İki dilli öğrencilerin matematik dersindeki öğrenme güçlüklerinin incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YASİN ÇETİN

Danışman: Özlem Çeziktürk

Açık Arşiv Koleksiyonu: AVESİS Açık Erişim Koleksiyonu

Özet:

Bu araştırmanın amacı, iki dilli öğrencilerin matematik dersindeki öğrenme güçlüklerinin incelenmesi ve sığınmacı veya mülteci olarak ülkemize gelen öğrencilerin farklı ırk, inanç, etnik yapı ve değişik sosyal gruplardan olmalarına bakılmaksızın eşit eğitim fırsatlarından yararlanması hedeflenmiştir. -------------------- The aim of this study is to examine the learning difficulties of bilingual students in mathematics classes and to ensure that the students who come to our country as refugees and asylum seekers benefit from equal educational opportunities regardless of their different races, beliefs, ethnicities and different social groups.