Prof. Dr. MUSTAFA ÇAKIR


Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Program Geliştirme, Biyoloji Eğitimi, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Cakir, Mustafa

Metrikler

Yayın

106

Yayın (WoS)

11

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

140

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

162

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (Scholar)

973

H-İndeks (Scholar)

13

Atıf (TrDizin)

118

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Sobiad)

18

H-İndeks (Sobiad)

3

Atıf (Diğer Toplam)

393

Proje

18

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

35
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İlk ve ortaöğretimini Antakya’da tamamladıktan sonra 1993'te Gaziantep Fen Lisesinden mezun olmuştur. Lisans eğitimini Gazi Üniversitesi Biyoloji Öğretmenliğinde 1997’de tamamlamıştır. Doktora (2004) ve Yüksek Lisans (2000) derecelerini Pennsylvania Eyalet Üniversitesi'nde Eğitim Programları ve Öğretim (Curriculum & Instruction) Fen Bilimleri Eğitimi (Science Education) alanında almıştır. Aynı üniversitede Eğitim Psikolojisi Yüksek Lisans (2001) derecesi almıştır. 2007 yılında Avustralya'da Melbourne Institute of Technology (RMIT) Üniversitesinde, 2012 yılında Kanada'da University of Saskatchewan'da misafir araştırmacı olarak çalışmıştır. Araştırma alanları sorgulamalı fen öğretimi, öğrencilerin bilimsel araştırma, bilimin doğası ve biyoloji kavram anlayışları, 21. yüzyıl vatandaşlığı için gerekli olan anlayış ve becerileri geliştirmeleri ve Biyoloji Öğretmen Eğitimidir. Son zamanlardaki araştırmaları, öğrencilerin biyolojideki düşüncelerini ve anlayışlarını keşfetmeye, aktif öğrenme yoluyla öğrenciler için sınıf deneyimini geliştirmeye, farklı öğretim yönelimlerinin öğrencilerin STEM'deki biyolojik kavramları ve mesleki gelişimi üzerindeki uzun vadeli etkisini değerlendirmeye ve değerlendirme araçları geliştirmeye odaklanmaktadır.

Eğitim Bilgileri

2000 - 2004

2000 - 2004

Doktora

Pennsylavania State University University College Park Campus, Graduate School of Education, Curriculum And Instruction, Amerika Birleşik Devletleri

1999 - 2001

1999 - 2001

Yüksek Lisans

The Pennsylvania State University, Graduate School of Education, Educational Psychology, Amerika Birleşik Devletleri

1999 - 2000

1999 - 2000

Yüksek Lisans

Pennsylavania State University University College Park Campus, Graduate School of Education, Curriculum & Instruction, Amerika Birleşik Devletleri

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

Exploring Prospective Secondary Science Teachers’ Understandings of Scientific Inquiry and Mendelian Genetics Concepts Using Computer Simulation

Pennsylavania State University University College Park Campus, Curriculum And Instruction

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Program Geliştirme

Biyoloji Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Alan Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2023

2012 - 2023

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2008 - 2012

2008 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2004 - 2008

2004 - 2008

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

1999 - 2004

1999 - 2004

Araştırma Görevlisi

Pennsylavania State University University College Park Campus, College Of Education, Curriculum And Instruction

Yönetimsel Görevler

2015 - 2017

2015 - 2017

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2009 - 2012

2009 - 2012

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

Öğretim Elemanı

Marmara Universitesi, Öğretim Elemanı

2012 - 2015

2012 - 2015

Yürütme Kurulu Üyesi

Üniversite, Marmara Üniversitesi, İnovasyon ve Teknoloji Transferi Ofisi (MİTTO), Yürütme Kurulu Üyesi

2008 - 2008

2008 - 2008

Araştırmacı

Royal Melbourne Institute of Technology, Araştırmacı

2000 - 2004

2000 - 2004

Araştırma Görevlisi

Pennsylvania State University, Araştırma Görevlisi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Fen Eğitimi Araştırma Analizi

Modern Ölçme Teorileri

Eğitimde Ölçekleme Teknikleri

Nicel Araştırma Yöntemleri

İstatistik Yöntemlerine Giriş

Fen Öğretimi Stratejileri

İleri İstatistik

Eğitim Araştırmalarında Veri Analizi

Modern Ölçme Teorileri

Fen Eğitimi Araştırma Alanları

İleri İstatistik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde İstatistiksel Yöntemler

Öğrenme Teorileri

Eğitimde İstatistiksel Yöntemler

Seminer

Fen Projeleri Geliştirme

Ölçek Geliştirme

Fen Öğretimi Stratejileri

Eğitim Araştırmalarına Giriş

Eğitimde İstatistiksel Yöntemler

Ölçek Geliştirme

Ölçek Geliştirme

Akademik Yazım

Eğitim Araştırmaları İçin İstatistiğe Giriş

Öğrenme Teorileri ve Öğretim

Lisans

Lisans

Bilim ve Araştırma Etiği

Sınıf içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Biyolojide Seçme Konular II

Öğretmenlik Uygulaması

Biyoloji Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme

Biyoloji Öğretim Yöntemleri

İstatistik I

İstatistik II

Genetik II

Genetik I

Okul Deneyimi

Özel Öğretim Yöntemleri I

Ölçme ve Değerlendirme

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi

Genetik I

Ölçme ve Değerlendirme

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Alan Eğitiminde Araştırma Projesi

Yönetilen Tezler

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2017 - 2017

2017 - 2017

Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk

Akademik Birimler - Eğitim

Çakır M.

Makaleler

Tümü (44)
SCI-E, SSCI, AHCI (10)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (1)
Scopus (15)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (13)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Contemporary Trends and Challenges in Biology Education: Preparing Students for 21st Century Scientific Citizenship

Çakır M.

Mathematics, Science, and Computer Science Education International Seminar – International Workshop on Advanced Learning Sciences (MSCEIS-IWALS), Bandung, Endonezya, 6 - 08 Kasım 2025, (Yayınlanmadı) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2025

2025

2. Self-Control, Future Time Perception, and Their Impact on Social Media Addiction and Academic Procrastination

AVCI S., ÇAKIR M., AKINCİ T.

2025 American Educational Research association (AERA) Annual Meeting, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

3. Parental Involvement, Motivation, and Academic Outcomes: A Structural Equation Modeling Approach

AVCI S., ÖZGENEL M., ÇAKIR M.

2025 American Educational Research association (AERA) Annual Meeting, Denver, Amerika Birleşik Devletleri, 23 - 27 Nisan 2025, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. İlköğretim Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Dijital Okuryazarlık Açısından İncelenmesi

GÜLSOY A. T., ÇAKIR M.

15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2023), Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Digital Literacy in Turkish High School Science Textbooks

GÜLSOY A. T., ÇAKIR M.

European Science Education Research Association (ESERA), Kapodokya, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. Examining Primary School Science Textbooks in Terms of Digital Literacy

GÜLSOY A. T., ÇAKIR M.

European Conference on Educational Research, ECER, Glasgow, İngiltere, 22 - 25 Ağustos 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

7. Understanding of Scientific Inquiry and Its’ Relation to Academic Achievement: A Large Scale Study

HAN TOSUNOĞLU Ç., DOĞAN Ö. K., ARSLAN N., ÇAKIR M., İREZ O. S.

National Association of Research in Science Teaching (NARST) Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 18 Nisan 2023, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

8. Ekosistem Ekolojisi ve Güncel Çevre Sorunları Ünitesi'nin Sosyobilimsel Konular ile Öğretimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Karaer F., ÇAKIR M.

16. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 Mart 2023, ss.98-103, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

9. Biyoloji Öğretiminde Ters-Yüz Öğretim Modelinin Öğrenenlerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

ÇAKIR M., Erkan G.

16. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 Mart 2023, ss.38-43, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

12. A View of Teachers’s Use of History of Science Through Their Science Orientations

BAKANAY Ç. D., ÇAKIR M.

American Educational Research Association (AERA), New York, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 18 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

13. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bazı Genel Biyoloji Kavram Anlayışlarının İncelenmesi

Uzunhasanoğlu Ö., ÇAKIR M.

Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.786-787, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Teaching evolution self-efficacy scale: The development, validation and reliability study.

İnan S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.

The Eurasia Proceedings of Educational Social Sciences, 1 - 03 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study.

İnan S., İrez O. S., Han Tosunoğlu Ç., Çakır M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.111-114, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

18. Evolution Teaching Self Efficacy Scale: Validityand Reliability Study

İnan S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, Aydın, Türkiye, 17 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. EVOLUTION TEACHING SELF EFFICACY SCALE: VALIDITYAND RELIABLITY STUDY

İNAN S., İREZ O. S., HAN Ç., ÇAKIR M.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Science Teachers as Scenerio Developers for Problem-Based Learning

ÇAKIR M., AKÇAY H.

International Conference on Education in Mathematics Science Technology, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

22. Biyoloji Öğretmen Adaylarının Mendel Genetiği Kavramları

ÇAKIR M.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Biyoloji Öğretiminde Yansıtıcı Öğrenme Günlüklerinin Kullanılması

ÇAKIR M.

VII. Uluslararası Eğitimde Araştırmalar Kongresi, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

24. Farklı Alanlardaki Lisansüstü Öğrencilerinin Bilim Anlayışlarının Karşılaştırılması

ÇAKIR M., İREZ O. S.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

25. Fen Alan Öğretmenlerinin Bilim Eğitiminin Amacına Yönelik Görüşleri

BAKANAY Ç. D., ÇAKIR M.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

28. MESLEĞE YENİ BAŞLAYAN BİR FEN ÖĞRETMENİNİN BOYLAMSAL DURUM ÇALIŞMASI EĞİTİMSEL İNANÇLARI VE SINIF İÇİ UYGULAMALARININ UYUMU

Doğan Ö. K., Çakır M.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

29. Analysis of Biology Content Knowledge Test According to Cognitive Process Dimension of Revised Bloom Taxanomy

KALA A., ÇAKIR M.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.805-815, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

32. Instructional Design for Inquiry Science Teaching

ÇAKIR M.

WEI International Academic Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ağustos 2016, ss.212-223, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

33. Profiling Prospective Science Teachers Understandings of Global Ecological Concerns

ÇAKIR M.

WEI International Academic Conference, Boston, Amerika Birleşik Devletleri, 1 - 03 Ağustos 2016, ss.207-211, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

34. Teachers conceptualization of science education and their usage of history of science

Bakanay Ç. D., ÇAKIR M.

European reagional conference of the International history, philosophy, and science teaching group, 22 - 25 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. FARKLI ALANLARDAKİ LİSANSÜSTÜ ÖĞRENCİLERİNİN BİLİM ANLAYIŞLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

ÇAKIR M., İREZ O. S.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.1017-1028, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

36. High School Students Views On Current Environmental Issues

Doğan Ö. K., Çakır M., Yasin K.

International Conference for Social Sciences and Humanities, Freiburg, Almanya, 1 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

37. Improving Nature of Science Understandings through Scientific Inquiry

ÇAKIR M.

The Seventh Asian Conference on Education, Kobe, Japonya, 21 - 25 Ekim 2015, ss.211-224, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

39. Alignment between Perspectives of Reform Based Curriculum and Teachers in Biology Education

ÇAKIR M., İREZ O. S.

International Journal of Arts & Sciences Conference, Viyana, Avusturya, 2 - 05 Nisan 2012

2008

2008

40. Öğretmen yetiştirme programlarında portfolyoların kullanılması: İçerik, uygulama ve değerlendirme

İREZ O. S., BEKİROĞLU F., ÇAKIR M., KAHVECİ A., ŞEKER H.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongres, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

41. Fakülte–okul işbirliği etkinliğinin geliştirilmesi

KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M., BEKİROĞLU F.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

42. Öğretim elemanlarının fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri

ŞEKER H., ÇAKIR M., KAHVECİ A., BEKİROĞLU F., İREZ O. S.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008 - 29 Ağustos 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

43. Öğretmen adaylarinin bakiş açisiyla fakülte-okul işbirliğinin değerlendirilmesi

BEKİROĞLU F., KAHVECİ A., İREZ O. S., ŞEKER H., ÇAKIR M.

değerlendirilmesi VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

44. Uygulama oğretmenlerinin fakülte-okul işbirliği hakkındaki görüşleri

ÇAKIR M., ŞEKER H., BEKİROĞLU F., İREZ O. S., KAHVECİ A.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

45. The Nature of Science in Science Teacher Education: A Case Study of Turkish Pre-service Science Teachers

İREZ O. S., ÇAKIR M., ŞEKER H.

Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

46. Towards Developing a Science Teacher Education Program for Environmental Literacy and Sustainability in Turkey

ÇAKIR M., İREZ O. S., DOĞAN Ö. K.

Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2008

2008

47. Understandings of Four Current Environmental Issues: Turkish Case-Study in Six Teacher Education Colleges.

Çakır M., İrez O. S., Doğan Ö. K.

The Conference of Asian Science Education (CASE), Kaohsiung, Tayvan, 20 - 23 Şubat 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

48. Scientific literacy and the curriculum the Turkish case

İrez O. S., Çakır M., Doğan Ö. K.

Conference of Asian Science Education [CASE2008], Kaohsiung, Tayvan, 20 - 22 Şubat 2008, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

49. Bilimin Doğasını Anlamak Evrim Eğitiminde bir Önkoşul

İREZ O. S., ÇAKIR M., DOĞAN Ö. K.

Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

51. Biyoloji Öğretmeni Eğitimi Programında Profesyonel Gelişim Dosyasının Kullanılması

ÇAKIR M., İREZ O. S.

VII.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

52. Mühendislik ve Sosyal Bilimler Alanlarında Doktora Yapan Öğrencilerin Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşleri

ÇAKIR M., İREZ O. S.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2005, (Özet Bildiri)

2001

2001

53. Prospective Biology Teachers Understandings of Genetics Concepts

ÇAKIR M., BARBARA C.

Annual Meeting of theAssociation for the Education of Teachers in Science, COSTA MESA, CA, Amerika Birleşik Devletleri, 18 - 21 Ocak 2001, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2018

2018

1. Mülakatlar

İREZ O. S., ÇAKIR M.

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-282, 2018

2018

2018

2. Nitel araştırmanın geçerliliği

DİNÇ E., Üztemur S., CEBESOY Ü. B., ULUÇINAR U., AÇIKALIN M., İREZ O. S., et al.

Nitel verileri yorumlama, Erkan Dinç, Editör, Pegem Akademi, ss.539-575, 2018

2017

2017

3. DELINEATING THE ROLES OF SCIENTIFIC INQUIRY AND ARGUMENTATION IN CONCEPTUAL CHANGE PROCESS

Doğan Ö. K., Çakır M., Yager R. E.

Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2017, Mack Shelley,Mustafa Pehlivan, Editör, ISRES, Iowa, ss.113-121, 2017 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

4. Nitel Mülakat Yapma

ÇAKIR M., İREZ O. S.

Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, Bütün, M., Demir, S. B, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.339-428, 2014

2006

2006

6. Research Using ICT: The design and implementation of a research study using Internet-Mediated-Interviews.

İrez O. S., Çakır M.

Current Developments in Technology-Assisted Education, A. Mendez-Vilas,A.Solano Martin,J.M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.165-170, 2006

2006

2006

7. Creating a reflective learning community: The role of information technology in genetics learning

Çakır M., İrez O. S.

Current developments in technology-assisted education , A. Mendez-Vilas,A. Solano Martin,J. M. Gonzales,J.A.M. Gonzales, Editör, Formatex, Badajoz, ss.1214-1219, 2006

Desteklenen Projeler

2014 - 2017

2014 - 2017

Marmara Üniversitesinin ARDEB Programlarına Yönelik Proje Desteklerinden Faydalanma Potansiyelinin Artırılması

TÜBİTAK Projesi , 1000 - Üniversitelerin Araştırma ve Geliştirme Potansiyelinin Arttırılmasına Yönelik Destek Programı

Kahraman M. V., Altınkut Uncuoğlu A. (Yürütücü), KAYAMAN APOHAN N., BEKİROĞLU F., ÇAKIR M.

2016 - 2016

2016 - 2016

Sorgulamalı Fen Eğitimi için Öğretim Tasarımı

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

Çakır M. (Yürütücü)

2015 - 2016

2015 - 2016

Bilimsel Sorgulamalı Öğretimle Bilimin Doğası Anlayışlarının Geliştirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Çakır M. (Yürütücü)

2015 - 2015

2015 - 2015

X Matematik ve Fen Bilimleri Bu Benim Eserim Proje Yarışması

TÜBİTAK Projesi , 4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı

Öçgüder Z.(Yürütücü), Çakır M.

2013 - 2015

2013 - 2015

Lise Biyoloji Ders Kitaplarındaki Ölçme ve Değerlendirme Anlayışının İncelenmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Çakır M. (Yürütücü)

2010 - 2015

2010 - 2015

Lise Biyoloji sınıflarında sanal Ders Donanımı Drosophila Lab

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Çakır M. (Yürütücü)

2013 - 2014

2013 - 2014

Bilim Sokağı

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Çolak M.(Yürütücü), Çakır M.

2012 - 2013

2012 - 2013

Teknoloji - Donanımlı ve Kazınım - Odaklı Öğrenme Ortamı Envanterinin Türkçe Formunun Geliştirilmesi ve Geçerlilik Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Çakır M. (Yürütücü)

2011 - 2012

2011 - 2012

Mendel Genetiği Konusunda Teşhis Testi Geliştirilmesi ve Geçerlilik Çalışması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Çakır M. (Yürütücü)

2009 - 2010

2009 - 2010

Informal Learning for Adults (IOLI)

AB Destekli Diğer Projeler

Lefkosias P., Çakır M.

2009 - 2010

2009 - 2010

Biyoloji Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimi: Okul-Fakülte İşbirliği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Çakır M. (Yürütücü)

2006 - 2008

2006 - 2008

Aday Biyoloji ve Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Güncel Çevre Sorunları Hakkındaki Bilgileri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Doğan Ö. K., Çakır M. (Yürütücü)

2005 - 2006

2005 - 2006

Fen Bilimleri Öğretmen Eğitiminde Okul Fakülte İşbirliğinin Geliştirilmesi

TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı

Bekiroğlu F. (Yürütücü), İrez O. S., Çakır M.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Journal of Education and Training Studies

Editörler Kurulu Üyesi

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Educational Research and Reviews

Editör

2014 - 2017

2014 - 2017

Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

European Educational Research Associations (EERA)

Üye

2001 - Devam Ediyor

2001 - Devam Ediyor

American Educational Research Association (AERA)

Üye

1999 - Devam Ediyor

1999 - Devam Ediyor

National Association for Research in Science Teaching (NARST)

Üye

2009 - 2011

2009 - 2011

International History, Philosophy, and Science Teaching Group (IHPST)

Yürütme Kurulu Üyesi

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2019

Kasım 2019

STUDIES IN SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2017

Kasım 2017

Journal of Education and Training Studies

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2017

Nisan 2017

LEARNING AND INSTRUCTION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2017

Ocak 2017

MERSİN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2016

Ağustos 2016

INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2016

Haziran 2016

EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Şubat 2016

Şubat 2016

EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2016

Ocak 2016

EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2014

Ağustos 2014

International Journal of Assessment and Evaluation

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Ağustos 2013

Ağustos 2013

SCIENCE & EDUCATION

SCI Kapsamındaki Dergi

Ağustos 2013

Ağustos 2013

EDUCATIONAL STUDIES

SCI Kapsamındaki Dergi

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Kasım 2015

Kasım 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Ekim 2015

Ekim 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Ekim 2015

Ekim 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Ekim 2015

Ekim 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Ekim 2015

Ekim 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Ekim 2015

Ekim 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Ekim 2015

Ekim 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Ekim 2015

Ekim 2015

UFUK 2020 Projesi

ERC, Avrupa Araştırma Konseyi Destekli Proje, European Commission, Belçika

Bilimsel Danışmanlıklar

2010 - 2010

2010 - 2010

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

National Research Foundation (NRF)

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Mayıs 2017

Mayıs 2017

YÜKSEKÖĞRETİMDE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI VE UYGULAMALARI KONGRESİ (YEAUK2017)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Çakır M.
İstanbul, Türkiye

Mayıs 2016

Mayıs 2016

1. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Çakır M.
Ankara, Türkiye

Eylül 2014

Eylül 2014

ULUSAL FEN BİLİMLERİ ve MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Çakır M.
Adana, Türkiye

Ekim 2007

Ekim 2007

ALP: Colleague Evaluation as a Tool for Improving the Quality of Teaching

Çalıştay Organizasyonu

Çakır M.
Gothenburg, İsveç

Akademik Dolaşım Faaliyetleri

2012 - 2012

2012 - 2012

Araştırma Burs Programı

Misafir Araştırmacı

University of Saskatchewan, Kanada

2008 - 2008

2008 - 2008

Araştırma Burs Programı

Misafir Araştırmacı

Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT), Avustralya

Ödüller

Mart 2012

Mart 2012

129. Yıl Eğitim Bilimleri Yayın Performans Ödülü

Marmara Üniversitesi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

12 Nisan 2004 - 16 Nisan 2004

12 Nisan 2004 - 16 Nisan 2004

Annual İnternational Meeting of the American Educational Research Association (AERA)

Katılımcı

California-Amerika Birleşik Devletleri

01 Nisan 2004 - 03 Nisan 2004

01 Nisan 2004 - 03 Nisan 2004

Annual International Conference of the National Association for Research in Science Teaching (NARST)

Katılımcı

Vancouver-Kanada

08 Ocak 2004 - 10 Ocak 2004

08 Ocak 2004 - 10 Ocak 2004

The annual meeting of the Association for the Education of Teachers of Science (AETS)

Katılımcı

Tennessee-Amerika Birleşik Devletleri

23 Ekim 2003 - 25 Ekim 2003

23 Ekim 2003 - 25 Ekim 2003

School Science and Mathematics Association (SSMA) Annual Meeting

Katılımcı

Ohio-Amerika Birleşik Devletleri

23 Mart 2003 - 26 Mart 2003

23 Mart 2003 - 26 Mart 2003

National Association for Research in Science Teaching (NARST) Annual Meeting

Katılımcı

Pennsylvania-Amerika Birleşik Devletleri

01 Nisan 2002 - 05 Nisan 2002

01 Nisan 2002 - 05 Nisan 2002

American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting

Katılımcı

Louisiana-Amerika Birleşik Devletleri

18 Ocak 2001 - 21 Ocak 2001

18 Ocak 2001 - 21 Ocak 2001

Association for the Education of Teachers of Science (AETS) Annual Meeting

Katılımcı

California-Amerika Birleşik Devletleri

Davetli Konuşmalar

Temmuz 2008

Temmuz 2008

Looking to the future of Mathematics, Science, Technology and Environmental Education

Seminer

RMIT University-Avustralya

Burslar

2012 - 2012

2012 - 2012

Yurtdışı Araştırma Bursu

YÖK

2008 - 2008

2008 - 2008

Endeavour Awards

Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları

1998 - 2004

1998 - 2004

1416 Yurtdışı lisansüstü eğitim bursu

Milli Eğitim Bakanlığı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 107

h-indeksi (WOS): 4

Jüri Üyelikleri

Mayıs-2010

Mayıs 2010

Yarışma

Bu Benim Eserim: İlköğretim Okulları Arası Fen ve Teknoloji Proje Yarışması - TÜBİTAK ve MEB