Makaleler
52
Tümü (52)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (11)
TRDizin (26)
Diğer Yayınlar (19)
8. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Öğrenme Ve Öğretme Sürecinde Teknolojinin Entegre Edilmesi Hakkında Görüşlerinin Belirlenmesi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.57, sa.1, ss.260-281, 2023 (Hakemli Dergi)
17. Kaynaştırma Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersi STEMÇalışmalarının Değerlendirilmesi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.307-341, 2021 (ESCI)
21. Elimination by Gamification the 5th Grade Students’Misconceptions about the Matter and Phase Change
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.1278-1310, 2020 (Hakemli Dergi)
22. Ortaokul Öğrencilerinin Uluslararası Sınavlardaki Durumlarına YönelikÖğretmen Görüşlerinin İncelenmesi: Türkiye Örneği
ULUSLARARASI BEŞERİ BİLİMLER VE EĞİTİM DERGİSİ
, cilt.6, sa.14, ss.491-515, 2020 (Hakemli Dergi)
27. Okul Öncesi Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi İçin Bir Test Geliştirme Çalışması
Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi)
, cilt.2, sa.2, ss.124-138, 2018 (Hakemli Dergi)
28. Sınıf Dışı Etkinliklerinin Ortaokul Yedinci SınıfÖğrencilerinin Akademik Başarıları ve Bilimsel SüreçBecerileri Üzerine Etkisi
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.47, sa.47, ss.125-139, 2018 (Hakemli Dergi)
29. EĞİTSEL OYUNLARLA FEN DERSİNE “VAR MISIN YOK MUSUN”?
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.12-25, 2017 (Hakemli Dergi)
30. Eğitim Araştırmacılarının Bilim Etiğine İlişkin Görüşleri
Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.84-101, 2017 (Hakemli Dergi)
31. ARAŞTIRMA VE SORGULAMAYA DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNE ETKİSİ
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.14, sa.38, ss.71-89, 2017 (Hakemli Dergi)
34. 5e Modeline Uygun Araştırma Sorgulamaya Dayalı Etkinliklerin 5 Sınıf Öğrencilerinin Çevre İle İlgili Tutum Ve Davranışlarına Etkisi
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.11, sa.27, ss.237-258, 2014 (Hakemli Dergi)
37. Evaluation of Teacher s Knowledge with Anthropological Theory of the Didactic Approach A Case Study
International J. Soc. Sci. Education
, cilt.4, sa.2, ss.465-476, 2014 (Hakemli Dergi)
39. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Çevre Sorunlarına Yönelik Tutumları İle Sağlıklı Yasama Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.21, sa.4, ss.1431-1448, 2013 (Hakemli Dergi)
44. İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Genetik Ünitesinde Öğretmen Bilgilerinin Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.1, ss.294-324, 2012 (Hakemli Dergi)
45. İlköğretim 6 7 Ve 8 Sınıf Fen Öğretim Programlarının Biyoloji Alanı Açısından Tarihsel Değerlendirmesi
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.41-60, 2011 (Hakemli Dergi)
46. Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının Okul Öncesi Çocuklarında Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine Etkisi
M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.33, sa.33, ss.157-176, 2011 (Hakemli Dergi)
48. Didaktiksel Dönüşüm Teorisi ve Fen Eğitimi
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.3, sa.1, ss.17-45, 2009 (Hakemli Dergi)
49. Antropolojik Didaktik Teorisi Ve Fen Öğretimi
e-Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)
, cilt.3, sa.1, ss.46-57, 2009 (Hakemli Dergi)
50. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleği İle İlgili Düşüncelerinin Değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi eğitim bilimleri dergisi
, cilt.25, sa.25, ss.185-196, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
64
1. Teknoloji Odaklı STEM Ders Planı Yazımının Öğretmen Adaylarının Teknopedagojik Eğitime Yönelik Yeterliklere Etkisinin ve Görüşlerinin İncelenmesi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2. WEB 2.0 DESTEKLİ 5E ÖĞRENME MODELİNİN ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİ BİLGİLERİNİ GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRME DÜZEYLERİ ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
3. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerinin Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlığı Açısından İncelenmesi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
4. YEREL YÖNETİMLERİN EĞİTİM VE FEN EĞİTİMİNDEKİ ROLÜ: İSTANBUL ÖRNEKLERİ
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
5. OYUNLAŞTIRILMIŞ STEM DESTEKLİ TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİ İLE ÖĞRENCİLERİN FEN ÖĞRENİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ VE SÜREÇTEKİ STEM PERFORMANSLARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
6. Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Temelli Tasarımların Ortaokul Öğrencilerinin Mühendislik Beceri Düzeylerine Etkisinin İncelenmesi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
7. Web 2.0 Destekli 5E Öğrenme Modeline Göre Hazırlanan Bileşke Kuvvet Konusunun Ortaokul Öğrencilerinin Derse Katılım Düzeylerine Etkisi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
8. Fen Eğitimi Uzmanlarının Gözünden Yapay Zeka Destekli Ders Planlarının Uygunluğu
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
9. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEN SANAL VE GERÇEK LABORATUVAR UYGULAMALARININ 21.YY. BECERİLERİNE ETKİSİ
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
10. BİLİM ve SANAT MERKEZİ 4. ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ENERJİ KAVRAMI HAKKINDA GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
11. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YAPAY ZEKA OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ VE DURUM HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
12. Açık Uçlu ve Ortak Planlanan Sınav Sistemi ile İlgili Okul Yöneticisi, Öğretmen, Öğrenci ve Velilerin Görüşleri
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
13. Eğitim Hizmetlerinde Yerel Yönetimlerin Rolünün Değerlendirilmesi: Okul Yöneticileri ve Belediye Eğitim Yöneticilerinin Görüşleri
Gazi Üniversitesi Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri Kongresi-III, Ankara, Türkiye, 16 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
14. Covid-19 Pandemisinde 3d Modellemenin Entegre Edildiği Online Ters Yüz Sınıf Modelinin Lisans Öğrencilerinin Genetik Konularındaki Başarılarına Etkisi
15. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Kars, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
15. Investigation of the Effects of Gamified STEM Activities in Science Lesson on Student 21st- century Skills Development in Flipped Learning
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
16. The Effect of Virtual Laboratory Applications with Brain-Based Learning Approach on Motivation
THE 15TH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SCIENCE EDUCATION RESEARCH ASSOCIATION (ESERA), Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, (Özet Bildiri)
17. FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN BAĞLAM TEMELLİ ÖĞRETİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
IX. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 26 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
18. Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Ar Uygulamalarını Bilme, Kullanma, Geliştirme ve Fen Bilimleri Dersine Entegre Etme Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
15. UBAK, Ankara, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
19. Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Geliştirmenin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Öz Yeterlik Algıları Üzerine Etkisinin İncelenmesi
15. UBAK, Ankara, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
20. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Ölçme-Değerlendirme Okuryazarlıklarının Belirlenmesi
15. UBAK, Ankara, Türkiye, 17 Aralık 2022, (Özet Bildiri)
21. Sosyobilimsel Farkındalık Ölçeğinin Geliştirilmesi
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
22. Beyin Temelli Öğrenme Yaklaşımı ile Gerçekleştirilen Sanal ve Gerçek Laboratuvar Uygulamalarının Başarıya Etkisi
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
23. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Fen, Mühendislik Tasarım ve Girişimcilik Müfredatının Tasarımı ve Geliştirilmesi
EDUCONGRESS 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
24. Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Temelli Etkinliklerin Ortaokul Öğrencilerinin Kariyer ve Yetenek Geliştirme Öz-Yeterliklerine Etkisi
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
25. Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarında Yer Alan STEM Etkinliklerinin Yeterliliklerinin İncelenmesi
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
26. STEM etkinlikleri ile desteklenen fen bilimleri derslerinin 5. sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl becerilerine etkisinin incelenmesi
III. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 02 Temmuz 2022, (Özet Bildiri)
28. Uzaktan Eğitimde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı ve Etkiliği Üzerine Bir Araştırma
VIIIth International Eurasian Educational Research Congress ONLINE, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
34. 5E Modeline Uygun Web 2.0 Uygulamaları ile Gerçekleştirilen Fen Bilimleri ÖğretimininÖğrenci Başarısına Etkisinin İncelenmesi
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
35. Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (STEM) Uygulamalarının 6. Sınıf ÖğrencilerininProblem Çözme Becerileri ile İlgili Kendilerini Algılama Düzeylerinin İncelenmesi
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
36. Çevre Sorunlarına Yönelik Yapılan Dijital Proje Ödevlerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
37. STEM Etkinliklerinin Bilgisayarca Düşünme Becerileri, STEM Mesleklerine İlgiye Etkisi
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
38. Dijital Oyun Tabanlı STEM Uygulamalarının Öğrencilerin STEM Alanlarına İlgi Düzeyleri ve Bilimsel Yaratıcılığı Üzerine Etkisi: Minecraft Örneği
International STEM Education Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
39. Bitki sulama sistemi
International STEMEducation Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
41. INFLUENCE OF INVESTIGATING SCIENTISTS’xx LIFE ON STUDENTS’ VIEWS ABOUTEDUCATIONAL VALUE OF HISTORY OF SCIENCE
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
42. INVESTIGATION OF CREATIVITY, PROBLEM SOLVING AND DIGITAL LITERACY LEVELSOF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS ACOORDING TO THINKING STYLES
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), İzmir, Türkiye, 28 Nisan - 01 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
44. The Current Status of STEM Education Research in Turkey
World Science Technology Engineering and Mathematics (STEM) Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
53. Adaptation A Scale For Teachers Perceptions Of The Applications Of Scientific ProcessSkills A Study Of Validity And Reliability
INTE 2016, 13 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
55. Educational Researchers Viewpoints on Research Ethics IsThere a Dilemma
8th World Conference on Educational Sciences(WCES-2016), Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
57. Teaching of the Renewable Energy Sources to Secondary School Students with Science Activities Based on Socio Scientific Argumentation
1st International Conference on New Developments in Science and Technology Education (NDSTE2014), CORFU, Yunanistan, 29 - 31 Mayıs 2014, (Tam Metin Bildiri)
58. The Effect Of Animation And Model Usage Regarding DNA Conception On The Learning Of Science Teaching Students
International Conference on New Horizons in Education, Rome, İtalya, 25 - 27 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
59. The effects of inquiry based activities on attitudes and behaviours related to environment
European Conference on Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
60. Probleme Dayalı Laboratuvar Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Özgüvenine ve Öz Yeterliliğine Etkisi
ISNITE 2013, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
61. İlköğretim Fen Teknoloji Dersi İnsanlarda Üreme Büyüme Gelişme Kavramları Üzerine Öğretmen Öğrenci Bilgilerinin Didaktiksel Dönüşüm Teorisi Yaklaşımıyla Değerlendirilmesi
10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Öğretimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 Haziran - 30 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
62. Proje Tabanlı Eğitim Uygulamalarının İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Fen Okuryazarlığına Etkisi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
63. İnsanlarda Üreme Büyüme ve Gelişme Kavramları Üzerine İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Sahip Olduğu Özümsenmiş Bilgilerinin Değerlendirilmesi
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
64. Okul öncesinde örnek olaya dayalı problem çözme ileilgili bir araştırma
I. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
12
1. Fen Eğitiminde Proje Tabanlı Öğrenme
Fen Öğretimi 2, ERGUN MUSTAFA, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.245-258, 2024
2. Entegre STEM ve Bilgi İşlemsel Düşünme
STEM EĞİTİMİNE YOLCULUK - STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, Esin Kaya, Bekir Yıldırım, Editör, Nobel, Ankara, ss.60-90, 2023
3. Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları
Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-13, 2020
4. Güncel (2018) Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Sınıflara ve Konu Alanlarına Göre Dağılımı ve Örnek Etkinlikler
FEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI, HAKAN ŞEVKİ AYVACI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.122-166, 2020
6. Fen Öğretiim Tarihi
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Prof.Dr. Behiye AKÇAY, Editör, NOBEL YAYINCILIK, İstanbul, ss.39-66, 2019
7. Fen Bilimleri Öğretiminin Amaçları
İLKOKULDA TEMEL FEN BİLİMLERİ, Aysun Öztuna Kaplan, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.60-90, 2019
8. Öğretim Teknikleri
ÖĞRETİM İLKE VEYÖNTEMLERİ, Sibel DAL, Mücahit KÖSE, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.45-80, 2017
9. FEN ÖĞRETİMİNDE PROJE TABANLI ÖĞRENME VE UYGULAMALARI
Fen Bilimleri Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Mustafa ERGUN, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.145-180, 2017
11. Canlılar ve Hayat ile ilgili Etkinlikler
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi, Prof.Dr. Fatma ŞAHİN, Editör, HedefCS, Ankara, ss.173-203, 2016