Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Erdaş-Kartal, E. & Mesci, G., Editör, Nobel Akademik Yayınevi, Ankara, ss.29-50, 2022
