Biyografi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde lisans ve bütünleşik doktora eğitimlerini tamamlamış olan Feride Karaca, Marmara Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Teknoloji Entegrasyonu, 21. Yüzyıl Öğretmen ve Öğrenci Becerileri, Teknoloji Liderliği, Akıllı Telefon Bağımlılığı ve Eğitimde Web 2.0 teknolojileri kullanımı gibi konularla ilgili çeşitli yayın ve araştırmaları bulunmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2004 - 2011
2004 - 2011Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
1998 - 2003
1998 - 2003Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2011
2011Bütünleşik Doktora
Factors associated with technology integration to elementary school settings: A path model
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2013 - 2025
2013 - 2025Dr. Öğr. Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2012 - 2013
2012 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2004 - 2012
2004 - 2012Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2003 - 2004
2003 - 2004Araştırma Görevlisi
Cumhuriyet Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
Proje-temelli ders ortamında öğretmen adaylarının çevik yaklaşım ve 21. yüzyıl becerileri ile ilgili deneyimlerinin incelenmesi
Karaca F., Adıgüzel T.(Eş Danışman)
İ.BURCU(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Akıllı telefon bağımlılığıyla ilişkili faktörlerin lise öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkilerini açıklayan bir model önerisi
Karaca F. (Danışman)
E.KUTLUAY(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin enneagram kişilik tipleri ile sosyal ağ bağımlılığı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Karaca F., Akbağ M. (Eş Danışman)
G.ACA(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Fen bilgisi öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisini etkileyen bağlamsal faktörlere yönelik bir model önerisi
Karaca F. (Danışman)
T.KULAKSIZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
CİNSİYETİN INTERNET BAĞIMLILIĞI, PROBLEMLİ İNTERNET KULLANIMI, SİBER ZORBALIK VE SİBER MAĞDURİYET DEĞİŞKENLERİ ÜZERİNE ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
Karaca F. (Danışman)
Ö.ÖKSÜZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin riskli internet davranışları ve güvenli internet kullanımı hakkında öğrenci ve ebeveyn görüşleri
Karaca F. (Danışman)
A.AKSOY(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ile teknoloji kullanım niyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
KARACA F. (Danışman)
Y.YÜNGÜL(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ergenlerin bilişsel kapılma düzeyleri ile siber aylaklık etkinlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
KARACA F. (Danışman)
Ö.TANRIVERDİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaöğretim kurumları okul yöneticilerinin teknoloji liderlik rollerinin incelenmesi
KARACA F. (Danışman)
N.AKTAŞ(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. A model proposal explaining the influence of smartphone addiction related factors on high school students’ academic success
Kutluay E., KARACA F.
Education and Information Technologies
, cilt.30, sa.3, ss.4061-4098, 2025 (SSCI)
2024
20242. Elaboration of science teachers' technology-based lesson practices in terms of contextual factors influencing TPACK
Kulaksiz T., Karaca F.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.42, sa.2, ss.357-377, 2024 (SSCI)
2023
20233. A path model of contextual factors influencing science teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge
Kulaksiz T., Karaca F.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.28, sa.3, ss.3001-3026, 2023 (SSCI)
2022
20224. The relationship between Turkish high school administrators' technology leadership self-efficacies and their attitudes and competencies towards technology use in education.
Aktaş N., Karaca F.
Participatory Educational Research
, cilt.9, sa.5, ss.2148-6123, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20195. Ortaöğretim Kurumu Öğretmenlerinin Web 2.0 Uygulamaları İçin Haberdarlıklarının, Yeterlilik Düzeylerinin, Kullanım Sıkılıklarının ve Eğitsel Amaçlı Kullanım Biçimlerinin İncelenmesi
KARACA F., Aktaş N.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, ss.212-230, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Social Network Addiction Scale Development: Validity and Reliability Study
KARACA F., Yildirim O. G., Kulaksiz T.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS
, cilt.6, sa.2, ss.351-360, 2019 (ESCI)
2018
20187. Investigating the Relationships between Adolescents' Levels of Cognitive Absorption and Cyberloafing Activities according to Demographic Characteristics
Tanriverdi O., KARACA F.
ADDICTA-THE TURKISH JOURNAL ON ADDICTIONS
, cilt.5, sa.2, ss.285-315, 2018 (ESCI)
2017
20178. The Relations between University Students’ Internet Addiction and Smart Phone Usage Habits
Karaca F.
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) , sa.44, ss.581-597, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Development of a Scale to Determine High School Students’ Purposes for the Utilization of Social Networks via Smart Phones
Karaca F., Tamer M. A.
E-International Journal of Educational Research , cilt.8, sa.3, ss.34-45, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201510. Undergraduate students purposes of utilizing social networks A survey research
Karaca F.
European Journal of Research on Education
, cilt.3, sa.2, ss.50-57, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201511. An Investigation of Preservice Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge Based on a Variety of Characteristics
KARACA F.
International Journal of Higher Education , cilt.4, sa.4, ss.128-136, 2015 (Scopus)
2013
201312. Technology utilisation in elementary schools in Turkey's capital: a case study
Karaca F., Can G., Yıldırım İ. S.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.39, sa.5, ss.552-567, 2013 (SSCI)
2013
201313. A path model for technology integration into elementary school settings in Turkey
Karaca F., Can G., Yildirim I. S.
COMPUTERS & EDUCATION
, cilt.68, ss.353-365, 2013 (SCI-Expanded)
2013
201314. Implementation of Technology Use Professional Development Strategies in an Elementary School in Ankara
KARACA F., YILDIRIM İ. S.
Mersin University Journal of the Faculty of Education , cilt.9, ss.24-33, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201115. Teacher and student perceptions about technology use in an elementary school in Ankara
KARACA F.
Journal of Social Studies Education Research , cilt.2, ss.43-59, 2011 (Scopus)
2011
201116. İlköğretim öğretmenleri derslerinde ne tür öğretim araç ve gereçleri kullanmaktadırlar
KARACA F.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.32, ss.131-148, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Lise Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Akıllı Telefon Bağımlılığı ve İlişkili Faktörlerle Açıklayan Bir Model Önerisi
KUTLUAY E., KARACA F.
The Fourth International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET 2022), Ankara, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.355, (Özet Bildiri)
2022
20222. Öğretmen Adaylarının 21. Yüzyıl Becerilerini Geliştirmeye Yönelik Proje Temelli Çevirim İçi Öğrenme Ortamında Çevik Yaklaşım Kullanımı
ORUÇOĞLU İ. B., KARACA F., ADIGÜZEL T.
The Fourth International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET 2022), Ankara, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.347-348, (Özet Bildiri)
2020
20203. Lise Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Akıllı Telefon Bağımlılığı Üzerinden Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
KUTLUAY E., KARACA F.
The third International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DİLET 2020), Ankara, Türkiye, 10 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
20204. Gençlerde Enneagram Kişilik Tipleri ve Sosyal Ağ Bağımlılık Düzeyleri Arasındaki İlişki
Aca G., Karaca F., Akbağ M.
The third International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DİLET 2020), Ankara, Türkiye, 10 Aralık 2020, (Özet Bildiri)
2020
20205. Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgilerini Etkileyen Bağlamsal Faktörler
KULAKSIZ T., KARACA F.
7. International Eurasian Educational Research Congress, Eskişehir, Türkiye, 10 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2018
20186. Validity and Reliability Study of the Social Network Addiction Scale (Sosyal Ağ Bağımlılığı Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KARACA F., YILDIRIM O. G., Kulaksız T.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES UEBEK 2018), 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Ortaokul Öğrencilerinin Riskli İnternet Davranışları ve Güvenli İnternet Kullanımı Hakkında Öğrenci ve Ebeveyn Görüşleri
Aksoy A., Karaca F.
ITTES 2019, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2019, (Özet Bildiri)
2019
20198. 2010-2018 YILLARI ARASINDA İNTERNET BAĞIMLILIĞI KONUSUNDA YAPILAN AKADEMİK ÇALIŞMALARIN İNCELEMESİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
ÖKSÜZ Ö., KARACA F.
13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2019), 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
20189. Ergenlerin Ders Esnasında veya Ders Çalışırken Yaptıkları Siber Aylaklık Etkinlikleri ve Sebeplerinin İncelenmesi
Tanrıverdi Ö., KARACA F.
5th International Symposium on Educational Sciences, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
201710. The Associations between Undergraduate Students’ Internet Addiction and Daily Smart Phone Usage
KARACA F.
3rd International Congress on Education Sciences and Learning Technology (ICSELT), Atina, Yunanistan, 15 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Ergenlerin Bilişsel Kapılma ile Siber Aylaklık Etkinlikleri Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Tanrıverdi Ö., KARACA F.
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 27 - 29 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Teknopedagojik Alan Bilgisi Yeterlilikleri ile Teknoloji Kullanım Niyetleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Yüngül Y., Karaca F.
5th International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Meslek Lisesi Öğrencilerinin Akıllı Telefonlar Üzerinden Sosyal Ağları Kullanım Amaçlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Anket Geliştirme Çalışması
KARACA F., Tamer M. A.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016
2016
201614. Ortaöğretim Kurumu Öğretmenlerinin Web 2.0 Kullanım Durumlarının İncelenmesi
KARACA F., AKTAŞ N.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201615. Eğitimde Robotik Uygulamaları
KARACA F., Yılmaz S.
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 14 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201616. Mobil Öğrenme
Uçar S., KARACA F.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 16 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201517. An Exploration of Undergraduate Students' Purposes of Utilizing Social Networks
KARACA F.
E-Learn: World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education 2015, Hawaii, Amerika Birleşik Devletleri, 19 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
2008
200818. Perceptions of the School Staff for the Curriculum Change at a K12 School Setting
BATURAY M. H., KARACA F.
8th International Educational Technology Conference, 19 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200819. Perceptions of School Staff for Technological Changes An Analysis of the Administrative Processes
KARACA F., BATURAY M. H.
International Educational Technology Conference, 19 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200820. Bir İlköğretim Öğretmeninin Yeni Öğretim Programı Uygulamaları
KARACA F., YILDIZ H.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, 10 Mayıs 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200821. Integration of Computer Technology into Turkish Early Childhood Curriculum
YÜKSEL ARSLAN P., KARACA F., YILDIRIM İ. S.
Information Technology and Teacher Education International Conference, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200822. Exploring the Effects of the Implementation of the Heuristic Professional Learning Modeling Principles on an In Service Training
SANCAR TOKMAK H., KARAKUŞ YILMAZ T., KARACA F., YÜKSEL ARSLAN P.
Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200823. Elementary School Teachers Instructional Design Process An Insight into Teachers Daily Practices
KARACA F., YILDIRIM İ. S., KİRAZ E.
Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
200824. Should Computers Be Used in Early Childhood Education A Case Study
KARACA F., YÜKSEL ARSLAN P., YILDIRIM İ. S.
Society for Information Technology and Teacher Education International Conference 2008, 03 Mart 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200725. İngilizce Öğretmenleri Derslerinde Ne tür Teknoloji Destekli Öğretim Materyalleri Kullanmaktadırlar
KARACA F.
Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi Ulusal Kongresi, Türkiye, 14 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200726. Perceptions of kindergarten teachers regarding the use of technology in early childhood education
Yüksel Arslan P., KARACA F.
Teacher Education for Responding to Student Diversity Conference, 10 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
2007
200727. The Evaluation of the Instructional Applications at Different School Settings Prior to the Implementation of New Curriculum in Turkey
BATURAY M. H., KARACA F.
7th International Educational Technology Conference, 16 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200728. Evaluation of a Blended Course from the Viewpoint of Constructivism
KARACA F.
7th International Educational Technology Conference, 16 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200729. "Computers" from the viewpoint of kindergarten students
KARACA F., YÜKSEL ARSLAN P., YILDIRIM İ. S.
Teacher Education for Responding to Student Diversity, Malta, 14 - 16 Haziran 2007, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Öğretim Teknolojileri Tasarım ve Modelleri
KARACA F.
Öğretim Teknolojileri, Ekici, Gülay, Editör, Vizetek, Ankara, ss.45-75, 2021
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2024
Aralık 2024Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2023
Ocak 2023Participatory Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022Turkish Journal of Primary Education
Diğer Dergiler
Temmuz 2022
Temmuz 2022Participatory Educational Research
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2021
Aralık 2021Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019JOURNAL OF COMPUTER ASSISTED LEARNING
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Ekim 2021
Ekim 202114. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karaca F.
Rize, Türkiye
Kasım 2019
Kasım 20197. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karaca F.
Trabzon, Türkiye
Mayıs 2019
Mayıs 201913. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Karaca F.
Kırşehir, Türkiye
Mayıs 2018
Mayıs 2018