Uluslararası Stem ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
Küçük çocuklar, yetişkinler tüm
bireyler yaşamlarını devam ettirirken öğrendikleri her şeyi görsel algıları ile
daha iyi öğrenmektedirler. Erken çocukluk döneminde yapılan tüm görsel algiya
yönelik çalışmalar, etkinlikler çocukların görsel algılarındaki gelişmeye katkı
sağlar öğrenmelerini kolaylaştıracak, hayatı anlamlandırmalarına katkı
sağlayacaktır. Ayrıca çocukların erken çocukluk dönemlerinde teknolojiye karşı
ilgilerinin yadsınamayacak ölçüde yüksek olduğu gözlemlenmektedir. Bu durum,
eğitimde bilgisayar kullanımı üzerine odaklanılmasına sebep olmuştur. Bu
noktalardan hareketle araştırmanın amacı 60-72 aylık çocuklarda bilgisayar
destekli görsel algı programının etkililiğini araştırmaktır. Araştırma,
deneysel model olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın örnekleminin seçiminde
Kadıköy ilçesinde yer alan okullar rastgele seçilmiştir. Seçilen okullarda yer
alan çocuklar deney ve kontrol gruplarına seçkisiz atama yöntemi ile
atanmıştır. Seçkisiz atama yöntemi ile belirlenen deney ve kontrol gruplarında
36 şar öğrenci bulunmaktadır. Veri toplama aracı olarak "kişisel bilgi
formu" ve Metin ve Aral tarafından 2013 yılında uyarlanan "Motor
Beceriden Bağımsız Görsel Algı testi-3" kullanılmıştır. Ölçeğin iç
tutarlılık katsayısı 85'tir. Adı geçen ölçek "Araştırma Projesi"
dersi kapsamında öğretmen adaylarının desteği ile yürütülmüştür. Ölçek
çocuklara sessiz bir ortamda öğretmen adayları tarafından 15 dakikalık bir
sürede bireysel olarak uygulanmıştır. Ardından her hafta her çocuğa 10-15
dakikalık sürelerde bilgisayar ortamında hazırlanmış görsel algı programı
uygulanmıştır. Programın uygulanmasının ardından son testler yapılmıştır. Araştırma
sonucunda yapılan bağımlı ve bağımsız t testle sonucunda, deney grubu ön test
son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ancak kontrol
grubunun ön- son test sonuçları arasında farklılığa rastlanmamıştır. Ayrıca
deney grubu ve kontrol gruplarının son testleri değerlendirildiğinde de deney
grubu lehine anlamlı farklılığa ulaşılmış olması hazırlanan programının etkililiğini
ortaya çıkarmıştır.
Young children, adults, and all individuals learn everything they need to continue their lives better through their visual perception. All visual perception-oriented studies and activities carried out in early childhood contribute to the development of children's visual perception, facilitate their learning, and help them make sense of life. Furthermore, it has been observed that children's interest in technology in early childhood is undeniably high. This situation has led to a focus on the use of computers in education. Based on these points, the aim of the study is to investigate the effectiveness of a computer-assisted visual perception programme in children aged 60-72 months. The study was designed as an experimental model. Schools in the Kadıköy district were randomly selected for the study sample. Children from the selected schools were assigned to the experimental and control groups using a random assignment method. There are 36 students in each of the experimental and control groups determined by the random assignment method. The ‘personal information form’ and the ‘Motor Skills Independent Visual Perception Test-3’ adapted by Metin and Aral in 2013 were used as data collection tools. The internal consistency coefficient of the scale is 85. The aforementioned scale was conducted with the support of teacher candidates as part of the ‘Research Project’ course. The scale was administered individually to the children by teacher candidates in a quiet environment within 15 minutes. Then, every week, each child was