SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Methodological? Or Dialectical?: Reflections of Scientific Inquiry in Biology Textbooks
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.19, sa.8, ss.1563-1585, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Dokuzuncu Sınıf Fen Ders Kitaplarinda Bilimsel Sorgulama
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.56, sa.56, ss.135-157, 2022 (Hakemli Dergi)
SOSYOBİLİMSEL MUHAKEME YETENEĞİ ÖLÇEĞİ: TÜRKÇEYE UYARLAMA, GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.20, sa.79, ss.1060-1078, 2021 (Hakemli Dergi)
OKUL-ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİME KARŞI TUTUMLARI
international journal of social and humanities Sciences Research
, cilt.5, ss.1527-1536, 2018 (Hakemli Dergi)
Lise öğrencilerinin güncel çevre sorunları hakkındaki algıları İzmir örneği
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.44, ss.15-31, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Scientific Inquiry in High School Science Textbooks
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019
Ninth Grade Students Views About Scientific Inquiry
UEYAK 2019, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2019
Investigation of Socio-scientific Reasoning Skills of High School Students
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, 26 - 28 Ekim 2019
Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyobilimsel Muhakeme Yeteneklerinin Araştırılması
2nd International Congress on Seeking New Perspectives in Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının genel biyoloji laboratuvarında uygulanması
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.1-2
Do activities represent the ”Inquiry-Based” approaches in Turkish Biology Textbooks?: Reflections of Educational Reform Movement in a Developing Country
IOSTE 2018, Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018
THE EFFECT OF ARGUMENT DRIVEN INQUIRY MODEL ON ACADEMIC PERFORMANCES AND ARGUMENTATIVE ATTITUDES OF 7TH GRADE STUDENTS IN TURKEY
IOSTE 2018, Malmö, İsveç, 13 - 17 Ağustos 2018
9. Sınıf Fizik, Kimya ve Biyoloji Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bilimsel Sorgulama Açısından İncelenmesi
II. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Aksaray, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2018, ss.20
International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study.
National Association for Research in Science Teaching, Georgia, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Mart 2018, ss.65
International CollaborativeInvestigation of High School Students’ Understandingsof Scientific Inquiry – A Follow Up Study
National Association for Research in Science Teaching, Atlanta, Amerika Birleşik Devletleri, 9 - 12 Mart 2018
Academicians’ Views About Nature Of Science İn Veterinary Medicine Faculties
Veterinary Medicine in Service of People, 6 - 07 Ekim 2017
The Effects of Replicating Historical Experiments And Models On Students’ Attitudes Towards Science And Their Understandings Of Nature Of Science
European Science Education Research Association, Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017
Understandings of Scientific Inquiry: An International Collaborative Investigation of Seventh Grade Students
ESERA 2017, 21 - 25 Ağustos 2017
Academıcıans’ Vıews About Nature Of Scıence In Veterınary Medıcıne Facultıes
4. International VETIstanbul Group Congress, 11 - 13 Mayıs 2017
Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
II. Uluslararasu Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, 3 - 07 Mayıs 2017
International Collaborative Investigation of Beginning Seventh Grade Students’ Understandings of Scientific Inquiry
National Association for Research in Science Teaching, San-Antonio, Kuzey Mariana Adaları, 22 - 25 Nisan 2017
History of Science in Turkish Biology Textbooks
International Journal of Arts and Sciences, 1 - 05 Kasım 2016
Mesleğe Yeni Başlayan bir Fen Öğretmeninin Boylamsal Durum Çalışması Eğitimsel İnançları ve Sınıf İçi Uygulamalarının Uyumu
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 5 - 08 Mayıs 2016
MESLEĞE YENİ BAŞLAYAN BİR FEN ÖĞRETMENİNİN BOYLAMSAL DURUM ÇALIŞMASI EĞİTİMSEL İNANÇLARI VE SINIF İÇİ UYGULAMALARININ UYUMU
VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016
ARGÜMANTASYON TABANLI BİLİM ÖĞRENME YAKLAŞIMINA DAYALI LABORATUVAR ETKİNLİĞİNİN 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MODERN GENETİK KONUSUNDAKİ KAVRAM ÖĞRENMELERİNE ETKİSİ
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.130
TARİHİ DENEY VE MODELLERİN TEKRARLANMASI YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİN BİLİME KARŞI TUTUMLARI VE BİLİMİN DOĞASI ANLAYIŞLARI ÜZERİNE ETKİSİ
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VEMATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
ARGÜMANTASYON UYGULAMALARINDA ÖĞRENCİLERİN GRUP OLARAK ÇALIŞMASININ ARGÜMAN OLUŞTURMA BECERİSİ ÜZERİNE ETKİSİ
12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.162
Tarihi Deney ve Modellerin Tekrarlanması Yaklaşımının Öğrencilerin Bilime Karşı Tutumları ve Bilimin Doğası Anlayışları Üzerine Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
Turkish postgraduate veterinary science students views about nature of science
3rd International Vetistanbul Group Congress 2016, Sarajevo, Bosna-Hersek, 17 - 20 Mayıs 2016
Towards Developing a Science Teacher Education Program for Environmental Literacy and Sustainability in Turkey
Annual meeting of the American Educational Research Association (AERA), New-York, Amerika Birleşik Devletleri, 24 - 28 Mart 2008
Understandings of Four Current Environmental Issues: Turkish Case-Study in Six Teacher Education Colleges.
The Conference of Asian Science Education (CASE), Kaohsiung, Tayvan, 20 - 23 Şubat 2008
Scientific literacy and the curriculum the Turkish case
Conference of Asian Science Education [CASE2008], Kaohsiung, Tayvan, 20 - 22 Şubat 2008
Bilimin Doğasını Anlamak Evrim Eğitiminde bir Önkoşul
Biyoloji Eğitiminde Evrim Sempozyumu, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2007
Biyoloji Öğretmenlerinin Bilimin Doğası ve Fen dersleri Hakkındaki Fikirleri: Yapılandırmacı Yaklaşım Lise Biyoloji Derslerinde Uygulanabilir mi?
VII.Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Konferansı, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006
Kitap & Kitap Bölümleri
Danimarka'da Fen Eğitimi
Çeşitli Ülkelerde Fen Eğitimi, Günkut Mesci, Eda Erdaş Kartal, Editör, NOBEL, Ankara, ss.181-196, 2022
Nitel veri analizi yaklaşımları
Eğitimde araştırma yöntemleri, Erkan Dinç, Kasım Kıroğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.643-656, 2021
Fen Öğretimininde Biyoloji Konu ve Kavramlarının Modelleme Yolu İle Öğretimi ve Örnekleri
Fen Öğretiminde Model ve Modelleme, Prof. Dr. Hakan Şevki Ayvacı, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.297-318, 2021
Bilimin Doğası ve Öğretimi
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Behiye AKÇAY, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.400-420, 2019
ASTROBİYOLOJİ
BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR, FİKRİYE POLAT, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.343-362, 2017
Öğrenci Merkezli Biyoloji Uygulamaları
Türkiye Alim Kitapları, Saarbrücken, 2016