Academic Titles
-
2017 - Continues Associate Professor
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Elementary Education
-
2007 - 2017 Lecturer PhD
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Elementary Education
Managerial Experience
-
2021 - Continues Birim Kalite Komisyonu Üyesi
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Elementary Education
-
2018 - Continues Faculty Accreditation Coordinator
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Elementary Education
-
2007 - Continues Erasmus Program Department Coordinator
Marmara University, Ataturk Faculty Of Education, Elementary Education
-
2009 - 2013 Erasmus Program Department Coordinator
Marmara University, Institute Of Educational Sciences
Courses
-
Undergraduate Science Education in Primary School
-
Doctorate Advanced Statistics in Education
-
Undergraduate School Experience in Primary Teaching
-
Undergraduate School Practice in Primary Teaching II
-
Postgraduate Methods and Techniques in Educational Research
-
Doctorate Fundamental Problems and Solutions in Primary Science Teaching
-
Postgraduate Eğitim Araştırmalarında İstatistik
-
Undergraduate Educational Psychology
-
Undergraduate Teaching Science Education
-
Undergraduate School Practice in Primary Teaching I
-
Doctorate Measurement Techniques in Education
Advising Theses
-
İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersinde STEAM Uygulamalarının Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerine, Sanatsal Yaratıcılık Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
A.KALKAN(Student), Doctorate, Continues -
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında SCAMPER Tekniği ile Uygulanan İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcılık, Sosyobilimsel Farkındalık, Kavramsal Anlama ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi
B.OKUR(Student), Doctorate, Continues -
Fen Bilimleri ve Matematik Derslerinde Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımıyla Öğretimin İlkokul D ördüncü Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Çıktılarına Etkisi
Ç.KARAKOÇ(Student), Doctorate, Continues -
The Effect of STEM Education on Fourth Grade Students’ Outcomes in Science Classrooms
E.TOPRAK(Student), Postgraduate, Continues -
Stem eğitiminin fen bilimleri dersinde dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarına, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine ve stem eğitimine ilişkin görüşlerine etkisi
Ü.ATABAŞ(Student), Doctorate, 2020 -
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde bilim defteri kullanılmasının etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
N.ARIK(Student), Postgraduate, 2019 -
İlkokul öğrencilerinde algılanan öğretmen yakınlık davranışları ile okul doyumu ve akran zorbalığı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
-
Sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş halleri, mesleki kaygı düzeyleri ve özyeterlik inançlarının incelenmesi
-
The examination of the relationship between 3rd-6th Grade Students' Habits of Using Information Technologies and Their Social-Emotional Adaptation Levels
-
The Effect Of Using Quantum Learning Model In Science Teaching On The Primary School Fourth Grade Students’ Academic Curiosity, Anxiety, Self-Efficacy And Achievement
-
Özdüzenlemeli fen öğretiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenleme becerilerine, bilimsel süreç becerilerine ve başarılarına etkisi
Doğan M. C. , Sakız G. (Co-Consultant)
H.ÇOKÇALIŞKAN(Student), Doctorate, 2019 -
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri kullanmanın öğrencilerin problem çözme becerileri, akademik kaygı, akademik özyeterlik, fen motivasyonu ve ders başarılarına etkisi
-
Comparison Of Primary School Teachers Rights In Various Countries And Examinations Of Teachers’ Opinions In Turkey
-
POZİTİF PSİKOLOJİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLERİNİN PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ DÜZEYLERİ İLE ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
-
Türkiye'de yetişkinlerin informel ortamlarda bilim öğrenimine yönelik durum çalışması
-
Examination of the effects of the use of science book in fourth grade science course in terms of various variables
-
Özdüzenlemeli fen öğretiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenleme becerilerine, bilimsel süreç becerilerine ve başarılarına etkisi (the effect of self-regulation based science teaching on primary school fourth-grade students’ self-regulated learning skills, scientific processing skills and achievement)
-
The investigation of the relationships among adults, environmental factors and the tools used to reach scientific knowledge
A.GÜRER(Student), Postgraduate, 2018 -
Examination of the relations among primary school students' levels of emotional intelligence, peer bullying and sense of school belonging
-
Examination of brain based learning model in fourth grade science course in terms of different variables
-
The effect of cultural context supported programme on the attitude and motivation of undergraduate english language learners motivation of undergraduate english language learners
P.PAKYÜZ(Student), Postgraduate, 2013 -
The effectiveness of the portfolio method on the students' academic success and retention outcomes in fifth-grade science classrooms
-
The effect of teaching the concepts of science in first form (primary school) via drama method on success and retention of learning
-
The evaluation of family training activities organized for parents having children with special needs