Biyografi
Lise eğitimini Balıkesir Sırrı Yırcalı Anadolulisesi'nde tamamlamıştır. 1999 yılında Hacettepe Üniversitesi "Ev Ekonomisi Çocuk Gelişimi ve Eğitimi" bölümünü bitirmiştir. Aynı yıl Marmara Üniversitesinde Okul Öncesi Eğitim yüksek lisans programına kayıt olmuş, derslerini yürütürken Marmara Üniversitesi'nde araştırma görevlisi kadrosunda akademik hayatına başlamıştır. 2002 yılında yüksek lisans programını "Televizyondaki çocuk programlarının kalite kriterleri çerçevesinde incelenmesi" isimli teziyle tamamlamıştır. 2006 yılında kabul edildiği doktora programında 2012 yılında "Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin performanslarının 360 derece geri bildirim yoluyla değerlendirilmesi" tezi ile doktor ünvanını almıştır.
2013 yılından itibaren Marmara Üniversitesinde ve vakıf üniversitelerinde okul öncesi eğitim alanına ilişkin çeşitli dersleri yürütmektedir. Çalışma genellikle erken çocukluk döneminde değerler ve kişilik gelişimi, medya, öğretmen performansları, teknoloji kullanımı gibi alanlarda toplanmakla birlikte erken çocuklukta yabancı dil eğitimi, öğretmen adaylarına yönelik araştırmaları bulunmaktadır.
Eğitim Bilgileri
2006 - 2012
2006 - 2012Doktora
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1995 - 1999
1995 - 1999Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilgiler Fakültesi, Çocuk Gelişimi Pr., Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin performanslarının 360 derece geri bildirim yoluyla değerlendirilmesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2002
2002Yüksek Lisans
Televizyon çocuk programlarının kalite kriterlerine ilişkin olarak okul öncesi kurumlarına devam eden çocukların anne-babalarının görüşleri
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Psikoloji
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2012 - 2021
2012 - 2021Araştırma Görevlisi Dr.
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2000 - 2012
2000 - 2012Araştırma Görevlisi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProgram Değerlendirme Kurulu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorSınav Programı Hazırlama Komisyon Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim Dalı Yürütme Komitesi Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAnabilim Dalı Başkan Yardımcısı
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2022 - 2022
2022 - 2022Bölüm Akademik Teşvik Değerlendirme Komisyonu Üyesi
Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorYarı zamanlı öğretim üyesi
Okan Üniversitesi, Yarı zamanlı öğretim üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorYarı zamanlı öğretim üyesi
Bahçeşehir Üniversitesi, Yarı zamanlı öğretim üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorYarı zamanlı öğretim üyesi
Okan Üniversitesi, Yarı zamanlı öğretim üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorYarı zamanlı öğretim üyesi
Bilgi Üniversitesi, Yarı zamanlı öğretim üyesi
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorYarı zamanlı öğretim üyesi
Okan Üniversitesi, Yarı zamanlı öğretim üyesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YÜRÜTÜCÜ İŞLEV BECERİLERİNİN MATEMATİKSEL AKIL YÜRÜTME BECERİLERİ ÜZERİNDEKİ YORDAYICI ETKİSİ
Dibek E. (Eş Danışman), Balaban Dağal A.
A.Beyzanur(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul öncesi dönem çocukların duygu düzenleme becerilerinin ve ego sağlamlıklarının ebeveynlerinin ebeveynlik stilleri ve birlikte ebeveynlikleri açısından incelenmesi
Balaban Dağal A. (Danışman)
T.KAPUCUOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Okul öncesi öğretmenlerin yaratıcı liderlik becerilerine yönelik bir programın etkililiğinin değerlendirilmesi
Balaban Dağal A. (Danışman)
C.KÖKEN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Çocuk Oyun Tercihi Ölçeği"nin geliştirilmesi, ebeveyn ve çocuk oyun tercihlerinin çocuğun psikolojik dayanıklılık ve iyi oluşlarına etkisi
Balaban Dağal A. (Danışman)
M.BARDAK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
TRT EBA TV ANAOKULU Programı'nın, çocuk programı kalite kriterleri açısından incelenmesi ve 60-72 aylık çocukların yaratıcı düşünme becerisi üzerine etkisi
Balaban Dağal A. (Danışman)
S.İPEK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Okul öncesi dönem çocuklarının değer düzeyleri ile ebeveyn tutumları ve ebeveynlerin ahlaki benlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Balaban Dağal A. (Danışman)
C.GÜLTEKİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocukların duygusal zekâ düzeylerinin sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi
Balaban Dağal A. (Danışman)
A.ÖKSÜZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerine yönelik Dijital Yeterlilikler Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve okul öncesi öğretmenlerinin dijital yeterlilik ile mesleki tükenmişlikleri, teknoloji kullanımı istek ve kaygıları arasındaki ilişki
Balaban Dağal A. (Danışman)
O.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitime devam etmekte olan 60-72 aylık çocukların öz düzenleme becerilerinin çocukların iletişim becerilerine olan etkisi
Balaban Dağal A. (Danışman)
Z.KAYIN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Oyun Davranışları ve Rekabet Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
KARAARSLAN T., DAGAL A. B., Ramazan M. O.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.482-505, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. The Effect of Perceptions of Professional Competence of Preschool Teachers on Their Professional Burnout During the COVID-19 Pandemic
Kunduracı Y., BALABAN DAĞAL A., Ramazan O.
Social Sciences
, cilt.14, sa.2, 2025 (ESCI)
2024
20243. Investigation of Preschool Education Teachers, Preschool Children and Mothers' Opinions on Artificial Intelligence
KÖKEN C., BALABAN DAĞAL A.
International Technology and Education Journal , cilt.8, sa.1, ss.24-35, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Becerilerinin ve Problem Çözme Becerilerinin Psikolojik Dayanıklıkları Üzerindeki Yordayıcı Etkisi
BALABAN DAGAL A., DEMİRCAN N.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.21-38, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. The effect of thinking styles on creative personality traits of pre-service teachers Research article
Balaban Dağal A.
JOURNAL OF RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.12, sa.4, ss.68-76, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. A Study on Attitutes of Postgraduate Students In Educational Sciences And Teaching Departments Towards Distance Education In Terms of Various Variables
ÖZTÜRK O., BALABAN DAĞAL A., RAMAZAN M. O., Dursun B.
Malaysian Online Journal of Educational Technology
, cilt.12, sa.1, ss.39-54, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20237. The Effect of Family-centered "I Recognize My Emotions Asynchronous Activity Series" on Children's Emotion Regulation Skills
Kanburoğlu V., Dibek E., Balaban Dağal A., Ural O.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.18, sa.4, ss.62-81, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Okul Öncesi Eğitime Devam Eden ve Etmeyen 60-72 Aylık Çocukların Değer Algılarına Ebeveyn Tutumlarının Etkisinin İncelenmesi
ÖZKAN B., BALABAN DAĞAL A.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.18, sa.3, ss.1007-1028, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. An Analysis on the Preschool Teachers’ Views on the Creative Leadership Skills of the School Administrators
KÖKEN C., BALABAN DAĞAL A., DİKMEN ADA B.
JOURNAL OF EDUCATION & SOCIAL POLICY
, cilt.10, sa.2, ss.43-52, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
202310. 54-72 aylık çocukların değer düzeylerine anne-baba tutumu ve çocuğun mizacının ilişkisi
ALAMEHMET H. K., BALABAN DAĞAL A.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD STUDIES
, cilt.7, sa.1, ss.102-120, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Developing Preschool Teachers' Belief Scale Regarding Educational Technologies: A Validity and Reliability Study
Balaban Dağal A., Öcal Dörterler S., Kanburoğlu V., Yağcı M., Uyanık G.
Southeast Asia Early Childhood Journal (SAECJ
, cilt.11, sa.2, ss.136-151, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. Appraisal of emotional intelligence skills of university students in terms of different variables
DİKMEN ADA B., BALABAN DAĞAL A.
International Journal of Evaluation and Research in Education
, cilt.11, sa.2, ss.790-801, 2022 (Scopus)
2022
202213. Self-regulation and play: how children's play directed with executive function and emotion regulation
HAMAMCI B., BALABAN DAĞAL A.
EARLY CHILD DEVELOPMENT AND CARE
, cilt.192, sa.13, ss.2149-2159, 2022 (SSCI)
2020
202014. Okul öncesi öğretmen adaylarının bilişötesi farkındalıkları ile duygusal zeka özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
BALABAN DAĞAL A., HAMAMCI B., Yayla K.
JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD STUDIES , cilt.4, sa.3, ss.583-608, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Tükenmişlik ve Yabancılaşma Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖNDER A., CENGİZ Ö., BALABAN DAĞAL A.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.28, sa.1, ss.202-219, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Validity and reliability study of Effects of Digital Games in Early Ages Scale
Balaban Dağal A., Bayındır D.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI
, cilt.9, sa.4, ss.979-1000, 2019 (ESCI)
2019
201917. AN INVESTIGATION OF VISUAL PERCEPTION LEVELS OF PRE-SCHOOLCHILDREN IN TERMS OF DIFFERENT VARIABLES
Önder A., Balaban Dağal A., İlçi Küsmüş G., Bilici H. S., Özdemir H., Kaya Değer Z.
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.9, sa.4, ss.190-203, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201918. ÖĞRETMENLERİN MÜZELERE ÖĞRENCİ GEZİLERİ DÜZENLEME NEDENLERİ ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A.
International Journal Of Turkish Literature Culture Education , cilt.8, ss.2359-2377, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201819. Türkiye’deki 60-72 Aylık Çocuklarda Duygu Düzenleme Becerilerinin Ego Sağlamlık Düzeylerine Göre İncelenmesi
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A., ÖNDER A.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , ss.377-400, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201820. ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL OKUMA, YAZMA VE SUNUM HAZIRLAMA BECERİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A.
Journal of International Scientific Researches
, cilt.3, ss.131-144, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Okul öncesi dönem çocuklarının ego sağlamlık düzeylerinin incelenmesi
BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
Erken Çocukluk Çalışmaları Dergisi , cilt.2, ss.132-150, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201822. The Predictive Role of Temperamental Traits and Inbibitory-Control Skills on Ego Resiliency of Preschool Children.
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A., URAL O.
İlköğretim Online , cilt.17, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201823. The Predictive Effect of Preschool Children's Temperament Characteristics and Parenting Styles of Mothers on Ego Resiliency Level of Children
Onder A., BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.43, sa.193, ss.79-90, 2018 (SSCI)
2017
201724. 60-72 Aylık Çocukların Yabancı Dillere Karşı İlgilerininÇeşitli Değişkenlere Göre Farklılaşmasının İncelenmesi
BALABAN DAĞAL A., ŞAHENK ERKAN S. S.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi , cilt.7, ss.237-261, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. OKUL ÖNCESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMLERİNDE OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
KÖKSAL O., BALABAN DAĞAL A.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.9, ss.159-186, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201726. OKUL ÖNCESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARINDA OKUYAN ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME BİÇEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
KÖKSAL O., BALABAN DAĞAL A.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.9, sa.25, ss.159-186, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201727. A Developmental Study on Evaluating the Performance of Preschool Education Institution Teachers with 360 Degree Feedback
BALABAN DAĞAL A., ZEMBAT R.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, ss.220-231, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201728. Investigation of the relationship between communication skills, social competence and emotion regulation skills of preschool children in Turkey
BALABAN DAĞAL A.
Educational Research and Reviews
, cilt.12, ss.164-171, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201629. The Investigation of the Relationship between the Level of Metacognitive Awareness Self directed Learning Readiness and Academic Achievement of Preschool Teacher Candidates
BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
Universal Journal of Educational Research , cilt.4, ss.2533-2540, 2016 (Scopus)
2016
201630. INVESTIGATION OF 60 72 MONTHS CHILDREN COMMUNICATION SKILLS BY AGE GENDER PARENT S EDUCATION LEVELAND PARENTING STYLES VARIABLES
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.7, sa.4, ss.84-93, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201631. The Investigation of the Level of Self Directed Learning Readiness According to the Locus of Control and Personality Traits of Preschool Teacher Candidates
BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.8, ss.391-402, 2016 (Scopus)
2016
201632. INVESTIGATION OF 60 72 MONTHS CHILDREN COMMUNICATION SKILLS BY AGE GENDER PARENT SEDUCATION LEVEL AND PARENTING STYLES VARIABLES
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.7, ss.84-93, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201633. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARINA YÖNELİK YABANCI DİL İLGİ ÖLÇEĞİNİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
BALABAN DAĞAL A., ŞAHENK ERKAN S. S.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.11, sa.9, ss.135-152, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201634. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN OKUL ÖNCESİEĞİTİM PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİNBELİRLENMESİ
KÖKSAL O., BALABAN DAĞAL A., Duman A.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.4, ss.379-394, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201635. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARLA YAPILAN MÜZE GEZİLERİNİNÇOCUKLARIN MÜZELERE KARŞI OLUMLU DUYGU VE BİLGİDÜZEYLERİNE ETKİSİ
Balaban Dağal A., Bayındır D.
INES JOURNAL , cilt.3, ss.264-281, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201636. Evaluation of Reading Habits of Teacher Candidates Study of Scale Development
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A., TEZCAN Ö.
Journal of Education and Training Studies , cilt.4, ss.101-106, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201537. 60 68 AYLIK ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA İLETİŞİM BECERİLERİ PROGRAMININ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.3, ss.355-362, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201538. Öğretmen adaylarının yazılı ve dijital okuma alışkanlıklarının değerlendirilmesi
ŞAHENK S. S., BALABAN DAĞAL A., TEZCAN Ö.
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.122-134, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201539. 3 6 YAŞ GRUBU ÇOCUKLARIN AİLELERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE ÇOCUKLARIN REKLAMLARDAN ET
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.5, ss.1, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201540. The development of English computer aided education program foracquisition of color number and shape concepts in preschoolchildren without foreign language education background
BALABAN DAĞAL A., UYANIK BALAT G., KANBUROĞLU V., ŞALLI D., BİRBİR Y.
Social and Behavioral Sciences , sa.176, ss.87-94, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201541. 5 6 YAŞ ÇOCUKLARI İÇİN İLETİŞİM BECERİLERİÖLÇEĞİ GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-13, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201542. The development of English computer aided education program foracquisition of color number and shape concepts in preschoolchildren without foreign language education background
Uyanık Balat G., Balaban Dağal A., Kanburoğlu V., Şallı D., Birbir Y.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.170, ss.87-94, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201443. Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Sanat Ve Sanat Dalları Hakkında Farkındalık Kazandırarak Duyarlılıklarını Arttırma Projesinin Proje Tabanı Öğrenme Yöntemiyle Aktarılması
BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
eğitim ve öğretim araştırmaları dergisi , cilt.3, sa.4, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201344. Okul Öncesinde Geri Dönüşüm Kavramı Aile Katılımlı Proje Tabanlı Bir Program Örneği
ŞALLI D., BALABAN DAĞAL A., KÜÇÜKOĞLU E., NİRAN Ş.
jret , cilt.2, sa.2, ss.234-241, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201345. Okul öncesinde geri dönüşüm kavramı aile katılımlı proje tabanlı bir program örneği
Şallı D., Balaban Dağal A., Küçükoğlu E., Niran Ş., Tezcan G.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.2, ss.234-241, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201346. Dikkat Burası İstanbul okul öncesinde aile katılımlı proje tabanlı bir program örneği
ÜNSAL F. Ö., YILDIZ T., KÜÇÜKOĞLU E., BALABAN DAĞAL A.
Journal of Research in Education and Teaching , cilt.2, ss.263-270, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201347. DİKKAT BURASI İSTANBUL!: OKUL ÖNCESİNDE AİLE KATILIMLI PROJE TABANLI BİR PROGRAM ÖRNEĞİ
ÜNSAL F. Ö., YILDIZ T., KÜÇÜKOĞLU E., BALABAN DAĞAL A.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.263-270, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201348. Reliability and Validity of Parents Evaluation of Responsible Behaviors of 5 6 Year Old Children Scale
POLAT Ö., BALABAN DAĞAL A.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.1, ss.247-261, 2013 (Hakemli Dergi)
2007
200749. Okul öncesi dönemde değerler eğitimi
UYANIK BALAT G., BALABAN DAĞAL A.
Çoluk Çocuk Dergisi , ss.32-35, 2007 (Hakemsiz Dergi)
2007
200750. TURKISH PARENTS VIEWS ON QUALITY STANDARDS FOR CHILDREN STELEVISION PROGRAMMES
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A.
Turkish Online Journal Of Educational Technology , cilt.6, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. 5-6 Yaş Çocuklarının Depreme Maruz Kalmalarının Sosyal, Duygusal Ve Psikolojik Sağlamlıklarına Etkisinin İncelenmesi
Balaban Dağal A., Genç Z.
11. Uluslararası Ejer Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 21 - 23 Mayıs 2024, ss.623-632, (Tam Metin Bildiri)
2021
20212. Parent views on the effects of digital games
Balaban Dağal A., Bayındır D., Uyanık G.
International Conference on Educational Technology and Online Learning (ICETOL2021), Balıkesir, Türkiye, 22 Eylül 2021, ss.17-23, (Tam Metin Bildiri)
2019
20193. Babaların Okul Öncesi Dönemdeki Çocukları ile İlişkilerinin Babalık Rolü Algıları Üzerindeki Yordayıcılığının İncelenmesi
Önder A., Balaban Dağal A., İlçi Küsmüş G., Cengiz Ö.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, Kars, Türkiye, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20194. Okul Öncesi Dönem Çocuklarında Dikkat Becerilerinin Ego Sağlamlığını İncelenmesi
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, Kars, Türkiye, 02 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
20195. Babaların okul öncesi dönemdeki çocukları ile ilişkilerinin babalık rolü algıları üzerindeki yordayıcılığının incelenmesi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., İLÇİ KÜSMÜŞ G., CENGİZ Ö.
6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 02 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
20186. 48-60 AYLIK ÇOCUKLARIN HİKÂYE ANLATIM TEKNİKLERİ KULLANILARAK HİKÂYEYİ HATIRLAMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ZEMBAT R., BALABAN DAĞAL A., KÖKEN C.
UNESAK, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.2, ss.142-159, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Öğretmenlerin müzelere öğrenci gezileri düzenleme nedenleri ölçeği: Geçerlik ve Güvenilirlik Çlaışması
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A.
UNESAK 2018, Türkiye, 26 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Öğretmenlerin Müzelere Öğrenci Gezileri Düzenleme Nedenleri Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A.
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. Okul öncesi dönem çocuklarına bilgisayar destekli mekanda konuma ilişkin İngilizce kelime öğretimi
Balaban Dağal A., Kanburoğlu V., Şahenk Erkan S. S.
International on Conference STEM and Educational Science, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. Öğrencilerin Okula Yabancılaşma ve Tükenmişlik Düzeyleri
CENGİZ Ö., ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A.
1. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201811. 60-72 Aylık Çocuklara Uygulanan Bilgisayar Destekli Görsel Algı Programı’nın Etkisi
Kanburoğlu V., Balaban Dağal A.
Uluslararası Stem ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201812. İlkokul Öğrencilerinin Yabancı Dillere Yönelik İ̇lgilerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Farklılaşmasının Değerlendirilmesi
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A.
ICES 2018, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2018, ss.295, (Özet Bildiri)
2017
201713. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde İstenmeyen Davranışlara Karşı Kullandığı Stratejilerin İncelenmesi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., DÖNMEZ Ö., Aşantoğrul S., Karasulu M., Bal E.
IV. Yıldız Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 21 - 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201714. FARKLI BÖLÜMLERE DEVAM EDEN ÖĞRETMEN ADAYLARININKAYNAŞTIRMAYA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
DİBEK E., BALABAN DAĞAL A., ÖZDEMİR BECEREN B.
ICDET (3rdnternational Congress on Education, Distance Educationand Educational Technology, 24 - 25 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201715. Farklı Bölümlere Devam Eden Öğretmen Adaylarının Kaynaştırmaya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
DİBEK E., BALABAN DAĞAL A., ÖZDEMİR BECEREN B.
3. International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology, 24 - 25 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201716. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEĞERLERİNİ ETKİLEYEN DEĞİŞKENLER
ÖZDEMİR BECEREN B., BALABAN DAĞAL A., DİBEK E.
ICDET (3rdnternational Congress on Education, Distance Educationand Educational Technology, 23 - 24 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. The Investigation of Predictive Role of Temperamental Traits and Self-Control Skills on Ego Resiliency of Preschool Children
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A., URAL O.
INTERNATIONAL CONGRESS ON AFRO - EURASIAN RESEARCH III, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. The Investigation of Predictive Role of Temperamental Traits and Self Control Skills on Ego Resiliancy of preschool children
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A., URAL O.
International Congress on Afro-Eurasion Research III, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Okul Öncesi Dönem Çocukların Ego Sağlamlık Düzeylerinin Seçilmiş Değişkenler Açısından İncelenmesi
BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
International Congress on Afro-Eurasian Research III, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201720. ”Erken Çocuklukta Dijital Oyunların Etkileri Ölçeği”nin geliştirilmesi, geçerlilik ve güvenilirlik çalışması
BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201721. Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Görsel Algı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., İLÇİ KÜSMÜŞ G., BİLİCİ H. S., ÖZDEMİR H.
5th International Early Childhood Education Congress, 18 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
201622. 5 6 YAŞ ÇOCUKLARIN ALGILARINA GÖRE ANNE BABA ÇOCUK İLETİŞİMİNDEĞERLENDİRİLMESİ NİTEL ANALİZ ÖRNEĞİ
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
WCEIS 2016, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2017
201723. Duygusal Farkındalık Eğitim Programının 48-71 aylık çocukların duygusal farkundalığı üzerindeki etkisi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201724. DUYGUSAL FARKINDALIK EĞİTİM PROGRAMININ 48-72 AYLIK ÇOCUKLARIN DUYGUSAL FARKINDALIĞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
8th International Congress on New Trends in Education - ICONTE, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201625. Psychometric Evaluation of Children s TV Programmes Scale
BALABAN DAĞAL A., ÖNDER A.
8 th International Conference on Learning Education and Pedagogy, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 18 - 19 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. The effect of emotion regulation skills on ego resilience in preschoolers.
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
Global Research and Development Services, 18 - 19 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. İLKOKUL KADEMESİ ÇOCUKLARINA YÖNELİK YABANCI DİL İLGİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A.
USOS 2016, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201628. Okul Öncesi Dönemde Çocukların Mizaç Özellikleri ve Ebeveynlik Stillerinin ÇocuklarınEgo SağlamlıkDüzeyleri Üzerindeki Yordayıcı Etkisi
BALABAN DAĞAL A., ÖNDER A., BAYINDIR D.
EJER,2016, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. 48 72 AYLIK ÇOCUKLARA YÖNELİK İLETİŞİM BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GEÇERLİLİK GÜVENİLİRLİK ÇALIŞMASI
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
İCONTE, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. İLKOKUL KADEMESİ ÇOCUKLARINA YÖNELİK YABANCI DİL İLGİ ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRMEÇALIŞMASI
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A.
USOS 2016, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201631. The investigation of the relationships between the level ofmetacognitive awareness self directed learning readiness andacademic achievement of preschool teacher candidates
BAYINDIR D., BALABAN DAĞAL A.
WCES 2016, Madrid, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201532. 60 72 AYLIK ÇOCUKLARIN İLETİŞİM BECERİLERİNİN ANNEBABALIK STiLLERi DEĞİŞKENİNE GÖRE iNCELENMESi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
wceis-2015, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. 60 72 aylık çocukların iletişim becerilerinin anne babalık stilleri değişkenine göre incelenmesi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
Eğitim Öğretim Çalışmaları 4’üncü Dünya Konferansı –WCEIS 2015, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Özet Bildiri)
2015
201534. Ana Sınıfındaki Çocukların Dilsel Farkındalık Yöntemiyle Bilgisayar Destekli Etkenliklere Yönelik İlgilerinin İncelenmesi.
Balaban Dağal A., Şahenk Erkan S. S., Kanburoğlu V.
Eğitim Öğretim Çalışmalrı 4’xxüncü Dünya Konferansı-WCEIS 2015, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201535. Ana Sınıfındaki Çocukların Dilsel Farkındalık Yöntemiyle Bilgisayar Destekli Etkenliklere Yönelik İlgilerinin İncelenmesi
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A., KANBUROĞLU V.
Eğitim Öğretim Çalışmaları 4’üncü Dünya Konferansı –WCEIS 2015, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201536. okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi
KÖKSAL O., BALABAN DAĞAL A., Duman A.
3. Uluslararası Eğitim Programı ve Öğretimi Kongresi, 22 - 24 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201537. Okul öncesi ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin karşılaştırılması: Konya İli Örneği
KÖKSAL O., BALABAN DAĞAL A.
4. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 2 - 05 Eylül 2015, (Özet Bildiri)
2015
201538. 60 68 AYLIK ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASINDA İLETİŞİM BECERİLERİ PROGRAMININ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
ICONTE-2015, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, cilt.4, (Tam Metin Bildiri)
2015
201539. 60 68 aylık çocuklara iletişim becerilerinin kazandırılmasında iletişim becerileri programının etkisinin incelenmesi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
The International Conference on New Trends in Education and Their Implications- ICONTE 2015, 24 - 26 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201540. Nitel Çalışma Örneği Öğretmen Adaylarının Dijital Okuma Yazma Becerilerinin Değerlendirilmesi
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A.
7. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi -EAB, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201441. The Effect of Computer Aided Education Program on the Development of Concept in 48 60 Months Children
UYANIK BALAT G., BALABAN DAĞAL A., KANBUROĞLU V.
International Educational Technology Conference IETC-2014, 3 - 05 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201442. The Development of English Computer Aided Education Program for Acquisition of Color Number and Shape Concepts in Preschool Children without Foreign Language Education Background
BALABAN DAĞAL A., UYANIK BALAT G., KANBUROĞLU V., BİRBİR Y., ŞALLI D.
International Educational Technology Conference 2014, 3 - 05 Eylül 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201443. 5 6 YAŞ ÇOCUKLARI İÇİN İLETİŞİM BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GEÇERLİK GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
3rd World Conference on Educational and Instructional Studies, 6 - 08 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201444. Öğretmen adaylarının yazılı ve dijital okuma becerilerinin okudukları ana bilim dalları ve sınıflarına göre değerlendirilmesi
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A., TEZCAN Ö.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201445. The effect of computer aided education program on the development of concept in 48-60 months children
Balat G., BALABAN DAĞAL A., KANBUROĞLU V.
International Educational Technology Conference IETC, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Eylül 2014, cilt.176, ss.20-26, (Tam Metin Bildiri)
2014
201446. The development of English computer aided education program for acquisition of color, number and shape concepts in preschool children without foreign language education background
BALABAN DAĞAL A., Balat G., KANBUROĞLU V., ŞALLI D., BİRBİR Y.
International Educational Technology Conference IETC, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 05 Eylül 2014, cilt.176, ss.87-94, (Tam Metin Bildiri)
2014
201447. Öğretmen Adaylarının Yazılı ve Dijital Okuma Becerilerinin Okudukları Anabilim Dalları ve Sınıflarına Göre Değerlendirilmesi
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A., TEZCAN Ö.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultay, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201448. Öğretmen Adaylarının Okuma Becerilerinin Değerlendirilmesi Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ŞAHENK ERKAN S. S., BALABAN DAĞAL A., TEZCAN Ö.
1st International Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201449. SANAT: OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARI İÇİN PROJE TABANLI ÖĞRETİM YÖNTEMİYLE FARKINDALIK PROGRAMI
BALABAN DAĞAL A., ŞALLI D.
5th International Conference on New Trends in Educationand Their Implications24- 26 April, 2014, 24 Haziran - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
201450. KENDİMİ TANIYORUM: 48-62 AY ÇOCUKLARININ KENDİLİK ALGILARINA İLİŞKİN KAVRAMLARIN PROJE TABANLI ÖĞRETİM YÖNTEMİ İLE KAZANDIRILMASI
BALABAN DAĞAL A., KÜÇÜKOĞLU E.
5th International Conference on New Trends in Educationand Their Implications24- 26 April, 2014, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2014
201451. Kendimi Tanıyorum 48 62 Aylık Çocukların Kendilik Algılarına İlişkin Kavramların Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi İle Kazandırılması
BALABAN DAĞAL A., KÜÇÜKOĞLU E.
5th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Ankara, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, ss.126-127, (Özet Bildiri)
2013
201352. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Performanslarının Yaşlarına, Mezun oldukları okul türüne, meslekteki hizmet sürelerine göre 360 derece geri bildirim yoluyla değerlendirilmesi
BALABAN DAĞAL A., ZEMBAT R.
V. International congress of educational research, 6 - 09 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201353. Dikkat burası İstanbul!: Okul Öncesinde Aile Katılımlı Proje Tabanlı Bir Program Örneği
ÜNSAL F. Ö., YILDIZ T., KÜÇÜKOĞLU E., BALABAN DAĞAL A.
4th International Conference on new trends in education and their implications, 25 - 27 Nisan 2013, (Tam Metin Bildiri)
2005
200554. Okul Öncesi Çocukların Annelerinin Benimle Oynar mısın çocuk programını kalite kriterlerine göre değerlendirilmesi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A.
II. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi, 4 - 06 Nisan 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200455. ”Taş Devri” çizgi filminin okul öncesi çocuklarının anne-babaları tarafından kalite kriterlerine ilişkin olarak değerlendirilmesi
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi 1. uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi, 30 Haziran - 03 Temmuz 2004, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DİL GELİŞİMİ
Balaban Dağal A.
Okul Öncesi Gelişim Ansiklopedisi Gelişim 2, Prof. Dr. Özgül POLAT – Doç. Dr. M. Oya RAMAZAN, Editör, Eğiten yayınevi, Ankara, ss.257-286, 2024
2023
20232. Erken Çocuklukta Yaratıcılığa Genel Bakış
Balaban Dağal A. (Editör), Değirmenci Ş. (Editör)
Eğiten Kitap, Ankara, 2023
2023
20233. Yaratıcılıkta Farklı Bir Sınıflandırma; Big C Ve Little C
Değirmenci Ş., Balaban Dağal A.
Erken Çocuklukta Yaratıcılığa Genel Bakış, Dağal Balaban Asude,Değirmenci Şeyma, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.19-31, 2023
2023
20234. Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık Kuramları
Köken C., Balaban Dağal A.
Erken Çocuklukta Yaratıcılığa Genel Bakış, Dağal Balaban Asude,Değirmenci Şeyma, Editör, Eğiten Yayınevi, Ankara, ss.1-19, 2023
2021
20215. Çocuk Hakları ve İlişkili Araştırmalar
UYANIK G., ÖZDEMİR BECEREN B., BALABAN DAĞAL A., ADAK ÖZDEMİR A., SARI O., KILIÇ Z., et al.
Çocuk Gelişimi Araştırmaları, GÜLDEN UYANIK BALAT, BURCU ÖZDEMİR BECEREN, Editör, AUZEF ( Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi), İstanbul, ss.232-257, 2021
2021
20216. ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE KULLANILABİLECEK ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Dikmen Ada B., Balaban Dağal A.
Alan Eğitimi Çalışmaları, İşçen Filik,Cansu, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.34-61, 2021
2020
20207. İletişim ve Çocuk
BALABAN DAĞAL A.
Erken Çocuklukta Güncel Konular, GÖrgü, Ertan; Sezer, Türker, Editör, Nobel, Ankara, ss.249-266, 2020
2020
20208. Psikolojik Dayanıklılığın Ölçülmesi
BALABAN DAĞAL A.
Çocuk ve Psikolojik Dayanıklılık, Alev Önder, Hülya Gülay Ogelman, Editör, Nobel, Ankara, ss.189-208, 2020
2019
20199. Dünyada Erken Çocukluk Eğitimi
Balaban Dağal A.
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş, Aslı Yıldırım, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.95-118, 2019
2019
201910. Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme
Balaban Dağal A.
Okul Öncesi Eğitim Programları, Aslı Yıldırım, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.160-172, 2019
2019
201911. Erken çocukluk döneminde düşünce becerisi eğitimi
BALABAN DAĞAL A.
Öğrenen Öğretmen, Ozana Ural • Fatma Özge Ünsal • Elif Küçükoğlu, Editör, Optimum matba, ss.61-65, 2019
2018
201812. Temperament and Resiliency as Predictor Factors of Preschoolers’ School Readiness
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A., BAYINDIR D.
Educational Policy and Research Monographs and Studies of the Jagiellonian University-Institude of Public Affairs, Arslan, Hasan Dorczak, Roman Alina-Andreea, Dragoescu Urlica, Editör, Jagiellonian University Institute of Public Affairs, Krakow, ss.487-494, 2018
2017
201713. Oyun Gelişimi
Balaban Dağal A.
Erken Çocuklukta Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Alev Önder,Hande Arslan Çiftçi, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, ss.49-72, 2017
2017
201714. Oyun Gelişimi
Balaban Dağal A.
Oyun ve Oyun Yoluyla Öğrenme, Alev Önder Hande Arslan ÇİFTÇİ, Editör, NOBEL, Ankara, ss.49-72, 2017
2015
201515. Okul Öncesinde Yönetici Liderlik Özellikleri ve Etkileri
BALABAN DAĞAL A.
Okul Öncesi Eğitimde Yönetim ve Liderlik, Zembat, Rengin, Editör, Hedef, Ankara, ss.54-72, 2015
2015
201516. Okul Öncesinde Yönetici Liderlik Özellikleri ve Etkileri
BALABAN DAĞAL A.
Okul Öncesi Eğitimde Yönetim ve Liderlik, Zembat, Rengin, Editör, Hedef, Ankara, ss.54-72, 2015
2015
201517. Okul Öncesinde Yönetici Liderlik Özellikleri ve Etkileri
BALABAN DAĞAL A.
Okul Öncesi Eğitimde Yönetim ve Liderlik, Zembat, Rengin, Editör, Hedef, Ankara, ss.54-72, 2015
2015
201518. Okul Öncesi Liderliğinde Örnek Olaylar ve Analizler
ZEMBAT R., BALABAN DAĞAL A., AKŞİN YAVUZ E.
Okul Öncesi Eğitimde Yönetim ve Liderlik, Zembat, Rengin, Editör, hedef, Ankara, ss.117-128, 2015
2014
201419. Okul Öncesi Liderliğinde Örnek Olaylar ve Analizler
ZEMBAT R., BALABAN DAĞAL A., AKŞİN E.
Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim 10, Zembat, Rengin, Editör, Hedef CS Basın Yayın, Ankara, ss.253-265, 2014
2011
201120. Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri-2011
UYANIK BALAT G., BALABAN DAĞAL A.
Kök Yayıncılık, 2011
2009
200921. Okul öncesi dönemde değerler eğitimi etkinlikleri
Uyanık BALAT G., BALABAN DAĞAL A.
Kök Yayıncılık, Ankara, 2009
2009
200922. Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri-2009
UYANIK BALAT G., BALABAN DAĞAL A.
KÖK, 2009
2009
200923. Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi ve Etkinlik Kitabı
Uyanık Balat G., Balaban Dağal A.
Kök Yayınevi, Ankara, 2009
2006
200624. Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri-2006
UYANIK BALAT G., BALABAN DAĞAL A.
Kök Yayıncılık, Ankara, 2006
2005
200525. Televizyon ve Okul Öncesi Dönem Çocuğu
ÖNDER A., BALABAN DAĞAL A.
Okul Öncesi Eğitimde Güncel Konular, Oktay, A.; Polat, U, Ö, Editör, Morpa, İstanbul, ss.249-264, 2005
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorTEAD
Editörler Kurulu Üyesi
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam Ediyor
ULUSLARASI EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mayıs 2024
Mayıs 2024Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2024
Mart 2024Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2023
Aralık 2023Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2022
Haziran 2022Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022MILLI EGITIM
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2021
Eylül 2021Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2020
Aralık 2020PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Current Research in Social Sciences
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019İbad
Diğer Dergiler
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mart 2024
Mart 2024TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye
Eylül 2023
Eylül 2023TÜBİTAK Projesi
4006 - TÜBİTAK Bilim Fuarları Destekleme Programı, Marmara Üniversitesi, Türkiye
Ağustos 2023
Ağustos 2023TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2024 - 2024
2024 - 2024Erasmus Programı
Personel Hareketliliği
Universitaet Graz, Avusturya
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
09 Kasım 2023 - 11 Kasım 2023
09 Kasım 2023 - 11 Kasım 202316.Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
26 Ekim 2023 - 28 Ekim 2023
26 Ekim 2023 - 28 Ekim 2023
8. Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Panelist
Konya-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Eylül 2024
Eylül 2024Değerler Eğitimi
Seminer
Dünya Çocuk Akademisi Anaokulu-Türkiye
Haziran 2024
Haziran 2024Erken çocukluk döneminde değer eğitimi ve Türkiye'de öğretmen eğitimi
Seminer
Graz University The Department of Early Childhood Education-Avusturya
Kasım 2023
Kasım 202316.Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi
Seminer
İstanbul Kültür Üniversitesi-Türkiye
Ekim 2023
Ekim 20238. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Seminer
Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi-Türkiye
Haziran 2019
Haziran 2019öğrenen öğretmen
Çalıştay
Kadıköy belediyesi-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Aralık-2023
Aralık 2023Akademik Personel Sınavı
Dr. Öğr. Üyesi - Marmara Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023Akademik Personel Sınavı
- İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Ağustos-2020
Ağustos 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Ağustos-2020
Ağustos 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Marmara Üniversitesi
Aralık-2019
Aralık 2019Doktora Yeterlik Sınavı
- Marmara Üniversitesi
Mayıs-2019
Mayıs 2019Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Marmara Üniversitesi
Yayıncılık Etkinlikleri
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam Ediyor