Eğitim Bilgileri
1998 - 2003
1998 - 2003Doktora
State University Of New York At Albany(University At Albany), Department Of Educational Theory And Practice, Amerika Birleşik Devletleri
1994 - 1997
1994 - 1997Yüksek Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1992 - 1994
1992 - 1994Lisans Yandal
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1988 - 1994
1988 - 1994Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2003
2003Doktora
The effect of interactive diagrams on secondary students’ understandings of selected mathematical representations based on van Hiele Theory and Representation Theory
State University Of New York At Albany(University At Albany), Department Of Educational Theory And Practice
1997
1997Yüksek Lisans
Needs assessment for a training program of parents to promote increased parent involvement in mathematics education
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçFransızca
A2 Temel
A2 TemelJaponca
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2019
2019İslâm Sanatında Geometrik Desenler Okulu (Temel / Orta Düzey)
Mesleki Eğitim
istanbul Tasarım Merkezi
2019
2019İlk yardım Eğitimi
Sağlık ve Tıp
Kadıköy Halk Eğitim Merkezi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Temel Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2014
2007 - 2014Okutman
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi, Rektörlük
2003 - 2006
2003 - 2006Öğretim Görevlisi Dr.
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1998 - 2003
1998 - 2003Araştırma Görevlisi
State University of New York at Albany, Faculty Of Education, Department Of Educational Theory And Practice
1994 - 1998
1994 - 1998Araştırma Görevlisi
Boğaziçi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
BİLSEM LİSE MATEMATİK YARDIMCI DERS MATERYALİ ETKİNLİKLERİNİN PURDUE MODELİ VE ETKİNLİK TASARIM PRENSİPLERİNE GÖRE İNCELENMESİ
Küpcü A. R., ÇEZİKTÜRK Ö. (Eş Danışman)
C.CAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Matematik eğitimi alanında proje tabanlı öğrenme ile ilgili çalışmalar üzerine bir içerik analizi: Türkiye örneği 2000-2023
Çeziktürk Ö. (Danışman)
Ö.ALTUNSOY(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Öğrencilerin sınıf düzeylerine ve kalan türlerine göre kalanlı bölme problemlerini çözme başarıları ve hata analizi
Çeziktürk Ö. (Danışman)
S.ARAS(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Matematiksel üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel yaratıcılıklarının ve matematiksel iletişim becerilerinin incelenmesi
Çeziktürk Ö. (Danışman)
D.KOLOĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Türkiye'de gerçekçi matematik eğitiminin matematik başarısına etkisi üzerine bir meta analiz çalışması
Çeziktürk Ö. (Danışman)
Z.NURBANU(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sanat temalı matematik etkinlikleri ile öğretimin öğrencilerin matematik başarılarına ve sanata yönelik tutumlarına etkisi
Çeziktürk Ö. (Danışman)
B.YILDIZHAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İki dilli öğrencilerin matematik dersindeki öğrenme güçlüklerinin incelenmesi
Çeziktürk Ö. (Danışman)
Y.ÇETİN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (24)
2025
20251. Öğretmen Adaylarının Vedik Matematiğinde Zorlandıkları Matematiksel Yapılar ve Bu Bağlamda Matematiksel Düşünme Hakkındaki Görüşleri
ÇEZİKTÜRK Ö., Kaya Saatçioğlu H., Duran B., Altan A., Şişman C.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.65, ss.3361-3385, 2025 (TRDizin)
2025
20252. Matematiksel Modelleme Sürecinde Çeşitlilik
ÇEZİKTÜRK Ö., Fazlı E., İbrahimoğlu A., Durak Kaya E., Bal E., Kırmızıdemir E., et al.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.411-439, 2025 (TRDizin)
2025
20253. LGS Sınavlarındaki Geometri Sorularının Wasan Geometrisi Problemlerine Göre İncelenmesi
ÇEZİKTÜRK Ö., TORTOP F., Kalkan Tazegül E., Kaplan S.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.761-783, 2025 (TRDizin)
2025
20254. Mathematical inquiry with the Steiner ellipse usingGeoGebra and numerical analysis
Çeziktürk Ö.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.56, sa.2, ss.349-361, 2025 (ESCI)
2023
20235. Matematik ve Resim
ÇEZİKTÜRK Ö.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.14, sa.2, ss.1489-1510, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Examining the learning process of simple mathematical structures
ÇEZİKTÜRK Ö., GÖKCEN Ş., Çetin Y., Gören Ö., Yıldız M., Gebeş B., et al.
Yıldız Journal of Educational Research , cilt.8, sa.2, ss.110-121, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. ALİ KUŞÇU’NUN DENKLEM ÇÖZÜMÜ YÖNTEMİNİ SAYISAL YÖNTEMLER BAZINDA İNCELEME
Tüfekçi E., ÇEZİKTÜRK Ö.
FSM Mesleki Bilimler Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.30-37, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Matematiksel Yapı Örneği Olarak Çember ve Daire Üzerine Kavram Yanılgılarının İncelenmesi
ÇELEN A., DELİCE B., KOÇ Ö., ÇEZİKTÜRK Ö.
Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) , sa.2, ss.123-133, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Yükseköğretim Perspektifinden Covid-19 Pandemi Sürecinde Matematik Eğitimi
Hangül T., Çeziktürk Ö.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.4, ss.1522-1545, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. The Effect of the Art-themed Activities on Mathematics Achievement and StudentViews
YILDIZHAN B., ÇEZİKTÜRK Ö.
Indonesian Research Journal in Education|IRJE| , cilt.6, sa.2, ss.274-289, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. A Specific Kind of Representation: How Systematics May Ease Cognitive Overload
ÇEZİKTÜRK Ö.
JURNAL VARIDIKA , cilt.34, sa.1, ss.1-14, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Cevabı tek olmayan soru üzerinde matematiksel düşünme süreci: Bir Geogebra uygulaması
ÇEZİKTÜRK Ö., HANGÜL T.
Journal of Sustainable Education Studies , ss.97-113, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. CEVABI TEK OLMAYAN SORU ÜZERİNDE MATEMATİKSEL DÜŞÜNME SÜRECİ: BİR GEOGEBRA UYGULAMASI
ÇEZİKTÜRK Ö., HANGÜL T.
Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) , sa.1, ss.97-113, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. LEARNING MATHEMATICAL STRUCTURES
ÇEZİKTÜRK Ö.
Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) , sa.1, ss.329-340, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. KÂĞITTAN ÇEMBER ÇIKARMA: BİR MODELLEME ÇALIŞMASI
Türkoğlu A. N., Kara D., ÇEZİKTÜRK Ö.
Journal of Sustainable Educational Studies (JSES) , sa.1, ss.45-61, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Treatments and Conversions in Student Written Solutions to Wasan Geometry Problems
ÇEZİKTÜRK Ö., ÖZDEMİR A. Ş.
Acta Didactica Napocensia , cilt.14, sa.2, ss.110-125, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202017. Understanding functional dependency on Dynamic Geometry Systems (DGS): Napoleon and von Aubel Theorems on Geogebra
Çeziktürk Kipel Ö.
ITEJ International Technology and Education Journal , cilt.4, sa.1, ss.15-21, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202018. Kutatgu-Bilig’teki Matematik Kavramlarının Bir Aday Matematik Öğretmenine Analiz Ettirilmesi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
USBAD Uluslarası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.89-97, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. A practice for using Geogebra of pre-service mathematics teachers’ mathematical thinking process
HANGÜL T., ÇEZİKTÜRK Ö.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences , cilt.7, sa.1, ss.102-116, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201920. Matematik öğretmen adaylarında bilişsel til, görsel matemaik okuryazarlığı ve matematik başarısı ilişkisinin incelenmesi: Simetri örneği
Durasi E., Yalım G., Karadeniz K., Yalçıntuğ O., Şahinler S., İnce S., et al.
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , ss.589-606, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201921. Making a rhombicosidodecahedron: Mathematical thinking revisited
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., İnce S., Karadeniz K., Kenar Z., Yalım G.
Indonesian Research Journal in Education , cilt.3, ss.120-140, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201922. Vedik matematiği başarısının problem çözme tutumlarına etkisi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi , cilt.3, ss.118-131, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201923. Etkileşimli diyagramlar ve matematiksel düşünme: Dönüştürmenin yönü
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Eğitim ve Teknoloji , cilt.1, ss.57-81, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201824. CONTENT ANALYSIS OF STUDENTS’ CONSTRUCTIONS OF EIGHT POINTED, TEN POINTED, AND TWELVE POINTED STARS
KERPİÇ A., ULUSOY E. G., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
ASOS JOURNAL , cilt.6, ss.244-254, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201825. Aday Matematik Öğretmenlerinin Origamiye karşı tutumları, karşılaştıkları zorluklar ve temsil çeşitlerinin kullanımı
Yazıcı A., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
APJEC , cilt.1, ss.22-36, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201826. THE HORIZON OF CONNECTIONS BETWEEN MATHEMATICS ANDART: OBSERVATIONS FROM A TEACHER EDUCATION COURSE
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
The Online Journal of New Horizons in Education , cilt.8, ss.86-94, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201727. Kâğıt Şeritle Düzgün Beşgen Origamisi:Öğrenci Cevaplarının Matematiksel Düşünce Açısındanİçerik Analizi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Kalem Uluslararası Eğitim Ve insan Bilimleri Dergisi
, cilt.7, ss.159-182, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201628. Wasan Geometrisi Öğretiminin van Hiele Geometrik Düşünce Düzeyleri ile uygulaması ve öğretmen adaylarının öğrenme durumlarına etkileri
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., ÖZDEMİR A. Ş.
Avrasya Eğitim ve Literatür Dergisi , cilt.4, ss.17-27, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Simetri Ve Dönme Eksenlerinin Düzlem Simetri Gruplarının Anlaşılmasındaki Önemi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, ss.1-16, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
201330. Meslek Yüksekokulunda Limit Türev İntegral Konuları Üzerine bir vaka araştırması
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi , cilt.4, ss.13-26, 2013 (Hakemli Dergi)
2004
200431. Bringing the science assessment standards into the classroom
Champagne A., Sherwood S., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
California Journal of Science Education , cilt.5, sa.1, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. TEACHING TRANSFORMATIONAL GEOMETRY USING JAPANESE HISTORICAL WASAN GEOMETRY
ÇEZİKTÜRK Ö.
8. Uluslararası Boğaziçi Bilimsel Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 13 Eylül 2025, ss.264-285, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. ANALYSIS OF MIDDLE SCHOOL 7TH GRADE NEW MATHEMATICS EDUCATION PROGRAM IN TERMS OF MATHEMATICS AND ART
ÇEZİKTÜRK Ö.
1. Bilsel Uluslararası Divriği Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Sivas, Türkiye, 1 - 02 Mart 2025, ss.249-262, (Tam Metin Bildiri)
2025
20253. ANALYSIS OF MIDDLE SCHOOL 7TH GRADE NEW MATHEMATICS EDUCATION PROGRAM IN TERMS OF TECHNOLOGICAL INTERACTIVITY
ÇEZİKTÜRK Ö.
1. Bilsel Uluslararası Divriği Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Sivas, Türkiye, 1 - 02 Mart 2025, ss.233-247, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. Öğretim Üyelerinin Matematik Eğitimi Dersleri kapsamında kullandıkları Matematiksel Yapıların İncelenmesi
Şehit A. G., Erdoğan E., Arslan Z., ÇEZİKTÜRK Ö.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 04 Eylül 2024, ss.681-682, (Özet Bildiri)
2023
20235. OPINIONS OF PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS ABOUT THEIR COURSE EXPERIENCES WITH VISUALLY IMPAIRED STUDENTS IN THE SCOPE OF COMMUNITY SERVICE PRACTICES COURSE
Uçuş H., Özgenç-Pek Z., ÇEZİKTÜRK Ö.
Global Research on Multidisciplinary Sciences (GloRMuS), İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Eylül 2023, cilt.1, ss.97-106, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. ANALYZING THE PROJECT OUTCOMES OF PRE SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' COURSE EXPERIENCES WITH VISUALLY IMPAIRED STUDENTS WITHIN THE SCOPE OF COMMUNITY SERVICE PRACTICES COURSE
Uçuş H., Özgenç-Pek Z., ÇEZİKTÜRK Ö.
Global Research on Multidisciplinary Sciences (GloRMuS), İstanbul, Türkiye, 16 - 17 Eylül 2023, cilt.1, ss.107-118, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. An Investigation of Pre-service Mathematics Teachers’ TPACK Using the Revised Techno-Pedagogical Integration Matrix
AKKOÇ H., HANGÜL T., ÇEZİKTÜRK Ö.
SITE Interactive Online 2022 Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 05 Ekim 2022, ss.149-154, (Tam Metin Bildiri)
2021
20218. Learning Mathematical Structures
ÇEZİKTÜRK Ö.
FSMVÜ EĞİTİMDE MÜKEMMELİYET ARAŞTIRMALARI KONGRESİ (EMAK 2021), İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
20219. Kağıttan Çember Çıkarma: Bir Modelleme Çalışması
Türkoğlu A. N., Kara D., ÇEZİKTÜRK Ö.
FSMVÜ EĞİTİMDE MÜKEMMELİYET ARAŞTIRMALARI KONGRESİ (EMAK 2021), İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
202110. Cevabı Tek Olmayan Sorular Üzerinde Matematiksel Düşünme Süreci: Bir Geogebra Uygulaması
ÇEZİKTÜRK Ö., HANGÜL T.
FSMVU Eğitimde Mükemmeliyet Araştırmaları Kongresi (EMAK-2021), İstanbul, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2020
202011. An investigation of preservice mathematics’ teachers mathematical inference processes: A practice of Geogebra
Hangül T., Çeziktürk Kipel Ö.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Enterpreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.295-307, (Tam Metin Bildiri)
2020
202012. An example of mathematical construction with Geogebra 3D
Çeziktürk Kipel Ö., Hangül T.
2nd International Conference on Science, Mathematics, Enterpreneurship and Technology Education, Bursa, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, ss.411-412, (Özet Bildiri)
2020
202013. Matematik öğretmeni adaylarının geogebranın matematik eğitimi 2023 vizyonunda kullanılması üzerine değerlendirmeleri
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., HANGÜL T.
EAK-FSM Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.61-70, (Tam Metin Bildiri)
2020
202014. Ortaöğretim matematik öğretmen adaylarının türevi kavramsal anlamlandırması konusunda dinamik appletlerin rolü
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., Olgun E.
ICAR Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Temmuz 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
202015. A practice for the using geogebra of pre-service mathematics teachers’xx mathematical thinking process
HANGÜL T., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
12th World Conference on Educational Sciences, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
202016. Matematik Öğretmen Adaylarının Geogebra’nın Matematik Eğitimi 2023 Vizyonunda Kullanılması Üzerine Değerlendirmeleri
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., HANGÜL T.
FSMVU-EAK 2020 / EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
202017. Kutatgubiligteki matematik kavramlarının bir aday matematik öğretmenine analiz ettirilmesi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, ss.87-88, (Özet Bildiri)
2020
202018. Edmund Rustand’ın Cyrano de Bergerac eserindeki burun tiradının matematiksel düşünce açısından incelenmesi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
2020
202019. A Practice for the Using Geogebra of Preservice Mathematics Teachers’ Mathematical Thinking Process
HANGÜL T., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
12 th World Conference on Educational Sciences (WCES 2020), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
2019
201920. Sanat Temalı Etkinlikler ile Öğretimin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisi veÖğrencilerin Öğretim Süreci Hakkındaki Görüşleri
YILDIZHAN B., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201921. Transformational geometry via Geogebra: 12 pointed star drawing by dynamic geometry
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., YAVUZ İ.
E-learn 2019, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201922. Art Enriched Mathematics Education Activities and Adaptation to Online Education
YILDIZHAN B., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
E-Learn 2019, New Orleans, Amerika Birleşik Devletleri, 4 - 07 Kasım 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201923. Kandinsky’nin nokta, doğru ve düzlem kavramları hakkındaki kitabının didaktik analizi
Birol S., Şatır Altınel Ç., Tutkun N., Kırıkçılar R. G., Sağıroğlu D., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201924. Öğretmen adaylarının hazırladığı ünitelerdeki matematik temsil analizi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., Aras İ., Zengin M., Ayrancıoğlu A., Aslan S.
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201925. Sheakespeare’in 116. Sonesinin matematik öğretmen adaylarıyla matematiksel içerik analizi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., KALKAN A. F.
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201926. Edwin Abbott’un “düzülke” Kitabının Aday Matematik Öğretmenleri Tarafından BoyutKavramı Açısından Değerlendirilmesinin Analizi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö., KÖKLÜ O.
Turkbilmat 2019, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201927. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının 9. Sınıf Veri Ünitesi Değerlendirmelerinin İçerikAnalizi
KÖKLÜ O., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Turkbilmat 2019, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201928. Çok sesli müzik (Polifonik müzik) ile matematik ilişkisi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
DYUMM, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201929. Preservice primary math teachers’xx experiences with mathematics of origami
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
EJER 2019, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201930. Müzikte matematik yapı: Beşliler çemberi ve Pisagor Koması
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
DYUMM, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201931. Understanding functional dependency on DGS: Napeleon and von Aubel Theorems on geogebra
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
EJER 2019, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201932. Çok çözümlü problemler ve matematiksel düşünme: wasan geometrisi örneği
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
1St International Symposium on Education and Change, İstanbul, Türkiye, 06 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201933. Spreadsheets for Numerical Analysis: A conceptual tool
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
1st International Symposium on Education and Change, İstanbul, Türkiye, 06 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201834. Matematik öğretmen adaylarında bilişsel stil, Görsel matematik okuryazarlığı ve matematik başarısı ilişkisinin incelenmesi: Simetri Örneği
Durasi E., Yalım G., Karadeniz K., Yalçıntuğ O., Şahiner S., İnce S., et al.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201835. Vedik matematiğinin matematiksel düşünme alıgısına etkisi
Karadeniz K., Yalım G., Durasi E., Kenar Z., İnce S., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
1. Uluslarası Eğitimde Yeni arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201836. Vedik matematiğinin problem çözme tutumlarına etkisi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
1. Uluslararası Eğitimde yeni arayışlar kongresi, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201837. Etkileşimli diyagramlar ve Matematiksel düşünme
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Materyal Sempozyumu 2018, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201838. Çok çözümlü problemler ve Matematiksel düşünme: Wasan Geometrisi Örneği
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
Materyal Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201739. Uzaktan Eğitim ile Matematik ve Sanat Dersi Vermek: Durum Değerlendirmesi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ,TOPLUM BİLİMLER ETKİLEŞİMİ ULUSLARARASI SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2017, cilt.2, ss.423-434, (Tam Metin Bildiri)
2017
201740. Resimde Matematik: Aday Matematik Öğretmenlerinin Seçtikleri Bir Eseri İncelemesi
ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
YEAUK 2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Mayıs - 20 Ocak 2017, (Özet Bildiri)
2017
201741. Matematiksel Düşünmenin Etkililik Düzeyi: Bir Meta-analiz Çalışması
ULUSOY E. G., KERPİÇ A., ÇEZİKTÜRK KİPEL Ö.
YEAUK 2017: Uluslarası Katılımlı Yükseköğretimde Eğitim Araştırmaları ve Uygulamaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2013
201342. Role Of Symmetry Axes Undergraduate Students Experience Of Impossible Figures With Many Modules
ÇEZİKTÜRK Ö.
CERME 8(Eight congress of European Research on Mathematics Education, Antalya, Türkiye, 06 Şubat 2013, ss.727-729, (Tam Metin Bildiri)
2004
200443. What if Socrates uses mathlets
Şen P., ÇEZİKTÜRK Ö.
EPISTEME-1: International Conference to Review Research on Science, Technology, and Mathematics Education, GOA, Hindistan, 22 Haziran 2004, (Tam Metin Bildiri)
2004
200444. Bouncing the borders of virtual interactivity: Experiencing it within a real classroom
Cezikturk Ö.
World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Lugano, İsviçre, 21 - 26 Haziran 2004, ss.4713-4714, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. PARENT INVOLVEMENT TO MATHEMATICS EDUCATION REVISITED: NEEDS ASSESSMENT FOR A TRAINING PROGRAM FOR PARENTS.
ÇEZİKTÜRK Ö.
Matematik Eğitimi Alanında Uluslararası Araştırmalar-III, ÇEZİKTÜRK ÖZLEM, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.109-126, 2025
2024
20242. Treatments and Conversions in Interactive Diagrams: Following Duval's Footsteps
ÇEZİKTÜRK Ö.
Matematik Eğitimi Alanında Uluslararası Araştırmalar-II, ÇEZİKTÜRK ÖZLEM, Editör, Eğitim Yayınevi, Ankara, ss.71-96, 2024
2024
20243. Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Gerçekçi Matematik Eğitimi
ÇEZİKTÜRK Ö.
Matematik eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, AYDOĞDU MUSTAFA ZEKİ, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.163-182, 2024
2023
20234. Origami ve Kirigami ile Matematiksel Düşünmenin Gelişimi Ve Desteklenmesi
ÇEZİKTÜRK Ö.
Eğitim Yayınevi, Ankara, 2023
2023
20235. Gerçekçi (Uygulamalı) Modelleme Perspektifi
ÇEZİKTÜRK Ö.
Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Perspektifleri ve Sınıf İçi Uygulamalar, Zehra TAŞPINAR ŞENER -Şevval GÖKCEN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.42-63, 2023
2020
20206. A practice for the Using Geogebra of Preservice Mathematics Teachers' Mathematical Thinking Process
HANGÜL T., ÇEZİKTÜRK Ö.
New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences, Prof. Dr. Jesus Garcia Laborda, Editör, Birlesik Dunya Yenilik Arastirma ve Yayincilik Merkezi (BD-Center), İstanbul, ss.102-116, 2020