-
2024 - Continues Professor
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Elementary Education
-
2017 - 2024 Associate Professor
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Elementary Education
-
2007 - 2017 Lecturer PhD
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Elementary Education
-
2021 - Continues Member of Unit Quality Commission
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Elementary Education
-
2019 - Continues Doctoral Qualifying Exam Committee Member in the Department of Elementary Education
Marmara University, Institute of Educational Sciences, Department of Elementary Education
-
2018 - Continues Faculty Accreditation Coordinator
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Elementary Education
-
2007 - Continues Erasmus Program Department Coordinator
Marmara University, Ataturk Faculty of Education, Elementary Education
-
2009 - 2013 Erasmus Program Department Coordinator
Marmara University, Institute of Educational Sciences
-
1995 - 1999 Biyoloji Öğretmeni
Bayrampaşa Tuna Lisesi, Biyoloji Öğretmeni
-
Doctorate
Fundamental Problems and Solutions in Primary Science Teaching
Advanced Statistics in Education
Measurement Techniques in Education
Eğitimde İleri İstatistik
-
Postgraduate
New Perspectives in Teaching Science and Technology
Educational Research Methods and Scientific Ethic
Research Methods and Techniques in Education
Eğitim Araştırmalarında İstatistik
Eğitim Araştırmalarında İstatistik
Project Development in Adult Education
-
Undergraduate
Öğretmenlik Uygulaması II
Science Education in Primary School
Project Development in Education
Teaching Science
School Practice I
School Practice in Primary Teaching II
School Experience in Primary Teaching
School Practice in Primary Teaching I
Self-regulated Learning
Teaching Science Education
Educational Psychology
Fen ve Teknoloji Öğretimi II
Public Service Practices
Teaching Practice II
Öğretmenlik Uygulaması I
Educational Psychology
Science and Technology Education
Öğrenmede Motivasyon
-
Fen Bilimleri ve Matematik Derslerinde Tasarım Odaklı Düşünme Yaklaşımıyla Öğretimin İlkokul D ördüncü Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Çıktılarına Etkisi
Sakız G. (Advisor)
Ç.KARAKOÇ(Student), Doctorate, Continues -
Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında SCAMPER Tekniği ile Uygulanan İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersi Etkinliklerinin Öğrencilerin Yaratıcılık, Sosyobilimsel Farkındalık, Kavramsal Anlama ve Kalıcılık Düzeylerine Etkisi
Sakız G. (Advisor)
B.OKUR(Student), Doctorate, Continues -
İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersinde STEAM Uygulamalarının Öğrencilerin 21. Yüzyıl Becerilerine, Sanatsal Yaratıcılık Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi
Sakız G. (Advisor)
A.KALKAN(Student), Doctorate, Continues -
Mathematics learning difficulties among immigrant primary school students: A meta-synthesis study
-
Examination of the correlation between primary school students' levels of technology addiction and problem solving skills, peer bullying and social anxiety
Sakız G. (Advisor)
S.DEMİREL(Student), Postgraduate, 2022 -
İlkokul Dördüncü Sınıf Fen Bilimleri Dersinde Ödev Özdüzenlemesi Eğitiminin Öğrencilerin Akademik Özyeterlik, Problem Çözme Becerileri ve Ders Başarıları Üzerindeki Etkileri
B.CEYLAN(Student), Postgraduate, 2020 -
Stem eğitiminin fen bilimleri dersinde dördüncü sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarına, problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine ve stem eğitimine ilişkin görüşlerine etkisi
Sakız G. (Advisor)
Ü.ATABAŞ(Student), Doctorate, 2020 -
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde bilim defteri kullanılmasının etkilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Sakız G. (Advisor)
N.ARIK(Student), Postgraduate, 2019 -
İlkokul öğrencilerinde algılanan öğretmen yakınlık davranışları ile okul doyumu ve akran zorbalığı arasındaki ilişkilerin incelenmesi
Sakız G. (Advisor)
-
Sınıf öğretmeni adaylarının psikolojik iyi oluş halleri, mesleki kaygı düzeyleri ve özyeterlik inançlarının incelenmesi
Sakız G. (Advisor)
-
The examination of the relationship between 3rd-6th Grade Students' Habits of Using Information Technologies and Their Social-Emotional Adaptation Levels
-
The Effect Of Using Quantum Learning Model In Science Teaching On The Primary School Fourth Grade Students’ Academic Curiosity, Anxiety, Self-Efficacy And Achievement
Sakız G. (Advisor)
-
Özdüzenlemeli fen öğretiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenleme becerilerine, bilimsel süreç becerilerine ve başarılarına etkisi
Doğan M. C., Sakız G. (Co-Advisor)
H.ÇOKÇALIŞKAN(Student), Doctorate, 2019 -
Türkiye'de yetişkinlerin informel ortamlarda bilim öğrenimine yönelik durum çalışması
Sakız G. (Advisor)
-
Comparison Of Primary School Teachers Rights In Various Countries And Examinations Of Teachers’ Opinions In Turkey
Sakız G., Baysal Z. N. (Co-Advisor)
-
İlkokul dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri kullanmanın öğrencilerin problem çözme becerileri, akademik kaygı, akademik özyeterlik, fen motivasyonu ve ders başarılarına etkisi
Sakız G. (Advisor)
-
Özdüzenlemeli fen öğretiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin özdüzenleme becerilerine, bilimsel süreç becerilerine ve başarılarına etkisi (the effect of self-regulation based science teaching on primary school fourth-grade students’ self-regulated learning skills, scientific processing skills and achievement)
DOĞAN M. C. (Co-Advisor), SAKIZ G. (Co-Advisor)
-
POZİTİF PSİKOLOJİ BAĞLAMINDA SINIF ÖĞRETMENLERİNİN PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ DÜZEYLERİ İLE ÖZYETERLİK İNANÇLARI VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Sakız G. (Advisor)
-
The investigation of the relationships among adults, environmental factors and the tools used to reach scientific knowledge
Sakız G. (Advisor)
A.GÜRER(Student), Postgraduate, 2018 -
Examination of the relations among primary school students' levels of emotional intelligence, peer bullying and sense of school belonging
Sakız G. (Advisor)
-
Examination of brain based learning model in fourth grade science course in terms of different variables
-
The effect of cultural context supported programme on the attitude and motivation of undergraduate english language learners motivation of undergraduate english language learners
Sakız G. (Advisor)
P.PAKYÜZ(Student), Postgraduate, 2013 -
The evaluation of family training activities organized for parents having children with special needs
Sakız G. (Advisor)
-
The effect of teaching the concepts of science in first form (primary school) via drama method on success and retention of learning
Sakız G. (Advisor)
-
The effectiveness of the portfolio method on the students' academic success and retention outcomes in fifth-grade science classrooms
Sakız G. (Advisor)