Okul öncesi dönem çocuklarına bilgisayar destekli mekanda konuma ilişkin İngilizce kelime öğretimi


Balaban Dağal A., Kanburoğlu V., Şahenk Erkan S. S.

International on Conference STEM and Educational Science, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Muş
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Marmara Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yabancı dil öğreniminin günümüzde hem mesleki hem de küreselleşmiş olan dünyada iletişim kurabilme becerisini arttırma açısından önemi yadsınamaz. Her yeni şeyin öğreniminde olduğu gibi yabancı dil öğrenmede de kritik dönemlerin var olduğu bilinmektedir. Özellikle erken çocukluk yıllarında yeni bir dilin öğrenilmeye başlaması kişinin ileriki yaşlarında yeni dil edinimlerinde zorlanmamasını ve telaffuzunun da daha iyi olmasını sağlayacaktır. Bu durumda erken yaşlarda çocuklara dil edinimine ilişkin sunulan zengin yaşantılar onların ileriki yaşlarda da dil edinimine ilişkin istek ve motivasyonlarını arttıracağı düşünülebilir. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı okul öncesi kuruma devam etmekte olan 60-72 aylık çocuklara "bilgisayar destekli mekânda konuma ilişkin İngilizce kelime eğitimi programı"nın etkililiğini ortaya koymaktır. Araştırma düşük orta sosyo ekonomik düzeyden olan ve hiç yabancı dil eğitimi almayan 74 çocuğa uygulanmıştır. Araştırma "Araştırma Projesi" dersi kapsamında öğretmen adayları ile devam ettirilmiştir. Araştırmada deney-kontrol gruplu deneysel yöntem uygulanmıştır. Uygulamaya başlamadan önce mekânda konum ile ilgili kelimeler bilgisayar ortamında modüller şeklinde hazırlanmıştır. "Bilgisayar destekli mekânda konuma ilişkin yabancı dil program uygulaması" öğretmen adayları aracılığıyla 6 hafta süreyle çocuklara uygulanmıştır. Programın uygulanmasının ardından son testler çocuklara sessiz bir ortamda uygulanmıştır. Sonuç olarak programın uygulanabilir olduğu ve mekânda konum ile ilgili kelimelerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin etkili olduğu tespit edilmiştir.

The importance of foreign language learning today, both in terms of professional development and enhancing communication skills in a globalised world, cannot be overstated. As with learning anything new, it is well known that there are critical periods in foreign language acquisition. Beginning to learn a new language during early childhood, in particular, will ensure that the individual does not struggle with acquiring new languages later in life and will also lead to better pronunciation. In this case, it can be assumed that providing children with rich experiences related to language acquisition at an early age will increase their desire and motivation to acquire languages in later years. Based on this point, the aim of this study is to reveal the effectiveness of a ‘computer-assisted English vocabulary training programme related to location in space’ for children aged 60-72 months attending pre-school institutions. The research was conducted on 74 children from low-middle socio-economic backgrounds who had never received foreign language education. The research was carried out with teacher candidates as part of the ‘Research Project’ course. An experimental method with experimental and control groups was applied in the research. Before starting the application, words related to spatial location were prepared in the computer environment in the form of modules. The ‘computer-assisted foreign language programme application related to spatial location’ was applied to the children for 6 weeks through teacher candidates. After the application of the programme, the final tests were administered to the children in a quiet environment. As a result, the programme was found to be applicable.