Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
1998 - 2002
1998 - 2002Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Öğretmen adaylarının zihinsel stil tercihlerinin (Düşünme stillerinin)incelenmesi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim (Dr) (Tezli)
2006
2006Yüksek Lisans
1998 ile 2004 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının vatandaşlık değerleri açısından karşılaştırılması
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Programları ve Öğretim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2025
2013 - 2025Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2002 - 2025
2002 - 2025Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - 2018
2016 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi
2014 - 2017
2014 - 2017Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2002 - 2002
2002 - 2002Vekil Öğretmen
Emine Koçullu İlkokulu, Vekil Öğretmen
Verdiği Dersler
Doktora
İlkokulda Kişisel Nitelikler ve Karakter Eğitimi
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme
Karşılaştırmalı Okul Yönetim Modelleri
Karşılaştırmalı Okul Yönetimi Modelleri
Yüksek Lisans
Öğretim Tasarımı
Düşünme Becerilerinin Eğitimi
Düşünme Becerilerinin Eğitimi
İlkokulda Program ve Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar
İlkokulda Program ve Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar
İlkokulda Program ve Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar
İlkokulda Program ve Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar
Lisans
Philosophie de l'éducation
İlkokulda Öğretim Tasarımı Uygulamaları
Eğitim Felsefesi
Philosophie der Padagogik
Eğitim Tarihi
Eğitim Sosyolojisi
Eğitim Felsefesi
Eleştirel ve Analitik Düşünme Becerisi
Eğitim Tarihi
Eğitim Felsefesi
Eğitim Felsefesi
Eğitim Felsefesi
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
Eğitim Felsefesi
Eğitim Felsefesi
Philosopy of Education
Eğitim Felsefesi
Sociologie de l'éducation
Eğitim Felsefesi
Eğitim Felsefesi
Eğitim Felsefesi
Eğitim Sosyolojisi
Eğitim Felsefesi
Sınıf Yönetimi
Eğitim Felsefesi
Eğitim Sosyolojisi
Türk Eğitim Tarihi
Eğitim Sosyolojisi
History of Turkish Education
Öğrenme-Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
Gelişim Psikolojisi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitim Sosyolojisi
Meslek Etiği
Eğitim Sosyolojisi
Türk Eğitim Tarihi
Eğitim Felsefesi
Çocukta Düşünme Becerileri Geliştirme
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Türk Eğitiminin Tarihçesi
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Bilimin Serüveni
Türk Eğitim Tarihi
Vatandaşlık Bilgisi
Eğitim Felsefesi
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Eğitim Felsefesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
History of Turkish Education
Eğitim Felsefesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sosyal Bilgiler Öğretimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Türk Eğitim Tarihi
Türk Eğitim Tarihi
Eğitim Felsefesi
Vatandaşlık Bilgisi
Eğitim Sosyolojisi
Eğitim Sosyolojisi
Türk Eğitim Tarihi
Türk Eğitim Tarihi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması II
Uygarlık Tarihi
Eğitim Sosyolojisi
Türk Eğitim Tarihi
Eğitim Sosyolojisi
Türk Eğitim Tarihi
Türk Eğitim Tarihi
Uygarlık Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması
Türk Eğitim Tarihi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Türk Eğitim Tarihi
Öğretmenlik Uygulaması I
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
HAYAT BİLGİSİ DERSLERİNDE GÖRSEL ÖYKÜLER ARACILIĞIYLA EMPATİYİ GELİŞTİRMEK: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Kabapınar Y., Sarıcan E. (Eş Danışman)
T.Doğanay(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Van’a sınıf öğretmeni olarak atanmak : mesleki ve sosyal durum analizi
KABAPINAR Y. (Eş Danışman), SARICAN E. (Eş Danışman)
Ü.Tuğba(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Hipotetik Öykülerin Kullanıldığı Öğretim Uygulamalarının Öğrencilerin Duygusal Zekâlarına Etkisi
Doğan M. C., Sarıcan E. (Eş Danışman)
İ.YILMAZ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İLKOKUL 4. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KULLANILAN İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN (BİRLEŞTİRME TEKNİĞİ) ÖĞRENCİLERİN SOSYAL BECERİLERİNE VE AKRAN ZORBALIĞINA ETKİSİ
Doğan M. C., Sarıcan E. (Eş Danışman)
T.Palak(Öğrenci)
Makaleler
2022
20221. Şanlıurfa'nın Köy İlkokulunda Görsel Öyküyle Empati Becerisini Geliştirmek: Bir Eylem Araştırması
Doğanay T., Kabapınar Y., Sarıcan E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.55, sa.55, ss.62-88, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Are the Learning Styles of Elementary School Students Related to Their Academic Success? A Study of Mixed Research Methods
SARICAN E.
International Journal of Psychology and Education Studies IJPES , cilt.8, sa.4, ss.110-124, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. Developing Critical Thinking Skills in Elementary School Students Through Foreign Language Education: An Action Research
SARICAN E., Güneş E. B.
Education Quarterly Reviews , cilt.4, sa.2, ss.50-68, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20204. Bir Karma Yöntem Araştırması: Neden Bazı Öğretmen Adayları Uzaktan Eğitim ile Alınan Derslerde Daha Başarılı?
Özdemir A., Esmer E.
Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.57-78, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20195. The Relation between the Lifelong Learning Competencies and Occupational Motivation Levels of the Teachers Who Received Postgraduate Education
Alyıldız Uğurlu A., Özden B., Sarıcan E.
Journal of Educational Issues (ERIC)
, cilt.5, ss.54-70, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Açık Öğretim Lisesi Öğrencilerinin Düşünme Stillerinin İncelenmesi
Ural O., Esmer E.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, ss.592-604, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Öğretim Tasarımında Bir Model: DickCareyCarey
Esmer E.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, ss.274-284, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği Öğretmen Formunun Geçerlilik Ve Güvenirlik Analizi
Esmer E., Yorulmaz A.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.6, ss.955-966, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Yetişkin Öğrenenlerin Düşünme ve Öğrenme Stilleri Arasında İlişki Var mı?
Ural O., Esmer E.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF) , cilt.1, ss.1-18, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Stil Sınıflamaları ve Zihinsel Stil Kavramının Neliği Üzerine Bir Değerlendirme
Esmer E.
e-İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.16, ss.713-726, 2017 (Scopus)
2017
201711. Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Düşünme Stilleri ile Bilişüstü Farkındalıkları Y
Esmer E., Özden B.
e-Turkish Studies (elektronik)
, cilt.12, ss.307-326, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials
Esmer E., Güven G., Aydın O., Özden B., Azkeskin K., Şener N.
Educational Research and Reviews (ERIC) , cilt.11, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Teacher Candidates Thinking Styles An Investigation of Various Variables
Esmer E., Altun S.
Journal of Education and Training Studies (ERIC) , cilt.4, ss.160-172, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201514. Farklı Yöntemlerle Öğrenim Gören Öğretmen Adaylarının Düşünme Stilleri Değişir mi
Esmer E., Altun S.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.16, ss.323-340, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201315. A Research on the Intellectual Style Preferences of Pre-Candidate Teachers: Do The Intellectual Style Preferences Change?
SARICAN E., ALTUN S.
Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.21-30, 2013 (Hakemli Dergi)
2010
201016. Selected Personal Tendencies of Clas room Teachers
Esmer E., Baykal A.
NWSA: E-Jurnal of New Word Academy. , cilt.5, ss.1730-1737, 2010 (Hakemli Dergi)
2006
200617. Sosyal bilgiler dersi açısından öğretmenler için yeni bir kavram Beceriler
ESMER E., BAYSAL Z. N.
İlköğretmen Eğitimci Dergisi , ss.33-36, 2006 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. Nasıl Bir Öğretmen Olmamalıyız? "Ters Beyin Fırtınası" Tekniği ile Örnek Bir Uygulama
AKANDERE E. G., SARICAN E.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 Şubat 2020, ss.97, (Özet Bildiri)
2019
20192. WHAT KIND OF A TEACHER SHOULD NOT WE BECOME?: A CASE STUDY ON REVERSE BRAINSTORMING
Akandere E. G., Sarıcan E.
USVES, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Şubat 2019, ss.97-98, (Özet Bildiri)
2018
20183. Örnek Olay Yönteminin Sınıf Yönetimi Dersinde Kullanımına İlişkin Bir Uygulama
ESMER E., ÖZDEMİR A.
II. Internatıonal Teacher Educatıon and Accredıtatıon Congress, 27 - 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Derslerindeki Akademik Başarıları Üzerine Bir İnceleme
ÖZDEMİR A., ESMER E.
II. Internatıonal Teacher Educatıon and Accredıtatıon Congress, 27 - 29 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. “Teaching For Me …” An Examination Towards Teacher Candidates’ Perception of Profession
Altun S., Sarıcan E.
The 6th International Congress on Curriculum and Instruction (ICCI-EPOK), Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.872-873, (Özet Bildiri)
2018
20186. Neden Bazı Sınıf Öğretmenlerinin Adanmışlıkları ”İlk Günkü” Gibi Kalabiliyor?: ”Seviyorum Ben Bu Mesleği”
KABAPINAR Y., ESMER E.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
20177. İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yönteminin (Birleştirme Tekniği) Öğrencilerin Akran Zorbalığına Etkisi
Palak T., Doğan M. C., Esmer E.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK), İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2018
20188. Görsel Öykü Kullanarak Öğrencilerin Empati Becerisinin Geliştirilmesi Süreci
Doğanay T., Kabapınar Y., Esmer E.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 16 Nisan 2018, ss.1154-1155, (Özet Bildiri)
2018
20189. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilişüstü Farkındalıklarıyla Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ESMER E., YORULMAZ A.
Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 27 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Müze Eğitimi İle Değişim Ve Sürekliliği Algılamak: “Oyuncaklarla Öğreniyoruz, Okulumuzda Müzemizi Kuruyoruz”
KABAPINAR Y., ŞENER N., ESMER E.
Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Sempozyumu (ISMS), 27 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. Müze eğitimi ile değişimi ve sürekliliği algılamak: Oyuncaklarla öğreniyoruz. Okulumuzda müzemizi kuruyoruz
KABAPINAR Y., ÜSTÜNDAĞ ŞENER N., ESMER E.
lnternational Symposium on Multidisciplinary Studies, Paris, Fransa, 27 - 28 Nisan 2018, ss.268, (Özet Bildiri)
2018
201812. Sosyal Bilgiler Öğretimi Dersine İşbirlikli Öğrenme Yöntemini Eklemlemek: Birimiz Hepimiz Hepimiz Birimiz İçin
ESMER E., KABAPINAR Y.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi’xxnde (ICES/UEBK-2018), 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201713. Topluma Hizmet Uygulamaları Dersi Etkililiğinin Sınıf Öğretmeni Yetiştirme Perspektifinden İncelenmesi
KABAPINAR Y., ESMER E.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. 2007-2017 Yılları Arasında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde Yapılan Lisans Üstü Tezlerin İncelenmesi
URAL O., SARICAN E., ÜNSAL F. Ö.
VIII. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 11 Mayıs 2017, ss.8-14, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. Kadın Akademisyenlerin Annelikle Sınavı
URAL O., ESMER E., ÜNSAL F. Ö.
ESCAR 2. KADIN TOPLUMSAL CİNSİYET SEMPOZYUMU, Türkiye, 7 - 08 Mart 2017, cilt.1, ss.157-183, (Tam Metin Bildiri)
2017
201716. Açıköğretim Lisesi Öğrencilerinin Düşünme Stillerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi
URAL O., ESMER E.
Third International Conference on Lifelong Education and Leadership for all ICLEL, 12 - 14 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Lisansüstü Eğitim Gören Öğretmenlerin Yaşamboyu Öğrenme Yeterlikleriyle Bilişüstü Becerileri Arasındaki İlişki
ESMER E., URAL O., ÖZDEN B.
Thırd Internatıonal Conference on Lıfelon educatıon and leadershıp for all ICLEL, 2017, 12 - 14 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Sınıf Öğretmenİ Adaylarının Öğretim Stilleri ile Seçilmiş Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkiler
ESMER E., ÖZDEN B., ŞENER N.
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.208, (Özet Bildiri)
2017
201719. Aday Öğretmenlerin Öğretme Stilleri İle Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkininİncelenmesi
ŞENER N., ÖZDEN B., ESMER E., DOĞAN M. C.
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.35, (Özet Bildiri)
2017
201720. Aday Öğretmenlerin Öğretme Stilleri ile Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ŞENER N., ÖZDEN B., ESMER E., DOĞAN M. C.
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.35, (Özet Bildiri)
2017
201721. Yüksek Lisans Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikleri ileMesleki Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ESMER E., ALYILDIZ UĞURLU A., ÖZDEN B.
8. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 11 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Yüksek Lisans Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikleri ile Mesleki Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ESMER E., ALYILDIZ UĞURLU A., ÖZDEN B.
8. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 11 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. 2007-2017 Yılları Arasında Marmara Üniversitesi Eğitim BilimleriEnstitüsü’nde Yapılan Lisansüstü Tezlerinin Tematik Dağılımlarınınİncelenmesi
URAL O., ESMER E., ÜNSAL F. Ö.
8. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 11 - 12 Mayıs 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201724. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Düşünme Stilleriyle Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZDEN B., ESMER E., ŞENER N.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.43, (Özet Bildiri)
2017
201725. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Stilleri ile Seçilmiş Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkiler
SARICAN E., ŞENER N., ÖZDEN B.
International Social Sciences and Humanities Berlin Conference, Berlin, Almanya, 18 Mayıs 2017, ss.208, (Özet Bildiri)
2016
201626. Views of the Prospective Teachers about the Democratic Values
ESMER E., ÖZDEN B.
WCES: 8th World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2018
201827. Van’a Sınıf Öğretmeni Olarak Atanmak: Sosyal ve Mesleki Durum Analizi
Gedik T., Kabapınar Y., Esmer E.
Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 - 18 Nisan 2018, ss.1255-1256, (Özet Bildiri)
2016
201628. Education faculty student s preferences related to teaching methods and educational materials
ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., AZKESKİN K., ŞENER N.
World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 2 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. Views of the Prospective Teachers about the Democratic Values
Esmer E., Özden B.
World Conference on Educational Sciences 8th, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2010
201030. Sınıf öğretmenlerinin Seçilmiş kişisel yönelimleri
ESMER E., BAYKAL A.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200931. Sınıf öğretmeninden beklenen yeterlilikler ile sınıf öğretmeni adaylarının kişisel eğilimleri arasındaki uyum
BAYKAL A., ESMER E.
8. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200832. Öğretmenin değişen rolleri ve değerler
Oktay A., Esmer E.
Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Türkiye Cumhuriyeti’nde Eğitimin Çağdaş Değerlerle İrdelenmesi Çalıştayı, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Mart 2008, ss.87-101, (Tam Metin Bildiri)
2006
200633. Avrupa da ve Türkiye de eğitimde reform çalışmaları
OKTAY A., ESMER E.
Avrupa Birliği Vizyonu, Türkiye’de Eğitim ve Özel Okullar, Antalya, Türkiye, 20 - 21 Ocak 2006, ss.61-79, (Tam Metin Bildiri)
2006
200634. Türk Eğitiminde Reform Hareketleri
OKTAY A., ESMER E., ÖZDEN B.
AB Vizyonu Türkiye`de Eğitim ve Özel Okullar, Antalya, Türkiye, 20 - 21 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Öğrenen Merkezli Yaygın Eğitim Yöntemleri
SARICAN E.
İBER STK Yayınları, İstanbul, 2023
2023
20232. Yaygın Eğitim: Eğitim Materyali Geliştirme
Sarıcan E.
İBER STK İbn Haldun Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2023
2023
20233. 21. Yüzyılda Eğitime Yönelik Yaklaşımlar
SARICAN E.
Eğitime Giriş, Z. Nurdan Baysal, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.269-283, 2023
2022
20224. Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek
Sarıcan E. (Editör), Baysal Z. N. (Editör)
PEGEMA, Ankara, 2022
2022
20225. Düşünme Nedir?
BAYSAL Z. N., SARICAN E.
Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, Z. Nurdan Baysal, Elif Sarıcan, Editör, Pegem, İstanbul, ss.13-38, 2022
2022
20226. Düşünme Nedir?
BAYSAL Z. N., SARICAN E.
Çocuklara Düşünmeyi Öğretmek, Z. Nurdan Baysal, Elif Sarıcan, Editör, Pegem, İstanbul, ss.13-38, 2022
2021
20217. İlkokul Üzerine Güncel Konular -I
Baysal Z. N. (Editör), Sarıcan E. (Editör), Şener N. (Editör)
Pegem Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
20218. Mutlu Bireyler İçin İlkokulda Kişisel Nitelikleri Geliştirmek
Sarıcan E.
İlkokul Üzerine Güncel Konular-I, Z.Nurdan Baysal,Elif Sarıcan,Nurcan Şener, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.360-373, 2021
2021
20219. İlkokul Başarısında Önemli Bir Etken: Aile Tutumları
Sarıcan E.
İlkokul Üzerine Güncel Konular-I, Z. Nurdan Baysal,Elif Sarıcan,Nurcan Şener, Editör, Pegem Yayıncılık, Ankara, ss.290-305, 2021
2021
202110. Geçmişten Günümüze Eğitim Düşüncesi, Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Temelleri ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme
OKTAY A., SARICAN E.
Eğitime Giriş, Oktay Ayla, Editör, Pegam Akademi, Ankara, ss.71-111, 2021
2020
202011. Öğrenme-Öğretme Modelleri
Sarıcan E.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Zenginleştirilmiş Öğrenme Süreçlerinde, Muhammed Ü. Öztabak,Duygu Yalman Polatlar, Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.67-99, 2020
2009
200912. Türk Eğitim Sisteminin Tarihsel Temelleri ve Dayandığı Temel Görüşler.
Oktay A., Sarıcan E.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Prof. Dr. Ayla Oktay, Editör, Kriter, İstanbul, ss.1-20, 2009
2009
200913. Türk Milli Eğitim Sistemi Örgün Eğitim
Ramazan M. O., Ural O., Sarıcan E.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ayal Oktay, Editör, Kriter Yayıncılık, İstanbul, ss.21-87, 2009
2009
200914. Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve İşleyişi
RAMAZAN M. O., URAL O., ESMER E.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ayla Oktay, Editör, Kriter, İstanbul, ss.43-115, 2009
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2019
Eylül 2019İnsan ve Toplum
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2018
Ağustos 2018Kalem Academy
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Çalışma Grubu
Kars-Türkiye
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018
01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018II. International Teacher Education and Accreditation Congress
Çalışma Grubu
Rize-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı
Çalışma Grubu
Berlin-Almanya
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018ISMS
Çalışma Grubu
Paris-Fransa
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Çalışma Grubu
Ankara-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
21. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
Çalışma Grubu
Antalya-Türkiye
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017Third International Conference on LifeLong Education and Leadreship For all ICLEL
Çalışma Grubu
Porto-Portekiz
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 20172. KADIN TOPLUMSAL CİNSİYET SEMPOZYUMU
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 20178. Uluslararası Lisansüstü Sempozyumu
Çalışma Grubu
Lefke-Kıbrıs (Kktc)
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 201716. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Çalışma Grubu
Lefke-Kıbrıs (Kktc)
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017I. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (UEYAK)
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
26 Nisan 2017 - 29 Nisan 2017
26 Nisan 2017 - 29 Nisan 20173. Uluslararası İlaç ve Eczacılık Kongresi
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 20168th World Conference on Educational Sciences
Çalışma Grubu
Madrid-İspanya
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 20099. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Çalışma Grubu
Elazığ-Türkiye
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 20098. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Çalışma Grubu
Eskişehir-Türkiye
01 Mart 2008 - 01 Mart 2008
01 Mart 2008 - 01 Mart 2008Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Türkiye Cumhuriyeti'nde Eğitimin Çağdaş Değerlerle İrdelenmesi Çalıştayı
Çalışma Grubu
Antalya-Türkiye
01 Ocak 2006 - 01 Ocak 2006
01 Ocak 2006 - 01 Ocak 2006Avrupa Birliği Vizyonu, Türkiye'de Eğitim ve Özel Okullar
Çalışma Grubu
Antalya-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mart 2024
Mart 2024Çocuklarda Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
Seminer
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024Süreç Değerlendirme 2
Çalıştay
İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Şubat 2024
Şubat 2024Süreç Değerlendirme 1
Çalıştay
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Haziran 2018
Haziran 2018Öğretmenler için «mutluluk» ve yaşam boyu öğrenme farkındalığı
Seminer
Anafen Koleji-Türkiye
Haziran 2018
Haziran 2018