Biyografi
Bülent ÖZDEN, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Programları ve Öğretim Bölümünden mezun olduktan sonra yüksek lisans derecesini Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı'nda aldı. Doktora öğrenimini 2012 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Doktora programında tamamladı. 2002 yılında Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Anabillim Dalı'nda araştırma görevlisi olarak göreve başlayan ÖZDEN halen aynı anabilim dalında Doç. Dr. olarak göreve devam etmektedir. 2018-2023 yılları arasında Temel Eğitim Bölümü Başkan Yardımcılığı görevinde bulunmuştur. Araştırma alanları, ilkokul programları ve geliştirilmesi, öğretim yöntemleri, düşüme becerilerinin geliştirilmesi, öğrenme ve öğretme kuramları, bilimsel araştırma yöntemleridir.
Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Türkiye
2003 - 2005
2003 - 2005Yüksek Lisans
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Yansıtıcı düşünme uygulamalarının sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamı hazırlama becerilerine etkisi
Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Eğitimi (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
Eğitim fakültesi ilköğretim bölümü anabilim dalı programlarının eleştirel düşünme becerilerinin gelişimine etkisi
Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2018
2018Değerlendirici Eğitimi
Diğer
Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Sınıf Öğretmenliği
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2022
2012 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2001 - 2012
2001 - 2012Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorStaj Koordinatörü
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2023
2018 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2018 - 2018
2018 - 2018Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İlkokulda Program ve Program Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar
Lisans
Eğitimde Program Geliştirme
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Program Geliştirme
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sınıf Öğretmenliği Öğretmenlik Uygulaması II
Sınıf Öğretmenliği Öğretmenlik Uygulaması I
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme
Sınıf Öğretmenliğinde Okul Deneyimi
İlkokul Programları ve Geliştirilmesi
Ölçme ve Değerlendirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İstatistik
Topluma Hizmet Uygulamaları
Eğitim Bilimine Giriş
Bilgisayar I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Anne Dili Öğretim Dilinden Farklı Olan ve Türkçeyi İkinci Dil Olarak Öğrenen İlkokul Öğrencilerinin Karşılıklı Öğretim Yöntemiyle Okuma Becerilerinin Ve Okuma Motivasyonlarının Geliştirilmesi
Özden B., Çetinkaya F. Ç.(Eş Danışman)
M.DURMAZ (Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Öz Belirleme Kuramına Dayalı Okuma Programının İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Motivasyonuna Etkisi
Özden B. (Eş Danışman), Baştuğ M.
S.Yavuz(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
ÇOKLU OKUDUĞUNU ANLAMA STRATEJİLERİNİN İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUDUĞUNU ANLAMA BECERİLERİNE YÖNELİK ETKİSİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Özden B. (Eş Danışman), Coşkun İ.
S.Adanır(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Sınıf Öğretmenlerinin İyi Oluş Düzeyleri ile Öğrencilerinin Okuma Becerileri Arasındaki İlişki
Özden B., Çetinkaya F. Ç.(Eş Danışman)
A.Baki(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
İlkokul Ebeveynleri İçin Aile Okuryazarlığı Programının Geliştirilmesi ve Denenmesi
Özden B., Çetinkaya F. Ç.(Eş Danışman)
M.Sönmez(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Çocukların Cebirsel Düşünme Gelişimi
Öksüz C., Özden B. (Eş Danışman)
G.KESEBİR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öğretmenlerin farklılaştırılmış öğretim hakkındaki görüşleri: Bir olgubilim araştırması
Özden B. (Eş Danışman), Baysal Z. N.
Ö.YILMAZ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Matematik Dersinde Kullanılan Mantık Oyunlarının İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumlarına Ve Matematik Problemi Çözme Becerilerine Etkisi
Özden B. (Eş Danışman), Doğan M. C.
B.KARADAĞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
İlkokul Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları İle Öğretim Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Özden B. (Eş Danışman), Doğan M. C.
İ.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Otantik Ölçme ve Değerlendirme Yöntemlerine Yönelik Bilgi Düzeyleri ve Tutumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Özden B. (Eş Danışman), Baysal Z. N.
D.ÇİÇEK(Öğrenci)
2018
2018Doktora
İlkokul 1. sınıf velilerine yönelik bir aile okuryazarlığı programı geliştirme çalışması"
Özden B. (Eş Danışman), Doğan M. C.
F.Kılıç(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Aile Okuryazarlığı Programı ile Ebeveynlerin Okuma Kültürü Oluşturma Yeterliliklerinin Geliştirilmesi
Sönmez M., ÇETİNKAYA F. Ç., ÖZDEN B.
Türkiye Eğitim Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.306-316, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Mantık Problemlerine Dayalı Öğrenme Etkinliklerinin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Başarı Duyguları ve Matematik Başarıları Üzerindeki Rolü
KARADAĞ B., DOĞAN M. C., ÖZDEN B.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.61, ss.2187-2213, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. The parent–child relationship in the digital era: The mediator role of digital parental awareness
TORAN M., Kulaksız T., ÖZDEN B.
Children and Youth Services Review
, cilt.161, 2024 (SSCI)
2024
20244. Okul Öncesi Öğretmeni Mesleki Öz-Yeterlik Ölçeği Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
TORAN M., MART M., ÖZDEN B.
YAŞADIKÇA EĞITIM
, cilt.38, sa.1, ss.88-104, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
20225. Are there any changes in mothers’ attitudes? Analysis of the impact of the COVID-19 quarantine on child-rearing attitudes
Toran M., Özden B.
Children And Youth Services Review
, sa.134, ss.1-10, 2022 (SSCI)
2020
20206. AİLE OKURYAZARLIĞI PROGRAMININ İLKOKUL BİRİNCİ SINIFÖĞRENCİLERİNİN OKUMA TUTUMLARINA VE OKURYAZARLIKBECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
DENKTAŞ F., DOĞAN M. C., ÖZDEN B.
The Journal of InternationalEducation Science , cilt.22, sa.7, ss.119-130, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20197. The Relation between the Lifelong Learning Competencies and Occupational Motivation Levels of the Teachers Who Received Postgraduate Education
Alyıldız Uğurlu A., Özden B., Sarıcan E.
Journal of Educational Issues (ERIC)
, cilt.5, ss.54-70, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20188. İlkokul Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançları İle Öğretim Stilleri Arasındaki İlişki
Özdemir İ., Doğan M. C., Özden B.
Journal of Turkish Studies
, cilt.13, ss.1383-1407, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. A need analyses for pilates educational training
İnan M., Özden B., Bal M., Erdem S., Yurtbaşı Ö., Yüce İ., et al.
Journal of Physical Education and Sports Studies
, cilt.10, sa.1, ss.62-70, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Aile Okuryazarlığı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Kılıç F., Doğan M. C., Özden B.
HAYEF: Journal of Education
, cilt.14, ss.203-219, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Öğretim Yöntem ve Tekniklerinin Düşünme Stilleri ile Bilişüstü Farkındalıkları Y
Esmer E., Özden B.
e-Turkish Studies (elektronik)
, cilt.12, ss.307-326, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Perceptions of education faculty students on teaching methods and materials
Esmer E., Güven G., Aydın O., Özden B., Azkeskin K., Şener N.
Educational Research and Reviews
, cilt.11, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. Perceptions of Education Faculty Students on Teaching Methods and Materials
ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., ŞENER N., EFE AZKESKİN K.
Educational Research and Reviews , cilt.11, sa.12, ss.1093-1109, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201614. I Can Make a Scientific Research: A Course about Scientific Research Methods, in Which Learning Management System (LMS) Is Used
Özden B.
Journal of Education and Training Studies , cilt.4, sa.5, ss.215-224, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Evaluation of Games in Games and Physical Activity Course Curriculum in terms of Common Basic Skills
İnan M., Özden B., Dervent F., Küçüktepe C.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, ss.123-131, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201516. Examining the Differences between the Responses of the Students to a Digital Game and its Active Version According to their Mathematics Grades
İnan M., Dervent F., Özden B., Arslantaş B.
World Journal of Education
, cilt.5, sa.5, ss.71-76, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201517. Yansıtıcı Düşünmenin Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerileri ve Becerileri Kullanma Sıklıklarına Etkisi
Özden B., Önder A., Kabapınar Y.
İlköğretim Online
, cilt.14, ss.459-471, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201518. Yansıtıcı Düşünme Uygulamaları Sonunda Öğretmen Adaylarının Yapılandırmacı Öğrenme İlkelerine Yönelik Tercihleri v e Tercihlerin Nedenleri
Özden B., Kabapınar Y., Önder A.
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
, cilt.5, ss.1-21, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201419. Fen ve Teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve dersin işlenişine yönelik tutuma etkisi
Sakız G., Özden B., Aksu D., Şimşek Ö.
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.18, ss.257-274, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201420. Sınıf öğretmenlerine göre ilkokul birinci sınıf uyum ve hazırlık çalışmalarının öğrencilerin becerilerine etkisi
Kılıç R., Özden B., Aksu D.
International Journal of Human Sciences
, cilt.11, ss.1104-1116, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201421. Sınıf öğretmenlerinin 12 yıllık 4 4 4 zorunlu eğitime ilişkin uygulama görüşleri
Özden B., Kılıç R., Aksu D.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi.
, cilt.7, sa.4, ss.181-202, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Türkçeyi İkinci Dil Olarak Öğreten Öğretmenlerin Öğretim Sürecine İlişkin Meslekî Bilgi veDeneyimleri
Durmaz M., Çetinkaya F. Ç., Özden B.
21. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 09 Kasım 2023, (Özet Bildiri)
2020
20202. Mantık problemleri çözmenin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin Matematiğe yönelik başarı duygularına etkisinin incelenmesi
DOĞAN M. C., ÖZDEN B., KARADAĞ B.
International Marmara Social Sciences Congress (Spring), Kocaeli, Türkiye, 19 Haziran 2020, ss.144, (Özet Bildiri)
2017
20173. PİLATES EĞİTİCİ EĞİTİMİNE YÖNELİK BİR İHTİYAÇ ANALİZİ ÇALIŞMASI
İNAN M., ÖZDEN B., Bal M., Erdem S., Yurtbaşı Ö., Yüce İ., et al.
Uluslararası 9. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi, Antalya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. Lisansüstü Eğitim Gören Öğretmenlerin Yaşamboyu Öğrenme Yeterlikleriyle Bilişüstü Becerileri Arasındaki İlişki
ESMER E., URAL O., ÖZDEN B.
Thırd Internatıonal Conference on Lıfelon educatıon and leadershıp for all ICLEL, 2017, 12 - 14 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Aday Öğretmenlerin Öğretme Stilleri İle Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkininİncelenmesi
ŞENER N., ÖZDEN B., ESMER E., DOĞAN M. C.
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.35, (Özet Bildiri)
2017
20176. Sınıf Öğretmenİ Adaylarının Öğretim Stilleri ile Seçilmiş Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkiler
ESMER E., ÖZDEN B., ŞENER N.
Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı, Berlin, Almanya, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.208, (Özet Bildiri)
2017
20177. Yüksek Lisans Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlilikleri ileMesleki Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ESMER E., ALYILDIZ UĞURLU A., ÖZDEN B.
8. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, 11 - 12 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Düşünme Stilleriyle Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÖZDEN B., ESMER E., ŞENER N.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017), Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, ss.43, (Özet Bildiri)
2017
20179. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretim Stilleri ile Seçilmiş Kişisel Yönelimleri Arasındaki İlişkiler
SARICAN E., ŞENER N., ÖZDEN B.
International Social Sciences and Humanities Berlin Conference, Berlin, Almanya, 18 Mayıs 2017, ss.208, (Özet Bildiri)
2016
201610. Education faculty student s preferences related to teaching methods and educational materials
ESMER E., GÜVEN G., AYDIN O., ÖZDEN B., AZKESKİN K., ŞENER N.
World Conference on Educational Sciences, Madrid, İspanya, 2 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2016
201611. Views of the Prospective Teachers about the Democratic Values
Esmer E., Özden B.
World Conference on Educational Sciences 8th, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)
2015
201512. Examinig the differences between the responses of students to a digital game and its active version according the their grade points of mathematics
İNAN M., DERVENT F., ÖZDEN B., ARSLANTAŞ B.
International Symposium of Sport science, engineering and technology, İstanbul, Türkiye, 10 - 13 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201413. Fen derslerinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkisi
Sakız G., Özden B., Aksu D., Şimşek Ö.
XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2014, ss.146-147, (Özet Bildiri)
2012
201214. Sınıf Öğretmenlerinin 8 Yıllık Kesintisiz Zorunlu eğitim ve 12 Yıllık Zorunlu Eğitime İlişkin Görüşleri ve Zorunlu Eğitime Yönelik Önerileri
AKSU D., KILIÇ R., ÖZDEN B.
21. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201115. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması I Dersinden Beklentileri ve Bu Beklentilerin Karşılanma Düzeyi
ÖZDEN B., AKSU D., KILIÇ R.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
2006
200616. Türk Eğitiminde Reform Hareketleri
OKTAY A., ESMER E., ÖZDEN B.
AB Vizyonu Türkiye`de Eğitim ve Özel Okullar, Antalya, Türkiye, 20 - 21 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)
2004
200417. İlköğretim 1 Sınıf Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Etmiş Öğrencilerle Etmemiş Öğrencilerin İlköğretime Hazır Bulunuşluklarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
İNAN M., AŞICI M., KÜÇÜKTEPE C., TIRAŞ S., ŞİMŞEK Ö., ÖZDEN B.
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2004
200418. Okul Öncesi Eğitimde Rubric Kullanımı ve Öğretmen Görüşleri
ŞİMŞEK Ö., ÖZDEN B.
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, İstanbul, Türkiye, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. KULLANILDIĞI ZAMANA GÖRE OKUMA VE ANLAMA STRATEJİLERİ
Adanır S., COŞKUN İ., ÖZDEN B.
EĞİTİM BİLİMLERİ VE ALAN EĞİTİMİ- Güncel Konular, COŞKUN İBRAHİM, ILGAZ GÖKHAN, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.25-50, 2024
2023
20232. YANSITICI DÜŞÜNME
Özden B.
DÜŞÜNME BECERİLERİ VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ KILAVUZ KİTABI, Gülay Ekici, Editör, Vizetek Yayınevi, Ankara, ss.797-834, 2023
2022
20223. Bugünden Geleceğe İlkokulda Eğitim Çalıştayı
Özden B. (E. Kurulu Üy.), İnan M. (E. Kurulu Üy.), Aydın Y. (E. Kurulu Üy.), Çarıkçı S. (E. Kurulu Üy.), Arkan Sezgin K. (E. Kurulu Üy.), Başlantı Y. (E. Kurulu Üy.), et al.
Marmara Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 2022
2022
20224. Öğretimde Planlama
Özden B.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Doç. Dr. Hale Sucuoğlu - Dr. Öğr. Üyesi Meltem Gökdağ Baltaoğlu, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.55-72, 2022
2022
20225. Eğitim Bilimleri Alanında Hizmet Veren Sivil Toplum Kuruluşları
Özden B.
Dünyadaki Eğitim Temelli Sivil Toplum Kuruluşları: Kimler ve Neler Yapmaktalar?, Kabapınar,Yücel,; Kabapınar Filiz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.424-436, 2022
2022
20226. Beyin Fırtınası Tekniği
ÖZDEN B.
Eğitimin Kavramsal Temelleri, Namlı Kızılkaya, Aysel, Editör, EfeAkademi, İstanbul, ss.49-60, 2022
2021
20217. Dönüşümsel Öğrenme Kuramı (Jack Mezirow)
Özden B.
Öğrenme Psikolojisi: Kavramlardan Kuramlara, Davut Hotaman, Editör, EfeAkademi, İstanbul, ss.331-367, 2021
2020
20208. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OTANTİK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNE YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİ VE TUTUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Çiçek Erdoğan D., Baysal Z. N., Özden B.
SOSYAL BİLİMLERDE AKADEMİK ÇALIŞMALAR, Erdoğan,Türkan;,Temizer,Abidin;,İnan,Ruhi, Editör, Ivpe Cetinje, Prishtina, ss.81-100, 2020
2019
20199. İlkokulda Özgün Eğitici Etkinlikler : I. Ulusal Atölye Çalışmaları Kitabı
Özden B. (Editör), İnan M. (Editör), Kartal S. G. (Editör), Aydın Y. (Editör)
Marmara Yayınları, İstanbul, 2019
2016
201610. İşaret (Beklenti) öğrenme kuramı
Özden B.
Öğrenme öğretme kuramları ve uygulamadaki yansımaları, Ekici,Gülay, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.146-163, 2016
2014
201411. Yansıtmalı öğrenme ve öğretme yaklaşımları
Sakız G., Özden B.
Etkinlik örnekleriyle güncel öğrenme ve öğretim yaklaşımları I, Gülay EKİCİ, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.522-561, 2014
Desteklenen Projeler
2009 - 2011
2009 - 2011Öğretmenlik uygulamalarında akıllı tahta kullanımının öğretmen adaylarının tutumlarına öğrenci başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesi: Fen ve Teknoloji dersi örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Sakız G. (Yürütücü), Özden B., Aksu D.
2003 - 2005
2003 - 2005Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Özden B., Oktay A.(Yürütücü)
2003 - 2005
2003 - 2005Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş
Diğer Uluslararası Fon Programları
Tıraş S., Küçükoğlu E., Ramazan M. O., Polat Ö., Sakin A., Aydın O., et al.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorTemel Eğitim Araştırmaları Dergisi (TEAD)
Baş Editör
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorYaşadıkça Eğitim Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorBeden Eğitimi ve Spor Araştırmaları Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
2020 - 2023
2020 - 2023
Temel eğitim Araştırmaları Dergisi (TEAD)
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim Derneği
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2019
Mayıs 2019HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2019
Mart 2019TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019TRAKYA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2018
Eylül 2018BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Diğer Dergiler
Eylül 2018
Eylül 2018ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ ve ÖĞRENME TEKNOLOJİLERİ DERGİSİ
Diğer Dergiler
Haziran 2018
Haziran 2018ANEMON MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2018
Nisan 2018BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Diğer Dergiler
Şubat 2018
Şubat 2018HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2021 - 2023
2021 - 2023Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü İlk Öğretmen Akademisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Nisan 2022
Nisan 2022BUGÜNDEN GELECEĞE İLKOKULDA EĞİTİM ÇALIŞTAYI-Sorunlar ve Çözümler-
Çalıştay Organizasyonu
İnan M., Baysal Z. N., Özcan Özer N., Arslan A., Özden B., Sarıcan E., et al.
İstanbul, Türkiye
Ekim 2021
Ekim 20213. MarmaRUN
Sportif Faaliyet Organizasyonu
Özden B., Yılmaz B.
İstanbul, Türkiye
Aralık 2019
Aralık 2019Yetenekten Kariyere Yolculuk
Çalıştay Organizasyonu
Özden B.
İstanbul, Türkiye
Haziran 2019
Haziran 2019İÖZE-İlkokulda özgün eğitici etkinlikler
Çalıştay Organizasyonu
İnan M., Özden B., Kartal S. G., Aydın Y., Aydın O., Aydemir Z.
İstanbul, Türkiye
Mart 2007
Mart 2007Uluslararası TESSLA Dil Edinimi ve Dil Kültür İlişkisi Konferansı
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Özden B., Oktay A.
İstanbul, Türkiye
Haziran 2004
Haziran 2004
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Özden B., Oktay A.
İstanbul, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019
01 Haziran 2019 - 01 Haziran 2019İlkokulda Özgün Eğitici Etkinlikler
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017
01 Ekim 2017 - 01 Ekim 2017Uluslararası 9. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi
Çalışma Grubu
Antalya-Türkiye
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017Thırd Internatıonal Conference on Lıfelon educatıon and leadershıp for all ICLEL, 2017
Çalışma Grubu
Porto-Portekiz
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Uluslararası Sosyal ve Beşeri Bilimler Berlin Konferansı
Çalışma Grubu
Berlin-Almanya
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 20178. Uluslararası Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Çalışma Grubu
Lefkoşa-Kıbrıs (Kktc)
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 201716. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2017)
Çalışma Grubu
Lefke-Kıbrıs (Kktc)
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016
01 Şubat 2016 - 01 Şubat 2016World Conference on Educational Sciences 8th
Çalışma Grubu
Madrid-İspanya
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015
01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015International Symposium of Sport science, engineering and technology
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011XIII. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Ocak 2006 - 01 Ocak 2006
01 Ocak 2006 - 01 Ocak 2006AB Vizyonu Türkiye`de Eğitim ve Özel Okullar
Çalışma Grubu
Antalya-Türkiye
01 Temmuz 2004 - 01 Temmuz 2004
01 Temmuz 2004 - 01 Temmuz 2004
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
01 Temmuz 2004 - 01 Temmuz 2004
01 Temmuz 2004 - 01 Temmuz 2004
1. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Çalışma Grubu
İstanbul-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Ekim-2020
Ekim 2020Tez Savunma (Doktora)
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2019
Aralık 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Temmuz-2019
Temmuz 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Mart-2018
Mart 2018