SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Teknolojinin Entegre Edilmesi Hakkında Görüşlerinin Belirlenmesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.57, sa.1, ss.260-281, 2023 (Hakemli Dergi)
Kaynaştırma Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi STEMÇalışmalarının Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.307-341, 2021 (ESCI)
The Effects of Digital Game-based STEM Activities on Students' Interests in STEM Fields and Scientific Creativity: Minecraft Case
International Journal of Technology in Education and Science
, cilt.5, sa.2, ss.166-192, 2021 (Hakemli Dergi)
Elimination by Gamification the 5th Grade Students’Misconceptions about the Matter and Phase Change
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.1278-1310, 2020 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Uluslararası Sınavlardaki Durumlarına YönelikÖğretmen Görüşlerinin İncelenmesi: Türkiye Örneği
ULUSLARARASI BEŞERİ BİLİMLER VE EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.6, sa.14, ss.491-515, 2020 (Hakemli Dergi)
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme StratejisininÖğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi ve ÖğrencilerinUygulanan Stratejiye Yönelik Görüşleri
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ DERGİSİ
, cilt.6, sa.1, ss.1-19, 2018 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi İçin Bir Test Geliştirme Çalışması
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi)
, cilt.2, sa.2, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
Sınıf Dışı Etkinliklerinin Ortaokul Yedinci SınıfÖğrencilerinin Akademik Başarıları ve Bilimsel SüreçBecerileri Üzerine Etkisi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.47, sa.47, ss.125-139, 2018 (Hakemli Dergi)
EĞİTSEL OYUNLARLA FEN DERSİNE “VAR MISIN YOK MUSUN”?
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.12-25, 2017 (Hakemli Dergi)
ARAŞTIRMA VE SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİ
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.14, sa.38, ss.71-89, 2017 (Hakemli Dergi)
Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.84-101, 2017 (Hakemli Dergi)
5e Modeline Uygun Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerin 5 Sınıf Öğrencilerinin Çevre İle İlgili Tutum Ve Davranışlarına Etkisi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.11, sa.27, ss.237-258, 2014 (Hakemli Dergi)
Evaluation of Teacher s Knowledge with Anthropological Theory of the Didactic Approach A Case Study
International J. Soc. Sci. Education
, cilt.4, sa.2, ss.465-476, 2014 (Hakemli Dergi)
The Effect of Project Based Educational Applications on the Scientific Literacy of 2nd Grade Elementary School Pupils
International Journal of Education and Research.
, cilt.2, sa.1, ss.1-10, 2014 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları İle Sağlıklı Yasama Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.21, sa.4, ss.1431-1448, 2013 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Genetik Ünitesinde Öğretmen Bilgilerinin Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.1, ss.294-324, 2012 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6 7 Ve 8 Sınıf Fen Öğretim Programlarının Biyoloji Alanı Açısından Tarihsel Değerlendirmesi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.41-60, 2011 (Hakemli Dergi)
Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının Okul Öncesi Çocuklarında Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.33, sa.33, ss.157-176, 2011 (Hakemli Dergi)
Didaktiksel Dönüşüm Teorisi ve Fen Eğitimi
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.3, sa.1, ss.17-45, 2009 (Hakemli Dergi)
Antropolojik Didaktik Teorisi Ve Fen Öğretimi
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.3, sa.1, ss.46-57, 2009 (Hakemli Dergi)
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi eğitim bilimleri dergisi
, cilt.25, sa.25, ss.185-196, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Eğitim Hizmetlerinde Yerel Yönetimlerin Rolünün Değerlendirilmesi: Okul Yöneticileri ve Belediye Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-III, Ankara, Türkiye, 16 Kasım 2023
Covid-19 Pandemisinde 3d Modellemenin Entegre Edildiği Online Ters Yüz Sınıf Modelinin Lisans Öğrencilerinin Genetik Konularındaki Başarılarına Etkisi
15. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023
Investigation of the Effects of Gamified STEM Activities in Science Lesson on Student 21st- century Skills Development in Flipped Learning
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023
The Effect of Virtual Laboratory Applications with Brain-Based Learning Approach on Motivation
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRETİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
IX. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 26 Aralık 2022
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlıklarının Belirlenmesi
15. UBAK, Ankara, Türkiye, 17 Aralık 2022
Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile Gerçekleştirilen Sanal ve Gerçek Laboratuvar Uygulamalarının Başarıya Etkisi
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022
Sosyobilimsel Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022
Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen, Mühendislik Tasarım ve Girişimcilik Müfredatının Tasarımı ve Geliştirilmesi
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022
Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Kariyer ve Yetenek Geliştirme Öz-Yeterliklerine Etkisi
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022
STEM etkinlikleri ile desteklenen fen bilimleri derslerinin 5. sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine etkisinin incelenmesi
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan STEM Etkinliklerinin Yeterliliklerinin İncelenmesi
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022
Uzaktan Eğitimde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı ve Etkiliği Üzerine Bir Araştırma
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021
5E Modeline Uygun Web 2.0 Uygulamaları ile Gerçekleştirilen Fen Bilimleri ÖğretimininÖğrenci Başarısına Etkisinin İncelenmesi
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019
Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) Uygulamalarının 6. Sınıf ÖğrencilerininProblem Çözme Becerileri ile İlgili Kendilerini Algılama Düzeylerinin İncelenmesi
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019
STEM Etkinliklerinin Bilgisayarca Düşünme Becerileri, STEM Mesleklerine İlgiye Etkisi
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019
Çevre Sorunlarına Yönelik Yapılan Dijital Proje Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019
Bitki sulama sistemi
International STEMEducation Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2019
Dijital Oyun Tabanlı STEM Uygulamalarının Öğrencilerin STEM Alanlarına İlgi Düzeyleri ve Bilimsel Yaratıcılığı Üzerine Etkisi: Minecraft Örneği
International STEM Education Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2019
INVESTIGATION OF CREATIVITY, PROBLEM SOLVING AND DIGITAL LITERACY LEVELSOF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ACOORDING TO THINKING STYLES
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019
INFLUENCE OF INVESTIGATING SCIENTISTS’xx LIFE ON STUDENTS’ VIEWS ABOUTEDUCATIONAL VALUE OF HISTORY OF SCIENCE
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019
The Current Status of STEM Education Research in Turkey
World Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018
Educational Researchers Viewpoints on Research Ethics IsThere a Dilemma
8th World Conference on Educational Sciences(WCES-2016), Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016
Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation
1st International Conference on New Developments in Science and Technology Education (NDSTE2014), CORFU, Yunanistan, 29 - 31 Mayıs 2014
The Effect Of Animation And Model Usage Regarding DNA Conception On The Learning Of Science Teaching Students
International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013
The effects of inquiry based activities on attitudes and behaviours related to environment
European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013
Probleme Dayalı Laboratuvar Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Özgüvenine ve Öz Yeterliliğine Etkisi
ISNITE 2013, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013
İlköğretim Fen Teknoloji Dersi İnsanlarda Üreme Büyüme Gelişme Kavramları Üzerine Öğretmen Öğrenci Bilgilerinin Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Öğretimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 Haziran - 30 Eylül 2012
İnsanlarda Üreme Büyüme ve Gelişme Kavramları Üzerine İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Sahip Olduğu Özümsenmiş Bilgilerinin Değerlendirilmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının İncelenmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığına Etkisi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012
Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ileilgili bir araştırma
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2006
Kitap & Kitap Bölümleri
Entegre STEM ve Bilgi İşlemsel Düşünme
STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya, Bekir Yıldırım, Editör, Nobel, Ankara, ss.60-90, 2023
Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-13, 2020
Güncel (2018) Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Sınıflara ve Konu Alanlarına Göre Dağılımı ve Örnek Etkinlikler
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI, HAKAN ŞEVKİ AYVACI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.122-166, 2020
Fen Öğretiim Tarihi
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Prof.Dr. Behiye AKÇAY, Editör, NOBEL YAYINCILIK, İstanbul, ss.39-66, 2019
Fen Bilimleri Öğretiminin Amaçları
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.60-90, 2019
FEN ÖĞRETİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME VE UYGULAMALARI
Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Mustafa ERGUN, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.145-180, 2017
Öğretim Teknikleri
ÖĞRETİM İLKE VEYÖNTEMLERİ, Sibel DAL, Mücahit KÖSE, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.45-80, 2017
Canlılar ve Hayat ile ilgili Etkinlikler
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Prof.Dr. Fatma ŞAHİN, Editör, HedefCS, Ankara, ss.173-203, 2016