International on Conference STEM and Educational Science, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
Yabancı dil öğreniminin günümüzde
hem mesleki hem de küreselleşmiş olan dünyada iletişim kurabilme becerisini
arttırma açısından önemi yadsınamaz. Her yeni şeyin öğreniminde olduğu gibi
yabancı dil öğrenmede de kritik dönemlerin var olduğu bilinmektedir. Özellikle
erken çocukluk yıllarında yeni bir dilin öğrenilmeye başlaması kişinin ileriki
yaşlarında yeni dil edinimlerinde zorlanmamasını ve telaffuzunun da daha iyi
olmasını sağlayacaktır. Bu durumda erken yaşlarda çocuklara dil edinimine
ilişkin sunulan zengin yaşantılar onların ileriki yaşlarda da dil edinimine
ilişkin istek ve motivasyonlarını arttıracağı düşünülebilir. Bu noktadan
hareketle bu çalışmanın amacı okul öncesi kuruma devam etmekte olan 60-72 aylık
çocuklara "bilgisayar destekli mekânda konuma ilişkin İngilizce kelime
eğitimi programı"nın etkililiğini ortaya koymaktır. Araştırma düşük orta
sosyo ekonomik düzeyden olan ve hiç yabancı dil eğitimi almayan 74 çocuğa
uygulanmıştır. Araştırma "Araştırma Projesi" dersi kapsamında
öğretmen adayları ile devam ettirilmiştir. Araştırmada deney-kontrol gruplu
deneysel yöntem uygulanmıştır. Uygulamaya başlamadan önce mekânda konum ile
ilgili kelimeler bilgisayar ortamında modüller şeklinde hazırlanmıştır.
"Bilgisayar destekli mekânda konuma ilişkin yabancı dil program
uygulaması" öğretmen adayları aracılığıyla 6 hafta süreyle çocuklara
uygulanmıştır. Programın uygulanmasının ardından son testler çocuklara sessiz
bir ortamda uygulanmıştır. Sonuç olarak programın uygulanabilir olduğu ve
mekânda konum ile ilgili kelimelerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin
etkili olduğu tespit edilmiştir.
The importance of foreign language learning today, both in terms of professional development and enhancing communication skills in a globalised world, cannot be overstated. As with learning anything new, it is well known that there are critical periods in foreign language acquisition. Beginning to learn a new language during early childhood, in particular, will ensure that the individual does not struggle with acquiring new languages later in life and will also lead to better pronunciation. In this case, it can be assumed that providing children with rich experiences related to language acquisition at an early age will increase their desire and motivation to acquire languages in later years. Based on this point, the aim of this study is to reveal the effectiveness of a ‘computer-assisted English vocabulary training programme related to location in space’ for children aged 60-72 months attending pre-school institutions. The research was conducted on 74 children from low-middle socio-economic backgrounds who had never received foreign language education. The research was carried out with teacher candidates as part of the ‘Research Project’ course. An experimental method with experimental and control groups was applied in the research. Before starting the application, words related to spatial location were prepared in the computer environment in the form of modules. The ‘computer-assisted foreign language programme application related to spatial location’ was applied to the children for 6 weeks through teacher candidates. After the application of the programme, the final tests were administered to the children in a quiet environment. As a result, the programme was found to be applicable.