Biyografi
İlk ve ortaöğretimini Antakya’da tamamladıktan sonra 1993'te Gaziantep Fen Lisesinden mezun olmuştur. Lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliğinde 1997’de tamamlamıştır. Doktora (2004) ve Yüksek Lisans (2000) derecelerini Pennsylvania Eyalet Üniversitesi'nde Eğitim Programları ve Öğretim (Curriculum & Instruction) Fen Bilimleri Eğitimi (Science Education) alanında almıştır. Aynı üniversitede Eğitim Psikolojisi Yüksek Lisans (2001) derecesi almıştır. 2007 yılında Avustralya'da Melbourne Institute of Technology (RMIT) Üniversitesinde, 2012 yılında Kanada'da University of Saskatchewan'da misafir araştırmacı olarak çalışmıştır. Araştırma alanları sorgulamalı fen öğretimi, öğrencilerin bilimsel araştırma, bilimin doğası ve biyoloji kavram anlayışları, 21. yüzyıl vatandaşlığı için gerekli olan anlayış ve becerileri geliştirmeleri ve Biyoloji Öğretmen Eğitimidir. Son zamanlardaki araştırmaları, öğrencilerin biyolojideki düşüncelerini ve anlayışlarını keşfetmeye, aktif öğrenme yoluyla öğrenciler için sınıf deneyimini geliştirmeye, farklı öğretim yönelimlerinin öğrencilerin STEM'deki biyolojik kavramları ve mesleki gelişimi üzerindeki uzun vadeli etkisini değerlendirmeye ve değerlendirme araçları geliştirmeye odaklanmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2000 - 2004
2000 - 2004Doktora
Pennsylavania State University University College Park Campus, Graduate School of Education, Curriculum And Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
1999 - 2001
1999 - 2001Yüksek Lisans
The Pennsylvania State University, Graduate School of Education, Educational Psychology, Amerika Birleşik Devletleri
1999 - 2000
1999 - 2000Yüksek Lisans
Pennsylavania State University University College Park Campus, Graduate School of Education, Curriculum & Instruction, Amerika Birleşik Devletleri
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Exploring Prospective Secondary Science Teachers’ Understandings of Scientific Inquiry and Mendelian Genetics Concepts Using Computer Simulation
Pennsylavania State University University College Park Campus, Curriculum And Instruction
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Program Geliştirme
Biyoloji Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Ortaöğretim Alan Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2012 - 2023
2012 - 2023Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2008 - 2012
2008 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2004 - 2008
2004 - 2008Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 2004
1999 - 2004Araştırma Görevlisi
Pennsylavania State University University College Park Campus, College Of Education, Curriculum And Instruction
Yönetimsel Görevler
2015 - 2017
2015 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2009 - 2012
2009 - 2012Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2004 - Devam Ediyor
2004 - Devam EdiyorÖğretim Elemanı
Marmara Universitesi, Öğretim Elemanı
2012 - 2015
2012 - 2015Yürütme Kurulu Üyesi
Üniversite, Marmara Üniversitesi, İnovasyon ve Teknoloji Transferi Ofisi (MİTTO), Yürütme Kurulu Üyesi
2008 - 2008
2008 - 2008Araştırmacı
Royal Melbourne Institute of Technology, Araştırmacı
2000 - 2004
2000 - 2004Araştırma Görevlisi
Pennsylvania State University, Araştırma Görevlisi
Verdiği Dersler
Doktora
Fen Eğitimi Araştırma Analizi
Modern Ölçme Teorileri
Eğitimde Ölçekleme Teknikleri
Nicel Araştırma Yöntemleri
İstatistik Yöntemlerine Giriş
Fen Öğretimi Stratejileri
İleri İstatistik
Eğitim Araştırmalarında Veri Analizi
Modern Ölçme Teorileri
Fen Eğitimi Araştırma Alanları
İleri İstatistik
Yüksek Lisans
Eğitimde İstatistiksel Yöntemler
Öğrenme Teorileri
Eğitimde İstatistiksel Yöntemler
Seminer
Fen Projeleri Geliştirme
Ölçek Geliştirme
Fen Öğretimi Stratejileri
Eğitim Araştırmalarına Giriş
Eğitimde İstatistiksel Yöntemler
Ölçek Geliştirme
Ölçek Geliştirme
Akademik Yazım
Eğitim Araştırmaları İçin İstatistiğe Giriş
Öğrenme Teorileri ve Öğretim
Lisans
Bilim ve Araştırma Etiği
Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi
Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Biyolojide Seçme Konular II
Öğretmenlik Uygulaması
Biyoloji Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
Biyoloji Öğretim Yöntemleri
İstatistik I
İstatistik II
Genetik II
Genetik I
Okul Deneyimi
Özel Öğretim Yöntemleri I
Ölçme ve Değerlendirme
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi
Genetik I
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Alan Eğitiminde Araştırma Projesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
Biyoloji öğretiminde ters-yüz öğretim modelinin akademik başarı, motivasyon, derse karşı tutum, üst-bilişsel farkındalık ve bilişsel yük üzerine etkisi
Çakır M. (Danışman)
G.ERKAN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Sosyobilimsel konular ile işlenen biyoloji dersinin öğrenci başarı, tutum, bilimin doğası anlayışı, bilimsel düşünme ve karar verme becerileri üzerine etkisi
Çakır M. (Danışman)
F.KARAER(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Biyoloji öğretmen adaylarının bazı genel biyoloji kavram anlayışlarının incelenmesi
ÇAKIR M. (Danışman)
Ö.UZUNHASANOĞLU(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Otizmli çocuklara sahip babaların evlilik yaşam ve çocuğunu kabul red düzeylerinin eğitim açısından incelenmesi
Çakır M. (Danışman)
H.TEKİN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
İngilizce öğretmenlerinin hizmetiçi eğitim süreçleri ve hizmetiçi eğitim etkinliklerinin sınıf içi performanslarına etkisine ilişkin algıları
ÇAKIR M. (Danışman)
D.GÜMÜŞLÜOĞLU(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Fen derslerinde bilim tarihi kullanımının ortaöğretim fen alanları öğretmenlerinin eğitim oryantasyonları çerçevesinden incelenmesi
ÇAKIR M. (Danışman)
Ç.DİLEK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
KPSS biyoloji alan bilgisi sorularının alan bilgisi yeterlikleri çerçevesinde yenilenmiş Bloom Taksonomisi ile analizi: 2013 yılı örneği
ÇAKIR M. (Danışman)
A.KALA(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Mesleğe yeni başlayan fen öğretmenlerinin pedagojik ve epistemolojik inançları ve sınıf içi uygulamaları: Boylamsal durum çalışması
ÇAKIR M. (Danışman)
Ö.KIVILCAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
2007 biyoloji öğretim programındaki ölçme ve değerlendirme anlayışının ortaöğretim ders kitaplarına yansımanın değerlendirilmesi
ÇAKIR M. (Danışman)
S.Çetin(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Biyoloji derslerinde öğretmenlerin kişilerarası davranışı, sınıf öğrenme ortamı ve öğrenci başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
ÇAKIR M. (Danışman)
S.DAĞDELEN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
2007 biyoloji öğretim programındaki ölçme ve değerlendirme anlayışının ortaöğretim ders kitaplarına yansımasının değerlendirilmesi
ÇAKIR M. (Danışman)
S.ÇETİN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
UV ışınlarıyla sertleşebilen yüzey kaplama uygulamaları ve karakterizasyonu
ÇAKIR M. (Danışman)
B.Hilal(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Mendel genetiği konusunda teşhis testi geliştirilmesi ve geçerlilik çalışması
ÇAKIR M. (Danışman)
B.ALDEMİR(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Genetik Bilimi'nin lise öğrencileri tarafından öğrenilmesinde simülasyonun rolü
ÇAKIR M. (Danışman)
S.Karaağaç(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Genetik biliminin lise öğrencileri tarafından öğrenilmesinde simülasyonun rolü
ÇAKIR M. (Danışman)
S.KARAAĞAÇ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Biyoloji öğretmen adaylarının genetik kavramları anlayışları ve problem çözme becerileri üzerine nitel bir araştırma
ÇAKIR M. (Danışman)
M.TATMAN(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2017 - 2017
2017 - 2017Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk
Akademik Birimler - Eğitim
Çakır M.
Makaleler
2025
20251. Adaptation of the Teacher Homework Reasons Scale into Turkish and Development of the Teacher Homework Feedback Frequency Scale
Avcı S., Özgenel M., Çakır M., Yapıcı S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PSYCHOLOGY AND EDUCATIONAL STUDIES , cilt.12, sa.2, ss.141-153, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Biyoloji Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Rolü: Lise Türlerine Göre Öğrencilerin Tutumları ve Başarıları
TUNÇER S. S., ÇAKIR M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.61, sa.61, ss.233-257, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Examining Social Media Addiction as a Predictor of Academic Achievement and Academic Procrastination: A Cohort of Undergraduate Students
Avcı S., Çakır M., Akınci T.
JOURNAL OF EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.17, sa.4, ss.286-298, 2024 (ESCI)
2024
20244. Middle School Graduates' Understandings of Scientific Inquiry and Its Relation to Academic Achievement
Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Arslan N., Çakir M., Irez O. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.22, sa.1, ss.143-166, 2024 (SSCI)
2023
20235. Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları Başarı Testinin Geliştirilmesi ve Lise Öğrencilerinin Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi
KARAER F., ÇAKIR M., İREZ O. S.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.18, sa.2, ss.553-579, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20226. In-service science teachers' purposes for integrating the history of science: the role of their science teaching orientation
Bakanay C. D., Çakır M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, cilt.44, ss.939-961, 2022 (SSCI)
2022
20227. Öğrencilerin Öğrenme Ortamı ve Öğretmenlerinin Kişilerarası Davranışına Yönelik Algılarının Fen Başarı ve Tutumlarına Etkisi
Alışır Z. N., DOĞAN Ö. K., Yılmaz Z., ÇAKIR M.
Istanbul Aydin University , cilt.8, sa.1, ss.1-29, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Lise Öğrencilerinde Akademik Dayanıklılık Ve Başarının Belirleyicileri Olarak Ebeveynlerin Duygusal Desteği, Öznel İyi Oluş, Ustalık Hedef Yönelimleri Ve Okula Aidiyet Duygusu
Çakır M., Avcı S.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.235-252, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Öğretmenlerin Akıllı Tahta Kabulü ve Kullanımını Etkileyen Faktörler: Yapısal Eşitlik Modeli
Avcı S., Çakır M.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.966-979, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. A Longitudinal Study of a New Science Teacher’s Beliefs and Classroom Practices
Doğan Ö. K., Çakır M., Tillotson J. W., Young M., Yager R. E.
International Journal of Progressive Education
, cilt.16, sa.1, ss.84-99, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Kavram Anlayışlarını Ölçmek İçin İki Aşamalı Tanı Testi Geliştirilmesi ve Uygulanması
Uzunhasanoğlu Ö., Çakır M., Avcı S.
Turkish Studies - Educational Sciences
, cilt.15, sa.4, ss.2404-2423, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201912. An international collaborative investigation of beginning seventh grade students' understandings of scientific inquiry: Establishing a baseline
Lederman J., Lederman N., Bartels S., Jimenez J., Akubo M., Aly S., et al.
JOURNAL OF RESEARCH IN SCIENCE TEACHING
, cilt.56, sa.4, ss.486-515, 2019 (SSCI)
2018
201813. Evrim Öğretimi Öz Yeterlik Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.241-260, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Hakkındaki Görüşlerinin Belirlenmesi
Özenç M., Doğan M. C., Çakır M.
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
, cilt.30, ss.588-607, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Investigating Prospective Teachers’ Perceived Problem-solving Abilities in Relation to Gender, Major, Place Lived, and Locus of Control
Çakır M.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.6, ss.1030-1038, 2017 (Scopus)
2016
201616. Fenomenoloji ve Fen Eğitim Araştırmalarına olan Yansımaları
Bakanay Ç. D., Çakır M.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.4, sa.8, ss.161-177, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201617. Fen Alan Öğretmenlerinin Bilim Eğitimi Amaçlarının İncelenmesi
Bakanay Ç. D., Çakır M.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.88-100, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. Lise öğrencilerinin güncel çevre sorunları hakkındaki algıları İzmir örneği
Doğan Ö. K., Çakır M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.44, ss.15-31, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. 2013 Kamu personeli seçme sınavı biyoloji alan bilgisi sorularının biyoloji öğretmenliği alan bilgisi yeterliklerine ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi
Kala A., Çakır M.
International Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.1, ss.243, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Teaching Mendelian genetics with a virtual Drosophila laboratory
Çakır M., Doğan Ö. K.
School Science Review
, cilt.97, ss.10-15, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Sınıf Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yeterliklerinin Belirlenmesi
MEHMET Ö., ÇAKIR M.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.14, sa.3, ss.914-933, 2015 (Scopus)
2015
201522. The Interplay between Biology Teachers Interpersonal Behavior and Students Perceptions of the Classroom Learning Environment
Çakır M., Selen I.
The International Journal of Science, Mathematics and Technology Learning
, cilt.21, sa.2, ss.1-9, 2015 (Scopus)
2015
201523. Daimi Bilim Öğrenme Motivasyonu Ölçeği nin Türkçe ye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Erdoğan D., Çakır M., Gürel C., Şeker H.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.125-136, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201524. Exploring primary school teachers’ competencies of alternative assessment and evaluation Sınıf öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme yeterliklerinin belirlenmesi
Özenç M., Çakır M.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.3, ss.914-933, 2015 (Scopus)
2014
201425. The Relationship between Gender and Classroom Environment in Turkish Science Classrooms
Welch A., Çakır M., Ray C., Peterson C.
Educational Research and Reviews
, cilt.9, sa.20, ss.125-136, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201326. 2007 Biyoloji Öğretim Programındaki Ölçme ve Değerlendirme Anlayışının OrtaöğretimDers Kitaplarına Yansımasının Değerlendirilmesi
Çetin S., Çakır M.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.104-113, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201327. Okul Öncesi ve Biyoloji Öğretmen Adaylarında Bilişüstü Farkındalık ve Epistemolojik İnançların İncelenmesi
Bedel E. F., Çakır M.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.37, sa.37, ss.84-98, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201228. International Survey on Bioenergy Knowledge, Perceptions, and Attitudes Among Young Citizens
Halder P., Prokop P., Chang C., Usak M., Pietarinen J., Havu-Nuutinen S., et al.
BIOENERGY RESEARCH
, cilt.5, sa.1, ss.247-261, 2012 (SCI-Expanded)
2012
201229. A cross-cultural validation of the Technology-Rich Outcomes-Focused Learning Environment Inventory (TROFLEI) in Turkey and the USA
Welch A. G., Çakır M., Peterson C. M., Ray C. M.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.30, sa.1, ss.49-63, 2012 (SSCI)
2011
201130. Exploring Nature of Science Understandings of Turkish Pre service Science Teachers
İrez O. S., Çakır M., Şeker H.
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.5, sa.2, ss.6-17, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201131. Validity and Reliability of the Turkish Form of Technology-Rich Outcome-Focused Learning Environment Inventory
Cakir M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.4, ss.1959-1963, 2011 (SSCI)
2011
201132. Problem Solving in Genetics: Conceptual and Procedural Difficulties
Karagoz M., Çakır M.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.11, sa.3, ss.1668-1674, 2011 (SSCI)
2011
201133. Scientific Inquiry and Nature of Science: Implications for Teaching, Learning, and Teacher Education
Çakır M.
SCIENCE & EDUCATION
, cilt.20, ss.381-387, 2011 (SCI-Expanded)
2011
201134. Epistemological Dialogue of Validity Building Validity in Educational and Social Research
ÇAKIR M.
EDUCATION , cilt.132, sa.4, ss.664-675, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201135. ENHANCING MENDELIAN GENETICS CONCEPTS USING A GUIDED COMPUTER-MEDIATED INQUIRY
ÇAKIR M.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.10, sa.3, ss.156-167, 2011 (SSCI)
2011
201136. İki Aşamalı Genetik Kavramlar Tanı Testi Geliştirme ve Geçerlik Çalışması
Çakır M., Begüm A.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.8, sa.16, ss.335-354, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201037. Horizon of Science Education Reform in Turkey Challenges Ahead
İREZ O. S., ÇAKIR M.
Journal of Kirsehir Education Faculty
, cilt.11, sa.4, ss.79-96, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201038. Fakülte Okul İşbirliği Modelinin Değerlendirilmesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri
BEKİROĞLU F., KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M.
Journal of Turkish Science Education , cilt.7, sa.4, ss.148-168, 2010 (Scopus)
2010
201039. Understandings of current environmental issues: Turkish case study in six teacher education colleges
Çakır M., İrez O. S., Doğan Ö. K.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.36, sa.1, ss.21-33, 2010 (SSCI)
2010
201040. Fakülte-okul i˙şbirligi modelinin değerlendirilmesi: Ortaöğretim fen alanlari öğretmen adaylarinin görüşleri
Bekgroğlu F. O., Kahvecg A., İREZ O. S., Şeker H., ÇAKIR M.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.7, sa.4, ss.148-168, 2010 (Scopus)
2010
201041. Fakülte-Okul İşbirliği Modelinin Değerlendirilmesi: Uygulama Öğretmenlerinin Görüşleri
ÇAKIR M., BEKİROĞLU F., İREZ O. S., KAHVECİ A., ŞEKER H.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , sa.31, ss.69-81, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200842. Constructivist Approaches to Learning in Science andTheir Implications for Science Pedagogy A Literature Review
Çakır M.
International Journal of Environmental Science Education
, cilt.3, sa.4, ss.193-206, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200743. Original research and peer review using web based collaborative tools by college students
ÇAKIR M., CARLSEN W.
The Turkish Online Journal of Educational Technology , cilt.6, sa.4, ss.38-45, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200644. Critical Reflective Approach to Teach the Nature of Science A Rationale and Review of Strategies
İREZ O. S., ÇAKIR M.
Türk fen Eğitimi dergisi , cilt.3, ss.19-35, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Contemporary Trends and Challenges in Biology Education: Preparing Students for 21st Century Scientific Citizenship
Çakır M.
Mathematics, Science, and Computer Science Education International Seminar – International Workshop on Advanced Learning Sciences (MSCEIS-IWALS), Bandung, Endonezya, 6 - 08 Kasım 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20252. Self-Control, Future Time Perception, and Their Impact on Social Media Addiction and Academic Procrastination
AVCI S., ÇAKIR M., AKINCİ T.
2025 American Educational Research association (AERA) Annual Meeting, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)
2025
20253. Parental Involvement, Motivation, and Academic Outcomes: A Structural Equation Modeling Approach
AVCI S., ÖZGENEL M., ÇAKIR M.
2025 American Educational Research association (AERA) Annual Meeting, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. İlköğretim Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Dijital Okuryazarlık Açısından İncelenmesi
GÜLSOY A. T., ÇAKIR M.
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
2023
20235. Digital Literacy in Turkish High School Science Textbooks
GÜLSOY A. T., ÇAKIR M.
European Science Education Research Association (ESERA), Kapodokya, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. Examining Primary School Science Textbooks in Terms of Digital Literacy
GÜLSOY A. T., ÇAKIR M.
European Conference on Educational Research, ECER, Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study
HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K., ARSLAN N., ÇAKIR M., İREZ O. S.
National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri)
2023
20238. Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları Ünitesi'nin Sosyobilimsel Konular ile Öğretimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi
Karaer F., ÇAKIR M.
16. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 Mart 2023, ss.98-103, (Tam Metin Bildiri)
2023
20239. Biyoloji Öğretiminde Ters-Yüz Öğretim Modelinin Öğrenenlerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
ÇAKIR M., Erkan G.
16. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 Mart 2023, ss.38-43, (Tam Metin Bildiri)
2018
201810. Kamu ve Özel Eğitim Kurumlarında Çalışan Ortaöğretim Fen Bilimleri Öğretmenlerinin İş Doyumları ve Özyeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
KONAN E., ÇAKIR M., DOĞAN Ö. K.
International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201811. Lise Öğrencilerinin Klasik Genetik Bilgileri, Sosyo-bilimsel Genetik Problemlere Yaklaşımları İle Dünya Görüşleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ARSLANOĞLU S., ÇAKIR M., DOĞAN Ö. K.
International Balkan Education and Science Congress, 6 - 08 Eylül 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201812. A View of Teachers’s Use of History of Science Through Their Science Orientations
BAKANAY Ç. D., ÇAKIR M.
American Educational Research Association (AERA), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 18 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201713. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bazı Genel Biyoloji Kavram Anlayışlarının İncelenmesi
Uzunhasanoğlu Ö., ÇAKIR M.
Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.786-787, (Özet Bildiri)
2017
201714. The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science
KÖYLÜ Z. N., KUYUMCİYAN M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN Ç., ÇAKIR M.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science.
Köylü Z., Kuyumciyan M., İrez O. S., Doğan Ö. K., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 14 - 18 Ağustos 2017, ss.18, (Özet Bildiri)
2017
201716. Teaching evolution self-efficacy scale: The development, validation and reliability study.
İnan S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
The Eurasia Proceedings of Educational Social Sciences, 1 - 03 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.
İnan S., İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study
İnan S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 17 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY
İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. Science Teachers as Scenerio Developers for Problem-Based Learning
ÇAKIR M., AKÇAY H.
International Conference on Education in Mathematics Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
Köylü Z. N., Kuyumciyan M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN Ç., ÇAKIR M.
II. Uluslararasu Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mendel Genetiği Kavramları
ÇAKIR M.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Biyoloji Öğretiminde Yansıtıcı Öğrenme Günlüklerinin Kullanılması
ÇAKIR M.
VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
201624. Farklı Alanlardaki Lisansüstü Öğrencilerinin Bilim Anlayışlarının Karşılaştırılması
ÇAKIR M., İREZ O. S.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201625. Fen Alan Öğretmenlerinin Bilim Eğitiminin Amacına Yönelik Görüşleri
BAKANAY Ç. D., ÇAKIR M.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201626. Mesleğe Yeni Başlayan bir Fen Öğretmeninin Boylamsal Durum Çalışması Eğitimsel İnançları ve Sınıf İçi Uygulamalarının Uyumu
DOĞAN Ö. K., ÇAKIR M.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201627. Biyoloji Öğretmenliği Programlarının Karşılaştırılması ve Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi Kapsamının Programlara Uygunluğu
KALA A., ÇAKIR M.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201628. MESLEĞE YENİ BAŞLAYAN BİR FEN ÖĞRETMENİNİN BOYLAMSAL DURUM ÇALIŞMASI EĞİTİMSEL İNANÇLARI VE SINIF İÇİ UYGULAMALARININ UYUMU
Doğan Ö. K., Çakır M.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201629. Analysis of Biology Content Knowledge Test According to Cognitive Process Dimension of Revised Bloom Taxanomy
KALA A., ÇAKIR M.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.805-815, (Tam Metin Bildiri)
2016
201630. TARİHİ DENEY VE MODELLERİN TEKRARLANMASI YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN BİLİME KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMİN DOĞASI ANLAYIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ
köylü z. n., kuyumcihan m., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K., HAN TOSUNOĞLU Ç., ÇAKIR M.
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VEMATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
Köylü Z. N., Kuyumciyan M., İrez O. S., Doğan Ö. K., Han Ç., Çakır M.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201632. Instructional Design for Inquiry Science Teaching
ÇAKIR M.
WEI International Academic Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ağustos 2016, ss.212-223, (Tam Metin Bildiri)
2016
201633. Profiling Prospective Science Teachers Understandings of Global Ecological Concerns
ÇAKIR M.
WEI International Academic Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ağustos 2016, ss.207-211, (Tam Metin Bildiri)
2016
201634. Teachers conceptualization of science education and their usage of history of science
Bakanay Ç. D., ÇAKIR M.
European reagional conference of the International history, philosophy, and science teaching group, 22 - 25 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. FARKLI ALANLARDAKİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM ANLAYIŞLARININ KARŞILAŞTIRILMASI
ÇAKIR M., İREZ O. S.
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.1017-1028, (Tam Metin Bildiri)
2015
201536. High School Students Views On Current Environmental Issues
Doğan Ö. K., Çakır M., Yasin K.
International Conference for Social Sciences and Humanities, Freiburg, Almanya, 1 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Improving Nature of Science Understandings through Scientific Inquiry
ÇAKIR M.
The Seventh Asian Conference on Education, Kobe, Japonya, 21 - 25 Ekim 2015, ss.211-224, (Tam Metin Bildiri)
2015
201538. Öğrencilerin Fen Derslerinde Uyarlanabilir Öğrenme Sorumlulukları Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÖZGÜR E., GÜREL C., ÇAKIR M., ANIL Ö., AYDIN H., ATILGAN E.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015
2012
201239. Alignment between Perspectives of Reform Based Curriculum and Teachers in Biology Education
ÇAKIR M., İREZ O. S.
International Journal of Arts & Sciences Conference, Viyana, Avusturya, 2 - 05 Nisan 2012
2008
200840. Öğretmen yetiştirme programlarında portfolyoların kullanılması: İçerik, uygulama ve değerlendirme
İREZ O. S., BEKİROĞLU F., ÇAKIR M., KAHVECİ A., ŞEKER H.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongres, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200841. Fakülte–okul işbirliği etkinliğinin geliştirilmesi
KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M., BEKİROĞLU F.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200842. Öğretim elemanlarının fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri
ŞEKER H., ÇAKIR M., KAHVECİ A., BEKİROĞLU F., İREZ O. S.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008 - 29 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)
2008
200843. Öğretmen adaylarinin bakiş açisiyla fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi
BEKİROĞLU F., KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M.
değerlendirilmesi VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200844. Uygulama oğretmenlerinin fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri
ÇAKIR M., ŞEKER H., BEKİROĞLU F., İREZ O. S., KAHVECİ A.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200845. The Nature of Science in Science Teacher Education: A Case Study of Turkish Pre-service Science Teachers
İREZ O. S., ÇAKIR M., ŞEKER H.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2008
200846. Towards Developing a Science Teacher Education Program for Environmental Literacy and Sustainability in Turkey
ÇAKIR M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K.
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2008
200847. Understandings of Four Current Environmental Issues: Turkish Case-Study in Six Teacher Education Colleges.
Çakır M., İrez O. S., Doğan Ö. K.
The Conference of Asian Science Education (CASE), Kaohsiung, Tayvan, 20 - 23 Şubat 2008, (Özet Bildiri)
2008
200848. Scientific literacy and the curriculum the Turkish case
İrez O. S., Çakır M., Doğan Ö. K.
Conference of Asian Science Education [CASE2008], Kaohsiung, Tayvan, 20 - 22 Şubat 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200749. Bilimin Doğasını Anlamak Evrim Eğitiminde bir Önkoşul
İREZ O. S., ÇAKIR M., DOĞAN Ö. K.
Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)
2006
200650. Biyoloji Öğretmenlerinin Bilimin Doğası ve Fen dersleri Hakkındaki Fikirleri: Yapılandırmacı Yaklaşım Lise Biyoloji Derslerinde Uygulanabilir mi?
ÇAKIR M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K.
VII.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2006
200651. Biyoloji Öğretmeni Eğitimi Programında Profesyonel Gelişim Dosyasının Kullanılması
ÇAKIR M., İREZ O. S.
VII.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
2005
200552. Mühendislik ve Sosyal Bilimler Alanlarında Doktora Yapan Öğrencilerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri
ÇAKIR M., İREZ O. S.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)
2001
200153. Prospective Biology Teachers Understandings of Genetics Concepts
ÇAKIR M., BARBARA C.
Annual Meeting of theAssociation for the Education of Teachers in Science, COSTA MESA, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Ocak 2001, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Mülakatlar
İREZ O. S., ÇAKIR M.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-282, 2018
2018
20182. Nitel araştırmanın geçerliliği
DİNÇ E., Üztemur S., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.
Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018
2017
20173. DELINEATING THE ROLES OF SCIENTIFIC INQUIRY AND ARGUMENTATION IN CONCEPTUAL CHANGE PROCESS
Doğan Ö. K., Çakır M., Yager R. E.
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2017, Mack Shelley,Mustafa Pehlivan, Editör, ISRES, Iowa, ss.113-121, 2017
2014
20144. Nitel Mülakat Yapma
ÇAKIR M., İREZ O. S.
Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Bütün, M., Demir, S. B, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.339-428, 2014
2007
20075. Teaching as Inquiry A Case of Prospective Science Teachers
Çakır M.
VDE-Verlag GmbH, Saarbrücken, 2007
2006
20066. Research Using ICT: The design and implementation of a research study using Internet-Mediated-Interviews.
İrez O. S., Çakır M.
Current Developments in Technology-Assisted Education, A. Mendez-Vilas,A.Solano Martin,J.M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.165-170, 2006
2006
20067. Creating a reflective learning community: The role of information technology in genetics learning
Çakır M., İrez O. S.
Current developments in technology-assisted education , A. Mendez-Vilas,A. Solano Martin,J. M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.1214-1219, 2006
Desteklenen Projeler
2007 - 2019
2007 - 2019CemLib Development of Class and Lab Experiments Model Library to Enhance the Quality of Engineering Education
AB Destekli Diğer Projeler
Deliktaş B.(Yürütücü), Çakır M.
2014 - 2017
2014 - 2017Marmara Üniversitesinin ARDEB Programlarına Yönelik Proje Desteklerinden Faydalanma Potansiyelinin Artırılması
TÜBİTAK Projesi , 1000 - Üniversitelerin Araştırma ve Geliştirme Potansiyelinin Arttırılmasına Yönelik Destek Programı
Kahraman M. V., Altınkut Uncuoğlu A. (Yürütücü), KAYAMAN APOHAN N., BEKİROĞLU F., ÇAKIR M.
2016 - 2016
2016 - 2016Sorgulamalı Fen Eğitimi için Öğretim Tasarımı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
Çakır M. (Yürütücü)
2016 - 2016
2016 - 2016MEB ortaöğretim programlarının değerlendirilmesi sadeleştirilmesi güncellenmesi ve geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Türk E.(Yürütücü), Çakır M.
2015 - 2016
2015 - 2016Bilimsel Sorgulamalı Öğretimle Bilimin Doğası Anlayışlarının Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü)
2015 - 2015
2015 - 2015X Matematik ve Fen Bilimleri Bu Benim Eserim Proje Yarışması
TÜBİTAK Projesi , 4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı
Öçgüder Z.(Yürütücü), Çakır M.
2014 - 2015
2014 - 2015Biyoloji Öğretmenlerinin Kişilerarası Davranışları ile Öğrencilerin Sınıf Öğrenme Ortamı Algıları Arasındaki Etkileşimin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü)
2013 - 2015
2013 - 2015Lise Biyoloji Ders Kitaplarındaki Ölçme ve Değerlendirme Anlayışının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü)
2010 - 2015
2010 - 2015Lise Biyoloji sınıflarında sanal Ders Donanımı Drosophila Lab
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü)
2013 - 2014
2013 - 2014Bilim Sokağı
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Çolak M.(Yürütücü), Çakır M.
2012 - 2013
2012 - 2013Teknoloji - Donanımlı ve Kazınım - Odaklı Öğrenme Ortamı Envanterinin Türkçe Formunun Geliştirilmesi ve Geçerlilik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü)
2011 - 2012
2011 - 2012Mendel Genetiği Konusunda Teşhis Testi Geliştirilmesi ve Geçerlilik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü)
2009 - 2010
2009 - 2010Informal Learning for Adults (IOLI)
AB Destekli Diğer Projeler
Lefkosias P., Çakır M.
2009 - 2010
2009 - 2010Biyoloji Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimi: Okul-Fakülte İşbirliği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü)
2006 - 2008
2006 - 2008Türkiye`deki Fen bilimleri Alanı Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası ve Fen Bilimleri Eğitimi Hakkındaki Düşünce Profilinin Ortaya Çıkarılmasına Yönelik Bir Araştırma
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
İrez O. S. (Yürütücü), Çakır M., Şeker H.
2006 - 2008
2006 - 2008Aday Biyoloji ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Güncel Çevre Sorunları Hakkındaki Bilgileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Doğan Ö. K., Çakır M. (Yürütücü)
2006 - 2008
2006 - 2008Güncel Çevre Sorunları ve Öğretmen Eğitimi: Biyoloji ve Fen Bilgisi Aday Öğretmenlerinin Global Problemler ile İlgili Yeterlilikleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Çakır M. (Yürütücü), İrez O. S., Doğan Ö. K.
2005 - 2006
2005 - 2006Fen Bilimleri Öğretmen Eğitiminde Okul Fakülte İşbirliğinin Geliştirilmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Bekiroğlu F. (Yürütücü), İrez O. S., Çakır M.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorJournal of Education and Training Studies
Editörler Kurulu Üyesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorEducational Research and Reviews
Editör
2014 - 2017
2014 - 2017Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEuropean Educational Research Associations (EERA)
Üye
2001 - Devam Ediyor
2001 - Devam EdiyorAmerican Educational Research Association (AERA)
Üye
1999 - Devam Ediyor
1999 - Devam EdiyorNational Association for Research in Science Teaching (NARST)
Üye
2009 - 2011
2009 - 2011International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST)
Yürütme Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2019
Kasım 2019STUDIES IN SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2017
Kasım 2017Journal of Education and Training Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2017
Nisan 2017LEARNING AND INSTRUCTION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2017
Ocak 2017MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2016
Ağustos 2016INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2016
Haziran 2016EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2016
Şubat 2016EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2016
Ocak 2016EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2014
Ağustos 2014International Journal of Assessment and Evaluation
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013SCIENCE & EDUCATION
SCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013EDUCATIONAL STUDIES
SCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Kasım 2015
Kasım 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Ekim 2015
Ekim 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Ekim 2015
Ekim 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Ekim 2015
Ekim 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Ekim 2015
Ekim 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Ekim 2015
Ekim 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Ekim 2015
Ekim 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Ekim 2015
Ekim 2015UFUK 2020 Projesi
ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika
Bilimsel Danışmanlıklar
2010 - 2010
2010 - 2010Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
National Research Foundation (NRF)
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mayıs 2017
Mayıs 2017YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ (YEAUK2017)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Çakır M.
İstanbul, Türkiye
Mayıs 2016
Mayıs 20161. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Çakır M.
Ankara, Türkiye
Eylül 2014
Eylül 2014ULUSAL FEN BİLİMLERİ ve MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Çakır M.
Adana, Türkiye
Ekim 2007
Ekim 2007ALP: Colleague Evaluation as a Tool for Improving the Quality of Teaching
Çalıştay Organizasyonu
Çakır M.
Gothenburg, İsveç
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2012 - 2012
2012 - 2012Araştırma Burs Programı
Misafir Araştırmacı
University of Saskatchewan, Kanada
2008 - 2008
2008 - 2008Araştırma Burs Programı
Misafir Araştırmacı
Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT), Avustralya
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
12 Nisan 2004 - 16 Nisan 2004
12 Nisan 2004 - 16 Nisan 2004Annual İnternational Meeting of the American Educational Research Association (AERA)
Katılımcı
California-Amerika Birleşik Devletleri
01 Nisan 2004 - 03 Nisan 2004
01 Nisan 2004 - 03 Nisan 2004Annual International Conference of the National Association for Research in Science Teaching (NARST)
Katılımcı
Vancouver-Kanada
08 Ocak 2004 - 10 Ocak 2004
08 Ocak 2004 - 10 Ocak 2004The annual meeting of the Association for the Education of Teachers of Science (AETS)
Katılımcı
Tennessee-Amerika Birleşik Devletleri
23 Ekim 2003 - 25 Ekim 2003
23 Ekim 2003 - 25 Ekim 2003School Science and Mathematics Association (SSMA) Annual Meeting
Katılımcı
Ohio-Amerika Birleşik Devletleri
23 Mart 2003 - 26 Mart 2003
23 Mart 2003 - 26 Mart 2003National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Meeting
Katılımcı
Pennsylvania-Amerika Birleşik Devletleri
01 Nisan 2002 - 05 Nisan 2002
01 Nisan 2002 - 05 Nisan 2002American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting
Katılımcı
Louisiana-Amerika Birleşik Devletleri
18 Ocak 2001 - 21 Ocak 2001
18 Ocak 2001 - 21 Ocak 2001Association for the Education of Teachers of Science (AETS) Annual Meeting
Katılımcı
California-Amerika Birleşik Devletleri
Davetli Konuşmalar
Temmuz 2008
Temmuz 2008Looking to the future of Mathematics, Science, Technology and Environmental Education
Seminer
RMIT University-Avustralya
Burslar
2012 - 2012
2012 - 2012Yurtdışı Araştırma Bursu
YÖK
2008 - 2008
2008 - 2008Endeavour Awards
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
1998 - 2004
1998 - 20041416 Yurtdışı lisansüstü eğitim bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 107
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2010
Mayıs 2010