Biyografi
Bahadır Ayar, 2015 yılında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden lisans derecesini almıştır. 2017 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Global Pazarlama Yüksek Lisans Programı’nı, 2025 yılında ise İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İşletme Doktora Programı’nı tamamlamıştır.
Mayıs 2019 – Kasım 2025 tarihleri arasında Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Pazarlama Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak görev yapmıştır. Kasım 2025’ten itibaren aynı birimde Doktor Öğretim Üyesi olarak akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Başlıca akademik ilgi alanları arasında pazarlama araştırması, pazarlama teorisi, tüketici psikolojisi ve kar amacı gütmeyen pazarlama yer almaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2018 - 2025
2018 - 2025Doktora
İstanbul Teknik Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme, Türkiye
2015 - 2017
2015 - 2017Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye
2011 - 2015
2011 - 2015Lisans
Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2025
2025Doktora
Kaynak kıtlığı çağında psikolojik iyi oluş: Zaman ve para bağışlama davranışlarının bir analizi
İstanbul Teknik Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
2017
2017Yüksek Lisans
Katma Değerin İhracat Performansına Etkisinin Ölçümlenmesi ve Türk İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama
Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
İşletme
Pazarlama
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2025 - 2025
2025 - 2025Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
2019 - 2025
2019 - 2025Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü
Makaleler
2025
20251. Why Are Maximizers More Vulnerable to Fear of Missing Out? Exploring the Link Between Maximization and Fear of Missing Out Through Variety-Seeking
Doğan V., Yakut E., Göral Nazlıoğlu S., Aydın A. E., Ayar B., Yalçın Doğan D.
SAGE OPEN , cilt.15, sa.3, ss.1-18, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. The nexus of scarcity and donation: exploring the interplay of construal of resources, well-being, trust, and efficacy in nonprofit fundraising
AYAR B., BURNAZ H. Ş.
INTERNATIONAL REVIEW ON PUBLIC AND NONPROFIT MARKETING
, cilt.22, ss.373-411, 2025 (ESCI, Scopus)
2023
20233. TÜKETİCİ DAVRANIŞINDA ZAMAN KAVRAMI
AYAR B., BURNAZ H. Ş.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.16, sa.2, ss.341-380, 2023 (TRDizin)
2020
20204. İzleyici Algısı Bileşenlerinin Reklama Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi
Taşer Polat S., AYAR B., ERDİL T. S.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi , cilt.27, ss.105-122, 2020 (TRDizin)
2019
20195. Innovative Consumers of The Digital Age: Opinion Seeking on Instagram
AYDOĞAN S., AYAR B.
Business Management Studies: An International Journal , cilt.7, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Marka Performansının Rekabet Gücüne Etkisi: Ulusal ve Uluslararası Birleşme ve Satın Almalar Açısından Bir Değerlendirme
ERDİL T. S., AYDOĞAN S., AYAR B.
Öneri Dergisi , cilt.14, ss.164-189, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. İnovasyon Performansının Rekabet Gücü, Firma Performansı ve İhracat Performansı Üzerindeki Etkisi: Birleşme ve Satın Alma İşlemleri Üzerine Bir Araştırma
Erdil T. S., Aydoğan S., Ayar B.
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, cilt.40, ss.137-166, 2018 (TRDizin)
2018
20188. İnovasyon Ve Ar-Ge Faaliyetlerinin İhracat Performansına Etkisi: Türk İşletmeleri Üzerine Algısal Bir Araştırma
Ayar B., Erdil T. S.
Öneri Dergisi
, cilt.13, sa.49, ss.45-68, 2018 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Resource Scarcity and Psychological Well-Being: Is Less Really More?
AYAR B., BURNAZ H. Ş.
Academy of Marketing Science World Marketing Congress 2024, Bel Ombre, MAURİTUS, 25 - 29 Haziran 2024, ss.121-132, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Consumer Perceptions of User Experience and Risk: A Research on Online Shopping
Ayar B., Orcan Ö., Erdil T. S.
15th International Strategic Management Conference, Poznan, Polonya, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.71, ss.45-60, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. İzleyici Algısı Bileşenlerinin Reklama Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi
AYAR B., ERDİL T. S.
PPAD Pazarlama Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2019, ss.229-251, (Tam Metin Bildiri)
2018
20184. Effect of Brand and Market Performance on Competitiveness in Mergers and Acquisitions
ERDİL T. S., AYDOĞAN S., AYAR B.
14th International Strategic Management Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Temmuz 2018, ss.44-58, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Marka Performansının Rekabet Gücüne Etkisi: Ulusal ve Uluslararası Birleşme ve Satın Almalar Açısından Bir Değerlendirme
ERDİL T. S., AYDOĞAN S., AYAR B.
23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 Haziran 2018 - 29 Haziran 2019, ss.233-258, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. İnovasyon, Ar-Ge ve Tasarım Faaliyetlerinin İşletmelerin Birleşik Rekabet Gücü Üzerine Etkisi: Türk İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma
ERDİL T. S., BAKIR N. O., AYAR B.
22. Ulusal Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.1112-1132, (Tam Metin Bildiri)
2017
20177. Marka Odaklılığın ve İmajın Marka Performansına Etkisi: Birleşik Markalar Derneği Üyeleri Üzerine Bir Araştırma
ERDİL T. S., BAKIR N. O., AYAR B.
22. Ulusal Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.463-484, (Tam Metin Bildiri)
2017
20178. THE IMPACT OF MARKET AND BRAND ORIENTATION ON PERFORMANCE: AN EMPIRICAL STUDY
Erdil T. S., BAKIR N. O., Ayar B.
13th International Strategic Management Conference (ISMC), Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, cilt.34, ss.49-63, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
Ayar B.
Pazarlama, Fatma Müge Arslan,Taşkın Dirsehan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-482, 2023
2021
20212. Cinsellik ve Toplumsal Cinsiyet
AYAR B.
Tüketici Psikolojisi, Volkan Doğan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.285-304, 2021
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorMarmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği
Üye
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAcademy of Marketing Science
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2025
Kasım 20252026 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
Bildiri (Tam Metin)
Ekim 2025
Ekim 2025FRONTIERS IN COMMUNICATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2024
Kasım 20242025 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
Bildiri (Tam Metin)
Haziran 2024
Haziran 2024VOLUNTAS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2024
Ocak 202425th AMS World Marketing Congress 2024
Bildiri (Tam Metin)
Ekim 2020
Ekim 2020GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
08 Ekim 2025 - 11 Ekim 2025
08 Ekim 2025 - 11 Ekim 202528. Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Muğla-Türkiye
11 Eylül 2025 - 13 Eylül 2025
11 Eylül 2025 - 13 Eylül 202520. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi
Katılımcı
Belgrade-Sırbistan
25 Haziran 2024 - 28 Haziran 2024
25 Haziran 2024 - 28 Haziran 20242024 AMS World Marketing Congress
Oturum Başkanı
Port Louis-Mauritius
25 Haziran 2024 - 28 Haziran 2024
25 Haziran 2024 - 28 Haziran 20242024 AMS World Marketing Congress
Katılımcı
Port Louis-Mauritius
27 Haziran 2019 - 29 Haziran 2019
27 Haziran 2019 - 29 Haziran 201915. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi
Katılımcı
Poznan-Polonya
01 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019
01 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019PPAD Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Aydın-Türkiye
12 Temmuz 2018 - 14 Temmuz 2018
12 Temmuz 2018 - 14 Temmuz 201814. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi
Katılımcı
Praha-Çek Cumhuriyeti
27 Haziran 2018 - 29 Haziran 2018
27 Haziran 2018 - 29 Haziran 201823. Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Kocaeli-Türkiye
28 Eylül 2017 - 30 Eylül 2017
28 Eylül 2017 - 30 Eylül 2017
22. Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
06 Temmuz 2017 - 08 Temmuz 2017
06 Temmuz 2017 - 08 Temmuz 201713. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi
Katılımcı
Podgorica-Karadağ
06 Ekim 2016 - 08 Ekim 2016
06 Ekim 2016 - 08 Ekim 201621. Pazarlama Kongresi
İzleyici / Dinleyici
Kütahya-Türkiye
Burslar
2024 - 2024
2024 - 2024