Biyografi
Eyüp Al, 1989 yılında Almanya’da doğdu. 2013
yılında Marmara Üniversitesi İşletme (İngilizce) bölümünden mezun oldu. 2015
yılında Marmara Üniversitesi Sinema bölümünde yüksek lisansını tamamladı. Aynı
sene içerisinde Marmara Üniversitesi İletişim Bilimleri alanında doktora
programına kabul aldı ve 2020 senesinde “Klasikten Modernliğe Zaman-Mekân
Tecrübesinin Dönüşümü: Bir Kitle İletişim Formu Olarak Sinema” teziyle doktorasını
tamamladı. 2014 yılından beri Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesinde
Araştırma Görevlisi olarak çalışmaktadır ve temel ilgi alanları arasında kitle
iletişim kuramları, medya ve sinema felsefesi, görüntü ontolojisi
bulunmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Eğitim Bilgileri
2015 - 2020
2015 - 2020Doktora
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye
2013 - 2015
2013 - 2015Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye
2008 - 2013
2008 - 2013Lisans
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü (İngilizce), Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Klasikten Modernliğe Zaman-Mekan Tecrübesinin Dönüşümü: Bir Kitle İletişim Formu Olarak Sinema
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
2015
2015Yüksek Lisans
Göz ve Kamera Bağlamında Görüntünün Gerçeklik, İktidar ve Bakış ile Olan İlişkisi
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Kitle İletişimi ve Araçları
İletişim Bilimleri
Radyo, Sinema ve Televizyon
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
Verdiği Dersler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022The Determinants of Box Office Performance in Turkey
Al E., Tan Ö. F.
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi , cilt.60, sa.2, ss.72-92, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Acceleration in Communication Tools: Dromological Analysis of Telegraph and Twitter
Al E.
INSAN & TOPLUM-THE JOURNAL OF HUMANITY & SOCIETY , 2022 (ESCI)
2022
2022Sociological and Marxist Analysis of Surveillance in the Process Leading to Data Surveillance
Al E.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES , cilt.0, sa.40, ss.323-339, 2022 (ESCI)
2022
2022Covid Döneminde Radikalleşen Zaman ve Mekân: İletişim Araçları Örneği
Al E.
Erciyes İletişim Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.145-164, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020Mekanik Gözün Kaydı Olarak Maddi Dünya
Al E.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ , sa.34, ss.185-207, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Görüntünün Gerçeklikle Olan İlişkisinin Kurgu ve Bağlam Açısından Tartışılması
Al E.
Kurgu , cilt.27, sa.2, ss.247-259, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017Media as a Form of Violence in the Context of Technological Determinism
Al E.
MARMARA JOURNAL OF COMMUNICATION , sa.28, ss.47-59, 2017 (ESCI)
2017
2017Algı Yönetimi ve Manipülasyon: Kanmanın ve Kandırmanın Psikolojisi
Al E.
INSAN & TOPLUM-THE JOURNAL OF HUMANITY & SOCIETY , cilt.7, sa.2, ss.206-212, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
2014Dersu Uzala: İnsanın Yeri Neresidir
Al E.
Sinemarmara , sa.3, ss.4-13, 2014 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Dijital Gözetim Ekonomisinin Kökeni: Gözetim Kapitalizmi
Al E.
ICOMS ULUSLARARASI İLETİŞİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU - 2022, Sakarya, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2022, ss.119
2021
2021Medyanın Olay Odaklı Doğasını Anlamak: Kronomotre Kültürü
Al E.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı, Çanakkale, Türkiye, 5 - 06 Temmuz 2021, ss.147-148
2021
2021Kim Ki Duk’un İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış ve İlkbahar Filminin Göstergebilimsel Analizi
Al E.
4th Cultural Informatics, Communicaton & Media Studies, İzmir, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2021, ss.75
2019
2019Sinemasal Mekân ile AVM Mekânının Karşılaştırmalı Analizi
Al E.
VI. YILDIZ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2019, ss.457
2018
2018Televizyonun İdeolojik Dili ve Haberin Dilsel Mantığı
Al E.
3. ULUSLARARASI İLETİŞİM, EDEBİYAT, MÜZİK VE SANAT ÇALIŞMALARINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2018, ss.277
2017
2017Kitle İletişim Araçları Bağlamında İktidarın Yeni Konumu
Al E.
2. Uluslararası İletişim, Edebiyat, Müzik ve Sanat Çalışmalarında Güncel Yaklaşımlar Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2017, ss.127-130
2015
2015Tekniğin Hükümranlığında Yeni Bir Varlık Mertebesi Olarak Görüntü
Al E.
IV. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, Kütahya, Türkiye, 14 - 17 Mayıs 2015, cilt.5, ss.237-250
2014
2014Görüntünün Ontolojisi
Al E.
III. Türkiye Lisansüstü Çalışmalar Kongresi, Sakarya, Türkiye, 15 - 18 Mayıs 2014, cilt.3, ss.245-257
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Dijital Topluma Bütüncül Bir Bakış
Al E.
Dijital Toplumun İnşası, Eyüp Al, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.1-29, 2022
2022
2022Teknoloji Gazeteciliği
Al E.
Dijital Çağda Uzman Gazetecilik I, Seçil Özay,Serkan Bayrakcı, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.263-275, 2022
2022
2022Farklı Toplumsal Biçimlerin Zemini Açısından İletişimi Değerlendirmek
Al E.
Disiplinlerarası İletişim Çalışmaları, Müge Bekman, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.1-18, 2022
2022
2022Surveillance Society in a Digitalized World
Al E.
Handbook of Research on Digital Citizenship and Management During Crises, Erdem Öngün,Nilüfer Pempecioğlu,Uğur Gündüz, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.322-338, 2022
2021
2021Sosyal Medyada Erişim Hızı: Enformasyonun Serbest Akışı
Al E.
Sosyal Medya Okuryazarlığı, Gül Dilek Türk, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.141-158, 2021
2021
2021Görme Biçimlerinin Yönlendirilmesi Bağlamında Sinemada Seyircinin Manipülatif Konumu
Al E.
ÇARPITILMIŞ GERÇEKLİĞİN İNŞASI Cilt 1, Osman Çalışkan, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.221-243, 2021
2019
2019Muhsin Ertuğrul kimdir? Türk sinemasının gelişimine nasıl bir katkısı olmuştur? Türk sinemasında tiyatro etkisi nasıldır?
Al E.
40 Soruda Türk Sineması, Mesut Bostan, Editör, Ketebe Yayınevi, İstanbul, ss.39-43, 2019
2017
2017Sosyal Medya'nın Politik Gücü: Teknoloji, Kamusal Alan ve Politik Değişim
Al E.
Yeni Medya Kuramları, Filiz Aydoğan Boschele, Editör, Der Yayınları, İstanbul, ss.157-171, 2017
2015
2015