Doç. Dr. FERİDE KARACA


Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Feride Alim

Metrikler

Yayın

46

Yayın (WoS)

7

Yayın (Scopus)

8

Atıf (WoS)

62

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

93

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

277

H-İndeks (Scholar)

5

Atıf (TrDizin)

5

H-İndeks (TrDizin)

1

Proje

1

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde lisans ve bütünleşik doktora eğitimlerini tamamlamış olan Feride Karaca, Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Teknoloji Entegrasyonu,  21. Yüzyıl Öğretmen ve Öğrenci Becerileri, Teknoloji Liderliği, Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Eğitimde Web 2.0 teknolojileri kullanımı gibi konularla ilgili çeşitli yayın ve araştırmaları bulunmaktadır. 

Eğitim Bilgileri

2004 - 2011

2004 - 2011

Bütünleşik Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

1998 - 2003

1998 - 2003

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Bütünleşik Doktora

Factors associated with technology integration to elementary school settings: A path model

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2013 - 2025

2013 - 2025

Dr. Öğr. Üyesi

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2012 - 2013

2012 - 2013

Yrd. Doç. Dr.

Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2004 - 2012

2004 - 2012

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2003 - 2004

2003 - 2004

Araştırma Görevlisi

Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (5)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. Lise Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Akıllı Telefon Bağımlılığı ve İlişkili Faktörlerle Açıklayan Bir Model Önerisi

KUTLUAY E., KARACA F.

The Fourth International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET 2022), Ankara, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.355, (Özet Bildiri)

2022

2022

2. Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Proje Temelli Çevirim İçi Öğrenme Ortamında Çevik Yaklaşım Kullanımı

ORUÇOĞLU İ. B., KARACA F., ADIGÜZEL T.

The Fourth International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET 2022), Ankara, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.347-348, (Özet Bildiri)

2020

2020

3. Lise Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Akıllı Telefon Bağımlılığı Üzerinden Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

KUTLUAY E., KARACA F.

The third International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DİLET 2020), Ankara, Türkiye, 10 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

4. Gençlerde Enneagram Kişilik Tipleri ve Sosyal Ağ Bağımlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki

Aca G., Karaca F., Akbağ M.

The third International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DİLET 2020), Ankara, Türkiye, 10 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerini Etkileyen Bağlamsal Faktörler

KULAKSIZ T., KARACA F.

7. International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. 2010-2018 YILLARI ARASINDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI KONUSUNDA YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İNCELEMESİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI

ÖKSÜZ Ö., KARACA F.

13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2019), 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. The Associations between Undergraduate Students’ Internet Addiction and Daily Smart Phone Usage

KARACA F.

3rd International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICSELT), Atina, Yunanistan, 15 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknopedagojik Alan Bilgisi Yeterlilikleri ile Teknoloji Kullanım Niyetleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yüngül Y., Karaca F.

5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

13. Meslek Lisesi Öğrencilerinin Akıllı Telefonlar Üzerinden Sosyal Ağları Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Anket Geliştirme Çalışması

KARACA F., Tamer M. A.

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016

2016

2016

14. Ortaöğretim Kurumu Öğretmenlerinin Web 2.0 Kullanım Durumlarının İncelenmesi

KARACA F., AKTAŞ N.

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

15. Eğitimde Robotik Uygulamaları

KARACA F., Yılmaz S.

International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

16. Mobil Öğrenme

Uçar S., KARACA F.

Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

17. An Exploration of Undergraduate Students' Purposes of Utilizing Social Networks

KARACA F.

E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2015, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 19 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

18. Perceptions of the School Staff for the Curriculum Change at a K12 School Setting

BATURAY M. H., KARACA F.

8th International Educational Technology Conference, 19 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

19. Perceptions of School Staff for Technological Changes An Analysis of the Administrative Processes

KARACA F., BATURAY M. H.

International Educational Technology Conference, 19 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

20. Bir İlköğretim Öğretmeninin Yeni Öğretim Programı Uygulamaları

KARACA F., YILDIZ H.

I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 10 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

21. Integration of Computer Technology into Turkish Early Childhood Curriculum

YÜKSEL ARSLAN P., KARACA F., YILDIRIM İ. S.

Information Technology and Teacher Education International Conference, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

22. Exploring the Effects of the Implementation of the Heuristic Professional Learning Modeling Principles on an In Service Training

SANCAR TOKMAK H., KARAKUŞ YILMAZ T., KARACA F., YÜKSEL ARSLAN P.

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

23. Elementary School Teachers Instructional Design Process An Insight into Teachers Daily Practices

KARACA F., YILDIRIM İ. S., KİRAZ E.

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

24. Should Computers Be Used in Early Childhood Education A Case Study

KARACA F., YÜKSEL ARSLAN P., YILDIRIM İ. S.

Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

25. İngilizce Öğretmenleri Derslerinde Ne tür Teknoloji Destekli Öğretim Materyalleri Kullanmaktadırlar

KARACA F.

Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Türkiye, 14 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

26. Perceptions of kindergarten teachers regarding the use of technology in early childhood education

Yüksel Arslan P., KARACA F.

Teacher Education for Responding to Student Diversity Conference, 10 Haziran 2007, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2007

2007

28. Evaluation of a Blended Course from the Viewpoint of Constructivism

KARACA F.

7th International Educational Technology Conference, 16 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

29. "Computers" from the viewpoint of kindergarten students

KARACA F., YÜKSEL ARSLAN P., YILDIRIM İ. S.

Teacher Education for Responding to Student Diversity, Malta, 14 - 16 Haziran 2007, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Öğretim Teknolojileri Tasarım ve Modelleri

KARACA F.

Öğretim Teknolojileri, Ekici, Gülay, Editör, Vizetek, Ankara, ss.45-75, 2021

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2024

Aralık 2024

Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2023

Ocak 2023

Participatory Educational Research

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Aralık 2022

Aralık 2022

Turkish Journal of Primary Education

Diğer Dergiler

Temmuz 2022

Temmuz 2022

Participatory Educational Research

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2021

Aralık 2021

Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2019

Ağustos 2019

JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2018

Aralık 2018

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Ekim 2021

Ekim 2021

14. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karaca F.
Rize, Türkiye

Kasım 2019

Kasım 2019

7. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karaca F.
Trabzon, Türkiye

Mayıs 2019

Mayıs 2019

13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karaca F.
Kırşehir, Türkiye

Mayıs 2018

Mayıs 2018

1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Karaca F.
İstanbul, Türkiye


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 62

h-indeksi (WOS): 3