Ana Sınıfındaki Çocukların Dilsel Farkındalık Yöntemiyle Bilgisayar Destekli Etkenliklere Yönelik İlgilerinin İncelenmesi.


Creative Commons License

Balaban Dağal A., Şahenk Erkan S. S., Kanburoğlu V.

Eğitim Öğretim Çalışmalrı 4’xxüncü Dünya Konferansı-WCEIS 2015, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Kasım 2015, (Tam Metin Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

“Dilsel Farkındalık Yöntemi” (orijinal adı: “Language Awareness Method”) 80’li yıllarda Eric Hawkins önderliğinde İngiltere başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesi’nde uygulanmıştır. Bu yöntemin hedefi, öğrencilere birçok yabancı dildeki aynı kavram ve hikayeleri bir arada vererek yabancı dil öğrenmeyi sevdirmek, ilgi, merak ve motivasyon arttırmak, bu yabancı dillerde var olan benzerlik ve farklılıkları keşfettirmektir. Araştırmanın amacı yabancı dillere karşı ilgi ölçeğini geliştirerek 60-72 aylık çocukların yabancı dile olan ilgisini ve merakını İngilizce, Fransızca ve İspanyolca dillerinde hazırlanan eğitim etkinlikleri (drama, şarkı, bilgisayar oyunları) ile arttırmaktır. Araştırmada karma araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi İstanbul’un merkez ilçelerinde yer alan milli eğitime bağlı anaokullarına giden çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmada çocukların ilgilerini ölçme amaçlı “yabancı dil ilgi ölçeği” kullanılmış, çocuklarla ve öğretmenlerle yarı yapılandırılmış soru formu kullanılarak görüşmeler yapılmıştır. Araştırma yabancı dil farkındalığına ilişkin bir projenin ön çalışması niteliğinde 3 günlük eğitim etkinliklerinden oluşan ilgi ve farkındalık değerlendirmesidir.

Anahtar Kelimeler: Dilsel Farkındalık, ana sınıfına devam çocuklar, bilgisayar destekli yabancı dil etkinlikleri, ön çalışma.