Publications & Works

Articles Published in Journals That Entered SCI, SSCI and AHCI Indexes

Articles Published in Other Journals

“Effects of the Factors Determining the Online Purchase Behavior of The Consumer on Actual Purchase

Journal of Marketing and Consumer Research., pp.19-31, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

Web Advertising Value and Students Attitude Towards Web Advertising

European Journal of Business and Management, vol.8, pp.86-97, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions)

Materialism and Brand Resonance as Drivers of Online Compulsive Buying Behavior

The Journal of Academic Social Science Studies, vol.2, pp.91-107, 2016 (Refereed Journals of Other Institutions)

The Role of Individual Characteristics on Consumers Counterfeit Purchasing Intentions Research in Fashion Industry

Journal of Management, Marketing and Logistics, vol.1, pp.259-275, 2014 (Refereed Journals of Other Institutions)

Neden Küçük Ancak Sorun Büyük

Lojistürk, vol.4, pp.61-63, 2008 (National Non-Refereed Journal)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

The Effect of Country of Origin Perceptions and Perceived Brand Globalness on Perceived Brand Quality

IEDC/CBEES 3rd International Conference on Advances in Business and Economics, İstanbul, Turkey, 27 - 29 April 2016, pp.67-72

Is In Store Tasting Important In Consumer Buying Behavior

Eighth Annual General Business Conference, Texas, United States Of America, 15 - 16 April 2016, pp.81-89

The Relationship Between Religious Orientation and Country Reputation

17th International Conference on Economic, Financial, Marketing and Management Perspectives, Dubai, United Arab Emirates, 26 - 27 February 2015, pp.1598-1607

The Effects of Personality Traits and Website Quality on Online Impulse Buying

Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM), Madrid, Spain, 1 - 04 September 2014, vol.175, pp.98-105 identifier

Antecedents and Outcomes of Consumers' Inward and Outward Environmental Attitudes: Evidence From Turkey

Proceedings of the 3rd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM), Madrid, Spain, 1 - 04 September 2014, vol.175, pp.90-97 identifier

Factors Affecting Attitude Toward Private Labels A Pilot Study Between Turkey and Germany

Proceedings of The Twenty First World Business Congress, IMDA”, Helsinki, Finland, 4 - 08 July 2012, pp.122-129

Loyalty Exists In Fuel Consumption or Does Not

5th International Strategic Management Conference, Stellenbosch, Güney Afrika, Stellenbosch, South Africa, 2 - 04 July 2009, pp.461-471

Girişimci Doğasının Sıfatsal Özelliklerini Belirlemeye Yönelik Bir Pilot Çalışma

.KOBİ’ler ve Verimlilik Kongresi, Kültür Üniversitesi, İstanbul, Turkey, 25 - 26 November 2008, pp.439-457

Sexual Harassment Between Customers and Salespeople Customer Is The Victim

15th International Conference on Retailing and Consumer Services Sciences, EIRASS, Zagreb, Croatia, 14 - 17 July 2008, pp.11

Books & Book Chapters

Fuar Lojistiği

in: Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersan ve Emine Çobanoğlu, Editor, Sokak yayın Grubu, İstanbul, pp.82-97, 2019

İletişim Stratejisi Olarak Ticari Fuarlar

in: Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersen Köktürk ve Emine Çobanoğlu, Editor, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, pp.126-145, 2019

Geçmişin Şimdiki Zamanla Buluşması: Retro Pazarlama Bir Heves Midir?

in: Ortaya Karışık Pazarlama Tarifleri II, Ayça Can Kırgız, Editor, Beta Yayıncılık, pp.29-47, 2018

Markanın Müşteriye Değdiği Nokta: Deneyim Ekonomisi

in: Ortaya Karışık Pazarlama Tarifleri II, Ayça Can Kırgız, Editor, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, pp.65-82, 2018

Corporate Reputation and Marketing Activities

in: Current Approaches In Social Sciences, Rasim Yilmaz, Günter Löschnigg, Hasan Arslan ve Mehmet Ali Icbay, Editor, Peter Lang International Academic Publishers, Frankfurt, pp.305-314, 2015

Pazarlama Araştırması Sektörü

in: Pazarlama Araştırması Marketing Research, Fatma Demirci Oral, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Dan, Ankara, pp.18-37, 2015

E-Tüketici ve E-Tüketici Davranışları

in: Çevrimiçi Satış, Mehtap Sümersan Köktürk, Emine Çobanoğlu ve Taşkın Dirsehan, Editor, Nobel Yayıncılık, Ankara, pp.109-117, 2015

Pazarlama Araştırmasına Giriş

in: Pazarlama Araştırması Marketing Research, Fatma Demirci Oral, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Dan, Ankara, pp.2-17, 2015

Web Tabanlı Kurumsal İtibar Yönetimi

in: İtibar Yönetimi, Haluk Sümer ve Helmut Pernsteiner, Editor, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, pp.57-83, 2014

Dağıtım Müşteri Hizmeti ve Lojistik

in: Pazarlamanın Temelleri Essentials of Marketing, Asım Günal Önce, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.270-291, 2013

Müşteri Tanımları ve Müşteri Çeşitleri

in: Benim Maaşımı Kim Ödüyor Müşteri, Sahavet Gürdal, Editor, Yaprak Yayıncılık, İstanbul, pp.117-146, 2009

Müşteri İlişkileri Yönetimi

in: Benim Maaşımı Kim Ödüyor Müşteri, Sahavet Gürdal, Editor, Yaprak Yayıncılık, İstanbul, pp.277-303, 2009

Krizin Öncü Göstergesi:Pazarlama

in: Kriz Yönetimi, Haluk Sümer ve Helmut Pernsteiner, Editor, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, pp.563-582, 2009

Deneyimsel Pazarlama ve Müşteri Deneyim Yönetimi

in: Benim Maaşımı Kim Ödüyor Müşteri, Sahavet Gürdal, Editor, Yaprak Yayın Dağıtım, İstanbul, pp.93-113, 2009