Articles Published in Other Journals
Analysis of a Blockchain-based website using the technology acceptance model: the case of Save Ideas
International Journal of Diplomacy and Economy
, vol.6, no.1, pp.17-25, 2020 (Peer-Reviewed Journal)

Exploring Cultural Differences in Hospitality Sector Competitiveness via Online Big Data
Marmara Business Review
, vol.2, pp.71-82, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
An Empirical Investigation into The Determinants of Various Social Networking Sites Used By Generation Y Consumers
ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi
, vol.12, pp.85-109, 2017 (Peer-Reviewed Journal)

Endüstri 4.0a Göre Gelişen Sağlık Sektörü
Harvard Business Review Türkiye
, 2017 (Non Peer-Reviewed Journal)
Y kuşağında tüketiciler tarafından kullanılan çeşitli sosyal ağ sitelerinin (sas) belirleyicilerine yönelik ampirik bir inceleme
Öneri
, pp.85-109, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Ego States in Brand Consumer Transactions
Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi
, vol.38, pp.211-228, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Classifying Countries According to Their Export Competitiveness The Position of Turkey as an Emerging Economy
Online Academic Journal of Information Technology
, vol.6, pp.71-94, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Coca Cola nın Uluslararası Pazarlama Stratejilerine Yönelik Bir Yazın Taraması
İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.10, pp.18-42, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Y Kuşağının Sosyal Sorumluluk Düzeyi Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlar KGK Açısından Bir İnceleme
İstanbul Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.9, pp.1-13, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Markaların Kutup Yıldızı Marka Kavram Haritaları
The Brand Age
, pp.75-77, 2015 (Non Peer-Reviewed Journal)
Exploring Brand Experience Dimensions for Cities and Investigating Their Effects on Loyalty to a City
Business and Economics Research Journal
, vol.5, pp.17-37, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
Case Analyses for Creating Competitive Advantages through Omni-Channel Experience
Global Business Research Congress (GBRC-2018), İstanbul, Turkey, 24 - 25 May 2018, (Summary Text)
Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites
13th International Strategic Management Conference, Podgorica, Serbia And Montenegro, 6 - 08 July 2017, pp.165-174, (Full Text)
Determining Service Quality Dimensions of Social Commerce Websites
13th International Strategic Management Conference, 6 - 08 July 2017, (Full Text)
Marketing Management and Digital Transformation
1st International Scientific Conference on Innovative Marketing, Durres, Albania, 24 - 25 February 2017, pp.30-31, (Summary Text)
Leaping up the Level of Information Society for Developing Countries: Benefiting from an Age of Industry 4.0
1st International Scientific Conference on Innovative Marketing, Durres, Albania, 24 - 25 February 2017, pp.30-31, (Summary Text)
Sosyal İnovasyon ile Sakin Şehirler Arasındaki İlişkinin Sosyal Girişim ci ler Boyutu ile İncelenmesi Seferihisar Örneği
İnovasyon Ekosistemleri Aracılığı ile Değer Yaratmak: Disiplinler Arası Yaklaşımlar Kongresi, İzmir, Turkey, 26 - 27 November 2015, (Full Text)
Gaining Competitive Advantage in Tourism Marketing A Text Mining Approach to Hotel Visitors Reviews in Durrës
International Conference for Management, Business and Technology, Durres, Albania, 6 - 07 November 2015, (Full Text)
Books
Metafor Kullanımıyla Marka İmajı Ölçümü: Google ve Yandex
Marmara Üniversitesi Yayınevi, 2019
Fuar Organizasyonlarının Makro Düzeyde Sağladığı Ekonomik Katkıların İncelenmesi
in: Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap SÜmersan Köktürk, Emine Çobanoğlu, Editor, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, pp.99-109, 2019

İletişim Stratejisi Olarak Ticari Fuarlar
in: Pazarlama Düşüncesiyle Sürdürülebilir Fuarcılık ve İstihdam, Mehtap Sümersen Köktürk ve Emine Çobanoğlu, Editor, Sokak Yayın Grubu, İstanbul, pp.126-145, 2019

İş Modelleri ve Değeri Yakalama
in: İnovasyon ve Girişimcilik, A. Esra Aslan, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.463-482, 2018
İnovasyon Yönetimini ve Girişimciliği Öğrenme
in: İnovasyon ve Girişimcilik, A. Esra Aslan, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.483-512, 2018
Fransa’da Siyasi Gelişmelerde Türk ve Müslümanlara Yönelik Ayrımcılık Vakaları
in: Fransa’da Müslümanlara Yönelik Ayrımcılıklar: 2015/2016 Yılları İzleme Raporu, Nuri Tınaz,Meltem Çelik Dirsehan, Semra Meral, Editor, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul, pp.37-48, 2017
Fransa’da Ekonomik-İstihdam Hak ve Özgürlükleri: Türk ve Müslüman Toplulukların Durumu
in: Fransa daki Müslüman ve Türk Toplulukların Hak ve Özgürlüklerinin Analizi, Nuri Tınaz, Meltem Çelik Dirsehan, Ahmet Uysal, Editor, Marmara Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, pp.209-234, 2016
Tüketici Zihninde Noktaları Birleştirme Oyunu Marka Kavram Haritaları
Beta, İstanbul, 2015
Reklam Etkinliklerinde Ünlü Desteğinin Önemi ve Bir Araştırma
Ertem Basım, Ankara, 2015
Yeşil Pazarlama Stratejilerinde Ambalajlama Kararı CamPet Üzerine Bir Araştırma
Ertem Basım, Ankara, 2015
An Application of Text Mining to Capture and Analyze eWOM: A Pilot Study on Tourism Sector
in: Capturing Analyzing and Managing Word of Mouth in the Digital Marketplace, Rathore Sumangla, Panwar Avinash , Editor, IGI Global, pp.168-186, 2015
Çevrimiçi Satışa İlişkin Çıkarımlar
in: Çevrimiçi Satış Bugünden Geleceğe Bir Potansiyel, , Editor, Nobel, Ankara, pp.207-211, 2015
Building Innovative Competitive Advantage in the Minds of Customers
in: Adoption of Innovation Balancing Internal and External Stakeholders in the Marketing of Innovation, Brem Alexander, Viardot Éric, Editor, Springer, pp.75-93, 2015
Müşteri Deneyimlerinin Geliştirilmesinde Müşteri İlişkileri Yönetiminin Rolü
in: İlişkisel Pazarlamada Seçme Konular, Erdoğmuş İrem Eren, Gülsoy Tanses Yasemin, Editor, Beta, İstanbul, pp.121-129, 2015
New Born Markets-Enlarging the Vision of Marketing
Erdoğmuş Z. İ. (Editor), Sümersan Köktürk M. (Editor), Çobanoğlu E. (Editor), Yalçın A. M. (Editor), Dirsehan T. (Editor)
Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2014
Metrics
Citation (WoS)
118
H-Index (WoS)
6
Citation (Scopus)
323
H-Index (Scopus)
7
Citation (Scholar)
494
H-Index (Scholar)
7
Citiation (TrDizin)
1
H-Index (TrDizin)
1
Citation (Sobiad)
216
H-Index (Sobiad)
8
Citiation (Sum Other)
16
Total Citation Count
1168
Project
7
Thesis Advisory
16