Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR AYAR


İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Pazarlama Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Ekonomi ve İş


Avesis Araştırma Alanları: İşletme, Pazarlama

Metrikler

Yayın

18

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

2

Atıf (WoS)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

119

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

2

Proje

2

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Bahadır Ayar, 2015 yılında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü’nden lisans derecesini almıştır. 2017 yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Global Pazarlama Yüksek Lisans Programı’nı, 2025 yılında ise İstanbul Teknik Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İşletme Doktora Programı’nı tamamlamıştır.

Mayıs 2019 – Kasım 2025 tarihleri arasında Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Pazarlama Anabilim Dalı’nda Araştırma Görevlisi olarak görev yapmıştır. Kasım 2025’ten itibaren aynı birimde Doktor Öğretim Üyesi olarak akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Başlıca akademik ilgi alanları arasında pazarlama araştırması, pazarlama teorisi, tüketici psikolojisi ve kar amacı gütmeyen pazarlama yer almaktadır.

Eğitim Bilgileri

2018 - 2025

2018 - 2025

Doktora

İstanbul Teknik Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme, Türkiye

2015 - 2017

2015 - 2017

Yüksek Lisans

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

2011 - 2015

2011 - 2015

Lisans

Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2025

2025

Doktora

Kaynak kıtlığı çağında psikolojik iyi oluş: Zaman ve para bağışlama davranışlarının bir analizi Creative Commons License

İstanbul Teknik Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

2017

2017

Yüksek Lisans

Katma Değerin İhracat Performansına Etkisinin Ölçümlenmesi ve Türk İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama Creative Commons License

Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

İşletme

Pazarlama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2025 - 2025

2025 - 2025

Araştırma Görevlisi Dr.

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

2019 - 2025

2019 - 2025

Araştırma Görevlisi

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Hizmet Pazarlaması

Services Marketing

Makaleler

Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (2)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Resource Scarcity and Psychological Well-Being: Is Less Really More?

AYAR B., BURNAZ H. Ş.

Academy of Marketing Science World Marketing Congress 2024, Bel Ombre, MAURİTUS, 25 - 29 Haziran 2024, ss.121-132, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

2. Consumer Perceptions of User Experience and Risk: A Research on Online Shopping

Ayar B., Orcan Ö., Erdil T. S.

15th International Strategic Management Conference, Poznan, Polonya, 27 - 29 Haziran 2019, cilt.71, ss.45-60, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. İzleyici Algısı Bileşenlerinin Reklama Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi

AYAR B., ERDİL T. S.

PPAD Pazarlama Kongresi, Kuşadası, Türkiye, 1 - 04 Mayıs 2019, ss.229-251, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

4. Effect of Brand and Market Performance on Competitiveness in Mergers and Acquisitions

ERDİL T. S., AYDOĞAN S., AYAR B.

14th International Strategic Management Conference, Prag, Çek Cumhuriyeti, 12 - 14 Temmuz 2018, ss.44-58, (Tam Metin Bildiri) identifier

2018

2018

5. Marka Performansının Rekabet Gücüne Etkisi: Ulusal ve Uluslararası Birleşme ve Satın Almalar Açısından Bir Değerlendirme

ERDİL T. S., AYDOĞAN S., AYAR B.

23. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 27 Haziran 2018 - 29 Haziran 2019, ss.233-258, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

7. Marka Odaklılığın ve İmajın Marka Performansına Etkisi: Birleşik Markalar Derneği Üyeleri Üzerine Bir Araştırma

ERDİL T. S., BAKIR N. O., AYAR B.

22. Ulusal Pazarlama Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.463-484, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

8. THE IMPACT OF MARKET AND BRAND ORIENTATION ON PERFORMANCE: AN EMPIRICAL STUDY

Erdil T. S., BAKIR N. O., Ayar B.

13th International Strategic Management Conference (ISMC), Podgorica, Sırbistan Ve Karadağ, 6 - 08 Temmuz 2017, cilt.34, ss.49-63, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2023

2023

1. Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma

Ayar B.

Pazarlama, Fatma Müge Arslan,Taşkın Dirsehan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-482, 2023

2021

2021

2. Cinsellik ve Toplumsal Cinsiyet

AYAR B.

Tüketici Psikolojisi, Volkan Doğan, Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, ss.285-304, 2021

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Derneği

Üye

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Academy of Marketing Science

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2025

Kasım 2025

2026 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Bildiri (Tam Metin)

Ekim 2025

Ekim 2025

FRONTIERS IN COMMUNICATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2024

Kasım 2024

2025 Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference

Bildiri (Tam Metin)

Haziran 2024

Haziran 2024

VOLUNTAS

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2024

Ocak 2024

25th AMS World Marketing Congress 2024

Bildiri (Tam Metin)

Ekim 2020

Ekim 2020

GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

08 Ekim 2025 - 11 Ekim 2025

08 Ekim 2025 - 11 Ekim 2025

28. Pazarlama Kongresi

Katılımcı

Muğla-Türkiye

11 Eylül 2025 - 13 Eylül 2025

11 Eylül 2025 - 13 Eylül 2025

20. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi

Katılımcı

Belgrade-Sırbistan

25 Haziran 2024 - 28 Haziran 2024

25 Haziran 2024 - 28 Haziran 2024

2024 AMS World Marketing Congress

Oturum Başkanı

Port Louis-Mauritius

25 Haziran 2024 - 28 Haziran 2024

25 Haziran 2024 - 28 Haziran 2024

2024 AMS World Marketing Congress

Katılımcı

Port Louis-Mauritius

27 Haziran 2019 - 29 Haziran 2019

27 Haziran 2019 - 29 Haziran 2019

15. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi

Katılımcı

Poznan-Polonya

01 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019

01 Mayıs 2019 - 04 Mayıs 2019

PPAD Pazarlama Kongresi

Katılımcı

Aydın-Türkiye

12 Temmuz 2018 - 14 Temmuz 2018

12 Temmuz 2018 - 14 Temmuz 2018

14. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi

Katılımcı

Praha-Çek Cumhuriyeti

27 Haziran 2018 - 29 Haziran 2018

27 Haziran 2018 - 29 Haziran 2018

23. Pazarlama Kongresi

Katılımcı

Kocaeli-Türkiye

28 Eylül 2017 - 30 Eylül 2017

28 Eylül 2017 - 30 Eylül 2017

22. Pazarlama KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Trabzon-Türkiye

06 Temmuz 2017 - 08 Temmuz 2017

06 Temmuz 2017 - 08 Temmuz 2017

13. Uluslararası Stratejik Yönetim Kongresi

Katılımcı

Podgorica-Karadağ

06 Ekim 2016 - 08 Ekim 2016

06 Ekim 2016 - 08 Ekim 2016

21. Pazarlama Kongresi

İzleyici / Dinleyici

Kütahya-Türkiye

Burslar

2024 - 2024

2024 - 2024

2224-A Yurt Dışı Bilimsel Etkinliklere Katılımı Destekleme Programı

TÜBİTAK

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1